Ik geloof best dat als je heel goed bent in kansberekening dat je een kans maakt, met nadruk idd op kans.quote:Op donderdag 16 juli 2026 21:52 schreef Bart2002 het volgende:
Dit is volgens mij net zoiets als de beurskoersen proberen te voorspellen. Kansloos.
Je gebruikt veel jargon die je ook ziet bij fundamentele analyse en technische analyse, aangevuld met sentimentanalyse. Allemaal flauwekul.
Haha, je hebt op een punt inderdaad gelijk want wedstrijduitslagen beter voorspellen dan de markt is inderdaad vrijwel kansloos, om dezelfde reden als bij beurskoersen. Dat is ook exact de aanname waar dit op gebouwd is.quote:Op donderdag 16 juli 2026 21:52 schreef Bart2002 het volgende:
Dit is volgens mij net zoiets als de beurskoersen proberen te voorspellen. Kansloos.
Je gebruikt veel jargon die je ook ziet bij fundamentele analyse en technische analyse, aangevuld met sentimentanalyse. Allemaal flauwekul.
Maar, die heb ik zelf namelijk ook ;-). Overigens is dit geen idee dat ik zelf heb verzonnen, maar een bewezen manier. Alleen niet iedereen is eerlijk hoe zij alles berekenen, dus ik ben nog een beetje zoekende.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik geloof best dat als je heel goed bent in kansberekening dat je een kans maakt, met nadruk idd op kans.
Je neemt het namelijk op tegen honderden, dan niet duizenden mensen die bij bookmakers werken met opleidingen waar je u tegen zegt..
Dat heet dan weer arbitrage dacht ik. Werkt ook niet. Tenminste niet voor de kleine speler.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:11 schreef MLB_fan het volgende:
Het beursequivalent is niet "de koers van morgen voorspellen" maar juist zien dat hetzelfde aandeel op twee beurzen tijdelijk verschillend geprijsd staat.
Je reinste flauwekul allemaal.quote:De linkerschouder: De koers stijgt naar een piek en daalt vervolgens weer.Het hoofd: De koers stijgt voorbij de vorige piek (naar een hoger hoogtepunt) en daalt weer terug naar hetzelfde niveau als de linkerschouder.De rechterschouder: De koers stijgt nogmaals, maar blijft steken op de hoogte van de linkerschouder (vormt een lagere piek). Hierna volgt een scherpe daling.De neklijn: Dit is een horizontale of schuine lijn die de dalpunten (de 'bodems') tussen de schouders en het hoofd met elkaar verbindt. Breekt de koers door deze lijn naar beneden, dan is het patroon bevestigd en kan de koers verder dalen
Dan moet diegene gaan pokeren bij voorkeur. Dat is ook een hele vervelende dagbesteding voor weinig winst. Maar wel gegarandeerd: je pakt de anderen die het metier niet begrijpen hun geld af. Dit doordat je de kansen beter gebrijpt. Ook wel bekend als de term "begrijpt".quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:00 schreef Droopie het volgende:
Ik geloof best dat als je heel goed bent in kansberekening dat je een kans maakt, met nadruk idd op kans.
Je vergelijkt echt appels met peren, zoals ik net al uitleg in mijn vorige post. Je snapt de materie helaas niet. Maakt niet uit, maar ik ga het je hier ook niet verder uitleggen, ik ben op zoek naar iemand die wel serieus reageren kan en wel iets snapt van CLV.quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat heet dan weer arbitrage dacht ik. Werkt ook niet. Tenminste niet voor de kleine speler.
Een "model" heeft last van de vlinder die ergens opstijgt in China en wat turbulentie veroorzaakt in het model. M.a.w. de random factoren die het model waardeloos maken overall.
De beurs is echt wel vergelijkbaar in de zin dat men allerhande patronen denkt te herkennen "schouders"![]()
Het is gewoon niks, de toekomst proberen te voorspellen. Lukt gewoon niet. Het verleden duiden is al moeilijk genoeg.
[..]
Je reinste flauwekul allemaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |