Huh? Hoezo niet? Een kenteken is toch rechtstreeks gekoppeld aan een kentekenhouder? En daarmee ‘herleidbaar tot’?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:18 schreef raptorix het volgende:
Wat betreft IP bans, het IP zelf is geen persoonsgegeven naar mijn weten. Een beetje de zelfde categorie als een kenteken.
Het is een beetje een schaduwgebied, je mag het niet zomaar opslaan, maar als er een verwerkingsdoel is mag het, ik denk dat je dat bij IP adressen ook zo kunt zien.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:21 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Huh? Hoezo niet? Een kenteken is toch rechtstreeks gekoppeld aan een kentekenhouder? En daarmee ‘herleidbaar tot’?
Dat geldt voor ALLE persoonsgegevens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is een beetje een schaduwgebied, je mag het niet zomaar opslaan, maar als er een verwerkingsdoel is mag het, ik denk dat je dat bij IP adressen ook zo kunt zien.
Jawel, ik legde het misschien niet helemaal fijn uit, maar wat betreft gegevens mag een bedrijf nog een tijdje gegevens bewaren ook als de "klant" weg is, neem bijvoorbeeld een bank, daar kan je niet zomaar direct alles weggooien als die overstapt, naar mijn weten bewaren de meeste klanten 5-7 jaar de gegevens na beeindiging relatie. Voor een IP adres zou je dat wellicht ook kunnen doen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:15 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dat geldt voor ALLE persoonsgegevens.
Dus persoonsgegeven, zonder schaduw.
Breyer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:18 schreef raptorix het volgende:
Wat betreft IP bans, het IP zelf is geen persoonsgegeven naar mijn weten. Een beetje de zelfde categorie als een kenteken.
Dat bestrijd ik ook helemaal niet. Alleen je eerdere stelling dat een IP en kenteken (wellicht) geen persoonsgegevens zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jawel, ik legde het misschien niet helemaal fijn uit, maar wat betreft gegevens mag een bedrijf nog een tijdje gegevens bewaren ook als de "klant" weg is, neem bijvoorbeeld een bank, daar kan je niet zomaar direct alles weggooien als die overstapt, naar mijn weten bewaren de meeste klanten 5-7 jaar de gegevens na beeindiging relatie. Voor een IP adres zou je dat wellicht ook kunnen doen.
Deze kende ik niet, ik heb al even niet met websites te maken namelijk, het was lang grijsgebied, ook bij Google, deze namen toen het besluit om alleen heb subnet op te slaan, zoiets zou je natuurlijk ook nog kunnen doen, hoewel ik persoonlijk denk dat IPs ansicht niet echt een manier zou moeten zijn om je te identificeren voor een dubbel account, het is foutgevallig en je kunt er ook verkeerde mee treffen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |