Onzin. Kom met een gedegen bron hiervoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aangezien ruim 80% vanzelf weer gelukkig wordt met het geboortegeslacht lijkt mij dat de enige logische keuze.
Dat heb je niet. Je beroept je op onzincijfers.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al uitgelegd waarom deze cijfers niet kloppen. We gaan geen cirkeltjes doen…
Er zijn aantoonbaar slechts twee geslachten. Iedere serieus te nemen bioloog kan jou dat vertellen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar is dat ook daadwerkelijk in het belang van kinderen, of juist schadelijk.
Dat is dan de vraag.
En als iemand overtuigd is dat er slechts 2 geslachten zijn, door gameten bepaald en dat gender een verzonnen iets is, dan kan iemand nog zo goed willen handelen; maar het gevolg is schade.
Nee, kinderen blootstellen aan een gevaarlijke behandeling die geen bewezen positieve effecten heeft is misdadig.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het belang van de kinderen is goed in hun vel zitten. Genderdwang en geforceerde puberteit is dat zeker niet.
De transitie zelf vindt sowieso pas na je 18e plaats. En dan nog ga je door de ballotage en wachttijden.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij mag het allemaal van mij bepleiten.
Wel bijzonder dat je niet doorhebt dat ik helemaal niet heb gezegd dat pas dan die behandeling zou moeten mogen. Ik had het over volwassenen en dat is 18+.
Als je vooraf weet wie tot de 20% behoort zou je een punt kunnen hebben. Maar dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
En die 20% gooien we gewoon voor de trein.
Gelukkig gebeurt dat niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, kinderen blootstellen aan een gevaarlijke behandeling die geen bewezen positieve effecten heeft is misdadig.
Die krijg je van mij.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Onzin. Kom met een gedegen bron hiervoor.
https://www.erininthemorn(...)80-of-trans-youth-do
Nee, dat doe jij. Jij baseert je op cijfers waarbij mensen die het hele traject doormaken wordt gevraagd of ze tevreden zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat heb je niet. Je beroept je op onzincijfers.
Bij geen enkele behandeling weet je vooraf wie er wel baat bij heeft en wie niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je vooraf weet wie tot de 20% behoort zou je een punt kunnen hebben. Maar dat is dus niet zo.
De gevolgen van pubertijdsremmers zijn groot en meestal niet omkeerbaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
De transitie zelf vindt sowieso pas na je 18e plaats. En dan nog ga je door de ballotage en wachttijden.
Ik heb in een vorige discussie een voorbeeld geplaatst over een transman die na 5 jaar aan wachttijden en allerlei ballotages het eindelijk voor elkaar had een borstamputatie te krijgen.
En moet het traject voor de geslachtsorganen nog beginnen.
Bewijs het "gevaar" maar. Hoeveel jongeren met puberteitsblokkers van de afgelopen 30 jaar zijn nu spijtoptant of hebben fysieke klachten gekregen?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, kinderen blootstellen aan een gevaarlijke behandeling die geen bewezen positieve effecten heeft is misdadig.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij geen enkele behandeling weet je vooraf wie er wel baat bij heeft en wie niet.
Joh, zoek zelf even de bijwerkingen op. Ik hoef toch niet alles voor te kauwen?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:55 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Bewijs het "gevaar" maar. Hoeveel jongeren met puberteitsblokkers van de afgelopen 30 jaar zijn nu spijtoptant of hebben fysieke klachten gekregen?
Maar het gaat om een heel traject, waarbij dan 80% ergens in dat traject afhaakt omdat deze niet passend is.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
Maar het gaat hier om kansberekening en de kans dat het de verkeerde keuze is, is ruim 4x zo groot dan de kans dat het de juiste keuze is.
Nog meer onzin. Puberteitsremmers zijn omkeerbaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De gevolgen van pubertijdsremmers zijn groot en meestal niet omkeerbaar.
Waarom denk je dat landen als Zweden het in principe in de ban gedaan hebben?
Nee, dan had het anders geweest.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zei dat 80% er baat bij heeft.
Geen onderbouwing dus.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Joh, zoek zelf even de bijwerkingen op. Ik hoef toch niet alles voor te kauwen?
Je bent helemaal niet geïnteresseerd in de feiten.
We zijn inderdaad afgedreven. Dit had beter in een separaat transtopic behandeld kunnen worden. Het was een onderdeel van de desinformatie die ON aan het verspreiden was.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sorry, wat heeft dit te maken met het onderwerp van dit topic?
Dat is simpelweg niet waar. Je krijgt onder meer broze botten en dat komt niet meer goed als je later stopt. Het is wat anders als je na twee maanden stopt natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:59 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nog meer onzin. Puberteitsremmers zijn omkeerbaar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Puberty_blocker
https://www.healthline.com/health/are-puberty-blockers-reversible
https://www.physiology.or(...)are-reversible?SSO=Y
Hetgeen dus niet per sé desinformatie is.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:03 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
We zijn inderdaad afgedreven. Dit had beter in een separaat transtopic behandeld kunnen worden. Het was een onderdeel van de desinformatie die ON aan het verspreiden was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |