quote:
Op donderdag 16 juli 2026 21:52 schreef Bart2002 het volgende:Dit is volgens mij net zoiets als de beurskoersen proberen te voorspellen. Kansloos.
Je gebruikt veel jargon die je ook ziet bij fundamentele analyse en technische analyse, aangevuld met sentimentanalyse. Allemaal flauwekul.
Haha, je hebt op een punt inderdaad gelijk want wedstrijduitslagen beter voorspellen dan de markt is inderdaad vrijwel kansloos, om dezelfde reden als bij beurskoersen. Dat is ook exact de aanname waar dit op gebouwd is.
Alleen, ik voorspel geen uitslagen. Er zit geen fundamentele analyse, technische analyse of sentimentanalyse in. Het enige wat gemeten wordt is een prijsverschil tussen twee partijen, namelijk een bookmaker die traag herprijst versus de scherpste referentieprijs in de markt. Dat is geen forecasting maar relatieve waardering. Het beursequivalent is niet "de koers van morgen voorspellen" maar juist zien dat hetzelfde aandeel op twee beurzen tijdelijk verschillend geprijsd staat.
Juist omdat markten moeilijk te verslaan zijn, vertrouw ik mijn winstcijfers nog niet helemaal en meet ik tegen de closing line. Mijn redenering is dat als de markt efficiënt is en ik geen echte prijsvoorsprong pak, dan moet mijn gemiddelde t.o.v. de no-vig close rond nul (of negatief) uitkomen. Na ruim 200 bets staat het op ongeveer +3%, met de mediaan gelijk aan het gemiddelde.
Ik vraag dus ook niet niet om te geloven of dit werkt, ik wil alleen weten of ik wellicht een meetfout maak. Hopelijk maakt dit het wat duidelijker voor je. :-) .. Daarom zei ik net overigens ook al dat ik geen picks wil delen, maar dat ik echt op zoek ben naar validatie voor mezelf.