El B, die kennelijk 2 jaar geleden al eens zijn ex zwaar mishandelde liep gewoon vrij rond om het kunstje te herhalen, en dan je afvragen waarom mensen geen vertrouwen hebben in ons rechtssysteemquote:Vrouw die zwaargewond langs A12 werd gevonden werd dagenlang mishandeld en verkracht: 'Net een horrorfilm'
Zeist/Maarsbergen - Een 38-jarige vrouw die afgelopen maart 's ochtends vroeg zwaargewond werd gevonden bij de afrit van de A12 bij Maarsbergen is een week lang vastgehouden in een woning in Zeist. Daar is ze zwaar mishandeld en verkracht.
Volgens het Openbaar Ministerie (OM) probeerde de bewoner van de woning waar zij werd vastgehouden haar te doden. Nadat hij haar uit de auto had gegooid, zou hij over haar heen zijn gereden. Dat maakte de officier van justitie bekend tijdens de eerste voorbereidende zitting tegen de 52-jarige verdachte E. el B. uit Zeist.
Het was alsof het slachtoffer in een horrorfilm was beland, stelde de officier van justitie toen zij schetste wat de vrouw was aangedaan en hoe ernstig haar verwondingen waren. Het slachtoffer zat onder het bloed, had twee klaplongen, een gebroken schouderblad en een gebroken neus. Ze miste een voortand en een van haar ogen was dichtgeslagen. Ook zat ze onder de snij- en steekwonden en had ze diepe striemen rond haar hals. Ze kon niet meer lopen.
Horrorfilm
"We hebben nog nooit een levend persoon gezien die er zo slecht aan toe was", verklaarden agenten achteraf. Een getuige beschreef het als een scène uit een horrorfilm. De politie startte direct een groot onderzoek, maar dagen later was nog steeds niet duidelijk wat er was gebeurd en hoe de vrouw op de snelweg terecht was gekomen.
Uiteindelijk kwam de politie de man uit Zeist op het spoor via het kenteken van zijn auto. Dat was vastgelegd door camera's die langs de snelweg staan. In zijn woning werden bloedsporen en het DNA van het slachtoffer aangetroffen.
Op de telefoon van de man stonden heftige beelden van het mishandelde slachtoffer. Op internet had hij volgens het OM gezocht naar websites over gewelddadige seks en naar "een sufmakend middel om iemand te kunnen vervoeren."
Hoe El B. en het slachtoffer met elkaar in contact waren gekomen, werd tijdens de zitting niet duidelijk. Volgens het OM werd de vrouw van 24 tot en met 30 maart door de verdachte vastgehouden in diens woning aan De Clomp in Zeist.
De moeder en de zus van het slachtoffer gaven haar in die periode op als vermist. In de woning zou ze door de verdachte zijn getrapt, geslagen en met allerlei voorwerpen zijn afgeranseld.
De vrouw moest ook onder de koude douche zitten, kreeg een plastic zak over haar hoofd en een touw om haar nek. Haar armen en benen werden met een mes bewerkt. Het OM legt El B. poging tot doodslag met voorbedachte rade, vrijheidsberoving en verkrachting met geweld ten laste. Tijdens de zitting maakte de officier van justitie bekend dat de man ook wordt vervolgd voor mishandeling van zijn ex-vrouw twee jaar geleden.
Stoornissen
Het onderzoek van de politie is bijna klaar, maar het gaat nog maanden duren voor de rechtbank de zaak kan afhandelen. Om zijn geestesgesteldheid te onderzoeken gaat de verdachte over drie maanden naar het Pieter Baan Centrum.
Op 12 oktober is er een tussenzitting over de zaak. Volgens zijn advocaat wil de verdachte pas naar de rechtbank komen als zijn zaak inhoudelijk wordt behandeld. Zijn voorarrest werd vandaag opnieuw met drie maanden verlengd.
https://www.rtvutrecht.nl(...)t-net-een-horrorfilm
Dat maakt zeker uit.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:06 schreef pmponer het volgende:
Waarom poging tot doodslag met voorbedachte rade, en geen poging tot moord met voorbedachte rade?
Maakt dat voor de strafeis trouwens nog wat uit?
Voor dit soort lieden zou de pil van drion een prima optie zijn.
Peinzen, denken, zoeken, zoeken en uiteindelijk kwam iemand op het idee: "hey, er staan toch camera's langs de weg?!".quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:51 schreef Elan het volgende:
De politie startte direct een groot onderzoek, maar dagen later was nog steeds niet duidelijk wat er was gebeurd en hoe de vrouw op de snelweg terecht was gekomen.
Uiteindelijk kwam de politie de man uit Zeist op het spoor via het kenteken van zijn auto. Dat was vastgelegd door camera's die langs de snelweg staan. In zijn woning werden bloedsporen en het DNA van het slachtoffer aangetroffen.
Ik wist niet dat je aan de hand van alleen namen kon herleiden of iemand ergens al of niet had moeten zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klinkt als iemand die hier helemaal niet had moeten zijn.
Dan weet je dat nuquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:43 schreef Badada het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je aan de hand van alleen namen kon herleiden of iemand ergens al of niet had moeten zijn.
@RamboDirk heeft er dan ook kijk op.quote:
Erik el Boerquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:53 schreef Badada het volgende:
[..]
Dat neem ik niet zomaar voor waar aan helaas.
Je zou er bijna een complot in zien.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:49 schreef DrRobotnik het volgende:
Ja GODVERDOMME dan laten we sinds kort ook de voornaam weg om extreemrechts niet in de kaart te spelen iedere dag heet ie E. el B.
Scherp! Het lijkt erop dat RTV Utrecht het verkeerd heeft overgenomen uit de tenlastelegging.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:06 schreef pmponer het volgende:
Waarom poging tot doodslag met voorbedachte rade, en geen poging tot moord met voorbedachte rade?
Dit... Hij is nog eens extra over haar heen gereden met de auto.. dan is het toch echt geen doodslag meer maar echt de intentie dat je iemand echt dood wilquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:06 schreef pmponer het volgende:
Voor dit soort lieden zou de pil van drion een prima optie zijn.
Dat de verdachte z'n mond houdt is voorspelbaar, maar is het slachtoffer er nog zo slecht aan toe dat die dat niet heeft kunnen vertellen dan?quote:Hoe El B. en het slachtoffer met elkaar in contact waren gekomen, werd tijdens de zitting niet duidelijk. Volgens het OM werd de vrouw van 24 tot en met 30 maart door de verdachte vastgehouden in diens woning aan De Clomp in Zeist.
Wat stigmatiserend van de media om tussenvoegsels te tonen. Gewoon E.e.B. uit Z.quote:
Ze heeft wel weten te vertellen dat er vóór haar (en hem) een grote auto reed die door leek te hebben wat er in die auto gebeurde (ze werd daar ook mishandeld). Dus ze kan wel praten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat de verdachte z'n mond houdt is voorspelbaar, maar is het slachtoffer er nog zo slecht aan toe dat die dat niet heeft kunnen vertellen dan?
Wat een gejank weer en dit is gewoon lasterlijke bullshit. Kom met een bron voor deze bewering of mondje dicht.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Amnesty die voor dit soort criminelen in de bres springen.
-Kloon insinuatie-quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:11 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Wat een gejank weer en dit is gewoon lasterlijke bullshit. Kom met een bron voor deze bewering of mondje dicht.
Al de zoveelste keer dat ik Ambtenaar{insert getal} genoemd wordt. Kennelijk een user waarvan je denkt dat ik een kloon ben? Donderstraal eens op met dat persoonlijke gejank.quote:
Misschien is het raadzaam om niet in posts van mensen te gaan knippen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:11 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Wat een gejank weer en dit is gewoon lasterlijke bullshit. Kom met een bron voor deze bewering of mondje dicht.
Alleen dat eerste haal je doelbewust uit de post. Waarom doe je dat?quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier moet je inderdaad zonder pardon de doodstraf voor hanteren. Echter krijgen we dan weer gejammer vanuit de te verwachten hoek inclusief actiegroepen zoals Amnesty die voor dit soort criminelen in de bres springen.
-kloon insinuatie-quote:
Ik geef het nog 2 dagen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:31 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Al de zoveelste keer dat ik Ambtenaar{insert getal} genoemd wordt. Kennelijk een user waarvan je denkt dat ik een kloon ben? Donderstraal eens op met dat persoonlijke gejank.
Verder zie ik nul komma nul inhoudelijke onderbouwing waarom je denkt dat deze crimineel door Amnesty de hand boven het hoofd gehouden wordt.
Oh jawel. Dat is namelijk precies het heikele punt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien is het raadzaam om niet in posts van mensen te gaan knippen.
Dat Amnesty principieel tegen de doodstraf is, is heel wat anders dan dat ze voor (ik citeer) "dit soort criminelen in de bres springen".quote:Ik gaf namelijk duidelijk aan in reactie op een andere post waarin voor de doodstraf werd geopperd dat als er de doodstraf voor dit soort criminelen zou worden gehanteerd, dan zou je gejammer vanuit de te verwachten hoek krijgen inclusief actiegroepen zoals Amnesty.
Nee hoor, dat doe ik niet. Alles wat ik daar stel is namelijk correct.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:36 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Oh jawel. Dat is namelijk precies het heikele punt.
[..]
Dat Amnesty principieel tegen de doodstraf is, is heel wat anders dan dat ze voor (ik citeer) "dit soort criminelen in de bres springen".
Pleiten tegen de doodstraf is niet hetzelfde als voor criminelen in de bres springen.
Je zet gewoon doelbewust een vals frame op. Waarom doe je dat?
Dat is precies het punt van dit soort retorische trucs. Je suggereert iets dat er niet is. Hier suggereer je dat Amnesty die crimineel onvoorwaardelijk zal verdedigen. Maar laat het rusten vriend, jij hebt je punt gemaakt, ik heb mijn punt gemaakt en voor de goede verstaander is het wel duidelijk hoed vork in de steel zit.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doe ik niet. Alles wat ik daar stel is namelijk correct.
Mochten dit soort criminelen de doodstraf krijgen, zou een organisatie als Amnesty daar waarschijnlijk actie tegen gaan voeren. Daarmee zou men in de bres springen voor zulke criminelen. Als je actie voert om te voorkomen dat iemand de doodstraf krijgt, dan probeer je die persoon toch te verdedigen van zo een straf? Dit is vrij logisch zou ik toch zeggen.
Oh point proven trouwensquote:Op woensdag 15 juli 2026 14:43 schreef HeatWave het volgende:
Al krijgen ze 5 min kietelstraf staan die corrupte NGO's nog te janken dat het onmenselijk is.
Ja, je hebt een overduidelijke hyperbool gevonden, knap van je hoor.quote:
Is dit ook een hyperbool of is dit de volgende valse frame?quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:55 schreef Kottnauer het volgende:
We weten dat het de vurige wens is van Jetten, Bontenbal en hun vriendjes om zoveel mogelijk van dit soort psychopaten naar Nederland te krijgen.
Integendeel. De doodstraf is een uitstekende manier om de samenleving te ontlasten van de meest zware misdadigers.quote:<Knip>
Daar hebben we gevangenissen voor.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:08 schreef HowardRoark het volgende:
Integendeel. De doodstraf is een uitstekende manier om de samenleving te ontlasten van de meest zware misdadigers.
Dat is een misdaad die nog zwaarder weegt dan het geval in de OP of een paar moorden. Dan heb je het over verraad met miljoenen benadeelden tot gevolg.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:08 schreef HowardRoark het volgende:
Wij hebben als Nederland nog na de Tweede Wereldoorlog verschillende verraders en collaborateurs tot de dood veroordeeld.
Die discussie hebben we al een keer eerder gehad. Veel criminelen zijn inderdaad slachtoffer van bijvoorbeeld slechte opvoeding, en traumatische gebeurtenissen zoals huiselijk geweld, misbruik, en verwaarlozing. Dan is er grote kans op allerlei gedragsproblematiek.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:08 schreef HowardRoark het volgende:
Echter kwam in de decennia nadien gedachtegoed op dat van criminelen slachtoffers maakte, zeker als deze niet autochtoon zijn. Dit heeft geleid tot een samenleving waarin de criminaliteit veel hoger ligt dan noodzakelijk zou zijn. Er zijn inmiddels ook talloze voorbeelden van criminelen die voor de zoveelste keer de fout ingaan met alle gevolgen van dien.
Dat is niets meer dan een signaal dat er nog veel meer moet worden ingezet op rehabilitatie en heropvoeding.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:08 schreef HowardRoark het volgende:
Het recidivepercentage ligt in Nederland op bijna 50%. En we weten wel welke groepen hier in oververtegenwoordigd zijn. En dan mag je nog blij zijn dat de technieken tot opsommingen en monitoring tegenwoordig zo goed zijn waardoor veel misdaden, met name als het gaat om terrorisme, vroegtijdig kunnen worden voorkomen.
Dat afschrikkende effect zal vies tegenvallen aangezien bij enorm veel geweldsdelicten er uit een impuls is gehandeld.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:08 schreef HowardRoark het volgende:
Kortom, de doodstraf zou een uitstekende strafmaat zijn. Om nog maar te zwijgen over het afschrikkende effect dat deze heeft. Mensen die beginnen te jammeren over 'mensenrechten' als het gaat om (zware) criminelen, die begrijpen er niets van en zijn onderdeel van het probleem.
Dat is in sommige situaties niet toereikend.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar hebben we gevangenissen voor.
Schrikbarend dat je dat denkt. Dan is je morele kompas echt goed stuk. Jouw compassie en empathie lijkt meer bij de daders dan bij de slachtoffers te liggen.m Dit resulteert in een wereldbeeld waarin milde straffen de norm moeten zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is een misdaad die nog zwaarder weegt dan het geval in de OP of een paar moorden. Dan heb je het over verraad met miljoenen benadeelden tot gevolg.
Ah, daar hebben we de kern: daders zijn eigenlijk slachtoffers.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die discussie hebben we al een keer eerder gehad. Veel criminelen zijn inderdaad slachtoffer van bijvoorbeeld slechte opvoeding, en traumatische gebeurtenissen zoals huiselijk geweld, misbruik, en verwaarlozing. Dan is er grote kans op allerlei gedragsproblematiek.
Het is een signaal dat er juist veel te veel wordt ingezet op milde straffen en rehabilitatie. Als zulke mensen langer of voorgoed uit de samenleving worden verwijderd, dan is die kans of nieuwe criminaliteit minder groot.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is niets meer dan een signaal dat er nog veel meer moet worden ingezet op rehabilitatie en heropvoeding.
Dat zullen we dan nog wel eens zien. De realiteit is dat de meeste mensen angst kennen en criminelen die dit niet kennen zijn vaak de gevaarlijkste.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat afschrikkende effect zal vies tegenvallen aangezien bij enorm veel geweldsdelicten er uit een impuls is gehandeld.
Dit is een terugkerend argument wat nogal raar is.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
Maar pleiten voor doodstraf is ook erg makkelijk als je hem toch zelf niet wil uitvoeren. Of zou jij mensen die doodstraf krijgen willen doodmaken?
quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
Schrikbarend dat je dat denkt. Dan is je morele kompas echt goed stuk. Jouw compassie en empathie lijkt meer bij de daders dan bij de slachtoffers te liggen.m Dit resulteert in een wereldbeeld waarin milde straffen de norm moeten zijn.
Jouw denken is het grote probleem. De mens is geen robot. En jij komt herhaaldelijk bij dit onderwerp en andere onderwerpen continue over als een gevoelsloze robot of een computer. "Error" "Terminate".quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, daar hebben we de kern: daders zijn eigenlijk slachtoffers.
Dit denken is dus het grote probleem. De realiteit is dat ieder mens wel moeilijke dingen in diens leven meemaakt. Dat zijn geen redenen om anderen te slachtofferen. Mensen die dat wel doen moeten ongenadig hard worden aangepakt.
Infinite loop op deze manier. Ik denk het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
Het is een signaal dat er juist veel te veel wordt ingezet op milde straffen en rehabilitatie. Als zulke mensen langer of voorgoed uit de samenleving worden verwijderd, dan is die kans of nieuwe criminaliteit minder groot.
Ik zou prima cipier kunnen worden.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
Jij geeft zelf aan wel voor gevangenissen te zijn, die gevangenissen hebben ook cipiers nodig. Ga jij dat doen? Dat is een even onzinnige vraag als de vraag mij stellen alsof ik de doodstraf bij mensen zou willen voltrekken. Want nee, dat zou ik niet willen, waarschijnlijk evenmin als jij cipier zou willen zijn. Gelukkig zijn er andere mensen die dat wel kunnen en willen.
Irrelevant. In beide gevallen zou de doodstraf een optie moeten zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]Denk toch eens even na man. Bij 1 moord benadeel je een handjevol mensen. Bij landverraad en collaberatie, en trouwens ook corruptie benadeel je miljoenen en miljoenen mensen. Dus in zo'n geval valt doodstraf meer te verantwoorden. Maar ik ben er dan nog steeds fel tegen. Ook die mensen had je gevangen kunnen zetten.
Integendeel. Mijn denken is rationeel en in lijn met hoe er lange tijd is gedachtegoed over (zware) criminelen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jouw denken is het grote probleem. De mens is geen robot. En jij komt herhaaldelijk bij dit onderwerp en andere onderwerpen continue over als een gevoelsloze robot of een computer. "Error" "Terminate".
Af en toe krijgt men te maken met gedragsproblematiek, vaak ligt de oorzaak daar van bij onverwerkte trauma's in de kindertijd. Daar hebben die mensen ook niet voor gekozen.
Nee hoor, niet iedereen is voor elk beroep geschikt. Dat is altijd al zo geweest, zeker met dit soort dingen. Jouw redenering slaat simpelweg als een tang op een varken. Ik ben voor bepaald beleid, dus moet ik het volgens jou zelf ook uitvoeren. Dat is echter niet hoe de wereld werkt. Ik ben ook voor meer politie op straat en meer kernenergie, moet ik nu ook agent worden of bij Borssele gaan werken?quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zou prima cipier kunnen worden.
En als je geen moeite hebt om iemand dood te maken ben je zelf niet goed snik. Dat weet je zelf ook wel, daarom wil je het ook niet doen. Omdat het niet deugt en jij wil dat niet aan je hebben plakken. Je bent op dat vlak gewoon een lafaard.
Hoe zit dat dan met degenen die zeggen dat mensen die op linkse partijen hebben gestemd zelf maar een asielzoeker in huis moeten nemen?quote:Op woensdag 15 juli 2026 18:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Irrelevant. In beide gevallen zou de doodstraf een optie moeten zijn.
[..]
Integendeel. Mijn denken is rationeel en in lijn met hoe er lange tijd is gedachtegoed over (zware) criminelen.
Jij probeert echter alles te psychologiseren en daarbij zoals aangegeven eigenijk van daders, slachtoffers te maken waarbij de daadwerkelijke slachtoffers kunnen stikken. Een zware crimineel wordt dan gewoon iemand met een moeilijke jeugd of trauma en dient een tweede kans te krijgen. Dáár gaat het mis.
[..]
Nee hoor, niet iedereen is voor elk beroep geschikt. Dat is altijd al zo geweest, zeker met dit soort dingen. Jouw redenering slaat simpelweg als een tang op een varken. Ik ben voor bepaald beleid, dus moet ik het volgens jou zelf ook uitvoeren. Dat is echter niet hoe de wereld werkt. Ik ben ook voor meer politie op straat en meer kernenergie, moet ik nu ook agent worden of bij Borssele gaan werken?
Ik heb dat soort dingen zelden tot nooit gezegd.quote:Op woensdag 15 juli 2026 18:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met degenen die zeggen dat mensen die op linkse partijen hebben gestemd zelf maar een asielzoeker in huis moeten nemen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |