Moet er eerst zo’n tonnen-kostende paal komen die bepaalt of je wel of niet mag worden gefouilleerd. We willen immers niet etnisch profileren !quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Zouden ze het durven, dat preventief fouilleren?
Klopt, je praat een hoop poep en jankt als een witte boomer over van alles wat niet in je linkse wereldbeeldje past. Jank harder pipo, jank harder.quote:
Daar heb jij toch ook niks te zoeken?quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:04 schreef Chillegast het volgende:
Dat Valkhofpark was ook wel overbevolkt. Ik dacht dat je daar in vorige jaren nog een ticket voor moest kopen maar kennelijk was het nu vrije toegang.
Die kunnen ze zo ophalen in Amsterdam, er staan er daar nog een paar in de rommelhok van de gemeente.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:07 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Moet er eerst zo’n tonnen-kostende paal komen die bepaalt of je wel of niet mag worden gefouilleerd. We willen immers niet etnisch profileren !
Excuus, dat was inderdaad niet erg inhoudelijk van mij. Zal er beter op letten.quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij bent dus de nieuwe mod van nws met zulke doorzichtige personelijke aanvallen totaal offtopic en icoontjes als reacties ben je een groot voorbeeld dat iedereen kan gaan rellen.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:54 schreef ootjekatootje het volgende:
NIJMEGEN - De Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls en de gemeente komen met nieuwe veiligheidsmaatregelen bij het dansevenement Matrixx at the Park. Dat laat de gemeente Nijmegen woensdagmiddag weten. Er komt extra surveillance door politie, toegangscontroles worden aangescherpt, er zullen minder bezoekers worden toegelaten en er mag vanaf donderdag preventief gefouilleerd worden. Dat meldt Omroep Gelderland.
De burgemeester laat weten deze maatregelen in te stellen omdat hij zich zorgen te maken om de veiligheid van de bezoekers naar aanleiding van "meerdere ernstige incidenten deze week". "Wij nemen daarom samen met de politie en de organisatie extra veiligheidsmaatregelen. Het is belangrijk voor de stad dat de Vierdaagsefeesten een leuk, veilig en verantwoord feest voor iedereen blijven."
Reeks incidenten
Er zijn afgelopen week meerdere incidenten geweest op en rond het terrein van Matrixx at the Park. Zaterdagavond zou er iemand ernstig zijn mishandeld tijdens de Vierdaagsefeesten die daar plaatsvonden. De politie heeft daarvoor een verdachte, een 18-jarige man uit Rotterdam, woensdag aangehouden. Op hetzelfde tijdstip zou door extreme drukte en veel geduw mensen in de knel zijn gekomen, waardoor zeker één persoon een voet heeft gebroken.
Twee dagen later zou een menigte verschillende dranghekken omver hebben geduwd en in de lucht hebben gegooid. Dinsdagavond zou er sprake zijn geweest van een steekpartij zijn.
Toegang weigeren
Concreet houden de maatregelen in dat er meer 'blauw' rond het festivalterrein komt en dat het terrein nu een veiligheidsrisicogebied is. Daarnaast mogen bezoekers bij binnenkomst worden gecontroleerd door de beveiligingsorganisatie, waarbij zij gevraagd worden om mee te werken aan "controle van kleding en bagage op het meebrengen van wapens, drugs en drank." Bezoekers die hieraan niet willen meewerken, wordt de toegang tot het terrein geweigerd. De politie of beveiliging zal bezoekers met drugs of wapens aanhouden.
Verder laat de organisatie veel minder bezoekers toegelaten dan eerdere dagen.
De directeur-bestuurder Joris Bouwmeister van de stichting Vierdaagsefeesten zegt het te "betreuren dat dergelijke maatregelen nodig zijn", omdat het "niet waar de Vierdaagsefeesten voor staan". Hij geeft aan de maatregelen wel te begrijpen. "Richting de toekomst gaan we na deze editie in overleg met de organisator kijken naar andere invulling van programmering in het Hunnerpark. Dit is inmiddels onvermijdelijk geworden."
De kans dat meerdere mensen op hetzelfde feestje spontaan beginnen steken is klein. Daarom is het aan te raden zelf de eerste steker te zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Want als jij naar een feestje gaat dan kijk je constant om je heen of iemand je neer gaat steken?
Misschien omdat je altijd bij de poffertjeskraam blijft hangen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:32 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben al 3 dagen in het centrum geweest van Nijmegen, de sfeer is gemoedelijk zoals het hoort op de Vierdaagdefeesten, in de avond wordt het misschien wat grimmiger dat is ook altijd zo geweest, drank en de laatste jaren ook drugs en zijn daar vaak de oorzaak van.
Ik woon hier al heel mijn leven en heb me nog nooit onveilig gevoel tijdens de feesten
Nee ik loop door het hele centrumquote:Op woensdag 22 juli 2026 18:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien omdat je altijd bij de poffertjeskraam blijft hangen.
Ik ben wel blij met dit stukje nadere toelichting.quote:De politie of beveiliging zal bezoekers met drugs of wapens aanhouden.
Zij komt nog eens ergens.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien omdat je altijd bij de poffertjeskraam blijft hangen.
Oh, u bent hovenier? Ik dat geval mag uw machette gewoon mee naar binnen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik ben wel blij met dit stukje nadere toelichting.
"Neenee meneer, uw pistool mag hier niet mee naar binnen. Ga die thuis eerst even opbergen en dan is het verder in orde zo."
Hangt ervan af wie er op het feestje zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:21 schreef Momo het volgende:
Want als jij naar een feestje gaat dan kijk je constant om je heen of iemand je neer gaat steken?
Wat een mensenkennis heb jij tochquote:Op woensdag 22 juli 2026 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh, sorry.
Hij komt nog eens ergens.
Als ze met zijn 15en tegelijk aan je vragen of je een probleem hebt, dan moet je ook uitkijken. Zijn ook altijd dezelfde types.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:39 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Hangt ervan af wie er op het feestje zijn.
Wanneer Henk en Ingrid er zijn is het simpelweg gezellig.
Maar wanneer er agressieve types met rooddoorlopen qat-ogen rondlopen, ben ik zeker op mijn hoede.
Stond niet expliciet op de flyer dus dan is er snel verwarring.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met dit stukje nadere toelichting.
"Neenee meneer, uw pistool mag hier niet mee naar binnen. Ga die thuis eerst even opbergen en dan is het verder in orde zo."
Lieve, zorgzame, ambitieuze en sportieve jongens?quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:41 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Als ze met zijn 15en tegelijk aan je vragen of je een probleem hebt, dan moet je ook uitkijken. Zijn ook altijd dezelfde types.
https://www.gelderlander.(...)gle.com%2F&slug_rd=1quote:De nabestaanden beschrijven het slachtoffer als een lieve, zorgzame, ambitieuze en sportieve jongen. Hij voetbalde en speelde korte tijd bij de jeugdopleiding van FC Dordrecht.
Had kennelijk toch de verkeerde vrienden.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lieve, zorgzame, ambitieuze en sportieve jongens?
[..]
https://www.gelderlander.(...)gle.com%2F&slug_rd=1
Of hij stond in de buurt van de verkeerde mensen, het is nog allemaal erg wazig.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Had kennelijk toch de verkeerde vrienden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |