Hij was op een punt waar op dat moment zo goed als geen mensen waren, dus die kans is erg klein tot nihil.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:52 schreef vul_maar_in het volgende:
Of hij stond in de buurt van de verkeerde mensen, het is nog allemaal erg wazig.
Hmm, dat maakt het wel iets minder willekeurig, maar goed we wachten nog even af.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij stond op een punt waar op dat moment zo goed als geen mensen waren, dus die kans is erg klein tot nihil.
Volgens die getuige lag die bij een auto waarvan de vier deuren open waren. Die anderen zijn weggerend.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Hmm, dat maakt het wel iets minder willekeurig, maar goed we wachten nog even af.
Amerikaanse toestandenquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens die getuige lag die bij een auto waarvan de vier deuren open waren. Die anderen zijn weggerend.
Klinkt alsof ze daar hun auto geparkeerd hadden en beschoten zijn.
Oh maar jij weet prima waar dit over gaat. Zoals gezegd, dit is geen nieuwe klacht, in FB ben je er bij dit soort kritiek vaak als de kippen bij. Je kunt het afdoen met Howardiaanse stromannen, of een poging om de bal terug te kaatsen door bezwaren tegen echokamers te beantwoorden met 'hullie zoeken gewoon echokamers', maar dat leidt natuurlijk weer nergens toe.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar zit het populistische element precies in het delen van nota bene een statistiek van het CBS? Ik begrijp dit oprecht niet.
[..]
Nee, dat ik kan mij niet voorstellen. Wat is dan precies de reden dat mensen wegblijven?
Op mij komt het vooral over omdat een bepaalde groep zelf een nogal romantisch en positief beeld heeft over migranten en aangrenzende thema's zoals de Islam en diversiteit, men liever niet geconfronteerd wil worden met negatieve standpunten of berichten daarover. Dat is wat mij betreft een zwaktebod en getuigt van een voorkeur voor een ideologische echokamer. Dan kun je beter naar BlueSky of zo, dan is een openbaar forum als FOK! niet de plek.
Vanavond komt Frans Bauer inderdaad. Kan me niet voorstellen dat Roffa daarvoor richting Nijmegen komt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:16 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap de organisatie ook niet, waarom nodig je acts als Ronnie Flex uit die dit messentrekkende / schietende kutvolk juist aantrekt? Laat gewoon André Rieu optreden ofzo, dat sluit aan bij de Nijmeegse vierdaagse doelgroep.
Same, al ben ik er al een tijdje weg. De enige plek waar ik nooit lang bleef was bij het Matrixx gebeuren, raar opgefokt sfeertje vond ik er altijd hangen. Helemaal in vergelijking met de andere locaties, daar was een verdwaalde wildplasser soms het vervelendste dat je kon tegenkomen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:32 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben al 3 dagen in het centrum geweest van Nijmegen, de sfeer is gemoedelijk zoals het hoort op de Vierdaagdefeesten, in de avond wordt het misschien wat grimmiger dat is ook altijd zo geweest, drank en de laatste jaren ook drugs en zijn daar vaak de oorzaak van.
Ik woon hier al heel mijn leven en heb me nog nooit onveilig gevoel tijdens de feesten
Als mensen iets willen bijdragen moeten ze dat zelf weten. Lijkt mij het minst belangrijke in deze.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:25 schreef Koortsdroom het volgende:
Waarom eigenlijk een crowdfunding, moet het een soort uitgebreide George Floyd uitvaart worden met gouden kist
Ik gooi mijn geld liever in een put dan dat ik de uitvaart van dat tuig bekostigquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:27 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Als mensen iets willen bijdragen moeten ze dat zelf weten. Lijkt mij het minst belangrijke in deze.
Ik heb nog steeds niets gehoord wat dat bevestigd. Deze jongen is dood en mensen die zich geroepen voelen kunnen iets bijdragen. Dat jij dat niet wenst te doen op basis van een aanname lijkt me geen forum post waard.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik gooi mijn geld liever in een put dan dat ik de uitvaart van dat tuig bekostig
Valkhof-Affaire!quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:19 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Same, al ben ik er al een tijdje weg. De enige plek waar ik nooit lang bleef was bij het Matrixx gebeuren, raar opgefokt sfeertje vond ik er altijd hangen. Helemaal in vergelijking met de andere locaties, daar was een verdwaalde wildplasser soms het vervelendste dat je kon tegenkomen.
Stond daar een keer met een collega te lullen, werd ik aangetikt door de buurman; of we stil konden zijn, hij wilde de muziek horenquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:31 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Valkhof-Affaire!
Muziek, dans en idealistische GroenLinks-huppelmeisjes
Eens, ik houd de adem niet in dat het allemaal toevallig is, maar goed. We wachten af.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:34 schreef Tengano het volgende:
Ik blijf het nog steeds een heel vaag verhaal vinden.
Dodelijk geweld is gelukkig zéér zeldzaam bij de Zomerfeesten (laatste keer was geloof ik 15 jaar of zo geleden, bij de Vlaamse Gas).quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:32 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben al 3 dagen in het centrum geweest van Nijmegen, de sfeer is gemoedelijk zoals het hoort op de Vierdaagdefeesten, in de avond wordt het misschien wat grimmiger dat is ook altijd zo geweest, drank en de laatste jaren ook drugs en zijn daar vaak de oorzaak van.
Ik woon hier al heel mijn leven en heb me nog nooit onveilig gevoel tijdens de feesten
Vallen meer doden tijdens de vierdaagse zelf gok ik?quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dodelijk geweld is gelukkig zéér zeldzaam bij de Zomerfeesten (laatste keer was geloof ik 15 jaar of zo geleden, bij de Vlaamse Gas).
En als er dagelijks tussen de 100.000 en 250.000 bezoekers naar het centrum komen, dan ontkom je niet aan wat vechtpartijen in de latere uren, door drank en of drugs.
Gebeurt met reguliere stapavonden in elke stad.
Maar over het algemeen valt het meestal reuze mee, als je naar de bezoekers aantallen kijkt.
Vroeger, in de jaren 90, was het standaard dat als vrijdagnacht de kroegen dicht gingen, er grote rellen uitbraken in de Molenstraat.
En sinds de Matrixx het Hunnerpark heeft, is dat de plek waar je van geouwehoer uit kunt gaan.
Maar over het algemeen valt het reuze mee.
Ik ben er nu voor het lopen zelf.quote:Op woensdag 22 juli 2026 00:00 schreef DrDentz het volgende:
Hm. Ik dacht dat dat zo'n saai boomerfestijn was. Blijkbaar toch wel spannend.
Letterlijk dit dus.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Vallen meer doden tijdens de vierdaagse zelf gok ik?
En ik vergelijk het een beetje met de love parade in Rotterdam, daar wil je na 6 uur ook niet meer rondlopen. Zal voor de 4-daagsefeesten wellicht iets anders zijn maar je ruikt bekant hoe laat de sfeer omslaat en de demografie wisselt.
Je kunt prima rondlopen na 18u.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Vallen meer doden tijdens de vierdaagse zelf gok ik?
En ik vergelijk het een beetje met de love parade in Rotterdam, daar wil je na 6 uur ook niet meer rondlopen. Zal voor de 4-daagsefeesten wellicht iets anders zijn maar je ruikt bekant hoe laat de sfeer omslaat en de demografie wisselt.
Naja ik ken de tijden en brandhaarden daar niet maar het gevoel wat ik beschrijf moet je niet vreemd voorkomen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt prima rondlopen na 18u.
Alleen het Hunnerpark (Matrixx at the Park) kun je beter mijden, want dat trekt bepaald tokkie volk aan, van alle kleuren.
Klopt, mijn ervaring is dat het na 1 uur in de nacht wel minder wordtquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen het Hunnerpark (Matrixx at the Park) kun je beter mijden, want dat trekt bepaald tokkie volk aan, van alle kleuren.
Ik ben niet meer van de leeftijd dat ik tot zo lang kan door gaanquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, mijn ervaring is dat het na 1 uur in de nacht wel minder wordt
heheh dat scheelt al een hoop gedonder danquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben niet meer van de leeftijd dat ik tot zo lang kan door gaan
Och nee he. Dat klink al weer niet veelbelovend.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
Het verhaal gaat overigens dat de doodgeschoten jongen deel uitmaakte van een groep, die eerder op de dag/avond (of de avond ervoor, dat was me niet helemaal duidelijk) een conflict had met een andere groep, en dat er flink gekopschopt is.
De doodgeschoten jongen zou de hoofdkopschopper zijn geweest, en die andere groep zou later daarvoor wraak hebben genomen.
Gelukkig welquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:45 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
heheh dat scheelt al een hoop gedonder dan
Eens, mijn tienermeiden hebben hartstikke leuke dagen gehad in Nijmegen de afgelopen week.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
My mother always said: Nothing good ever happens after 3 AMquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gelukkig wel
Als ik zeg maar met een bbq of zo rond etenstijd de eerste goudgele naar binnen giet, maag ik blij zijn als ik middernacht haal.
Waar ik in mijn jonge jaren tot diep in de nacht door kon gaan.
Ik ook niet was gisteren even in de stad rond half twaalf en toen was er niks aan de handquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben niet meer van de leeftijd dat ik tot zo lang kan door gaan
Ik ZEI toch dat ze het op de flyer hadden moeten zetten!quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:
“Kom op jongens, we gaan ff feesten bij de Vierdaagse. Hebben we alles mee? Paraplu, extra trui, geld, sleutels, pistool, ja we kunnen!”
Ik heb ook bijna altijd een blaffer bij mequote:Op woensdag 22 juli 2026 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:
“Kom op jongens, we gaan ff feesten bij de Vierdaagse. Hebben we alles mee? Paraplu, extra trui, geld, sleutels, pistool, ja we kunnen!”
Dat was nabij het CS eerder die dag, een ruzie met messen. Staat ook in de krant, dat daar een flinke vechtpartij tussen twee groepen was.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
Het verhaal gaat overigens dat de doodgeschoten jongen deel uitmaakte van een groep, die eerder op de dag/avond (of de avond ervoor, dat was me niet helemaal duidelijk) een conflict had met een andere groep, en dat er flink gekopschopt is.
De doodgeschoten jongen zou de hoofdkopschopper zijn geweest, en die andere groep zou later daarvoor wraak hebben genomen.
In het krantenartikelquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
De doodgeschoten jongen zou de hoofdkopschopper zijn geweest,
Blijkbaar had deze lieve jongen toen zijn dag niet. Hebben we allemaal wel 's.quote:‘Hij was iemand die liever ruzies oploste dan veroorzaakte. Hij bracht rust, dacht aan anderen en stond bekend om zijn warme hart en zijn gevoel voor harmonie en saamhorigheid.’
Mocht dit kloppen, dan klopt het verhaal van die lieve jongen niet,kopschoppers is een heel laag volkquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
Niemand doet hier alsof het een warzone is. Maar als ze alleen nog maar urban draaien is het tijd om te vertrekken :pquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, mijn tienermeiden hebben hartstikke leuke dagen gehad in Nijmegen de afgelopen week.
Laten we nou niet flauw doen. We weten niet welke van deze twee statements de waarheid is.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:52 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
In het krantenartikel
[..]
Blijkbaar had deze lieve jongen toen zijn dag niet. Hebben we allemaal wel 's.
quote:Voetbaltalent Jahfairel Frankly is overleden bij een schietpartij tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. De achttienjarige Rotterdammer speelde in het verleden een jaar bij FC Dordrecht, vertelt persvoorlichter Joris Vissenberg aan De Telegraaf.
Jahfairel Frankly was actief in het jeugdvoetbal en doorliep meerdere opleidingen. In het seizoen 2018/2019 kwam hij uit voor sv Charlois JO11-1. Later speelde de Rotterdammer in de jeugd van Spartaan’20, waarna de Boels Football Academy zijn overstap naar FC Dordrecht Onder 17 aankondigde. In het seizoen 2024/25 was hij actief bij Dordrecht.
"Wij zijn enorm geschrokken", zegt woordvoerder Vissenberg van Dordrecht. "Hij heeft hier een jaar gespeeld. Ik wil benadrukken dat wij op dit moment geen dienstverband meer met hem hadden. We vinden het enorm treurig voor de nabestaanden en de vrienden van Jahfairel."
De schietpartij vond dinsdagavond plaats in Nijmegen. Een andere achttienjarige Rotterdammer is aangehouden als verdachte. De familie van Frankly heeft inmiddels een inzamelingsactie opgezet, omdat de jongen geen uitvaartverzekering had. Volgens de familie was Frankly niet het doelwit van de schietpartij. Er is al ruim 10.000 euro opgehaald.
Vissenberg geeft aan niets te weten over de toedracht van de schietpartij. Ook weet hij niet of Frankly vorig seizoen nog actief was als voetballer. "Het komt vaak voor dat zo'n speler van wie afscheid is genomen nog even op zoek is naar een nieuwe werkgever."
https://www.fcupdate.nl/v(...)tpartij-fc-dordrecht
En de onderbuik eet weer prima vanavond. nondeju.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat was nabij het CS eerder die dag, een ruzie met messen. Staat ook in de krant, dat daar een flinke vechtpartij tussen twee groepen was.
Ik vraag me af of die gozer die zaterdagavond iemand KO sloeg en vervolgens gezocht werd in de Media, er ook wat mee te maken had. Die werd al dagen gezocht en vanmorgen ook spontaan opgepakt.
Een 18 jarige Rotterdammer…
Edit
https://www.gelderlander.(...)en-gewonde~a29bc1b2/
Veel van die jonge gastjes zullen zich voor het thuisfront keurig gedragen, terwijl ze geen idee hebben wat zoonlief allemaal uitspookt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mocht dit kloppen, dan klopt het verhaal van die lieve jongen niet,kopschoppers is een heel laag volk
Valkhof of Hunnerpark? Beide zijn altijd gratis geweest.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:04 schreef Chillegast het volgende:
Dat Valkhofpark was ook wel overbevolkt. Ik dacht dat je daar in vorige jaren nog een ticket voor moest kopen maar kennelijk was het nu vrije toegang.
De Hollandse ziekte is dan ook mokerirritant.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:33 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Stond daar een keer met een collega te lullen, werd ik aangetikt door de buurman; of we stil konden zijn, hij wilde de muziek horen
Zou kunnen dat die tot die andere groep behoort.quote:Op woensdag 22 juli 2026 20:02 schreef ootjekatootje het volgende:
De politie heeft een 18-jarige verdachte aangehouden. Ook deze jongeman komt uit Rotterdam. De politie zegt zijn betrokkenheid bij de dodelijke schietpartij nader te onderzoeken. De 18-jarige verdachte die vastzit zou echter niet de schutter zijn, volgens bronnen van De Gelderlander en AD Rotterdams Dagblad.
Dus vanmorgen is die gozer van de vechtpartij van zaterdag aangehouden en de verdachte van deze schietpartij. Allebei 18 jaar uit Rotterdam… 1+1=2?
Dus deze is ook betrokken bij de dood van Jahfairel Frankly?
Het voelt inderdaad als een goede maaltijd, wanneer je vooroordelen alweer bevestigd worden.quote:
De hele Zomerfeesten zijn altijd volledig gratis geweest.quote:Op woensdag 22 juli 2026 20:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Valkhof of Hunnerpark? Beide zijn altijd gratis geweest.
Poppodia en sommige kroegen hanteren wel een entreeprijs.quote:Op woensdag 22 juli 2026 20:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De hele Zomerfeesten zijn altijd volledig gratis geweest.
In ieder geval alles buiten.
Of sommige kroegen entree hanteren weet ik niet.
True, hij had ook wel een punt, als we niet dichter bij de bar dan bij het podium zouden hebben gestaanquote:Op woensdag 22 juli 2026 20:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
De Hollandse ziekte is dan ook mokerirritant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |