Misschien deze?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:04 schreef Morri2 het volgende:
Volgens mij heb ik ergens een documentaire over hem en z'n zoon gezien? Ik vond het erg creepy in ieder geval. Eerlijk gezegd vond ik hem er niet zo heel gezond uitzien in die documentaire. Hij had een beetje enge doorzichtig uitziende gelige huid.
Ik vind hem trouwens lijken op Data van Star Trek.quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:06 schreef Viv het volgende:
Er is trouwens ook een docu op Netflix over deze man:
Bekijk deze YouTube-video
Lekker 500 jaar op het hedonistische hamsterwiel.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Eeuwig? Denk ik ook.
Maar een 500 jaar drinken en neuken zou ik wel voor tekenen.
Nou, het zou de overbevolking op steroïden zijn, waardoor het gebrek aan ruimte, grondstoffen en voeding vrijwel direct zo nijpend wordt dat er een enorme oorlog uitbreekt waardoor al die lampjes door de gehaktmolen worden gedraaid. Dan toch liever de eindigheid zoals die nu bestaat.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Welnee. Is misschien wel het grootste vraagstuk van wetenschappers ooit. Onze gehele definitie van gezondheid is zowat gebaseerd op levensverlenging.
Het eeuwige leven zou mensen de keuze geven wanneer ze klaar zijn met leven i.p.v. die keuze bij moeder natuur neer te leggen.
Hoezo zou dat een probleem zijn? Dat kan gewoon gepaard met voorwaarden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nou, het zou de overbevolking op steroïden zijn, waardoor het gebrek aan ruimte, grondstoffen en voeding vrijwel direct zo nijpend wordt dat er een enorme oorlog uitbreekt waardoor al die lampjes door de gehaktmolen worden gedraaid. Dan toch liever de eindigheid zoals die nu bestaat.
Sterker nog, die obsessie met gezonder leven en zo oud mogelijk worden is diep asociaal en problematisch met het oog op de ontwikkeling van de wereldbevolking en de toenemende klimaatproblematiek.
Boeken kan ik niet neuken, dus wat moet je er mee?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lekker 500 jaar op het hedonistische hamsterwiel.
Wat een intellectuele armoede.
Ja, dat was 'm. Ik moest ook meteen aan Data denken.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien deze?
[..]
Ik vind hem trouwens lijken op Data van Star Trek.![]()
[ afbeelding ]
Maar worden gedurende je leven sowieso niet al je cellen in je lichaam wel meerdere keren vervangen?quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook je hersenen zijn aan verval onderhevig. Je kunt wel hersencellen gaan vervangen met klonen of stamcellen, maar ben je na afloop nog steeds jezelf, of is het iemand anders met jouw lichaam en jouw herinneringen?
Beetje het zelfde idee als de transporter van Star Trek waarmee een snapshot van je lichaam gemaakt wordt en je in energie omgezet wordt, waarna met diezelfde energie je lichaam elders opnieuw opgebouwd wordt.
Of een schip dat jaren op zee gaat tijdens het varen continu schade oploopt en waarvan in de loop der tijd 1 voor 1 iedere plank en balk vervangen wordt; is wat terug in de thuishaven komt dan nog steeds wel het zelfde schip? Dat is al een veel minder complexe vraagstuk dan als je bij een persoon iedere cel (en dus ook de hersencellen) gaat vervangen.
Celsplitsing zorgt er voor dat de beschermende eindkapjes van je DNA slijten, en als die eenmaal op zijn, rafelt je DNA bij elke celdeling steeds verder uit.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:36 schreef silverhill het volgende:
[..]
Maar worden gedurende je leven sowieso niet al je cellen in je lichaam wel meerdere keren vervangen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |