Bron.quote:Jurassic Park-acteur Sam Neill (78), die in april kankervrij werd verklaard, onverwacht overleden
De Nieuw-Zeelandse acteur Sam Neill is overleden op 78-jarige leeftijd. Neill werd wereldwijd bekend door zijn rol als Dr. Alan Grant in de iconische film Jurassic Park. Vier jaar geleden werd hij gediagnosticeerd met bloedkanker.
De familie van Neill maakt het verdrietige nieuws maandag bekend op zijn account op Instagram. ‘Sam was omringd door zijn familie en is heengegaan met de waardigheid die hem zijn hele leven heeft gekenmerkt’, schrijven zij in het bericht.
In april dit jaar meldde Neil nog dat hij kankervrij was verklaard na ‘een succesvolle immuuntherapie’, die hij onderging nadat zijn chemotherapie geen effect meer had. Zijn overlijden komt dan ook onverwacht voor zijn naasten, die ‘troost putten uit het feit dat hij kankervrij bleef’.
De familie komt ‘op een later moment’ met meer informatie over het overlijden van Neill. Ze vragen nu om hun privacy te respecteren ‘om dit onmetelijke verlies te verwerken’.
Filmrollen
Neill werd geboren in Noord-Ierland als zoon van een Engelse moeder en een Nieuw-Zeelandse vader, en verhuisde in 1954 met zijn gezin naar Christchurch. Hij kreeg zijn eerste bekendheid dankzij de film Sleeping Dogs in 1977. Zijn grootste succes boekte hij met zijn rol als Dr. Alan Grant in de megahit Jurassic Park uit 1993. Die rol vertolkte hij later opnieuw in Jurassic Park III (2001) en Jurassic World Dominion (2022).
Naast films was Neill ook in verschillende series te zien. Zo vertolkte hij in de eerste twee seizoenen van Peaky Blinders de rol van majoor Chester Campbell.
Het duurde even voordat ik hem herkende in Peaky Blindersquote:Op maandag 13 juli 2026 09:33 schreef ToT het volgende:
Bij hem moet ik altijd denken aan Event Horizon, en volgens speelde hij ook een gênante versie van Merlijn de tovenaar.
Ik vond hem nogal een opvallende verschijning in films, maar daardoor juist weer vermakelijk, zoals Christopher Walken en Jeff Goldblum. Ze hebben iets bijzonders wat gewoon niet klopt in de film, maar wat het juist weer tof maakt.
Anyway, goed kut dat hij overleden is natuurlijk.
Precies, hij hoort er gewoon bij.quote:Op maandag 13 juli 2026 09:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het duurde even voordat ik hem herkende in Peaky BlindersEn idd ook weer een apart type die rol.
Geen jeugdheld ofzo, maar omdat ik Jurassic Park zovaak gezien heb toch een heel vertrouwd gezicht.
Ik ken hem ook nog van de film Hunt for the Wilderpeople. Erg vermakelijk met behoorlijke droge humor.quote:Op maandag 13 juli 2026 09:33 schreef ToT het volgende:
Bij hem moet ik altijd denken aan Event Horizon, en volgens speelde hij ook een gênante versie van Merlijn de tovenaar.
Ik vond hem nogal een opvallende verschijning in films, maar daardoor juist weer vermakelijk, zoals Christopher Walken en Jeff Goldblum. Ze hebben iets bijzonders wat gewoon niet klopt in de film, maar wat het juist weer tof maakt.
Ff zitten googlen, Daybreakers ook ja. Ik kan hem gewoon nooit serieus nemen in zijn rollen om één of andere reden.
Event Horizonquote:Op maandag 13 juli 2026 09:33 schreef ToT het volgende:
Ff zitten googlen, Daybreakers ook ja. Ik kan hem gewoon nooit serieus nemen in zijn rollen om één of andere reden.
Zonder dit topic te willen verkwanselen; Jeff Goldblum komt goed tot zijn recht in Kaos op netflix. Precies de touch die ze aan een film of serie geven moeten.quote:Op maandag 13 juli 2026 09:33 schreef ToT het volgende:
Schijnt een remake van te komen: Hunt for the Wilders peoplequote:Op maandag 13 juli 2026 09:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ken hem ook nog van de film Hunt for the Wilderpeople. Erg vermakelijk met behoorlijke droge humor.
Hm, zou nog niet eens zo heel slecht geweest zijn met z'n stoïcijnse uitstraling.quote:Op maandag 13 juli 2026 10:17 schreef Hexagon het volgende:
RIP, door Jurrassic Park natuurlijk ultiem jeugdsentiment.
En hij deed ooit nog een screentest voor James Bond.
Bekijk deze YouTube-video
Altijd benieuwd geweest hoe dat zou zijn geweest.
Jurassic Bondquote:Op maandag 13 juli 2026 10:17 schreef Hexagon het volgende:
RIP, door Jurrassic Park natuurlijk ultiem jeugdsentiment.
En hij deed ooit nog een screentest voor James Bond.
Bekijk deze YouTube-video
Ik niet.quote:Op maandag 13 juli 2026 10:17 schreef Hexagon het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |