abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221312507
POLL
Ik ga er vanuit dat vrijwel iedereen ook een mobiele provider heeft. De optie "4G / 5G" in de poll kan je aanvinken als je verder geen gebruik maakt van een andere provider.
pi_221312798
Ik heb delta, want die is enige aanbieder met glasvezelkabel in mijn buurt. Er is geen concurrentie op glas.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221312913
Alleen mobiel. Er liggen hier geen kabels.
Odido, voorheen T-mobile. Is er niet beter op geworden, na overname Tele2.
Hebben precies wat ik nodig heb, voor een redelijke prijs.
pi_221313537
Ikzelf heb Ziggo als provider voor internet, TV en vaste telefonie. Dat had ik overgenomen van mijn moeder die vorig overleed en ik woon nu in haar huis.

De voornaamste reden waarom ik bij Ziggo, is omdat het AOP (Abonnee Overname Punt) voor coax in mijn huis op een veel gunstigere plek zit dan de voormalige telefoonlijn in de meterkast. De hal is namelijk relatief groot + de vloer is betegeld. In de muur die de hal scheidt, zit een gat en via dat gat loopt een coax-kabel naar de woonkamer. In de woonkamer staat een ingebouwde eikenhouten kast (had mijn vader 40 jaar geleden laten plaatsen) en daar omheen is parket gelegd. Met die kast zit ik nou eenmaal opgescheept. De achterkant van die kast is ook van eikenhout. Er zitten in de achterkant wat gaten geboord, wat destijds nodig was om de ouderwetse coax op de TV aan te kunnen sluiten. Vele jaren later toen mijn moeder internet + TV van Ziggo kreeg, moest ik die gaten wel wat groter maken en het is nu relatief toegankelijk om kabels door de muur en door de kast te leiden. Dus verder pruts ik liever niet meer aan die kast.

Dus lang verhaal kort, qua bedrade verbindingen is voor mij coax het meest praktisch.

Ik zou best willen overstappen naar een provider die goedkoper is, echter ik ben bang dat ik daardoor problemen over mezelf afroep die ik nu niet heb.
pi_221313617
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 11:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik heb delta, want die is enige aanbieder met glasvezelkabel in mijn buurt. Er is geen concurrentie op glas.
Ik overwoog pas om daarnaar over te stappen, zeker als het in mijn geval inhoudt dat de glasvezel-verbinding gratis wordt aangelegd.

Voor de zekerheid checkte ik recensies en (tot mijn verbazing) zag ik dat Delta lager scoort dan Ziggo.
  zondag 12 juli 2026 @ 12:01:21 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221313652
Bestaat (A)DSL nog?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 juli 2026 @ 12:10:06 #7
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221313870
Freedom en voorheen Tweak. Had als eerste 1G glas, stabiel en betaalbaar (eigen netwerk). Freedom heeft de infrastructuur van Tweak overgenomen.
Colleziono francobolli di bambini
pi_221314026
Net over van KPN maar Odido. We stappen elk jaar (of 2) over ivm kortingen.
  zondag 12 juli 2026 @ 12:30:31 #9
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221314097
Freedom, voorheen Odido. Ja, het is een stukje duurder, maar de klantgerichtheid van Freedom is van een totaal andere orde. Ik ben van mening dat dat beloond moet worden, want service en verantwoordelijkheid zijn met uitsterven bedreigd.
pi_221314100
quote:
80s.gif Op zondag 12 juli 2026 12:30 schreef Mano_ het volgende:
Freedom, voorheen Odido. Ja, het is een stukje duurder, maar de klantgerichtheid van Freedom is van een totaal andere orde. Ik ben van mening dat dat beloond moet worden, want service en verantwoordelijkheid zijn met uitsterven bedreigd.
Maar welke service heb je precies nodig bij nuts? Ik wil gewoon goedkoop en stabiel, verder geen poespas :)
  zondag 12 juli 2026 @ 12:42:34 #11
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221314140
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 11:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Hier ook alleen Delta, voorheen Caiway.

Ze gaan hier wel binnenkort een 2e glasvezel net aanleggen, voor oa KPN.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221314210
Ik heb KPN

Geen glasvezel helaas omdat ze het op etage 4 niet worden en dan kunnen ze hem niet doortrekken naar 11
  zondag 12 juli 2026 @ 13:00:19 #13
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221314230
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 12:32 schreef Piles het volgende:

[..]
Maar welke service heb je precies nodig bij nuts? Ik wil gewoon goedkoop en stabiel, verder geen poespas :)
Integriteit, technische kennis, goed advies, snelle reacties op ongeregeldheden. Dat soort dingen.
Een paar punten waarop Freedom enorm gescoord heeft in dit geval:
- Welk modem past het beste bij mijn usecase? Freedom heeft gewoon een makkelijk bereikbaar telefoonnummer, dat beantwoord wordt door mensen met kennis. Een kort gesprekje (na een nog veel kortere wachttijd) leverde een onderbouwd antwoord op.
- De overstapdatum was gepland, de monteur was gepland, maar Odido besloot 4 dagen eerder af te sluiten. Odido gebeld, die deden nog niet eens een poging om het op te lossen. Freedom gebeld en nog geen 30 minuten later was het geregeld: de monteur kon later die dag nog langs komen en het abonnement werd vervroegd geactiveerd.

Dat is voor mij die meerprijs al meer dan waard. Een partij die z'n schouders ophaalt over de grootste datadiefstal die Nederland gezien heeft kan wat mij betreft in de stront zakken. Natuurlijk weet ik niet hoe Freedom hiermee om zou gaan (even los van of het uberhaubt zo ver zou komen, gezien de totale achteloosheid in de manier waarop Odido met data om is gegaan), maar de klantgerichtheid die ze al hebben laten zien wekt vertrouwen.
pi_221314288
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 11:58 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik overwoog pas om daarnaar over te stappen, zeker als het in mijn geval inhoudt dat de glasvezel-verbinding gratis wordt aangelegd.

Voor de zekerheid checkte ik recensies en (tot mijn verbazing) zag ik dat Delta lager scoort dan Ziggo.
Dat is bij elke provider zo. Ze verbergen graag achter de website of chat... Ofwel ze zijn allemaal hetzelfde.
Alleen is bij glasvezel lekker snel en stabiel. Alleen daarom zou ik dat kiezen.

Ik vraag mij af of KPN net goed is aan Delta... Die zouden ze ook in toekomst bij mij aanleggen. MAar ja...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221314292
Glasvezel. Heb de upload nodig omdat ik hier servers heb draaien.
Staatsondermijnende linkse sneuneus en klimaat mongool
pi_221314312
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:11 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Dat is bij elke provider zo. Ze verbergen graag achter de website of chat... Ofwel ze zijn allemaal hetzelfde.
Alleen is bij glasvezel lekker snel en stabiel. Alleen daarom zou ik dat kiezen.

Ik vraag mij af of KPN net goed is aan Delta... Die zouden ze ook in toekomst bij mij aanleggen. MAar ja...
Heb jij advies voor mijn situatie?
pi_221314313
Alleen glasvezel 1000/1000 voor 39 per maand.

Tv provider is niet legaal. Maar heb daarom wel alle streaming/sport/film-bibliotheek/series en bioscoopfilms om te kijken. Werkt al jaren als een zonnetje.

Tot dit jaar was het nog 37,50 per maand. Kosten tv abbo zijn te verwaarlozen. Enkele euro's per maand.
  zondag 12 juli 2026 @ 13:21:17 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221314336
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 12:57 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb KPN

Geen glasvezel helaas omdat ze het op etage 4 niet worden en dan kunnen ze hem niet doortrekken naar 11
Het moet geen probleem zijn om glasvezel ook bij hoogbouw te installeren.

Mits toestemming van verhuurder of VVE.

https://www.kpn.com/glasv(...)nlegmethode-hoogbouw
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')