abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2026 @ 10:25:42 #151
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221396285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 08:37 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Omdat we daar gewoon onze eigen mening over mogen hebben misschien?
Noem eens wat op dan. Het is een vrij gemakkelijke analyse dat het bij ON gaat om het manipuleren van de publieke opinie dmv het rondstrooien van nepnieuws en desinformatie

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 21-07-2026 13:40:55 ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221396303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Noem eens wat op dan. Het is een vrij gemakkelijke analyse dat het bij ON gaat om het manipuleren van de publieke opinie dmv het rondstrooien van nepnieuws en desinformatie
Dat zie ik andere omroepen ook doen. Bv door te beweren dat Israël genocide pleegt. Dat is een overduidelijke leugen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 21-07-2026 13:41:01 ]
  dinsdag 21 juli 2026 @ 10:33:19 #153
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221396330
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 06:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus ze roepen maar wat zonder iets aan te tonen?
Heb je een link naar de betreffende aflevering of het betreffende onderwerp?
Ze roepen inderdaad maar wat. Het zijn voornamelijk feitenvrije meningen, haatspraak en laster.

https://www.ad.nl/show/on(...)-aangiftes~a0fed956/

https://www.rtl.nl/nieuws(...)%2Fduckduckgo.com%2F

https://www.nrc.nl/nieuws(...)strengeling-a4911430

https://ongehoordnederlan(...)t-de-transpropaganda

Asjeblieft Zeeleeuw.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  dinsdag 21 juli 2026 @ 10:34:01 #154
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221396333
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zie ik andere omroepen ook doen. Bv door te beweren dat Israël genocide pleegt. Dat is een overduidelijke leugen.
Overduidelijk zelfs. :D
pi_221396350
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Neuh. Mensen kunnen soms uit overtuiging handelen zonder kwaad in de zin te hebben.
Intenties worden vaak op mensen geprojecteerd door mensen die zelf die intenties hebben. Zoals een mening willen verbieden omdat die onwelgevallig is. Een beetje wat er nu gebeurt met ON.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 21-07-2026 13:41:12 ]
  dinsdag 21 juli 2026 @ 10:42:57 #156
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221396371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Neuh. Mensen kunnen soms uit overtuiging handelen zonder kwaad in de zin te hebben.
Intenties worden vaak door mensen geprojecteerd door mensen die zelf die intenties hebben. Zoals een mening willen verbieden omdat die onwelgevallig is. Een beetje wat er nu gebeurt met ON.
Je moet wel stekeblind zijn om niet te zien dat ON zich schuldig maakt aan beeldvorming met hun knip en plakwerk. Dat zijn simpelweg valse intenties die daar achter zitten. Blijft lachen hier.
pi_221396381
quote:
Nou die stukjes van het AD enzo daar kan ik niks mee want dat gaat over heel wat anders.
Maar de collum van raisa is niks mis mee.
Ze zegt wat ze denkt en vind en zegt niks wat niet klopt.
Het is niet verboden om tegen woke te zijn hè.
pi_221396401
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou die stukjes van het AD enzo daar kan ik niks mee want dat gaat over heel wat anders.
Wat een onzincolumn, omdat Raisa transgenders stom vindt, is het een groot maatschappelijk probleem.

quote:
En dat laatste, dat de transideologie ook kinderen wordt opgedrongen, is voor mij nog wel het ergste. Toen ik jong was – echt nog niet zo lang geleden, ik ben 29 – was er niemand transgender.
Nee Raisa, toen jij jong was, waren er ook al transgenders.

quote:
Niet op mijn basisschool, niet op mijn middelbare school en niet op de sportvereniging. Niemand zaaide twijfel over z’n geslacht en niemand praatte op school tegen ons over het veranderen van geslacht. Sterker nog, niemand had ooit van het begrip transgender gehoord.
Nee Raisa, jij had er nooit van gehoord, omdat jij je er niet mee bezig hield.

quote:
Tegenwoordig is het aantal mensen dat zich ‘identificeert’ als transgender 1 op de 200. Dat is 0,5% van de hele samenleving! Ik geloof dat dit er alleen al op wijst dat transgender-zijn een sociaalbesmettelijk fenomeen is.
0,5% is inderdaad wel een enorm percentage. :')
  dinsdag 21 juli 2026 @ 10:52:25 #159
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221396406
quote:

[..]
Valse beschuldigingen vallen onder laster/smaad en dat is wel degelijk strafbaar.
pi_221396416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat een onzincolumn, omdat Raisa transgenders stom vindt, is het een groot maatschappelijk probleem.
[..]
[..]
[..]
Maar dat jij het onzin vind maakt het nog geen misinformatie.
pi_221396417
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je moet wel stekeblind zijn om niet te zien dat ON zich schuldig maakt aan beeldvorming met hun knip en plakwerk. Dat zijn simpelweg valse intenties die daar achter zitten. Blijft lachen hier.
Het zal allemaal wel, ik volg die lui ook totaal niet.
Alleen zou je, als je het niet met ze eens bent, wat ze beweren met argumenten moeten bestrijden. En niet op verbieden aansturen. Dat past meer in China of Noord Korea.
pi_221396418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Valse beschuldigingen vallen onder laster/smaad en dat is wel degelijk strafbaar.
Klopt maar dat doet ze niet.
pi_221396420
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daar is dan de gang naar de rechter voor.
pi_221396432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar dat jij het onzin vind maakt het nog geen misinformatie.
Ze is oppervlakkig in haar denken.

''Tegenwoordig is het aantal mensen dat zich ‘identificeert’ als transgender 1 op de 200. Dat is 0,5% van de hele samenleving! Ik geloof dat dit er alleen al op wijst dat transgender-zijn een sociaalbesmettelijk fenomeen is.''

Dat 0,5% van de samenleving zich identificeert als transgender, betekent niet dat het een sociaalbesmettelijk fenomeen is.

Het toont niet aan dat mensen transgender worden, omdat het fenomeen besmettelijk is. Van geslacht willen veranderen is nogal wat, dat doen mensen niet zomaar.
pi_221396434
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
Nou, toen ik jonger was liepen er echt niet zo veel van dit soort freaks rond:

Bekijk deze YouTube-video
pi_221396437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 10:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ze is oppervlakkig in haar denken.

''Tegenwoordig is het aantal mensen dat zich ‘identificeert’ als transgender 1 op de 200. Dat is 0,5% van de hele samenleving! Ik geloof dat dit er alleen al op wijst dat transgender-zijn een sociaalbesmettelijk fenomeen is.''

Dat 0,5% van de samenleving zich identificeert als transgender, betekent niet dat het een sociaalbesmettelijk fenomeen is.

Het toont niet aan dat mensen transgender worden, omdat het fenomeen besmettelijk is. Van geslacht willen veranderen is nogal wat, dat doen mensen niet zomaar.
En daarom moet de omroep maar verboden worden?
pi_221396438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 11:00 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nou, toen ik jonger was liepen er echt niet zo veel van dit soort freaks rond:

Bekijk deze YouTube-video
Eén gekkie in the US of A.

Je hebt me overtuigd.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 11:03:21 #168
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221396452
quote:

[..]
Nee, dat is inderdaad niet verboden, maar je hoopt altijd dat er goede argumenten aangedragen worden tegen woke. Maar die zijn er niet. Het is, en blijft, vechten voor het recht op bekrompenheid. Meer is het niet.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 11:09:38 #169
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221396478
De vraag zou niet moeten zijn of Kamerleden een omroep aardig vinden, maar of die omroep voldoet aan de wettelijke eisen. Dat hoort uiteindelijk op basis van feiten en wetgeving te worden beoordeeld, niet op basis van een politieke meerderheid.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_221396485
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 11:03 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, dat is inderdaad niet verboden, maar je hoopt altijd dat er goede argumenten aangedragen worden tegen woke. Maar die zijn er niet. Het is, en blijft, vechten voor het recht op bekrompenheid. Meer is het niet.
Ja prima dat jij dat vind maar zolang er geen sprake is van misinformatie en dat soort dingen is er dus geen reden om de zendtijd te ontnemen.
Ik vind woke ook stom en het is mijn goed recht om dat te vinden en te zeggen.
pi_221396492
Zou Raisa het psychologische fenomeen kennen dat als je ergens op gaat letten (bijvoorbeeld op een bepaald soort auto, omdat je een nieuwe auto hebt) je het opeens overal ziet?

quote:
Afgelopen week was ik weer eens in Leiden. Toen ik daar nog werkte, zo’n twee jaar geleden, was er nog geen regenboogvlag te bekennen. Het woke-denken beperkte zich tot binnen de veilige muren van de universiteit. Dat alles blijkt nogal te zijn veranderd: een klein rondje van een luttele vijf minuten door de wijk rondom de Rechtenfaculteit gaf een score van maar liefst negen regenboogvlaggen. Negen, ja, jullie lezen het goed!
pi_221396499
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 11:09 schreef Moeraskat het volgende:
De vraag zou niet moeten zijn of Kamerleden een omroep aardig vinden, maar of die omroep voldoet aan de wettelijke eisen. Dat hoort uiteindelijk op basis van feiten en wetgeving te worden beoordeeld, niet op basis van een politieke meerderheid.
Er wordt hier over verbieden gesproken omdat de meningen die ON uit, onwelgevallig zijn. Dat gaat op een heel hellend vlak en is gevaarlijk. Want wat als ON verbieden lukt, wie of wat is dan de volgende die het zwijgen opgelegd gaat worden?
  dinsdag 21 juli 2026 @ 11:16:23 #173
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221396500
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 11:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja prima dat jij dat vindt maar zolang er geen sprake is van misinformatie en dat soort dingen is er dus geen reden om de zendtijd te ontnemen.
Ik vind woke ook stom en het is mijn goed recht om dat te vinden en te zeggen.
Desinformatie moet je niet faciliteren en bekostigen met belastinggeld. ON verkoopt regelmatig desinformatie mbt asiel, trans, klimaat en politiek. Buiten het publieke bestel mogen ze onzin kakelen en verspreiden.
pi_221396501
quote:
Het was nog niet zo lang geleden 1:10.000. En de groei zit met name bij jongeren in de puberteit, terwijl men vroeger juist de signalen zag bij zeer jonge kinderen.

Dus het is een feit dat de cijfers enorm toenemen.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 11:18:34 #175
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221396507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 11:14 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Er wordt hier over verbieden gesproken omdat de meningen die ON uit, onwelgevallig zijn. Dat gaat op een heel hellend vlak en is gevaarlijk. Want wat als ON verbieden lukt, wie of wat is dan de volgende die het zwijgen opgelegd gaat worden?
Daar ben ik het juist mee eens. Als ON alleen vanwege een onwelgevallige mening uit het bestel zou worden gezet, zou dat een gevaarlijk precedent zijn. Daarom zeg ik ook dat de beoordeling niet op politieke voorkeur moet plaatsvinden, maar op objectieve wettelijke en journalistieke criteria. Als die criteria niet worden nageleefd, is dat iets anders dan het verbieden van een mening.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')