Noem eens wat op dan. Het is een vrij gemakkelijke analyse dat het bij ON gaat om het manipuleren van de publieke opinie dmv het rondstrooien van nepnieuws en desinformatiequote:Op dinsdag 21 juli 2026 08:37 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Omdat we daar gewoon onze eigen mening over mogen hebben misschien?
Dat zie ik andere omroepen ook doen. Bv door te beweren dat Israël genocide pleegt. Dat is een overduidelijke leugen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Noem eens wat op dan. Het is een vrij gemakkelijke analyse dat het bij ON gaat om het manipuleren van de publieke opinie dmv het rondstrooien van nepnieuws en desinformatie
Ze roepen inderdaad maar wat. Het zijn voornamelijk feitenvrije meningen, haatspraak en laster.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 06:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus ze roepen maar wat zonder iets aan te tonen?
Heb je een link naar de betreffende aflevering of het betreffende onderwerp?
Overduidelijk zelfs.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zie ik andere omroepen ook doen. Bv door te beweren dat Israël genocide pleegt. Dat is een overduidelijke leugen.
Neuh. Mensen kunnen soms uit overtuiging handelen zonder kwaad in de zin te hebben.quote:
Je moet wel stekeblind zijn om niet te zien dat ON zich schuldig maakt aan beeldvorming met hun knip en plakwerk. Dat zijn simpelweg valse intenties die daar achter zitten. Blijft lachen hier.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:38 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Neuh. Mensen kunnen soms uit overtuiging handelen zonder kwaad in de zin te hebben.
Intenties worden vaak door mensen geprojecteerd door mensen die zelf die intenties hebben. Zoals een mening willen verbieden omdat die onwelgevallig is. Een beetje wat er nu gebeurt met ON.
Nou die stukjes van het AD enzo daar kan ik niks mee want dat gaat over heel wat anders.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:33 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ze roepen inderdaad maar wat. Het zijn voornamelijk feitenvrije meningen, haatspraak en laster.
https://www.ad.nl/show/on(...)-aangiftes~a0fed956/
https://www.rtl.nl/nieuws(...)%2Fduckduckgo.com%2F
https://www.nrc.nl/nieuws(...)strengeling-a4911430
https://ongehoordnederlan(...)t-de-transpropaganda
Asjeblieft Zeeleeuw.
Wat een onzincolumn, omdat Raisa transgenders stom vindt, is het een groot maatschappelijk probleem.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou die stukjes van het AD enzo daar kan ik niks mee want dat gaat over heel wat anders.
Maar de collum van raisa is niks mis mee.
Ze zegt wat ze denkt en vind en zegt niks wat niet klopt.
Het is niet verboden om tegen woke te zijn hè.
Nee Raisa, toen jij jong was, waren er ook al transgenders.quote:En dat laatste, dat de transideologie ook kinderen wordt opgedrongen, is voor mij nog wel het ergste. Toen ik jong was – echt nog niet zo lang geleden, ik ben 29 – was er niemand transgender.
Nee Raisa, jij had er nooit van gehoord, omdat jij je er niet mee bezig hield.quote:Niet op mijn basisschool, niet op mijn middelbare school en niet op de sportvereniging. Niemand zaaide twijfel over z’n geslacht en niemand praatte op school tegen ons over het veranderen van geslacht. Sterker nog, niemand had ooit van het begrip transgender gehoord.
0,5% is inderdaad wel een enorm percentage.quote:Tegenwoordig is het aantal mensen dat zich ‘identificeert’ als transgender 1 op de 200. Dat is 0,5% van de hele samenleving! Ik geloof dat dit er alleen al op wijst dat transgender-zijn een sociaalbesmettelijk fenomeen is.
Valse beschuldigingen vallen onder laster/smaad en dat is wel degelijk strafbaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou die stukjes van het AD enzo daar kan ik niks mee want dat gaat over heel wat anders.
Maar dat jij het onzin vind maakt het nog geen misinformatie.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een onzincolumn, omdat Raisa transgenders stom vindt, is het een groot maatschappelijk probleem.
[..]
Nee Raisa, toen jij jong was, waren er ook al transgenders.
[..]
Nee Raisa, jij had er nooit van gehoord, omdat jij je er niet mee bezig hield.
[..]
0,5% is inderdaad wel een enorm percentage.
Het zal allemaal wel, ik volg die lui ook totaal niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je moet wel stekeblind zijn om niet te zien dat ON zich schuldig maakt aan beeldvorming met hun knip en plakwerk. Dat zijn simpelweg valse intenties die daar achter zitten. Blijft lachen hier.
Klopt maar dat doet ze niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Valse beschuldigingen vallen onder laster/smaad en dat is wel degelijk strafbaar.
Daar is dan de gang naar de rechter voor.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Valse beschuldigingen vallen onder laster/smaad en dat is wel degelijk strafbaar.
Ze is oppervlakkig in haar denken.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat jij het onzin vind maakt het nog geen misinformatie.
Nou, toen ik jonger was liepen er echt niet zo veel van dit soort freaks rond:quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een onzincolumn, omdat Raisa transgenders stom vindt, is het een groot maatschappelijk probleem.
[..]
Nee Raisa, toen jij jong was, waren er ook al transgenders.
[..]
Nee Raisa, jij had er nooit van gehoord, omdat jij je er niet mee bezig hield.
[..]
En daarom moet de omroep maar verboden worden?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze is oppervlakkig in haar denken.
''Tegenwoordig is het aantal mensen dat zich ‘identificeert’ als transgender 1 op de 200. Dat is 0,5% van de hele samenleving! Ik geloof dat dit er alleen al op wijst dat transgender-zijn een sociaalbesmettelijk fenomeen is.''
Dat 0,5% van de samenleving zich identificeert als transgender, betekent niet dat het een sociaalbesmettelijk fenomeen is.
Het toont niet aan dat mensen transgender worden, omdat het fenomeen besmettelijk is. Van geslacht willen veranderen is nogal wat, dat doen mensen niet zomaar.
Eén gekkie in the US of A.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 11:00 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nou, toen ik jonger was liepen er echt niet zo veel van dit soort freaks rond:
Bekijk deze YouTube-video
Nee, dat is inderdaad niet verboden, maar je hoopt altijd dat er goede argumenten aangedragen worden tegen woke. Maar die zijn er niet. Het is, en blijft, vechten voor het recht op bekrompenheid. Meer is het niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja prima dat jij dat vind maar zolang er geen sprake is van misinformatie en dat soort dingen is er dus geen reden om de zendtijd te ontnemen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 11:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad niet verboden, maar je hoopt altijd dat er goede argumenten aangedragen worden tegen woke. Maar die zijn er niet. Het is, en blijft, vechten voor het recht op bekrompenheid. Meer is het niet.
quote:Afgelopen week was ik weer eens in Leiden. Toen ik daar nog werkte, zo’n twee jaar geleden, was er nog geen regenboogvlag te bekennen. Het woke-denken beperkte zich tot binnen de veilige muren van de universiteit. Dat alles blijkt nogal te zijn veranderd: een klein rondje van een luttele vijf minuten door de wijk rondom de Rechtenfaculteit gaf een score van maar liefst negen regenboogvlaggen. Negen, ja, jullie lezen het goed!
Er wordt hier over verbieden gesproken omdat de meningen die ON uit, onwelgevallig zijn. Dat gaat op een heel hellend vlak en is gevaarlijk. Want wat als ON verbieden lukt, wie of wat is dan de volgende die het zwijgen opgelegd gaat worden?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 11:09 schreef Moeraskat het volgende:
De vraag zou niet moeten zijn of Kamerleden een omroep aardig vinden, maar of die omroep voldoet aan de wettelijke eisen. Dat hoort uiteindelijk op basis van feiten en wetgeving te worden beoordeeld, niet op basis van een politieke meerderheid.
Desinformatie moet je niet faciliteren en bekostigen met belastinggeld. ON verkoopt regelmatig desinformatie mbt asiel, trans, klimaat en politiek. Buiten het publieke bestel mogen ze onzin kakelen en verspreiden.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 11:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja prima dat jij dat vindt maar zolang er geen sprake is van misinformatie en dat soort dingen is er dus geen reden om de zendtijd te ontnemen.
Ik vind woke ook stom en het is mijn goed recht om dat te vinden en te zeggen.
Het was nog niet zo lang geleden 1:10.000. En de groei zit met name bij jongeren in de puberteit, terwijl men vroeger juist de signalen zag bij zeer jonge kinderen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:51 schreef luxerobots het volgende:
Daar ben ik het juist mee eens. Als ON alleen vanwege een onwelgevallige mening uit het bestel zou worden gezet, zou dat een gevaarlijk precedent zijn. Daarom zeg ik ook dat de beoordeling niet op politieke voorkeur moet plaatsvinden, maar op objectieve wettelijke en journalistieke criteria. Als die criteria niet worden nageleefd, is dat iets anders dan het verbieden van een mening.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 11:14 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Er wordt hier over verbieden gesproken omdat de meningen die ON uit, onwelgevallig zijn. Dat gaat op een heel hellend vlak en is gevaarlijk. Want wat als ON verbieden lukt, wie of wat is dan de volgende die het zwijgen opgelegd gaat worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |