abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2026 @ 14:23:50 #51
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221392032
Ik denk dat er achter de schermen wel meer uit de weg worden geruimd wat de wereld nooit te weten komt, tenminste niet zolang dat regime er blijft zitten.
pi_221393125
quote:
18s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, dan de Christenen. 'Gij zult niet doden', maar als het om mohammedanen gaat, ziet men er geen been in om hele kruistochten te organiseren. Maar nee, de moslims zijn erg, hoor.
Ja er vertrekken wekelijks kruistochten vanuit Europa.
pi_221393192
Het regime van Iran vermoord twee van hun onderdanen maar het gaat uiteraard over Amerika, de Joden en zelfs de kruistochten. Topic stelt niet teleur.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  maandag 20 juli 2026 @ 20:45:18 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221394112
quote:
18s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, dan de Christenen. 'Gij zult niet doden', maar als het om mohammedanen gaat, ziet men er geen been in om hele kruistochten te organiseren. Maar nee, de moslims zijn erg, hoor.
Hoe lang geleden is de laatste kruistocht exact?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 20 juli 2026 @ 21:45:35 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221394501
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 20:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe lang geleden is de laatste kruistocht exact?
Zijn de Tien Geboden dan aangepast in de laatste 600 jaar? Of golden die in de Middeleeuwen ineens niet, maar mag er nu wel gejammerd worden dat de Koran geen Tien Geboden heeft?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 20 juli 2026 @ 22:35:37 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221394870
quote:
18s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zijn de Tien Geboden dan aangepast in de laatste 600 jaar? Of golden die in de Middeleeuwen ineens niet, maar mag er nu wel gejammerd worden dat de Koran geen Tien Geboden heeft?
Is dit een antwoord op de vraag die ik stel?
Of heb ik gelijk en praat jij onzin?
1947-2016
pi_221394922
quote:
18s.gif Op zondag 19 juli 2026 20:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou ja, in Iran pretenderen ze tenminste nog eerst een rechtszaak te voeren. In Amerika schieten de staatsgangsters van ICE je gewoon op straat overhoop als je protesteert.
Je zult maar vanuit je afkeer voor die oranje clown een kwaadaardig islamo-nazistisch regime steunen. Moreel failliet.
pi_221394977
quote:
18s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Gek, toch zie ik nergens nieuwsberichten over gewelddadige SGP-ers die hun medemensen te lijf gaan

Allahu Akbar brullende idioten die aanslagen plegen is daarentegen schering en inslag
pi_221394990
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Je zult maar vanuit je afkeer voor die oranje clown een kwaadaardig islamo-nazistisch regime steunen. Moreel failliet.
Zijn heel veel van dat soort gekken. Omdat ze een hekel hebben aan die mafkees in Amerika doen ze ineens alsof het regime in Iran geweldig is.

[ Bericht 2% gewijzigd door vul_maar_in op 21-07-2026 00:37:15 (nope) ]
  maandag 20 juli 2026 @ 23:10:53 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_221395073
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is dit een antwoord op de vraag die ik stel?
Of heb ik gelijk en praat jij onzin?
De ondertiteling zegt nu: "Sorry, ik snap niet wat je bedoelt. Daar ben ik niet slim genoeg voor."

Geeft niet, leg ik het even uit.

Er werd gejankt dat de Koran de Tien Geboden niet bevat, zoals 'Gij zult niet doden'. Daarmee insinuerend, dat omdat de Bijbel die wel bevat, de Christenen dus moreel verheven zijn. Maar de Tien Geboden stonden in 1095 ook in de Bijbel, inclusief het 'Gij zult niet doden'(en ook 'Hebt uw vijanden lief gelijk uzelve'). Desalniettemin vond notabene de Paus, de plaatsvervanger van God op aarde, het volkomen gerechtvaardigd om een Kruistocht af te kondigen. Diezelfde Paus, die het Handboek Christen als leidraad moet hebben, inclusief dus die Tien Geboden, en daarmee ook 'Gij zult niet doden.' Vervolgens wordt er hier gejammerd dat omdat de Koran de Tien Geboden niet heeft, de moslims zich gerechtvaardigd voelen om hun vijanden te vermoorden.
Derhalve roep ik 'Bullshit'. De Bijbel is het onveranderlijke Woord van God, gelooft men. Als vandaag de dag 'Gij zult niet doden' zo'n leidend licht is, dan was het dat ten tijde van de Kruistochten ook. Maar toen mocht het blijkbaar genegeerd worden.
  maandag 20 juli 2026 @ 23:45:27 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221395199
quote:
18s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De ondertiteling zegt nu: "Sorry, ik snap niet wat je bedoelt. Daar ben ik niet slim genoeg voor."

Geeft niet, leg ik het even uit.

Er werd gejankt dat de Koran de Tien Geboden niet bevat, zoals 'Gij zult niet doden'. Daarmee insinuerend, dat omdat de Bijbel die wel bevat, de Christenen dus moreel verheven zijn. Maar de Tien Geboden stonden in 1095 ook in de Bijbel, inclusief het 'Gij zult niet doden'(en ook 'Hebt uw vijanden lief gelijk uzelve'). Desalniettemin vond notabene de Paus, de plaatsvervanger van God op aarde, het volkomen gerechtvaardigd om een Kruistocht af te kondigen. Diezelfde Paus, die het Handboek Christen als leidraad moet hebben, inclusief dus die Tien Geboden, en daarmee ook 'Gij zult niet doden.' Vervolgens wordt er hier gejammerd dat omdat de Koran de Tien Geboden niet heeft, de moslims zich gerechtvaardigd voelen om hun vijanden te vermoorden.
Derhalve roep ik 'Bullshit'. De Bijbel is het onveranderlijke Woord van God, gelooft men. Als vandaag de dag 'Gij zult niet doden' zo'n leidend licht is, dan was het dat ten tijde van de Kruistochten ook. Maar toen mocht het blijkbaar genegeerd worden.
Dat is nog steeds het antwoord niet op de vraag die ik je stelde.

Volgens mij ben jij diegene die er geen reet van snapt. Of doet als of. Kan je wel hautain gaan doen, maar lees nog eens :)
1947-2016
pi_221395649
quote:
18s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Herlees de Bijbel. God sprak ook tot Adam en Eva en die waren op dat moment de gehele mensheid. Bovendien schijnt je vooroordeel door. De Koran heeft net zo goed dingen te zeggen over 'Gij zult niet doden'.
Geloven in sprookjesboeken en dat ook nog aanhalen hier...
:')

Onzekere figuren, die in deze boekjes geloven...

Er is maar 1 geloof wat er toe doet, en dat is geloven in jezelf..
  dinsdag 21 juli 2026 @ 09:12:57 #63
66444 Lord_Vetinari
pi_221395973
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 08:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Geloven in sprookjesboeken en dat ook nog aanhalen hier...

Onzekere figuren, die in deze boekjes geloven...

Er is maar 1 geloof wat er toe doet, en dat is geloven in jezelf..
Je hoeft niet ergens in te geloven om er kennis van te hebben.
pi_221396037
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je hoeft niet ergens in te geloven om er kennis van te hebben.
Maar dat jij deze boekjes aanhaalt, zegt mij genoeg....
  dinsdag 21 juli 2026 @ 09:55:38 #65
66444 Lord_Vetinari
pi_221396153
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 09:28 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar dat jij deze boekjes aanhaalt, zegt mij genoeg....
Dan heb je een armzalig referentiekader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')