abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:19:36 #226
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221408573
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:18 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik <3 Ik verwacht een stukje journalistieke integriteit van mijn users.
*gaat snel perskaart printen
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:19:49 #227
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221408576
Gelukkig is er genoeg geld opgehaald voor de uitvaart van Jahfairel. Scheelt weer gemeenschapsgeld.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 21:21:31 #228
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221408585
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:19 schreef RamboDirk het volgende:
Gelukkig is er genoeg geld opgehaald voor de uitvaart van Jahfairel. Scheelt weer gemeenschapsgeld.
Als je geen geld hebt krijg je letterllijk een kartonnen doos en een gebedje van een religieus persoon naar keuze/wie die dag beschikbaar is :D
- vmi voor intimi -
pi_221408612
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Heb jij niet meer info over dit incident?
Alles is wel gezegd. Op naar het volgende incident.

Tot daar.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 21:24:00 #230
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221408623
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:23 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Alles is wel gezegd. Op naar het volgende incident.

Tot daar.
Neem jij de chips mee, ik de cola.
- vmi voor intimi -
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:24:28 #231
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221408630
Die verdachte was zijn neef, die is nu weer op vrije voeten…
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 21:25:26 #232
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221408639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Die verdachte was zijn neef, die is nu weer op vrije voeten…
PROMESSIED
- vmi voor intimi -
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:26:39 #233
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221408651
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
De persoon van wie het in eerste instantie gehoord heb is iemand die echt door heel Nijmegen iedereen (nou ja, niet alle alle 190.000 inwoners natuurlijk) kent, en daardoor heel vaak heel snel op de hoogte is als er iets gebeurd is.
En vaak bleek het te kloppen, op details na.

Wat natuurlijk geen enkele garantie is, laat dat duidelijk zijn :7

Als ik het zelf niet plausibel, of zelfs klinkklare onzin had gevonden, had ik het uiteraard niet geplaatst.

We gaan het horen.
Ik zal trouwens wel behoorlijk geschokt zijn als blijkt dat na die lofzang over Jahrafel dat hij altijd conflicten wilde sussen, de vredestichter was, een warm hart had etc uiteindelijk de hoofdkopschopper blijkt te zijn zoals in jouw verhaal beschreven en daarom te grazen is genomen.

quote:
Hij was een lieve, zorgzame, ambitieuze en sportieve jongen. Iemand die liever ruzies oploste dan veroorzaakte. Hij bracht rust, dacht aan anderen en stond bekend om zijn warme hart en zijn gevoel voor harmonie en saamhorigheid.

Hij sprak uit hoe dankbaar hij was voor de mensen om hem heen. Dat typeert precies wie Jahfairel was.
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:27:44 #234
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221408662
Volgens zijn advocaat was hij niet in de buurt toen zijn neef Jahfairel (ook 18) werd neergeschoten.
Nabestaanden organiseren zondag een stille tocht in Rotterdam. „Jahfairel was samen met vrienden op pad toen dit gebeurde’’, schrijft de familie in de oproep voor de stille tocht tegen zinloos geweld. De Rotterdammer zou samen met die jongens naar de feesten bij de Nijmeegse Vierdaagse zijn gegaan.
Ook de 18-jarige verdachte zou bij deze groep hebben gehoord. Hij werd als enige opgepakt. Tijdens een verhoor vertelde hij volgens zijn advocaat Greg Stolk alles wat hij wist. „Maar hij was niet in de buurt’’, zegt Stolk. „Daarom kon hij niet veel vertellen. Hij heeft niets gezien, niets gehoord, niets meegekregen van een mogelijke ruzie. Hij wist zelfs lang niet dat zijn neef was neergeschoten.’’

De advocaat roept de andere vrienden die erbij waren op alles te vertellen wat ze weten.
„Mijn cliënt heeft meegewerkt aan het onderzoek in de hoop dat deze schietpartij zo snel mogelijk wordt opgelost.’’
‘Slachtoffer was niet het doelwit’
De nabestaanden zeggen in de oproep voor de stille tocht dat Jahfairel niet het doelwit was bij de schietpartij. ‘Hij was iemand die liever ruzies oploste dan veroorzaakte. Hij bracht rust, dacht aan anderen en stond bekend om zijn warme hart en zijn gevoel voor harmonie en saamhorigheid’, zeiden zij eerder over de 18-jarige Rotterdammer.
‘Wij lopen voor Jahfairel. Voor liefde boven geweld. Voor een veilige toekomst voor al onze jongeren’, staat in de oproep voor de stille tocht zondagmiddag in Rotterdam-Zuid. Het verzoek aan deelnemers is een wit T-shirt te dragen en spandoeken mee te nemen tegen zinloos geweld en wapengeweld onder jongeren.
De nabestaanden zamelen met een crowdfundingactie geld in voor de uitvaart van Jahfairel, omdat er geen uitvaartverzekering is. In korte tijd werd meer dan 20.000 euro opgehaald voor de Rotterdammer, die een bekende was op de voetbalvelden in de regio. Het slachtoffer haalde recent ook een tweede mbo-diploma. Een deel van de opbrengst van de crowdfundingactie wordt gebruikt voor de stille tocht.

https://www.ad.nl/binnenl(...)rijgelaten~a13190c1/

[ Bericht 3% gewijzigd door vul_maar_in op 22-07-2026 21:29:59 ]
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:29:09 #235
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221408683
Ik vind dat aardig ongepast om meteen een stille tocht tegen zinloos geweld te organiseren. Wacht eerst het onderzoek eens af zeg. Die jongen is nog geen 24 uur dood.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 21:32:02 #236
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221408697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens zijn advocaat was hij niet in de buurt toen zijn neef Jahfairel (ook 18) werd neergeschoten.
Nabestaanden organiseren zondag een stille tocht in Rotterdam. „Jahfairel was samen met vrienden op pad toen dit gebeurde’’, schrijft de familie in de oproep voor de stille tocht tegen zinloos geweld. De Rotterdammer zou samen met die jongens naar de feesten bij de Nijmeegse Vierdaagse zijn gegaan.
Ook de 18-jarige verdachte zou bij deze groep hebben gehoord. Hij werd als enige opgepakt. Tijdens een verhoor vertelde hij volgens zijn advocaat Greg Stolk alles wat hij wist. „Maar hij was niet in de buurt’’, zegt Stolk. „Daarom kon hij niet veel vertellen. Hij heeft niets gezien, niets gehoord, niets meegekregen van een mogelijke ruzie. Hij wist zelfs lang niet dat zijn neef was neergeschoten.’’

De advocaat roept de andere vrienden die erbij waren op alles te vertellen wat ze weten.
„Mijn cliënt heeft meegewerkt aan het onderzoek in de hoop dat deze schietpartij zo snel mogelijk wordt opgelost.’’
‘Slachtoffer was niet het doelwit’
De nabestaanden zeggen in de oproep voor de stille tocht dat Jahfairel niet het doelwit was bij de schietpartij. ‘Hij was iemand die liever ruzies oploste dan veroorzaakte. Hij bracht rust, dacht aan anderen en stond bekend om zijn warme hart en zijn gevoel voor harmonie en saamhorigheid’, zeiden zij eerder over de 18-jarige Rotterdammer.
‘Wij lopen voor Jahfairel. Voor liefde boven geweld. Voor een veilige toekomst voor al onze jongeren’, staat in de oproep voor de stille tocht zondagmiddag in Rotterdam-Zuid. Het verzoek aan deelnemers is een wit T-shirt te dragen en spandoeken mee te nemen tegen zinloos geweld en wapengeweld onder jongeren.
De nabestaanden zamelen met een crowdfundingactie geld in voor de uitvaart van Jahfairel, omdat er geen uitvaartverzekering is. In korte tijd werd meer dan 20.000 euro opgehaald voor de Rotterdammer, die een bekende was op de voetbalvelden in de regio. Het slachtoffer haalde recent ook een tweede mbo-diploma. Een deel van de opbrengst van de crowdfundingactie wordt gebruikt voor de stille tocht.

https://www.ad.nl/binnenl(...)rijgelaten~a13190c1/

Zolang ik niet hoor of hij niet een target op zijn rug had vanwege die ruzie/het kopschoppen maken de platitudes van de familie etc. nog niet heel veel indruk op me. Als hij echt op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was had dat inmiddels wel gebleken zou ik denken. Maar we horen alleen maar meer verzwarende omstandigheden. Mocht dat allemaal niet waar zijn, soit. Maar ik ga van occams razor uit.
- vmi voor intimi -
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 21:32:28 #237
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221408702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind dat aardig ongepast om meteen een stille tocht tegen zinloos geweld te organiseren. Wacht eerst het onderzoek eens af zeg. Die jongen is nog geen 24 uur dood.
wandelen is goed voor iedereeen
- vmi voor intimi -
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:33:16 #238
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221408708
En hoe kan het eigenlijk dat die andere vrienden van hem nog niet uitvoerig verteld hebben hoe wat precies gegaan is. We hebben het hier niet over een kleinigheidje immers. Dat is toch het minste wat je voor je dierbare vriend over hebt lijkt mij. En de enige vriend die wel verklaard heeft, was er niet bij, was op een andere plek, heeft niks gezien of gehoord.

Ga je weg met een groep vrienden, dan blijf je toch redelijk bij elkaar lijkt mij.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 21:36:22 #239
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221408734
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:33 schreef Tengano het volgende:
En hoe kan het eigenlijk dat die andere vrienden van hem nog niet uitvoerig verteld hebben hoe wat precies gegaan is. We hebben het hier niet over een kleinigheidje immers. Dat is toch het minste wat je voor je dierbare vriend over hebt lijkt mij. En de enige vriend die wel verklaard heeft, was er niet bij, was op een andere plek, heeft niks gezien of gehoord.

Ga je weg met een groep vrienden, dan blijf je toch redelijk bij elkaar lijkt mij.
Ze zaten blijkbaar in een auto? Klinkt als een soort driveby(walkby?)
- vmi voor intimi -
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:36:43 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221408737
quote:
Ik vind dat aardig ongepast om meteen een stille tocht tegen zinloos geweld te organiseren. JWacht eerst het onderzoek eens af zeg. Die jongen is nog geen 24 uur dood.
je bedoelt dat het ook zinvol geweld kon zijn
The End Times are wild
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 21:36:56 #241
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221408741
quote:
beter nu voordat de echte oorzaak bovenkomt :X
- vmi voor intimi -
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:38:21 #242
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221408762
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:33 schreef Tengano het volgende:

Die hebben dus wat te verbergen, ook raar verhaal van die neef, die was ook mee maar was er niet bij…
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:39:46 #243
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221408787
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
je bedoelt dat het ook zinvol geweld kon zijn
Neutraal, is ook een optie. Normaliter wachten we eerst het onderzoek af.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 21:40:37 #244
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221408798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Neutraal, is ook een optie. Normaliter wachten we eerst het onderzoek af.
We wachten het af maar ik denk niet dat de uitkomst het plaatje er beter op gaat maken ;(
- vmi voor intimi -
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:56:27 #245
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221408984
Overigens, iedereen heeft tegenwoordig een telefoon, dus als er iets gebeurt wordt dit ook gelijk gefilmd zoals bij die andere Rotterdammer het geval was.

Dan mag ik er toch van uit gaan dat als deze twee groepen slaags met elkaar raakten en het slachtoffer de vermeende hoofdkopschopper zou zijn, dat daar dan ook beelden van zijn, toch? En dat ook die beelden online gezet zijn zoals dat gebruikelijk is.

Het lijkt me niet dat de rest van de wereld niet gaat filmen en het niet online zet omdat Jahfairel te boek staat als de vredestichter en de zachtaardige persoon zoals hij wordt omschreven.

Dus als het verhaal wat rondgaat waar is, dan moeten daar beelden van zijn en online staan.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 22:05:51 #246
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221409055
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:56 schreef Tengano het volgende:
Overigens, iedereen heeft tegenwoordig een telefoon, dus als er iets gebeurt wordt dit ook gelijk gefilmd zoals bij die andere Rotterdammer het geval was.

Dan mag ik er toch van uit gaan dat als deze twee groepen slaags met elkaar raakten en het slachtoffer de vermeende hoofdkopschopper zou zijn, dat daar dan ook beelden van zijn, toch? En dat ook die beelden online gezet zijn zoals dat gebruikelijk is.

Het lijkt me niet dat de rest van de wereld niet gaat filmen en het niet online zet omdat Jahfairel te boek staat als de vredestichter en de zachtaardige persoon zoals hij wordt omschreven.

Dus als het verhaal wat rondgaat waar is, dan moeten daar beelden van zijn en online staan.
ze moeten ze eerst nog lokaliseren via 3 weg punt identificatie. duurt even voordat de telecom providers dat ophoesten.
- vmi voor intimi -
pi_221409056
Erg triest zo'n gewelddadig en zinloos einde van zo'n jong leven.

Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_221409061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daar heb jij toch ook niks te zoeken?
Dat bepaal jij helemaal niet.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 22:08:26 #249
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221409071
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 22:05 schreef rutger05 het volgende:
Erg triest zo'n gewelddadig en zinloos einde van zo'n jong leven.

Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.
Daar is de jury het nog niet over uit. (gebrek aan bewijs).
- vmi voor intimi -
pi_221409110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 20:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Valkhof of Hunnerpark? Beide zijn altijd gratis geweest.
[..]
De Hollandse ziekte is dan ook mokerirritant.
Hunner ja sorry. Ik dacht dat er altijd een hek omheen stond maar dan speelt mijn herinnering een spelletje met me. Ik zit ook liever in binnenstad/Waalkade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')