abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:48:23 #151
3542 Gia
User under construction
pi_221275367
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:44 schreef Caland het volgende:

[..]
Zit geen grens meer aan.
Ja, zie het inderdaad. Moeten alleen wat aan zijn spaargeld doen, zie ik. Is toch ook van de zotte eigenlijk. Krijg je jarenlang geen woning en geef je bijna niets uit. Kun je daarna je spaargeld op gaan souperen voordat je in aanmerking komt voor huurtoeslag!
pi_221275372
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Hij krijgt maar 150K hypotheek met zijn inkomen. Hij heeft wel 60K spaargeld, maar er zijn vrijwel geen woningen van 210K. We hebben onderzocht of hij kan bouwen in onze achtertuin, maar goed, dan woont hij nog steeds thuis, alleen staat zijn bed dan in de tuin. Maakt hem niet zelfstandiger en dat is wel wat we willen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het gaat om nu. Het is niet gezond voor een man van 32 om nog bij je ouders te moeten wonen. En voor ons is het ook niet fijn.
Belachelijke situatie. Als je gewoon fulltime werkt zou je in dit land altijd een woning moeten kunnen krijgen. Al is het een appartementje van 50 vierkante meter of een sociale huurwoning om mee te beginnen.

Wel fijn dat jullie nog iets voor hem kunnen betekenen, al creëert dit soort noodverbanden ook tweesplijt in de samenleving. Want vermogende ouders geven je ineens wel toegang tot de woningmarkt.
blablablabla
pi_221275374
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
Tel daarbij op dat deze man 32 is, het gemiddelde salaris voor zijn leeftijdscategorie ligt onder de grens voor de sociale huur
Misschien aan denken voordat je 3 kinderen verwekt.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:52:13 #154
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221275384
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Een sociale huurwoning voor minimaal 5 man zit ook gewoon al aan die 1000 euro, dus ik snap Pascal niet zo
Hoe kom je daarbij? Er zijn veel goedkopere eengezinswoningen in het sociale segment. De maximale huurprijs is ¤932 en de meeste zitten daar dus onder.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:52:27 #155
3542 Gia
User under construction
pi_221275385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Belachelijke situatie. Als je gewoon fulltime werkt zou je in dit land altijd een woning moeten kunnen krijgen. Al is het een appartementje van 50 vierkante meter of een sociale huurwoning om mee te beginnen.

Wel fijn dat jullie nog iets voor hem kunnen betekenen, al creëert dit soort noodverbanden ook tweesplijt in de samenleving. Want vermogende ouders geven je ineens wel toegang tot de woningmarkt.
In de toekomst! We hebben nu geen vermogen vrij om hem mee te helpen. Alles zit in de stenen.
Maar ik vermoed dat, als alles volgens plan verloopt, ze een erfenisje kunnen verwachten van 250K, per persoon, als wij gaan hemelen.
Maar op dit moment kunnen we niet veel voor ze betekenen, helaas.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:53:04 #156
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221275394
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, zie het inderdaad. Moeten alleen wat aan zijn spaargeld doen, zie ik. Is toch ook van de zotte eigenlijk. Krijg je jarenlang geen woning en geef je bijna niets uit. Kun je daarna je spaargeld op gaan souperen voordat je in aanmerking komt voor huurtoeslag!
Ik krijg het idee dat je niet helemaal begrijpt wat de doelgroep is van allerhande toeslagen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:55:15 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221275408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:49 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Ja, en dit is dus precies waarom het geboortecijfer zo stagneert. Mensen zetten hun leven en zelfs een basaal element eraan, kinderen krijgen, on hold omdat ze geen woning kunnen vinden.

Het is heel raar als je zoiets essentieels in de samenleving niet kunt aangaan. Het is nog raarder als mensen die iets heel natuurlijks doen erop aangekeken worden. Deze man werkt gewoon; het is dus van de zotten om iemand die niks verkeerds doet te verwijten dat hij vader heeft willen worden.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:55:19 #158
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221275409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij? Er zijn veel goedkopere eengezinswoningen in het sociale segment. De maximale huurprijs is ¤932 en de meeste zitten daar dus onder.
Ben eens rond gaan kijken bij het aanbod in deze regio, eigenlijk zitten alle grote sociale huurwoningen met minimaal 3 slaapkamers op de maximale prijs.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:55:35 #159
3542 Gia
User under construction
pi_221275411
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:53 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik krijg het idee dat je niet helemaal begrijpt wat de doelgroep is van allerhande toeslagen.
Jawel hoor. Hij heeft een laag inkomen, maar omdat hij noodgedwongen thuis woont, is zijn spaarrekening opgelopen. Hij heeft geen auto, verder weinig kosten, dus dan moet hij maar gaan leven van zijn spaargeld? Hoe moeten mensen vanuit een sociale huurwoning ooit kunnen sparen voor een aanbetaling op een koopwoning als ze elke cent die ze overhouden op moeten maken.
  Moderator / Colorchick woensdag 8 juli 2026 @ 14:55:36 #160
382129 crew  Donna
pi_221275412
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Jaa echt, maar het is zo moeilijk geworden. In 2008-2010 toen ik op mezelf ging wonen, hoefde je maar 4 maanden ingeschreven te staan voor een leuke boven/beneden woning met 1 slaapkamer. Hartstikke leuke huisjes voor een alleenstaande jongere. Nu moet je daar 4/5 jaar voor ingeschreven staan en ben je dus minimaal 22 voordat je uit huis kan. Maar als je vervolgens groter wilt gaan wonen, moet je weer minstens 9 jaar ingeschreven staan en ben je 30+ voordat je kunt doorstromen. Als je dan niet al teveel verdiend voor sociale huur en te weinig voor een normale koopwoning. Particuliere huur is hier niet echt beschikbaar.
En al die ouderen, die alleen of samen in een grote gezinswoning wonen voor ¤600 of minder (omdat de huur nooit echt significant gestegen is) stromen ook niet door naar 55+ woningen van ¤800 of meer.
Er is te weinig doorstroom.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:55:45 #161
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221275414
Pascal had beter Mohammed kunnen heten.
pi_221275452
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, en dit is dus precies waarom het geboortecijfer zo stagneert. Mensen zetten hun leven en zelfs een basaal element eraan, kinderen krijgen, on hold omdat ze geen woning kunnen vinden.

Het is heel raar als je zoiets essentieels in de samenleving niet kunt aangaan. Het is nog raarder als mensen die iets heel natuurlijks doen erop aangekeken worden. Deze man werkt gewoon; het is dus van de zotten om iemand die niks verkeerds doet te verwijten dat hij vader heeft willen worden.
Deze man heeft ook gewoon een woning. Waar het verkeerd gaat is dat deze man gaat zeuren dat hij de kozijnen moet bijhouden, hetgeen ook niet meer dan logisch is.

De man wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
pi_221275460
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:49 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Euh nee. De woningmarkt in Nederland, daar ligt het aan. En wij zijn deze bizarre toestanden ondertussen gewend, maar ga je kijken naar het buitenland (meer bepaald andere landen in Europa) dan zie je dat ze het hier totaal verkloot hebben. En diegene die het allemaal verkloot hebben, die hebben genoeg centen om een mooi stekkie ergens te kopen. Het zijn mensen als jij en ik die er veel last van hebben.
pi_221275463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Niks mis met een stagnerend geboortecijfer als je verder kijkt dan de economische kokervisie.
pi_221275466
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Euh nee. De woningmarkt in Nederland, daar ligt het aan. En wij zijn deze bizarre toestanden ondertussen gewend, maar ga je kijken naar het buitenland (meer bepaald andere landen in Europa) dan zie je dat ze het hier totaal verkloot hebben. En diegene die het allemaal verkloot hebben, die hebben genoeg centen om een mooi stekkie ergens te kopen. Het zijn mensen als jij en ik die er veel last van hebben.
Het is gewoon dom om als je een klein huis hebt je vrouw 3x te bezwangeren.
pi_221275468
quote:

[..]
Het zijn mensen als jij en ik die er veel last van hebben.
Ho, betrek mij er niet bij. Ik heb onlangs een veel te groot huis gekocht, gewoon omdat het kan.

Maar ik heb dan ook altijd hard gewerkt, altijd fulltime, en heel bewust ervoor gekozen iets op te bouwen alvorens aan kinderen te beginnen.

Ik kan je op een briefje meegeven dat Pascal geen 40 uur per week werkt.
pi_221275469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
932 euro als maximale huurprijs: dat is echt idioot laag.
Nogmaals: marktconforme huurprijzen en daarop de huurtoeslag baseren.
  woensdag 8 juli 2026 @ 15:13:07 #168
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221275477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Jawel hoor. Hij heeft een laag inkomen, maar omdat hij noodgedwongen thuis woont, is zijn spaarrekening opgelopen. Hij heeft geen auto, verder weinig kosten, dus dan moet hij maar gaan leven van zijn spaargeld? Hoe moeten mensen vanuit een sociale huurwoning ooit kunnen sparen voor een aanbetaling op een koopwoning als ze elke cent die ze overhouden op moeten maken.
Als je meer dan 40K op de bank hebt staan zou ik persoonlijk niet dat spaargeld gaan opmaken om maar in aanmerking te komen voor een paar honderd huurtoeslag per maand, maar blijkbaar is moeders van de matige financiële adviezen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221275478
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ja, maar het zou normaal moeten zijn om binnen een redelijke tijd te kunnen verhuizen naar een grotere woning.

En ik snap als je het allemaal goed voor elkaar hebt, koopwoning en getrouwd enzo zal je niet bezig zijn met de wachtlijsten voor een huis. Maar besef dat niks in het leven vanzelfsprekend is. Ook wij moeten misschien ooit een sociale huurwoning gaan zoeken en dan merk je pas wat voor dikke ellende het is.
pi_221275481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, maar het zou normaal moeten zijn om binnen een redelijke tijd te kunnen verhuizen naar een grotere woning.

En ik snap als je het allemaal goed voor elkaar hebt, koopwoning en getrouwd enzo zal je niet bezig zijn met de wachtlijsten voor een huis. Maar besef dat niks in het leven vanzelfsprekend is. Ook wij moeten misschien ooit een sociale huurwoning gaan zoeken en dan merk je pas wat voor dikke ellende het is.
Zeker, maar ongebreidelde import (vooral van arbeidsmigranten) en totale incompetentie van vooral het CDA en de VVD maken dat dit nou eenmaal niet zo is. Die 3 kinderen kwamen er niet vanzelf: dat is toch echt zijn eigen keuze geweest.
  woensdag 8 juli 2026 @ 15:16:34 #171
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221275489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:04 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Deze man heeft ook gewoon een woning. Waar het verkeerd gaat is dat deze man gaat zeuren dat hij de kozijnen moet bijhouden, hetgeen ook niet meer dan logisch is.

De man wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Kozijnen zijn voor de huurbaas Hans
pi_221275512
quote:
Ik lees hier dat het woningtekort in de jaren '80 nog niet bestond.

Eigenlijk heeft Nederland na de tweede wereldoorlog twee belangrijke machtsblokken gehad, één uit sociaal-democratische en één uit christendemocratische hoek.

Zowel de christenen als sociaaldemocraten hebben het altijd als een plicht gezien om huizen te bouwen en de bevolking van een dak boven het hoofd te voorzien. Dit terwijl de VVD gewoon gedacht heeft: als we nu eens wat krapte laten ontstaan, en huizen duurder maken, dan hebben mensen aan de aanbodkant (verhuurders en bankiers, denk aan de hypotheekrenteaftrek) het tenminste goed. Dit terwijl iedereen die niet mee kan komen de klos is.

[ Bericht 4% gewijzigd door luxerobots op 08-07-2026 15:26:26 ]
pi_221275515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Er staat nergens dat Pascal een klein huis heeft. Geen topwoning, maar hij noemt zelf de ¤1000 al 'redelijk'. Hij wil gewoon naar een sociale woning omdat dat economisch beter is. Maar 'dan had je maar een asielzoeker moeten zijn, dan krijg je alles in dit land' :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_221275527
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Er staat nergens dat Pascal een klein huis heeft. Geen topwoning, maar hij noemt zelf de ¤1000 al 'redelijk'. Hij wil gewoon naar een sociale woning omdat dat economisch beter is. Maar 'dan had je maar een asielzoeker moeten zijn, dan krijg je alles in dit land' :').
Het is inderdaad een nauwelijks nieuwswaardig bokkeblaadjesbericht.

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 08-07-2026 15:29:12 ]
pi_221275543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:20 schreef luxerobots het volgende:
Pas in de jaren '90 kwam het liberalisme op. En sindsdien heeft (op een enkele uitzondering na) de VVD altijd een flinke vinger in de pap gehad.
Nou, we hadden wel een kabinet Van Acht-Wiegel.

Goed, de woningmarkt is kapot, en de VVD heeft er een flinke vinger in gehad.

Stef Blok: 'De woningmarkt is af.'
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:01:46 #176
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221275893
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:23 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het is inderdaad een nauwelijks nieuwswaardig bokkeblaadjesbericht.
Ik zou de huidige woningcrisis en de gevolgen ervan wel degelijk nieuwswaardig willen noemen, eigenlijk.
pi_221276204
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:56 schreef AToontje87 het volgende:
Pascal zou zich moeten afvragen waarom hij, met zijn gezin van 5, nog steeds afhankelijk is van sociale woningbouw.
Nu is de marge om in aanmerking te komen ook bijzonder groot naar mijn mening. Meen dat je max ¤4500 per maand mag verdienen.

Dat is een aardig salaris, waarbij je toch makkelijker een hypotheek zou kunnen nemen lijkt mij
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:43:51 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221276219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:41 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nu is de marge om in aanmerking te komen ook bijzonder groot naar mijn mening. Meen dat je max ¤4500 per maand mag verdienen.

Dat is een aardig salaris, waarbij je toch makkelijker een hypotheek zou kunnen nemen lijkt mij
En waar vind je woningen die passen bij een hypotheek van 200-250k?
pi_221276259
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zou de huidige woningcrisis en de gevolgen ervan wel degelijk nieuwswaardig willen noemen, eigenlijk.
Shooting the messenger he. Even van een afstandje zonder veel info beoordelen of Pascal wel alles goed heeft gedaan, en als je denkt dat het niet zo is is het lekker zijn eigen schuld en kun je lekker doorsoezelen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 16:58:36 #180
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221276303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Shooting the messenger he. Even van een afstandje zonder veel info beoordelen of Pascal wel alles goed heeft gedaan, en als je denkt dat het niet zo is is het lekker zijn eigen schuld en kun je lekker doorsoezelen.
Helaas en gelukkig kunnen een hoop mensen zich niks voorstellen bij deze crisis. Pas als ze gaan scheiden, hun baan verliezen, ziek worden of hun kinderen geen kant op kunnen krijgen ze er zelf mee te maken en dan snappen ze het probleem. Voor die tijd verkeren ze in de gelukkige illusie dat hen dit niet kan overkomen omdat ze alles goed hebben gedaan. Dat anderen dat ook hebben en desondanks in de penarie zitten is denk ik een te eng wereldbeeld.
pi_221276361
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dan werkt hij zich nog verder in de nesten, want dan is de kans groot dat hij in het niemandsland terecht komt waarbij hij niet genoeg verdient om te kunnen kopen, en dus aangewezen blijft op particuliere huur. Dat is de situatie waarin je terecht komt als je over die grens komt namelijk.
Dat is geen ramp lijkt me. Mijn nichtje, die parttime werkt woont ook particulier. Wel haar wensen bijgesteld, maar het is natuurlijk geen volstrekte niemandsland. Ze had binnen twee jaar een woning.
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:12:20 #182
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221276369
Uit de OP: ‘Uit een groot onderzoek bleek namelijk dat veel mensen gefrustreerd zijn over hun zoektocht naar een huis.’

_O-
pi_221276391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat illustreer je echter niet aan de hand van deze meneer. Hij heeft een woning voor duizend euro per maand. Hij zoekt heel selectief in een regio waar al bar weinig woningen staan. Met een gezin van 5.
pi_221276464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Iemand behoort tot de onderkant van de samenleving als hij/zij moet werken. De mannen die niet hoeven te werken zijn de bovenkant van de samenleving.
Moet jij eigenlijk werken, torentje?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221276530
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
Deze man lijkt ook wel selectief te zijn en geen echte noodzaak te hebben voor een huis. Bovendien heeft hij dus een familie van vijf inclusief hemzelf, dan is ook niet elke woning geschikt.
[..]
Rare claim, is dit artikel nu ook al 'anti-asielzoeker'?
Dus als iemand de realiteit beschrijft is dat een 'rare claim'? Ik vind het vooral stuitend dat mensen die hier reeds een bestaan hebben opgebouwd níet te allen tijde voorrang krijgen op de woningmarkt. Terwijl deze grote groep wél het fundament van onze samenleving vormt.

Maar we hechten meer waarde en prioriteit aan mensen die niet eens de taal (willen) spreken en dan ook nog hun hele familie hierheen willen halen. Hoe breek je een bestaande samenleving af? Precies zo. En de sociale cohesie verdwijnt, want men begrijpt elkaar niet meer (goed).
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:36:58 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221276548
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:10 schreef Badada het volgende:

[..]
Dat is geen ramp lijkt me. Mijn nichtje, die parttime werkt woont ook particulier. Wel haar wensen bijgesteld, maar het is natuurlijk geen volstrekte niemandsland. Ze had binnen twee jaar een woning.
Moet je part time wel tenminste 5000 binnen halen met de 4 keer eis die bij veel particuliere woningen zijn.
pi_221276608
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Moet je part time wel tenminste 5000 binnen halen met de 4 keer eis die bij veel particuliere woningen zijn.
Verschilt. Sommige vragen 3x de eis. Soms hoge borg, soms lage borg, soms garantstelling. Soms een half jaar de huur vooruit.
pi_221276656
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:36 schreef Momo het volgende:

[..]
"gespreid" betalen :Y
pi_221276704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:10 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Ho, betrek mij er niet bij. Ik heb onlangs een veel te groot huis gekocht, gewoon omdat het kan.

Maar ik heb dan ook altijd hard gewerkt, altijd fulltime, en heel bewust ervoor gekozen iets op te bouwen alvorens aan kinderen te beginnen.

Ik kan je op een briefje meegeven dat Pascal geen 40 uur per week werkt.
‘Alles in het leven is maakbaar als je maar hard werkt, ik ben het bewijs’
pi_221276724
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Moet jij eigenlijk werken, torentje?
Ja en zonder te klagen, van de bovenkant van de samenleving.
  woensdag 8 juli 2026 @ 17:57:54 #191
3542 Gia
User under construction
pi_221276771
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 15:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je meer dan 40K op de bank hebt staan zou ik persoonlijk niet dat spaargeld gaan opmaken om maar in aanmerking te komen voor een paar honderd huurtoeslag per maand, maar blijkbaar is moeders van de matige financiële adviezen.
Met zijn inkomen heeft hij die huurtoeslag nodig om rond te komen. Moet hij de volle mep aan huur betalen (afhankelijk van waar hij terecht komt), dan moet hij zijn spaargeld aanspreken om de maand door te komen.

Als je een huur hebt van 1000 euro, zorgverzekering 180, water/licht ..., verzekeringen ..., internet ..., dan hou je niet veel over om als vrijgezel ook nog een beetje leuk te leven, als je dat allemaal moet doen van 2100 euro. En dan heeft ie nog niet eens een auto.
  woensdag 8 juli 2026 @ 18:02:21 #192
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221276803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Met zijn inkomen heeft hij die huurtoeslag nodig om rond te komen. Moet hij de volle mep aan huur betalen (afhankelijk van waar hij terecht komt), dan moet hij zijn spaargeld aanspreken om de maand door te komen.

Als je een huur hebt van 1000 euro, zorgverzekering 180, water/licht ..., verzekeringen ..., internet ..., dan hou je niet veel over om als vrijgezel ook nog een beetje leuk te leven, als je dat allemaal moet doen van 2100 euro. En dan heeft ie nog niet eens een auto.
Dan zit je ook wel echt op het uiterste minimumloon en is het wellicht raadzaam om in deze arbeidsmarkt wat verder te gaan kijken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 8 juli 2026 @ 20:06:04 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221277491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:04 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
Van dit soort plaatjes moet ik altijd zo kotsen.

1. Alsof je een of ander basisschool kind bent
2. Het niveau gemaakte policor spat er weer vanaf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 juli 2026 @ 20:12:49 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221277539
Simpel rekensommetje hoe dit komt.

410.000 woningen al te kort in dit land
87.000 nieuwkomers als bevolkingsstijging per jaar.
75.000 huizen er bij per jaar, waarvan een fractie naar sociale huur gaat
Gemeenten die vooral statushouders (die nieuwkomers dus) voorrang geven op een woningen ipv volk wat er al is in NL.

Snap de sentimenten wel van de anti asielzoekersbrigades.

Stop je met die influx van kanslozen, is dit probleem in 5-6 jaar opgelost. Blijg je hiermee doorgaan, heb je in 20 jaar nog niks bereikt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221277624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:12 schreef Red_85 het volgende:

Gemeenten die vooral statushouders (die nieuwkomers dus) voorrang geven op een woningen ipv volk wat er al is in NL.

Stop je met die influx van kanslozen, is dit probleem in 5-6 jaar opgelost. Blijg je hiermee doorgaan, heb je in 20 jaar nog niks bereikt.
dit idd. Ja we moeten sowieso bijbouwen maar wat je zelf ook aangeeft, aanwas verminderen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 20:44:43 #196
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221277781
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:24 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dit idd. Ja we moeten sowieso bijbouwen maar wat je zelf ook aangeeft, aanwas verminderen.
denk jij dat de immigratie af zal nemen?? ik denk het niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 juli 2026 @ 20:44:55 #197
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221277783
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:12 schreef Red_85 het volgende:

Met 2 mensen per wooneenheid gemiddeld heb je met 18 miljoen inwoners 9 miljoen huizen nodig
Ouderen moeten weer terug naar de bejaardenhuizen kunnen

Zoek in plaats daarvan naar hoeveel huizen zijn er in Nederland
quote:
AI-overzicht
Nederland telt momenteel ongeveer 8,34 miljoen woningen voor circa 8,5 miljoen huishoudens.
Ongeveer 59% van de woningvoorraad is een koopwoning en 41% is een huurwoning.

Vanwege de bevolkingsgroei is er een aanzienlijk woningtekort van honderdduizenden huizen.

Hier is een specifiek overzicht van de Nederlandse woningmarkt:

Volkshuisvesting Nederland
Totaal aantal woningen: ca. 8,34 miljoen
Koopwoningen: ca. 4,7 miljoen (59%)
Huurwoningen: ca. 3,5 miljoen (41%), waarvan ruim een kwart via een woningcorporatie
Gemiddelde WOZ-waarde: ca. ¤ 398.000
Eengezinswoningen: Maakt 66% van de totale voorraad uit (waarvan 42% rijtjeshuizen)

Centraal Bureau voor de Statistiek | CBS
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221278040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we maken kleine stapjes in de eu. Doorpakken.
pi_221278059
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat moet wel, dit gaat ook niet.
Vakman pur sang
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:10:11 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221278068
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 21:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat moet wel, dit gaat ook niet.
jawel gaat prima
waarom niet
de hele USA bestaat uit migranten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')