quote:De bever, ooit met veel ceremonie teruggebracht in de Biesbosch, groeit in grote delen van Nederland uit tot een kostbare probleemsoort.
Waterschappen, provincies en bewoners melden snel stijgende schade aan dijken, wegen en woningen, vooral door het graven van holen en burchten.
De Unie van Waterschappen ziet de jaarlijkse kosten in enkele jaren oplopen van 500.000 euro in 2019 naar 4,5 miljoen euro in 2023, en verwacht dat dit bedrag verder stijgt.
Goed idee en dan beginnen in beverwijk.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:20 schreef Marsenal het volgende:
Kunnen we ze niet trainen on onze dijken te verstevigen?
Een bever lijkt niet echt op een schaap hoor.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:23 schreef michaelmoore het volgende:
Dan moet de bijdrage voor de water schapen maar weer omhoog
[..]
bouw werken van bevers houden afvoer van overtollig regenwater tegen, dus moeten bevers een boete krijgen van het waterschaapquote:Op maandag 13 juli 2026 16:32 schreef 215 het volgende:
[..]
Een bever lijkt niet echt op een schaap hoor.
Maar serieus, er zijn wel meer beesten die in dijken wroeten zoals muskusratten en konijnen. Bevers zijn wel geweldige beesten voor natuuronderhoud. De Biesbosch en de uiterwaarden zijn door hun bouwwerken wel aantrekkelijker geworden.
No. they're notquote:Op maandag 13 juli 2026 12:16 schreef Kissingbird het volgende:
Waterschap 'vangt' ze gewoon in kooien die in het water staan
Die kooien zijn niet eens bedoeld voor beversquote:
Ik denk dat je in de war bent met muskusrattenquote:Doel: Marters, Steenmarter, Boommarter, Ratten, Vossen, Katten, Vogels, Konijnen
Lokaastip: vis, kattenvoer of lokaas met sterke geur
Nope.. en verder hou ik erover op.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die kooien zijn niet eens bedoeld voor bevers
[..]
Ik denk dat je in de war bent met muskusratten
Hé, hij leeft hier nog!quote:Op maandag 13 juli 2026 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zag laatst ook een bever, zo'n gele, wat een kutbeest, bomen om te knagen en gaten te graven![]()
[ afbeelding ]
Meest niet, maar het zijn blitse Keens niet van die maatschappelijleer leraar dingen uit 1992.quote:
quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:01 schreef Horzula het volgende:
[..]
Meest niet, maar het zijn blitse Keens niet van die maatschappelijleer leraar dingen uit 1992.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |