Staan gelukkig op de bagagedrager, ik vind het wel een praktisch systeem omdat je geen sleutel meer kan verliezen. Ondingen altijd.quote:Op maandag 20 juli 2026 15:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat NS wilde bereiken met die digitale sloten: het gedoe met verloren fietssleuteltjes kostte een fortuin en zorgde voor fietsen die onbruikbaar waren tot het slot was vervangen. Maar de implementatie ervan is ehhh.... bijzonder.
Het is een tijd geleden sinds ik een OV-fiets heb gehuurd, wanneer ik er weer eens eentje nodig heb ga ik denk ik echt wel even de instructies moeten opzoeken.
Was iedereen maar zoquote:Op maandag 20 juli 2026 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben nog nooit een sleutel verloren in m'n leven omdat ik geen achterlijke mongool ben.
Waarschijnlijk allemaal mensen die een OV-fiets namen omdat ze de sleutel van hun eigen fiets kwijt waren.quote:Op maandag 20 juli 2026 16:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Was iedereen maar zo
Jaarlijks verdwenen er zo'n 2000 OV-fietssleutels.
De website van DB of de DB Navigator app. Je kunt onder opties "Nur D-Ticket Verbindungen" aanvinken en dan kun je zo je reis van zeg Xanten naar Schweinemünde plannen.quote:Op maandag 20 juli 2026 19:49 schreef z80 het volgende:
Aangezien hier het met de trein reizend volk zit.
Wat te gebruiken als route planner in Duitsland bij gebruik van een Deutschland-Ticket?
De DB site en app is handig als je de route al hebt. Maar ik wil naar de andere kant van het land. Eigenlijk zo snel mogelijk met 1 overnachting. Doel is grens polen. Frankfurt oder of verder noord. Om vanuit daar met de trein verder oostwaarts te gaan.
Dan gebruik je toch de via optie? Andere planners werken op exact dezelfde manier. En waarom kom je hier de vraag stellen als je het toch al beter weet?quote:Op maandag 20 juli 2026 21:06 schreef z80 het volgende:
Goed. De vraag hier stellen geeft dus ook geen antwoord.
Ik wel iets anders dan de DB app.
Ik wordt er gek van de reis in stukjes te moeten knippen omdat de app vind dat een bepaalde route sneller is. Of met de DB gaat. En de optie bus en S baan als 6e rangs vervoermiddel behandeld.
Omdat je na een pakje sigaretten meestal geen conducteurs uit de trein duwtquote:Op dinsdag 21 juli 2026 12:37 schreef derLudolf het volgende:
waarom de ene verslaving wel faciliteren en een andere niet...
Nou dat zou ik na een heel krat bier ook nog niet overwegen maar okay.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 13:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Omdat je na een pakje sigaretten meestal geen conducteurs uit de trein duwt
Ik hoorde op de radio dat dat één van de argumenten van het verbod was.
Ofwel: in Hamburg Hbf is er minder overlast na een verbod op alcoholconsumptie buiten de gastronomie, terwijl reizigers zich veiliger voelen. Lijkt me prima.quote:In Hamburg etwa hat die Bahn mit einem Alkoholverbot bereits gute Erfahrungen gemacht. Nachdem der Konsum von Alkohol dort im April 2024 verboten wurde, ging die Zahl der Konflikte und Auseinandersetzungen merklich zurück. Das Sicherheitsgefühl für Reisende habe sich verbessert und der Reinigungsaufwand sei zurückgegangen, hieß es in einer ersten Bilanz.
1e ICEquote:Op maandag 20 juli 2026 21:06 schreef z80 het volgende:
En de optie bus en S baan als 6e rangs vervoermiddel behandeld.
Nee ik wil de ice en ic vermijden. En die optie zit voor zo ver ik tot nu toe heb kunnen vinden alleen in de DB site of app.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 18:59 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
1e ICE
2e IC
3e RE
4e RB
5e SB
6e bus
Ik begrijp het niet helemaal, je wilt heel Duitsland doorkruisen met bus en Stadtbahn? Maar wel zo snel mogelijk? Dan wil je de traagste opties toch liever mijden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |