quote:
Op zaterdag 11 juli 2026 16:56 schreef Marcoss het volgende:[..]
Gerucht gaat toch dat hij niet mee mocht omdat hij met Gall meegaat naar Lidl?
Al was het sowieso niet de bedoeling dat hij zou gaan, dacht ik, hij kwam in beeld door z'n goede Giro
Maar hij had er wel echt op gerekend.
quote:
'Na de Giro hebben we alles gebouwd rond dit moment. Ik heb de Ronde van Zwitserland en nationale kampioenschappen overgeslagen.' In plaats daarvan voegde Mühlberger zich bij het Tour de France-kamp van de Franse ploeg.
'Ik heb alles in de voorbereiding gestopt op hoogtestage in Frankrijk; volle focus, volle discipline, nergens afsnijden en alles ging volgens plan. Dat maakt dit nog moeilijker om te accepteren. Soms geeft sport je geen waarschuwing en geen kans, om te laten zien waar je je op hebt voorbereid.'
Het passeren van Mühlberger komt overduidelijk ook binnen Decathlon CMA CGM als een klap. Tour de France-kopman Paul Seixas nam zelfs de moeite om te reageren op het bericht van zijn beoogde knecht. 'We gaan je missen, blijf sterk vriend', schreef het toptalent.
Ook Nicolas Prodhomme (met twee verdrietige emoticons) en Robbe Ghys ('blijf sterk, koning') kwamen zich melden. Daan Hoole likete het bericht. Decathlon CMA CGM gaf in een eerder stadium aan dat het de Tourselectie later dan gepland presenteert, door enkele vraagtekens in het team.