bro er zijn hier users JAREN lang geband dus FOK! is strafbaar?quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:27 schreef incel het volgende:
Volgens mij max 6 maanden of 24 maanden of zo.
Verder graag wel wat details over wat voor forum en wat je precies gedaan hebt anders is het ook zo'n saaie discussie.
misschien is hij daar gebannedquote:Op donderdag 16 juli 2026 09:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
Je kunt je vraag beter op Tweakers stellen.
Ander forum, niet Fok want hier gedraag ik me voorbeeldig uiteraardquote:Op donderdag 16 juli 2026 09:27 schreef incel het volgende:
Volgens mij max 6 maanden of 24 maanden of zo.
Verder graag wel wat details over wat voor forum en wat je precies gedaan hebt anders is het ook zo'n saaie discussie.
Vraag is meer, of Fok in jouw voorbeeld een nieuw account mag blokkeren of bannen als dat account is aangemaakt op een ip-adres waarop jaren terug een ban is uitgedeeld.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:29 schreef Edding345 het volgende:
[..]
bro er zijn hier users JAREN lang geband dus FOK! is strafbaar?
Welk forum gaat het over?quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:15 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ander forum, niet Fok want hier gedraag ik me voorbeeldig uiteraard
Maar neem aan dergelijke info gewoon onderdeel van privacywetgeving valt en dat daar in Nederland regelland wel het nodige over is vastgelegd toch?
Ben bijv. benieuwd of ze een IP-adres van een gebande van 3 jaar terug mogen gebruiken om nu bijv in een kloondetector te stoppen.
Dit is naar mijn interpretatie niet de kwestie waar TS op doelt, het gaat puur om het bewaren van die data om dit te kunnen handhaven, specifiek de duur van het bewaren.quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:24 schreef Groepfunder het volgende:
Een website is van de eigenaar van die website. Die eigenaar mag daar in principe mee doen wat hij wil. Als hij een forum op deze website plaatst, is het aan de eigenaar om te bepalen wie daar berichten op mag plaatsen en onder welke voorwaarden. Als een gebruiker zich niet aan deze voorwaarden houdt, mag de eigenaar hem de toegang tot de website ontzeggen. Doorgaans staan de gebruiker en de eigenaar van de website alleen in een privaatrechtelijke relatie tot elkaar. Dus is de vraag: is er een contract waarvan jij nakoming kunt vorderen? Heb je bijvoorbeeld voor een 12 maanden toegang betaald? Of is er anderzins onrechtmatig jegens jou gehandeld? In z'n algemeenheid is er geen recht om op een website te posten en kan de eigenaar dus mensen daarvan uitsluiten voor zo lang dat hem of haar belieft.
Mwah, nee, dat denk ik niet. Een user id en username (en notities bij de ban) kunnen wel degelijk persoonsgegevens zijn - afzonderlijk of in combinatie met elkaar. Idem voor de posts zelf (maar daarvoor zal een licentie gegeven zijn, staat los van de vraag uit de OP die puur ziet op de ban). Dat iets openbaar is, maakt het niet geen persoonsgegeven.quote:Op donderdag 16 juli 2026 16:03 schreef -Sigaartje het volgende:
Alleen het IP-adres is een persoonsgegeven hier. De persoon zelf is geanonimiseerd door zijn/haar nickname. En alles wat hij/zij hier vertelt over hem-/zichzelf is openbaar.
Dan hebben we nog wel de mods: moesten die niet een kopietje van hun id doorsturen? Dacht ooit zoiets gelezen te hebben.
Voor zover ik er iets van weet: AVG gaat over gegevens die tot op de persoon herleid kunnen worden. Kan je met een IP-adres, achter iemands NAW komen?quote:Op donderdag 16 juli 2026 17:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
IP adres valt gewoon onder AVG en zal op verzoek moeten verwijderen alles wat eveneens daar aan verbonden is.
Ofwel het recht om vergeten te worden.
Dit lijkt mij sterk.quote:Op donderdag 16 juli 2026 17:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
IP adres valt gewoon onder AVG en zal op verzoek moeten verwijderen alles wat eveneens daar aan verbonden is.
Ofwel het recht om vergeten te worden.
Dan is de vraag: hoe lang blijft die data relevant? Als de ban vier jaren geldt, dat lijkt het mij niet relevant om de data langer dan vier jaren te bewaren. Maar ook niet korter, want anders kun je de ban niet handhaven.quote:Op donderdag 16 juli 2026 16:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is naar mijn interpretatie niet de kwestie waar TS op doelt, het gaat puur om het bewaren van die data om dit te kunnen handhaven, specifiek de duur van het bewaren.
Dat IP wordt gebruikt om een evt kloonaccount te bannen dus ze gebruiken het om een username naar een specifiek persoon te herleiden. Dat ze daarbij niet iemands NAW weten is prima.quote:Op donderdag 16 juli 2026 17:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor zover ik er iets van weet: AVG gaat over gegevens die tot op de persoon herleid kunnen worden. Kan je met een IP-adres, achter iemands NAW komen?
Dan is het IP-adres dus geen (tot op de persoon herleidbaar) persoonsgegeven??quote:Op donderdag 16 juli 2026 20:07 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat IP wordt gebruikt om een evt kloonaccount te bannen dus ze gebruiken het om een username naar een specifiek persoon te herleiden. Dat ze daarbij niet iemands NAW weten is prima.
Is ook niet zo moeilijk met die deug kneuzen daar.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:47 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
misschien is hij daar gebanned
Ja, of dus wel. Want door dat IP-adrrs te koppelen wordt het nieuwe account geband omdat ze er vanuit gaan dat daar dezelfde persoon achter schuilgaat en het ip-adres in principe uniek is.quote:Op donderdag 16 juli 2026 21:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan is het IP-adres dus geen (tot op de persoon herleidbaar) persoonsgegeven??
Nope, niet dat ik weet.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:47 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
misschien is hij daar gebanned
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |