abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221274275
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ken meer Afrikanen met honger dan Nederlanders met honger
Dus moeten die 1 miljard Afrikanen maar naar Nederland komen?
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:29:03 #102
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221274279
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze zijn met zijn tweeën, dan moet je gezamenlijk waanzinnig weinig verdienen wil je nog in aanmerking komen voor sociale huur.
Dacht je dat 5 kinderen kosten.
Hij had na 2 ook kunnen stoppen met onveilig neuken.

Correctie 3 kinderen zijn met vijf.
Maar ja 1 of 2 was ook voldoende als je geen geld en of ruimte hebt.
Keuzes.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:29:11 #103
3542 Gia
User under construction
pi_221274280
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 09:53 schreef Caland het volgende:
Pascal had in die vijftien jaar er ook voor kunnen zorgen dat hij niet eens in aanmerking kan komen voor een sociale huurwoning, maar dat zit blijkbaar niet in de aard van het beestje.
Niet iedereen kan een hogere functie bemachtigen of kan makkelijk leren. En als zij ervoor kiezen dat hij alleenverdiener is en het vrouwtje huisvrouw, dan is dat hun goed recht.
pi_221274294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet iedereen kan een hogere functie bemachtigen of kan makkelijk leren. En als zij ervoor kiezen dat hij alleenverdiener is en het vrouwtje huisvrouw, dan is dat hun goed recht.
Zeker, maar dan niet janken dat je financieel niet alles kunt wat normale gezinnen wel kunnen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:31:36 #105
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221274304
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dus moeten die 1 miljard Afrikanen maar naar Nederland komen?
Nee naar Europa

mety de boot

die boten worden steeds groter en sneller ook
maar PRO heeft nog soep zat dus geen probleem he

PRO gaat de Amsterdamse soepfabriek starten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221274333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:29 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dacht je dat 5 kinderen kosten.
Hij had na 2 ook kunnen stoppen met onveilig neuken.
Ze zijn met vijf, niet vijf kinderen. En je weet niet of zijn partner überhaupt kan werken. Nederland is een prima land met alle kansen qua wonen zolang je met zijn tweeën bent en beide een goede baan hebt.
blablablabla
pi_221274348
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:13 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Ik ken iemand in een sociale huurwoning en daar hebben de bewoners al vele jaren last van enorme vocht- en schimmelproblemen. Niet dat dit het goedpraat, maar een sociale huurwoning is geen garantie voor optimaal onderhoud.
Daar is recent een groot onderzoek naar geweest en ligt in de meeste gevallen aan de bewoners en niet de woningen. Schimmel heeft meestal ook niets te maken met achterstallig onderhoud maar is een kwestie van beroerd ventileren.
blablablabla
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:44:46 #108
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221274444
quote:

[..]
Zeker, maar dan moet je ook niet zeiken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221274582
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:44 schreef Caland het volgende:

[..]
Zeker, maar dan moet je ook niet zeiken.
Wat een minachtende houding.

Je hebt de mensen in lage lonen die het vuile werk opknappen net zo goed nodig om een samenleving draaiende te houden.

Om die dan maar in krotten te laten leven waar de kozijnen uitvallen of in containerwoningen zonder perspectief op beter is niet heel sociaal.
blablablabla
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:01:39 #110
3542 Gia
User under construction
pi_221274586
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2026 11:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Met 15 jaar moet je echt wel bovenaan staan als er geen urgenten worden toegelaten. En dat worden ze niet want die krijgen doorgaans geen eengezinswoning. Enkel een bovenwoning.

En mensen die doorstromen uit een opvang krijgen een woning toegewezen die niet geadverteerd wordt. Dus het zal wel 10 jaar en 1 dag zijn. En dan zijn de mensen met 10 jaar en 2 dagen allemaal eerst...
Zo werkt het in de praktijk niet helemaal. Heb ook een zoon, nu ruim 8 jaar ingeschreven die vorige week was uitgenodigd voor een groepsbezichtiging. Daar werd gezegd dat de woning niet per se ging naar degene die op de 1ste plaats stond, omdat het om passend toewijzen gaat. Ze nodigen dan degene van wie zij denken dat het beste past op die plek uit voor een gesprek. Dan kunnen beiden besluiten of het hem wel of niet gaat worden. Zo niet, dan nodigen ze een andere kandidaat die ze vinden passen uit. Die accepteerde de woning. Echter, paar dagen later kreeg hij een berichtje dat toch weer een andere was uitgenodigd, dus mogelijk had die eerdere guy zijn spullen niet in orde.
Daarna niets meer gehoord.

Hij staat nu wel regelmatig hoger op de lijst, dus hebben hem ook aangeraden alleen te reageren op woningen waar hij ook echt wil wonen en niet meer "want dan heb ik alvast wat". Je inschrijving vervalt als je een woning accepteert. We hopen dat het binnen nu en een half jaar wel lukt.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:05:54 #111
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221274609
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt de mensen in lage lonen die het vuile werk opknappen net zo goed nodig om een samenleving draaiende te houden.

Om die dan maar in krotten te laten leven waar de kozijnen uitvallen of in containerwoningen zonder perspectief op beter is niet heel sociaal.
Neuh, op het moment dat je drie kinderen hebt met begin dertig en ervoor kiest om ook nog eens minder te werken is het gewoon een gevolg dat je minder te besteden hebt.

Pascal lijkt me iemand die daar anderen de schuld van probeert te geven. Net als met die kozijnen, fix het zelf of start een geschil met de verhuurder.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:08:31 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221274626
quote:

[..]
Niet iedereen kan een hogere functie bemachtigen of kan makkelijk leren. slijmen
ff aangepast voor je

35 jaar ervaring als Ambtenaar

ik moest mijn bevorderingen krijgen door heel innovatief werk gekoppeld aan chantage
dat ging goed, ik ben door de chef ook nog een keer weg gepromoveerd omplaats te maken voor zijn liefje, maar dat liefje dat kwam niet meer, ze was pislink

ze snapte er niets van, ze was wel degene die iedere dag een uur op kantoor zat om de pik van de baas af te likken en toch maar geen bevordering en toen deed ze waar ze hem mee bedreigde, ze ging weg, pislink

kwam niet meer terug

[ Bericht 33% gewijzigd door michaelmoore op 08-07-2026 13:15:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:10:55 #113
3542 Gia
User under construction
pi_221274645
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:13 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Ik ken iemand in een sociale huurwoning en daar hebben de bewoners al vele jaren last van enorme vocht- en schimmelproblemen. Niet dat dit het goedpraat, maar een sociale huurwoning is geen garantie voor optimaal onderhoud.
Nee, klopt, maar vaak zit daar toch een woningbouwvereniging achter die je kunt aanspreken. Bij particuliere huur zit je vaak met een particuliere huurbaas. En zie daar maar eens iets van voor elkaar te krijgen.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Neuh, op het moment dat je drie kinderen hebt met begin dertig en ervoor kiest om ook nog eens minder te werken is het gewoon een gevolg dat je minder te besteden hebt.
Drie kinderen met begin dertig was vroeger maar heel gewoon, hoor. Mijn moeder had er 3 voor haar 23ste, waarvan de oudste is overleden. Daarna nog een 'nakomertje' toen ze 29 was.
quote:
Pascal lijkt me iemand die daar anderen de schuld van probeert te geven. Net als met die kozijnen, fix het zelf of start een geschil met de verhuurder.
Je mag je kozijnen niet fixen in een huurhuis, hoort bij groot onderhoud.
Alleen aan de binnenkant kan hij wat doen tegen de tocht.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:13:04 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221274685
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar het probleem is vast opgelost als iedereen manager wordt en 100k per jaar binnen haalt.
pi_221274702
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat je kunt lenen bij de bank heeft toch vooral betrekking op je verzamelinkomen en niet je gezinssamenstelling.

Ironisch genoeg maak je in Nederland meer kans op een sociale huurwoning als je inkomen lager is. Wij hebben ook een meisje lopen van eind 20 die werkte voorheen 32 uur is nu naar 28 uur gegaan omdat ze daardoor meer (of eigenlijk überhaupt) kans heeft om ooit een woning te krijgen. Particuliere huur in dat segment kan ze in haar eentje binnen haar functie (planner) nooit zelfs maar in de buurt komen qua inkomen in deze regio. Laat staan kopen. Ook niet als ze 40 of 50 uur zou gaan werken.
blablablabla
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:20:00 #116
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221274768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat je kunt lenen bij de bank heeft toch vooral betrekking op je verzamelinkomen en niet je gezinssamenstelling.

Ironisch genoeg maak je in Nederland meer kans op een sociale huurwoning als je inkomen lager is. Wij hebben ook een meisje lopen van eind 20 die werkte voorheen 32 uur is nu naar 28 uur gegaan omdat ze daardoor meer (of eigenlijk überhaupt) kans heeft om ooit een woning te krijgen. Particuliere huur in dat segment kan ze in haar eentje binnen haar functie (planner) nooit zelfs maar in de buurt komen qua inkomen in deze regio. Laat staan kopen. Ook niet als ze 40 of 50 uur zou gaan werken.
Hoezo is dat ironisch, dat is toch het hele idee van de beperkte sociale huurmarkt
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221274793
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar het probleem is vast opgelost als iedereen manager wordt en 100k per jaar binnen haalt.
Binnen net bedrijfsleven is dat nog wel te doen maar wat denk je van de zorg? Iedereen en zijn moeder wil hbo doen omdat ze dan lekker met hun reet op kantoor indicaties kunnen maken tegen anderhalf keer het salaris en niet meer de wijk in hoeven. Wie vervolgens die bizarre vergrijzingsgolf moet gaan opvangen en de oudjes mag gaan verzorgen onder een idiote werkdruk is niet hun probleem.
blablablabla
pi_221274797
Het probleem met huizenmarktprobleemtopics aan de hand van een concreet voorbeeld is dat het al snel niet gaat om het brede plaatje van een totaal disfunctionele huizenmarkt, maar om hoe deze specifieke casus zonder het achtergrondverhaal te kennen en met de kennis van achteraf en het perspectief van een buitenstaander misschien wel een andere keuze had kunnen maken, en daarom niet mag zeuren. Al is dat je mening, het niet kunnen verhuizen van Pascal beinvloedt ook anderen, want als Pascal niet kan verhuizen kan er ook niemand in het oude huis van Pascal.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:26:34 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221274815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het probleem met huizenmarktprobleemtopics aan de hand van een concreet voorbeeld is dat het al snel niet gaat om het brede plaatje van een totaal disfunctionele huizenmarkt, maar om hoe deze specifieke casus zonder het achtergrondverhaal te kennen en met de kennis van achteraf en het perspectief van een buitenstaander misschien wel een andere keuze had kunnen maken, en daarom niet mag zeuren. Al is dat je mening, het niet kunnen verhuizen van Pascal beinvloedt ook anderen, want als Pascal niet kan verhuizen kan er ook geen starter/minimumloner/urgentiegeval in het oude huis van Pascal.
In dit geval wil Pascal vooral naar een woning verhuizen die eigenlijk voor een starter/minimumloner/urgentiegeval hoort te zijn omdat dat financieel lekker uitkomt voor hem.

Van alle voorbeelden die dit regionale suffertje had kunnen nemen hebben ze wel een ontiegelijk slechte gekozen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:27:07 #120
3542 Gia
User under construction
pi_221274819
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Mijn zoon ook gedaan. Van 36 naar 32 uur, in de horeca. Dan is zijn maandloon zoveel lager, dat hij meer woningen kan zien waar hij op kan reageren. Hij kan, als hij eenmaal ergens woont, altijd weer meer uren gaan werken. En in de horeca zijn er toch 'slappe' dagen en drukke dagen.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:29:18 #121
3542 Gia
User under construction
pi_221274833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Binnen net bedrijfsleven is dat nog wel te doen maar wat denk je van de zorg? Iedereen en zijn moeder wil hbo doen omdat ze dan lekker met hun reet op kantoor indicaties kunnen maken tegen anderhalf keer het salaris en niet meer de wijk in hoeven. Wie vervolgens die bizarre vergrijzingsgolf moet gaan opvangen en de oudjes mag gaan verzorgen onder een idiote werkdruk is niet hun probleem.
Die luizenbaantjes zijn op een bepaald moment opgevuld en dan kan een duurbetaalde HBO-er alsnog de wijk in, want de andere keuze is werkloosheid.
pi_221274835
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Hoezo is dat ironisch, dat is toch het hele idee van de beperkte sociale huurmarkt
Beperkt is prima, niet iedereen hoeft uiteindelijk een sociale huurwoning. Het begint echter meer richting compleet afwezig te bewegen. In elk geval voor mensen zonder aantoonbare handicap of statushouder.Toen ik mijn eerste sociale huurwoning kreeg stond ik daarvoor ook 5 jaar op een lijst en was het duimen dat je bovenaan stond voor een kut flatje in een kut buurt

15 of 20 jaar wachten is insane. Moeders met kinderen tussen de junks in de daklozenopvang anno 2026. Gewoon in Nederland. KoeKoek.
blablablabla
pi_221274836
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:26 schreef Caland het volgende:

[..]
In dit geval wil Pascal vooral naar een woning verhuizen die eigenlijk voor een starter/minimumloner/urgentiegeval hoort te zijn omdat dat financieel lekker uitkomt voor hem.

Van alle voorbeelden die dit regionale suffertje had kunnen nemen hebben ze wel een ontiegelijk slechte gekozen
Eh ja, zie correctie. Niettemin, als hij in aanmerking komt voor sociale huur is dat zo, en kan er (in theorie) iemand in z'n oude woning die daar beter bij past.
pi_221274842
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Die luizenbaantjes zijn op een bepaald moment opgevuld en dan kan een duurbetaalde HBO-er alsnog de wijk in, want de andere keuze is werkloosheid.
Zou je denken he maar deze discussie voeren we al 25 jaar. De loonkloof groeit alleen maar en er komen steeds meer regeltjes bij.
blablablabla
pi_221274863
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn zoon ook gedaan. Van 36 naar 32 uur, in de horeca. Dan is zijn maandloon zoveel lager, dat hij meer woningen kan zien waar hij op kan reageren. Hij kan, als hij eenmaal ergens woont, altijd weer meer uren gaan werken. En in de horeca zijn er toch 'slappe' dagen en drukke dagen.
Je zoon zou eigenlijk gewoon wat moeten kunnen kopen of huren met zoveel uren per week, kon iemand als @Caland ook in zijn tijd.
blablablabla
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:36:22 #126
3542 Gia
User under construction
pi_221274877
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Beperkt is prima, niet iedereen hoeft uiteindelijk een sociale huurwoning. Het begint echter meer richting compleet afwezig te bewegen. In elk geval voor mensen zonder aantoonbare handicap of statushouder.Toen ik mijn eerste sociale huurwoning kreeg stond ik daarvoor ook 5 jaar op een lijst en was het duimen dat je bovenaan stond voor een kut flatje in een kut buurt

15 of 20 jaar wachten is insane. Moeders met kinderen tussen de junks in de daklozenopvang anno 2026. Gewoon in Nederland. KoeKoek.
Stond ingeschreven met mijn toenmalige vriend, maar die relatie ging over. Ben ingeschreven blijven staan als alleenstaande en had binnen een half jaartje een flatje. Maar wilde, na zo'n anderhalf jaar, graag iets met een tuin dus ik liep het kantoor van de woningbouwvereniging binnen en gaf aan dat ik graag een woning met een tuin wilde. De man achter de balie legde een kaart op tafel van een nieuwbouwwijk die net klaar was met de woorden: Zoek maar uit! Toen had ik, op mijn 23ste, in mijn eentje een volledige eengezinswoning met een tuin van zo'n 60 m2. Dit was in....effe denken.....1986/1987.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:37:51 #127
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221274884
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Het hele idee van de beperkte sociale huurmarkt is niet dat dit een prikkel moet vormen voor mensen om minder te gaan verdienen door minder te werken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:40:18 #128
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221274895
quote:
16s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het hele idee van de beperkte sociale huurmarkt is niet dat dit een prikkel moet vormen voor mensen om minder te gaan verdienen door minder te werken.
Nooit anders geweest en inherent aan dat soort regelingen voor mensen die het financieel lastiger hebben.

Je kan er dan inderdaad voor kiezen om minder te werken om zo op meer sociale huurwoningen te kunnen reageren maar dat is niet de enige keuze die je dan hebt ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:40:50 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221274897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Stond ingeschreven met mijn toenmalige vriend, maar die relatie ging over. Ben ingeschreven blijven staan als alleenstaande en had binnen een half jaartje een flatje. Maar wilde, na zo'n anderhalf jaar, graag iets met een tuin dus ik liep het kantoor van de woningbouwvereniging binnen en gaf aan dat ik graag een woning met een tuin wilde. De man achter de balie legde een kaart op tafel van een nieuwbouwwijk die net klaar was met de woorden: Zoek maar uit! Toen had ik, op mijn 23ste, in mijn eentje een volledige eengezinswoning met een tuin van zo'n 60 m2. Dit was in....effe denken.....1986/1987.
klopt

ik was in 1987 een tentoonstelling in van premie A nieuwbouw woningen , waren maar drie personen en 300 huizen die gebouwd zouden gaan worden

mijn zus had ook met twee weken een hele grote huur flat samen met haar vriend
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:43:37 #130
459912 FlippingCoin
pi_221274914
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Nooit anders geweest en inherent aan dat soort regelingen voor mensen die het financieel lastiger hebben.

Je kan er dan inderdaad voor kiezen om minder te werken om zo op meer sociale huurwoningen te kunnen reageren maar dat is niet de enige keuze die je dan hebt ofzo.
Hoezo is dat niet de enige keuze die je dan hebt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:45:56 #131
3542 Gia
User under construction
pi_221274923
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Je zoon zou eigenlijk gewoon wat moeten kunnen kopen of huren met zoveel uren per week, kon iemand als @:Caland ook in zijn tijd.
Hij krijgt maar 150K hypotheek met zijn inkomen. Hij heeft wel 60K spaargeld, maar er zijn vrijwel geen woningen van 210K. We hebben onderzocht of hij kan bouwen in onze achtertuin, maar goed, dan woont hij nog steeds thuis, alleen staat zijn bed dan in de tuin. Maakt hem niet zelfstandiger en dat is wel wat we willen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het gaat om nu. Het is niet gezond voor een man van 32 om nog bij je ouders te moeten wonen. En voor ons is het ook niet fijn.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:46:25 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221274924
quote:
16s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoezo is dat niet de enige keuze die je dan hebt?
Als je in de 20 bent en je maakt bewust een keuze om jezelf niet verder te ontwikkelen en minder te gaan werken dan is dat toch gewoon een keuze

Je kan het ook prima op een andere manier proberen te doen zodat je wellicht helemaal niet afhankelijk hoeft te zijn van de sociale woningmarkt
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221274948
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je in de 20 bent en je maakt bewust een keuze om jezelf niet verder te ontwikkelen en minder te gaan werken dan is dat toch gewoon een keuze
Een flink deel van de studenten (mbo, hbo en universiteit) zullen ook niet in de goed betalende banen terechtkomen.

En dan heb ik het niet eens over de mensen waarvoor studeren niet weggelegd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 08-07-2026 14:06:03 ]
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:53:54 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221274951
quote:

[..]

Je kan het ook prima op een andere manier proberen te doen zodat je wellicht helemaal niet afhankelijk hoeft te zijn van de sociale woningmarkt
Je kan ook als hobby maken om de hele dag haatposts op internet te zetten over asielzoekers.

Levert niks op maar toch een keuze.
  woensdag 8 juli 2026 @ 13:55:00 #135
3542 Gia
User under construction
pi_221274956
quote:

[..]

Als je met een inkomen van 2100 of zo (32 uur), een woning kunt huren van rond de 600 euro, met huurtoeslag en je gaat dan fulltime werken, dan vervalt de huurtoeslag, maar de woning is nog steeds maar 600 euro.
Ga je eerst fulltime werken en lukt het je om voor 1000 euro een woning te vinden in de middenhuur sector, dan betaal je 1000 euro. Dus kost het je 400 per maand meer, bij hetzelfde inkomen.

Wat is wijsheid?
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:04:42 #136
459912 FlippingCoin
pi_221274984
quote:

[..]

Ik denk dat je rijkelijk onderschat hoe moeilijk het is voor twintigers om woonruimte te vinden zonder vermogende familie dan wel een exorbitant startsalaris; en daar kan je natuurlijk met dedain naar kijken, maar dat verandert niet zoveel aan de stelling.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:04:45 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221274985
Hier in de gemeente worden gewoon koopwoningen van 420K gekocht en verbouwd om statushouders met grote gezinnen te kunnen huisvesten. Idioot dat -bijdragende- Nederlanders naar een woning kunnen fluiten.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:06:00 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221274993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan ook als hobby maken om de hele dag haatposts op internet te zetten over asielzoekers.

De haat is niet richting asielzoekers maar richting de overheid die zijn eigen bevolking veronachtzaamd
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:07:19 #139
459912 FlippingCoin
pi_221275015
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Erg gevat Hex, top.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:07:47 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221275024
quote:

[..]
In die tijd konden vrouwen die gingen scheiden ( vaak huisvrouwen zonder inkomen) ook op termijn van 4 weken een woning krijgen. Woningen die nu 450K doen en onbereikbaar zijn voor veel starters
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:13:58 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221275124
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 10:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Daar is toch weinig mis mee, hij huurt nu voor 1000 per maand, 500 pp. Ik betaalde vroeger nog meer voor mijn studentenkamer
Daar is wel iets mis mee, want hij zit nu voor onredelijk meer geld vast in een slecht onderhouden woning zonder zicht op een situatie waar anderen nu wel voor in aanmerking komen (een betere, goedkopere woning) of de kans iets op te bouwen (eigen woning).
pi_221275155
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:04 schreef LXIV het volgende:
Hier in de gemeente worden gewoon koopwoningen van 420K gekocht en verbouwd om statushouders met grote gezinnen te kunnen huisvesten.
_O-

Misschien is het maar beter om hier proberen om te lachen.

woensdag 8 juli 2026 @ 14:37:33 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221275318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Daar is wel iets mis mee, want hij zit nu voor onredelijk meer geld vast in een slecht onderhouden woning zonder zicht op een situatie waar anderen nu wel voor in aanmerking komen (een betere, goedkopere woning) of de kans iets op te bouwen (eigen woning).
Een sociale huurwoning voor minimaal 5 man zit ook gewoon al aan die 1000 euro, dus ik snap Pascal niet zo
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Colorchick woensdag 8 juli 2026 @ 14:37:50 #144
382129 crew  Donna
pi_221275320
quote:

[..]
Dat is hier nu nog steeds zo bij de laatste nieuwbouwprojecten. Als je een woning huurt van woningbouw X en woningbouw X bouwt nieuwe woningen, dan krijg je voorrang als je een woning van woningbouw X achterlaat. Wel op volgorde van inschrijftijd uiteraard.
  Moderator / Colorchick woensdag 8 juli 2026 @ 14:39:30 #145
382129 crew  Donna
pi_221275324
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Een sociale huurwoning voor minimaal 5 man zit ook gewoon al aan die 1000 euro, dus ik snap Pascal niet zo
Niet overal hoor.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:41:40 #146
3542 Gia
User under construction
pi_221275332
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:37 schreef Caland het volgende:

[..]
932 dan krijg je nog huurtoeslag
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:42:23 #147
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221275336
asielzoekers gaan voor jongen, woningen bouwen doen we niet ,denk om de weilanden dat is natuur
  Moderator / Colorchick woensdag 8 juli 2026 @ 14:42:39 #148
382129 crew  Donna
pi_221275339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Daarboven ook, sinds 1 januari.
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:44:19 #149
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221275350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Zit geen grens meer aan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 8 juli 2026 @ 14:47:15 #150
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221275363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 13:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Je zou zo bij D66 kunnen!
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')