abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2026 @ 09:45:09 #1
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221390182
Ach ja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

quote:
Fransman bekent na zes jaar femicide en vertelt waar lichaam van zijn vrouw ligt.

Een Fransman heeft na zes jaar bekend dat hij zijn vrouw heeft vermoord. De man vertelde de politie in welke akker hij haar lichaam had gedumpt, waarna het stoffelijk overschot werd gevonden. De man was vorig jaar al veroordeeld.

De politie vond de botten van de vrouw in een akker in het Zuid-Franse Mailhoc. Het echtpaar woonde zo'n 10 kilometer van die akker. Ten tijde van de vermissing lagen de man en vrouw in scheiding. Ze hadden samen twee kinderen.

De zoektocht van de politie duurde twee dagen. Ongeveer honderd agenten zochten mee. Het lichaam van de vrouw is in de afgelopen jaren verspreid geraakt over de akker door landbouwwerkzaamheden.

Uit forensisch onderzoek blijkt dat de botten inderdaad van de vermoorde vrouw zijn, die sinds eind 2020 werd vermist. Het scheidingsproces liep toen en ze had plannen om met een andere man een nieuw leven te beginnen.

De rechtbank vond tientallen getuigenissen en een dik dossier aan bewijsmateriaal vorig jaar al genoeg om de man dertig jaar cel te geven voor femicide. Maar tot nu was onduidelijk waar het lichaam van de vrouw was. Zo had de man tegen zijn moeder gezegd dat hij genoeg had van zijn vrouw en niemand haar ooit zou vinden.

De politie stelde na onderzoek vast dat de vrouw thuis is vermoord. Buren hadden kreten gehoord en een van de kinderen had de man naar de woonkamer horen gaan, waar zijn vrouw lag te slapen. De man ging eerder al in beroep tegen zijn veroordeling.
https://www.nu.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
  maandag 20 juli 2026 @ 09:45:54 #2
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221390189
Trouwens geen moord maar femicide.
Daar zit tegenwoordig verschil tussen.

[ Bericht 66% gewijzigd door Joopklepzeiker op 20-07-2026 09:55:45 ]
  maandag 20 juli 2026 @ 09:51:01 #3
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221390208
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 09:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Trouwens geen moord maar femicide.
Daar zit tegenwoordig verschil tussen.
Elke femicide is moord, maar niet elke moord is femicide. Daar moet het slachtoffer een vrouw voor zijn en er worden soms ook weleens mannen vermoord.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  maandag 20 juli 2026 @ 09:56:17 #4
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221390239
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 09:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Elke femicide is moord, maar niet elke moord is femicide. Daar moet het slachtoffer een vrouw voor zijn en er worden soms ook weleens mannen vermoord.
pi_221391069
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:21 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ik blijf het begrip zo vaag vinden.
Die vaagheid neemt wel af wanneer je bedenkt dat er een intentie en een bewuste bedoeling achter zit.
  maandag 20 juli 2026 @ 11:17:48 #6
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221391160
Bij mannen heet het homicide.
pi_221391175
Het Engels is een veel mooiere taal, onder andere omdat de vocabulaire zo ongeveer drie keer zo groot is, maar als we dit soort woorden gaan toevoegen zonder zuivere definitie, laat dan maar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 juli 2026 @ 12:10:54 #8
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221391403
Femicide is niet vaag. Het is moord op een vrouw vanwege het vrouw zijn. Een man vermoorden vanwege zijn man zijn heet androcide. En een moord op een mens zonder gendergerelateerde grondslag is homicide.

Ziezo, ook weer opgelost.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221391411
https://nos.nl/artikel/26(...)n-vrouw-heeft-gedood

quote:
Volgens de advocaat van de kinderen is het de intentie van Cédric om een lagere straf te krijgen. Voor dodelijke mishandeling kan twintig jaar cel worden opgelegd, terwijl voor femicide een levenslange celstraf kan worden gegeven. "Nu moet hij ons vertellen waar het lichaam is. Ik denk dat dat gaat gebeuren, ik hoop het in ieder geval", zegt de advocaat.
  maandag 20 juli 2026 @ 12:14:56 #10
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221391435
quote:
Zo had de man tegen zijn moeder gezegd dat hij genoeg had van zijn vrouw en niemand haar ooit zou vinden.
In ieder geval is ie eerlijk naar mamma. Dat dan weer wel.
pi_221391446
Je moet kiezen:

Het is moord. Dader krijgt 20 jaar.
Het is femicide. Dader krijgt echt levenslang.
pi_221391525
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:56 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Die vaagheid neemt wel af wanneer je bedenkt dat er een intentie en een bewuste bedoeling achter zit.
Je zou ook de rest van mijn post kunnen lezen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_221392712
Lekker dan, dus hij heeft de moeder van zijn kinderen vermoord terwijl die kinderen thuis waren:

“Buren hadden kreten gehoord en een van de kinderen had de man naar de woonkamer horen gaan, waar zijn vrouw lag te slapen.”
  maandag 20 juli 2026 @ 22:29:34 #14
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221394830
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 11:20 schreef Isengrimus het volgende:

[..]
Niet elke moord op een vrouw is femicide. Het is femicide als de vrouw wordt vermoord omdat ze geen gehoor geeft aan de eisen van de man.
Ook als een vrouw een andere vrouw vermoord is het gewoon femicide.

Vrouw+moord, het betekent niet meer dan vrouwenmoord net als dat filicide het doden van een zoon betekent en suicide het doden van jezelf.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221394942
Frankrijk is wel vaak in het nieuws als het gaat om geweld tegen vrouwen/meisjes

Eerst die zaak Pelicot
Dan het meisje Lyhanna
Nu dit weer

:{
  Manager PR/Moderator maandag 20 juli 2026 @ 23:06:36 #16
269689 crew  Viv
pi_221395044
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:50 schreef littlemindy het volgende:

[..]
"femicide, the killing of females by males because they are female."
Ik vind dat echt zo'n flut-definitie. :{

Dat ze een vrouw is, lijkt me niet de werkelijke oorzaak van dit soort moorden. Want dat was ze al veel langer, en was eerder nooit een probleem. Wat recentelijk veranderd is, is dat ze niet meer verder wil met haar relatie, en dat de ander dit niet kan verkroppen.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:09:01 #17
56749 BlaZ
pi_221395060
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:06 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik vind dat echt zo'n flut-definitie. :{

Dat ze een vrouw is, lijkt me niet de werkelijke oorzaak van dit soort moorden. Want dat was ze al veel langer, en was eerder nooit een probleem. Wat recentelijk veranderd is, is dat ze niet meer verder wil met haar relatie, en dat de ander dit niet kan verkroppen.
En wanneer wordt een vrouw nu vermoord om het vrouw zijn, dat is toch haast niet te definiëren. Je zou misogynocide kunnen gebruik als vrouwen vermoord worden enkel omdat vrouwen gehaat worden.
Bijvoorbeeld bij een seriemoordenaar die om die specifieke reden vrouwen uit de weg ruimt.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:26:57 #18
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221395154
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En wanneer wordt een vrouw nu vermoord om het vrouw zijn, dat is toch haast niet te definiëren. Je zou misogynocide kunnen gebruik als vrouwen vermoord worden enkel omdat vrouwen gehaat worden.
Bijvoorbeeld bij een seriemoordenaar die om die specifieke reden vrouwen uit de weg ruimt.
Dat is prima te definiëren. Het verschil met gewone moord is de gendergerelateerde component.

In dit geval ontneemt de dader haar leven omdat zij wilde scheiden. Dat is zelfbeschikking waar hij niet mee overweg kon. Hij vond dat zij dat niet mocht beslissen. Dat is de gendercomponent in deze casus. Het ging niet over geld bijvoorbeeld.

Ander voorbeeld. Een man wordt vermoord door andere mannen. Dat lijkt in eerste instantie ook gewoon moord. Nu blijkt later dat er een gendergerelateerde component aanwezig was. Hij werd vermoord, omdat hij zich niet mannelijk genoeg gedroeg. Dan is het androcide. Hij werd vermoord omdat niet voldeed aan de gewenste genderrol. Die gendercomponent geeft het verschil met andere motieven voor moord.

Is dit strafverzwarend? Ik vind van wel. Hoeveel meer, dat is aan de rechter. Mogen deze woorden gebruikt worden. Natuurlijk. Er is geen reden voor om ze niet te gebruiken.
pi_221395157
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:17 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Wat veranderd is, is dat vrouwen tegenwoordig (in tegenstelling tot vroeger) zelf keuzes maken en ook zelfstandig kunnen zijn / onafhankelijk van een man.

En er lopen blijkbaar nogal wat mannen rond die hun eigenwaarde volledig ophangen aan een vrouwelijk "bezit", en die deze plotse zelfstandigheid bijzonder slecht trekken. En ineens blijkt diezelfde vrouw dan helemaal niet zoveel waarde te hebben voor de man in kwestie. Dan komt naar boven wat ze eigenlijk al die tijd al vonden, namelijk dat een vrouw minderwaardig is t.o.v. de man. En dat wanneer ze doet wat de man niet zint, ze gedood mag worden.

Dus het is in mijn ogen wel degelijk een visie op het vrouw zijn en hoe dat zou moeten worden ingevuld wat meespeelt. Alleen kwam dat nooit zo boven omdat vrouwen vroeger vanuit materiële afhankelijkheid in relaties die henzelf niets brachten bleven hangen.
En dat is precies wat de man uit de OP heeft gedaan. "Als ik je niet meer kan hebben, zal niemand je hebben"
Man krijgt levenslang en de kinderen kunnen het verder zelf uitzoeken.

Maar nee, de mannelijke users vinden het belangrijker om te lopen zeiken over een woordje.

Mannen! :X
  maandag 20 juli 2026 @ 23:29:17 #20
56749 BlaZ
pi_221395164
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik weet niks van Latijns Amerika. Ik doel op de mannelijke users van dit forum
Veeg dat schuim van je mond en lees mijn bericht nog eens rustig door.
Er zijn hier mannelijkers gebruikers van verschillend pluimage, ik zou ze zeker niet over een kam scheren willen.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:31:10 #21
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221395170
quote:
15s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:26 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is prima te definiëren. Het verschil met gewone moord is de gendergerelateerde component.

In dit geval ontneemt de dader haar leven omdat zij wilde scheiden. Dat is zelfbeschikking waar hij niet mee overweg kon. Hij vond dat zij dat niet mocht beslissen. Dat is de gendercomponent in deze casus. Het ging niet over geld bijvoorbeeld.

Ander voorbeeld. Een man wordt vermoord door andere mannen. Dat lijkt in eerste instantie ook gewoon moord. Nu blijkt later dat er een gendergerelateerde component aanwezig was. Hij werd vermoord, omdat hij zich niet mannelijk genoeg gedroeg. Dan is het androcide. Hij werd vermoord omdat niet voldeed aan de gewenste genderrol. Die gendercomponent geeft het verschil met andere motieven voor moord.

Is dit strafverzwarend? Ik vind van wel. Hoeveel meer, dat is aan de rechter. Mogen deze woorden gebruikt worden. Natuurlijk. Er is geen reden voor om ze niet te gebruiken.
In dat geval heb je er vast ook geen bezwaar tegen als ik vind dat leden van andere culturen en religies om precies dezelfde reden als jij nu opgeeft extra zwaar worden gestraft als ze iemand vermoorden omdat ie blank, homo of ongelovig is?
pi_221395171
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er zijn hier mannelijkers gebruikers van verschillend pluimage, ik zou ze zeker niet over een kam scheren willen.
Wie de schoen past trekt hem aan.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:34:40 #23
56749 BlaZ
pi_221395181
quote:
15s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:26 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]

Maar in je voorbeeld is de gendergerelationeerde component niet duidelijk:
Iemand doden omdat hij of zij wil scheiden is niet hetzelfde als vermoord worden om het vrouw zijn.

Dit soort casussen zijn er ook als een man ervoor kiest om te willen scheiden of bijvoorbeeld in een homohuwelijk zoals bij de casus Yacoub Aranda.

Ook in de tweede casus gaat het niet om het vermoord worden om het zijn van een man of vrouw, het gaat om het niet voldoende zijn van iets, kortom een definitie moet dan stukken duidelijker zijn om al dat soort zaken te kunnen ondervangen.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:38:11 #24
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221395187
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:31 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
In dat geval heb je er vast ook geen bezwaar tegen als ik vind dat leden van andere culturen en religies om precies dezelfde reden als jij nu opgeeft extra zwaar worden gestraft als ze iemand vermoorden omdat ie blank, homo of ongelovig is?
Als dat bewezen kan worden. Ja. Een cultuur of religiegerelateerde intentie kan strafverzwarend werken.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:38:54 #25
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221395188
quote:
15s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:38 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Als dat bewezen kan worden. Ja. Een cultuur of religiegerelateerde intentie kan strafverzwarend werken.
Oke, dan hebben we wat dat betreft geen onenigheid.
pi_221395196
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:31 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Jij mag van mij vinden wat je wil. Waar ik vooral moeite mee had, is dat jij dit topic startte en vervolgens begint te zaniken over het woord femicide.

En dit is het resultaat. Ben je nu blij? Totaal voorbijgaan aan de inhoud van je OP en het leed, het verdriet van de kinderen en andere nabestaanden gewoon ijskoud negeren. Want de term FEMICIDE!!!!!
  maandag 20 juli 2026 @ 23:45:06 #27
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221395198
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat is precies wat de man uit de OP heeft gedaan. "Als ik je niet meer kan hebben, zal niemand je hebben"
Man krijgt levenslang en de kinderen kunnen het verder zelf uitzoeken.

Maar nee, de mannelijke users vinden het belangrijker om te lopen zeiken over een woordje.

Mannen! :X
Oh, maar van mij mogen ze dat stuk stront best de kop afhakken en op een stok zetten hoor, vind ik geen enkel probleem.
pi_221395209
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Oh, maar van mij mogen ze dat stuk stront best de kop afhakken en op een stok zetten hoor, vind ik geen enkel probleem.
:')
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 20 juli 2026 @ 23:48:42 #29
485843 crew  Jippie
pi_221395211
Graag on-topic blijven

Onder een nieuwsbericht over een vermoorde vroue gaan discussiëren welk woord legitiem mag worden gebruikt om het misdrijf te duiden vind ik nogal respectloos.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:48:51 #30
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221395214
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar in je voorbeeld is de gendergerelationeerde component niet duidelijk:
Iemand doden omdat hij of zij wil scheiden is niet hetzelfde als vermoord worden om het vrouw zijn.

Dit soort casussen zijn er ook als een man ervoor kiest om te willen scheiden of bijvoorbeeld in een homohuwelijk zoals bij de casus Yacoub Aranda.

Ook in de tweede casus gaat het niet om het vermoord worden om het zijn van een man of vrouw, het gaat om het niet voldoende zijn van iets, kortom een definitie moet dan stukken duidelijker zijn om al dat soort zaken te kunnen ondervangen.
Het vrouw zijn, an sich, is niet het punt. Het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw is het punt. Een verkrachter die een vrouw vermoord maakt haar tot een consentloos gebruiksartikel. Dat is dan weer de specifieke gendercomponent in die situatie.

Een eenduidige definitie blijft lastig te geven, omdat die gendercomponent steeds kan wisselen. Maar vermoord worden omdat iemand vrouw/man is komt wel het dichtste in de buurt. In de rechtspraak moet je die gendercomponent wel kunnen motiveren. Dat lukt soms, en soms niet. Dan is het enkel moord. Maar femicide en androcide zijn verder normale omschrijvingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 21-07-2026 00:22:48 ]
  maandag 20 juli 2026 @ 23:49:16 #31
56749 BlaZ
pi_221395218
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij mag van mij vinden wat je wil. Waar ik vooral moeite mee had, is dat jij dit topic startte en vervolgens begint te zaniken over het woord femicide.

En dit is het resultaat. Ben je nu blij? Totaal voorbijgaan aan de inhoud van je OP en het leed, het verdriet van de kinderen en andere nabestaanden gewoon ijskoud negeren. Want de term FEMICIDE!!!!!
Dit is een argumentum ad misericordiam; je gebruikt de heftigheid van het onderwerp -het verdriet van de kinderen- als een schild om de discussie over de terminologie te stoppen.

Je suggereert ook dat Joopklepzeiker de discussie over de term belangrijker vindt dan het leed uit het artikel; dat blijkt nergens uit.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:49:17 #32
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221395219
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja, en dat mag, het is mijn OP.
Ik mag vragen stellen over wat ik wil, wanneer ik wil en hoe ik wil.
En als anderen daar niet mee normaal om kunnen gaan is dat hun probleem.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:50:22 #33
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221395224
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:48 schreef Jippie het volgende:
Graag on-topic blijven

Onder een nieuwsbericht over een vermoorde vroue gaan discussiëren welk woord legitiem mag worden gebruikt om het misdrijf te duiden vind ik nogal respectloos.
Mensen vragen om uitleg. Die wil ik geven. Dat ik antwoord geef op een vraag over een definitie is geen teken van respectloosheid voor de casus zelf. Dat is een interpretatie die ik ver van mij af werp.

[ Bericht 10% gewijzigd door Koekoekmakto op 21-07-2026 00:10:39 ]
  maandag 20 juli 2026 @ 23:50:59 #34
56749 BlaZ
pi_221395229
quote:
Graag on-topic blijven

Dit is dezelfde redenatiefout argumentum ad misericordiam.
pi_221395233
quote:
15s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:38 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Alleen jammer dat zoiets dan bijna nooit voor schijnt te komen. Hooguit foei roepen, fopstraf of taakstrafje van drie weken.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:52:27 #36
56749 BlaZ
pi_221395238
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Alleen jammer dat zoiets dan bijna nooit voor schijnt te komen. Hooguit foei roepen, fopstraf of taakstrafje van drie weken.
Daar is iedereen het wel over eens tegenwoordig; de strafmaat moet omhoog. Ik zou persoonlijk ook willen pleiten voor de doodstraf bij moord.
pi_221395246
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is een argumentum ad misericordiam; je gebruikt de heftigheid van het onderwerp -het verdriet van de kinderen- als een schild om de discussie over de terminologie te stoppen.

Je suggereert ook dat Joopklepzeiker de discussie over de term belangrijker vindt dan het leed uit het artikel; dat blijkt nergens uit.
Klets niet uit je nek. Ik suggereer helemaal niks, ik reageer slechts.
pi_221395248
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar is iedereen het wel over eens tegenwoordig; de strafmaat moet omhoog. Ik zou persoonlijk ook willen pleiten voor de doodstraf bij moord.
Ik niet. Doodstraf lost niks op en werkt ook niet als afschrikmiddel voor anderen.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:56:09 #39
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221395253
quote:
Graag on-topic blijven

Ik kan er ook niks aan doen, ik maakte alleen een terloopse opmerking dat moord op vrouwen een aparte benaming nodig had want het schijnt anders te zijn dan moord op mannen.

Dat mensen het nodig vinden om daar twee topic pagina's mee aan de gang te blijven kan ik ook niks aan doen.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:57:20 #40
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221395254
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik niet. Doodstraf lost niks op en werkt ook niet als afschrikmiddel voor anderen.
Ik ben wel voorstander van de doodstraf, en dan ook als straf voor verkrachting, incest en kindermisbruik.
pi_221395260
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik ben wel voorstander van de doodstraf, en dan ook voor verkrachting, incest en kindermisbruik.
Goh! Wat een verrassing. En nu maar hopen dat jij nooit voor zo'n dader wordt aangezien en schuldig bevonden.

:') :') :')
  dinsdag 21 juli 2026 @ 00:01:13 #42
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221395262
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Goh! Wat een verrassing. En nu maar hopen dat jij nooit voor zo'n dader wordt aangezien en schuldig bevonden.

:') :') :')
Natuurlijk moet het bewijs geen twijfel mogelijk maken.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 00:01:57 #43
56749 BlaZ
pi_221395267
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Yvonne de Jong, Nadia van de Ven, Nicole van den Hurk, Anne Faber zijn goede voorbeelden waar harder straffen of doodstraffen de moord hadden kunnen vermoorden.

Neem nu Michael Panhuis, die Anne Faber vermoorde nadat hij in 2010 twee jonge meisjes verkracht had en precies door vrouwen als jezelf die softe straffen bepleiten heeft dit kunnen gebeuren.
Schaam je.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 00:04:32 #44
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221395272
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 00:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Yvonne de Jong, Nadia van de Ven, Nicole van den Hurk, Anne Faber zijn goede voorbeelden waar harder straffen of doodstraffen de moord hadden kunnen vermoorden.

Neem nu Michael Panhuis, die Anne Faber vermoorde nadat hij in 2010 twee jonge meisjes verkracht had en precies door vrouwen als jezelf die softe straffen bepleiten heeft dit kunnen gebeuren.
Schaam je.
En ik maar denken dat feministen van harde straffen hielden wat verkrachters en moordenaars betrof.
pi_221395277
quote:

[..]

Schaam je.
Waar moet ik me voor schamen? Ik heb nog nooit voor dit soort misdaden een softe straf bepleit. Gewoon levenslang en de sleutel weggooien.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 00:11:33 #46
56749 BlaZ
pi_221395278
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 00:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Waar moet ik me voor schamen? Ik heb nog nooit voor dit soort misdaden een softe straf bepleit. Gewoon levenslang en de sleutel weggooien.
Zolang de doodstraf niet gegeven wordt, kunnen dit soort mensen altijd nog vrijkomen door wetswijzigingen of gratie.
pi_221395282
quote:

[..]

Schaam je.
Dat zwaar straffen zogenaamd niet werkt is inderdaad aantoonbaar onzin, ene Marc Dutroux had ook nog vast horen te zitten maar kon wegens vervroegde vrijlating zijn gang gaan.

Zedendelicten, zeker met geweld of met betrekking tot minderjarigen zou standaard levenslang moeten opleveren. Vooral ook gezien de extreem hoge mate van recidive.
pi_221395283
@Joopklepzeiker: wat moet ik hiermee?

https://www.klapr.nl/nl/k(...)DEAEYASABEgJV3_D_BwE

Ik doe het maar even zo, want ik kan een DM niet beantwoorden.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 00:15:17 #49
56749 BlaZ
pi_221395285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 00:14 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Dat zwaar straffen zogenaamd niet werkt is inderdaad aantoonbaar onzin, ene Marc Dutroux had ook nog vast horen te zitten maar kon wegens vervroegde vrijlating zijn gang gaan.

Zedendelicten, zeker met geweld of met betrekking tot minderjarigen zou standaard levenslang moeten opleveren. Vooral ook gezien de extreem hoge mate van recidive.
Dat roep ik al jaren, toch blijft men in Nederland flutstrafjes opleggen en is herhaling schering en inslag. Het lijkt haast wel of de slachtoffers gewoon niet interessant zijn.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 00:16:33 #50
56749 BlaZ
pi_221395288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 00:14 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]

Nog even als toevoeging: het is ook heel duidelijk bewezen dat behandeling bij zedendelicten simpelweg niet werkt; toch blijft men doorgaan op deze heilloze weg en neemt men vele tientallen slachtoffers voor lief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')