abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221346439
Als je gewoon elke dag een paar van die Palestijnen uitmoordt onder het mom van 'Hamas' dan kijkt geen hond naar om.

twitter
pi_221346621
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:50 schreef Peppert het volgende:
Als je gewoon elke dag een paar van die Palestijnen uitmoordt onder het mom van 'Hamas' dan kijkt geen hond naar om.

[ x ]
Ik vul hem even voor je aan : 2 kinderen gedood (10 jaar en 6 jaar) bij Israelische luchtaanvallen in Gaza op tentenkampen. En dit gaat dagelijks door...
Op een gegeven moment ben je er als IDF soldaat imuun voor en zie je die mensen niet meer als mensen. Een vorm van ontmenselijking die psychologisch vergelijkbaar is met wat bij sommige daders van extreem geweld voorkomt, zoals seriemoordenaars.
pi_221351277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 21:01 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik vul hem even voor je aan : 2 kinderen gedood (10 jaar en 6 jaar) bij Israelische luchtaanvallen in Gaza op tentenkampen. En dit gaat dagelijks door...
Op een gegeven moment ben je er als IDF soldaat imuun voor en zie je die mensen niet meer als mensen. Een vorm van ontmenselijking die psychologisch vergelijkbaar is met wat bij sommige daders van extreem geweld voorkomt, zoals seriemoordenaars.
Dat soort 'ontmenselijking' schijnt een psychologisch effect te zijn wanneer je constant geconfronteerd wordt met afschuwelijkheden in een oorlogssituatie.

Compleet in tegenstelling tot de indoctrinatie van ontmenselijking van Joden wanneer je geboren bent in Gaza.

Een wereld van verschil.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:42:07 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221406937
quote:

[..]
Maar te hopen dat die terroristen waar het hun om ging ook dood zijn, dat ze zich verschuilen achter vrouwen en kinderen is natuurlijk niet nieuw.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:31:35 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221407192
quote:

[..]
Zoals bijv. het geweld dat we zagen tijdens de aanslagen van 7 oktober waar duizenden Palestijnse burgers aan mededen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:40:16 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221407417
twitter
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 18:41:57 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221407425
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals bijv. het geweld dat we zagen tijdens de aanslagen van 7 oktober waar duizenden Palestijnse burgers aan mededen?
Ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221407430
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:40 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
@AFA2022 graag jouw duiding hierop
pi_221407618
twitter
pi_221407947
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:40 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Ze zullen nog wel eventjes zuinig zijn op de Westerse steun van hippies, werkelozen en actrices zonder werk.
graag verwijderen
  woensdag 22 juli 2026 @ 20:25:06 #136
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221408015
Ik kwam recent langs een bijzonder kanaal op YouTube genaamd 'uncivilized'. Het is een grote vergaarbak van anti-Westerse denkbeelden en natuurlijk anti-Israël content.

Onder andere een video (binnen 1 dag al bijna 200k keer bekeken) waarin wordt beweerd hoe Israëliërs eigenlijk de hele wereld koloniseren.

Voor het aanwakkeren van deze complottheorie valt men terug op nota bene Israëlische en Joodse comedians, die bepaalde stereotypes uitvergroten. Zo wordt meermaals videos van de Brits-Joodse comedian Zach Margs gebruikt als bewijs hoe walgelijk Israëliërs wel niet zouden zijn. Andere claims die in de video worden gemaakt zijn onder meer:

‘Israëliërs zijn niet alleen kolonisten in Israël, ze koloniseren de wereld’
‘Kijk hoe ze zich door de wereld bewegen. Zionisme creëert een eigenaardige relatie tussen land en andere mensen, een relatie vol uitbuiting en geweld die zich niet alleen beperkt tot Palestina’
‘Joodse Israëliërs zijn verplicht om te dienen in de bezettingsmacht’
‘Israëliërs van vandaag de kleinkinderen van de criminelen die achter de Nakba zaten’
‘Er is nog een andere plek ter wereld, waar we goed kunnen zien hoe ze denken’
‘Het zionisme is doordrenkt van een gevoel van superioriteit, geweld en waanideeën die zich niet beperken tot de grenzen van de kolonie. Het is een koloniale ideologie en kolonisten houden niet op kolonisten te zijn wanneer ze een grens oversteken.’

Vervolgens zoekt men de verklaring in Holocaust-onderwijs, want daarmee worden Israëliërs gebrainwasht van jonge leeftijd aan zo stelt men.

De belangrijkste vraag is hier echter, wie zit er nu achter zulke kanalen? Waar komt dit soort propaganda met als bedoeling te demoniseren vandaan? Het antwoord: Qatar.

En vanuit Qatar zijn er meer van dit soort Engelstalige kanalen die worden beheerd en op een toegeven geraffineerde manier, met goede graphics en design, dit soort troep de wereld in te slingeren. Naïeve en hele goedgelovige Westerlingen worden zo beïnvloed met anti-Westerse, anti-Israël en antisemitische denkbeelden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 20:46:51 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221408220
Nou bedabkt dat je het met ons wilde delen dan maar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221408298
Is dit conflictje der onbeschaafde nog steeds niet ten einde?
  donderdag 23 juli 2026 @ 08:18:35 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221410028
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 20:55 schreef theunderdog het volgende:
Is dit conflictje der onbeschaafde nog steeds niet ten einde?
De Palestijnen hebben de wapens inderdaad nog altijd niet neergelegd.
pi_221410317
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2026 08:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben de wapens inderdaad nog altijd niet neergelegd.
De Joden wel?
  donderdag 23 juli 2026 @ 09:58:59 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221410478
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De Joden wel?
Je hebt het over 'der onbeschaafden', dan moet je niet bij Israël zijn.
pi_221410496
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Absoluut wel. Er zijn gradaties, maar zowel een mug als een wespensteek is vervelend.
  donderdag 23 juli 2026 @ 10:27:45 #143
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221410824
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hallo CIDI-account
Blaf me vol
pi_221410913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Absoluut wel. Er zijn gradaties, maar zowel een mug als een wespensteek is vervelend.
Feit is dat Palestina de oorlog is begonnen. En zich nog niet hebben overgegeven.

De grote denazificatie, eigenlijk de-islamisering, van Palestina, moet nog beginnen. Dan pas is er kans op vrede.

Grootste struikelblok in Palestina: totaal gebrek aan zelfreflectie. Zonder zelfreflectie geen gedragsverandering.
pi_221410977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:45 schreef Homey het volgende:

[..]
Feit is dat Palestina de oorlog is begonnen. En zich nog niet hebben overgegeven.

De grote denazificatie, eigenlijk de-islamisering, van Palestina, moet nog beginnen. Dan pas is er kans op vrede.

Grootste struikelblok in Palestina: totaal gebrek aan zelfreflectie. Zonder zelfreflectie geen gedragsverandering.
Lieverd, ik vind het helemaal goed dat jij partij kiest voor Israel. Ik zie graag dat beide landen/gebieden te maken krijgen met opnieuw een Britse overheersing. Maar dan nu wel strak geregeld.
pi_221411860
quote:
Israël bouwt in stilte kilometerslange aarden wal in Gazastrook

Het Israëlische leger bouwt in stilte aan een kilometerslange aarden wal in de Gazastrook, blijkt uit satellietbeelden. In de enclave groeit de angst dat de wal een daadwerkelijke grens zal worden en Israël zich nooit zal terugtrekken uit het gebied.

In de afgelopen maanden is in hoog tempo meer dan 23 kilometer aan wal aangelegd, dwars door de Palestijnse gemeenschappen die door het leger zijn verwoest. Dat is meer dan de helft van de lengte van Gaza, dat 40 kilometer lang en 11 kilometer breed is.

De omwalling bestaat uit drie verschillende delen: in het noorden bij Beit Lahiya, in het centrale gedeelte bij Gaza-Stad en in het zuiden nabij Khan Younis en Al Mawasi.

Op satellietbeelden van Planet Labs die persbureau AP analyseerde, is te zien dat er op 1 juli zo'n 500 meter aan omwalling was aangelegd in het zuiden van Gaza. Twee weken later was dat al 2,4 kilometer. De hoogte van de wal is onbekend omdat er nog geen beelden vanaf de grond zijn.

Het Israëlische leger bevestigt aan AP dat het een fysieke barrière heeft gebouwd in het gebied van de zogenoemde 'gele lijn'. Die lijn is de grens waartoe Israëlische troepen zich moesten terugtrekken in het kader van het bestand dat afgelopen oktober is gesloten. De lijn was bedoeld als tijdelijke verdeling van het gebied, in afwachting van volledige Israëlische terugtrekking.

Angst dat lijn echte grens zal worden
Naast de wal heeft het leger volgens AP ook een "veiligheidszone" langs de wal uitgebouwd, uitgerust met bewakingstechnologie en inlichtingsmiddelen. Volgens het leger zijn de wal en de zone bedoeld om infiltratie te voorkomen en Israëlische troepen en gemeenschappen in de buurt van Gaza te beschermen.

De gele lijn deelt Gaza op in een door Israël gecontroleerde zone en een Palestijns gebied. Palestijnen vrezen al sinds de afspraak over een staakt-het-vuren dat het door Israël gecontroleerde gebied niet wordt teruggegeven. Met deze nieuwe omwalling lijkt Israël zich in te graven, wat in Gaza de angst vergroot dat de lijn in een daadwerkelijke grens zal veranderen.

Het Amerikaanse CENTCOM, dat toezicht houdt op het bestand, en de Vredesraad van president Donald Trump wilden niet reageren op vragen van AP over de omwalling.

Bijna alles aan Israëlische kant van de lijn is vernietigd
De bijna twee miljoen inwoners van Gaza zitten samengepropt in een gebied ten westen van de gele lijn. De meeste van hen leven in tentenkampen en zijn afhankelijk van noodhulp. Satellietbeelden laten zien dat het Israëlische leger aan de andere kant van de lijn het grootste deel van de gebouwen heeft platgelegd.

Verschillende steden en Rafah, waar ooit meer dan een kwart miljoen mensen woonden, zijn vrijwel volledig weggevaagd. Het leger heeft nieuwe wegennetwerken aangelegd aan die kant van de lijn en nieuwe bases gebouwd op de ruïnes van de Palestijnse steden. Ook landbouwgrond is verwoest. Het leger zegt dat het infrastructuur sloopt die door Hamas wordt gebruikt.

Palestijnen weten op dit moment niet precies waar de zogenoemde gele lijn loopt. Militairen hebben Palestijnen gedood die de grenslijn naderden of overstaken. Het Israëlische leger zegt het vuur te openen op iedereen die een mogelijke bedreiging vormt. Maar onder de doden zijn ook kinderen en andere burgers die zich niet bewust waren van de lijn. Het leger heeft aan AP laten weten dat het werkt aan een duidelijke markering.

Sinds het staakt-het-vuren zijn meer dan elfhonderd Palestijnen door Israëlische troepen gedood, de meesten door luchtaanvallen en droneaanvallen rond Gaza. In dezelfde periode zijn vijf Israëlische soldaten omgekomen door aanvallen van militanten.
https://www.nu.nl/midden-(...)l-in-gazastrook.html

Israël doet stiekem nog meer landjepik dan het al deed. Gras is groen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221411964
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Uiteraard. Dit is toch volstrekt logisch?
pi_221412001
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:48 schreef theunderdog het volgende:
opnieuw een Britse overheersing
Die Britten van tegenwoordig zijn het ook niet meer, hebbie nix an.
Ik zeg Japan.
pi_221412887
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik zie dat het 'Greater Israel Project' gestalte begint te krijgen en even je ware intenties aan de wereld laten zien.

Gelukkig heeft de geschiedenis vaak genoeg laten zien dat onrecht uiteindelijk nooit, maar dan ook nooit, ongestraft blijft. Vroeg of laat komt er een moment waarop er rekenschap wordt afgelegd.
pi_221413001
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:41 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ik zie dat het 'Greater Israel Project' gestalte begint te krijgen en even je ware intenties aan de wereld laten zien.

Gelukkig heeft de geschiedenis vaak genoeg laten zien dat onrecht uiteindelijk nooit, maar dan ook nooit, ongestraft blijft. Vroeg of laat komt er een moment waarop er rekenschap wordt afgelegd.
Misschien. Maar de Palestijnen gaan er niets aan hebben. Tenzij je serieus denkt dat de rekenschap bestaat uit het wegjagen van de Joden en de gebieden geven aan de Palestijnen.

Die kans acht ik onbestaand. Want welke troepenmacht heeft zin in deze logistieke expeditie voor twee Midden-Oosterse volkjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')