Oei. Ik volgde hem een tijdje omdat ik het een interessant experiment vond.quote:Influencer die eeuwig wil leven, krijgt ongeneeslijke ziekte: ’Mijn maag eet zichzelf op’
De Amerikaanse influencer Bryan Johnson, die er alles aan doet om zo lang mogelijk in leven te blijven, heeft een flinke tegenslag te pakken in zijn strijd. De zogenaamde ’biohacker’ deelt op sociale media dat hij een ongeneeslijke auto-immuunziekte heeft.
Dat meldt de New York Post. Van de dokter hoorde Johnson dat hij lijdt aan auto-immuungastritis. Dat is een chronische ontsteking, waarbij je eigen immuunsysteem de wand van je maag aanvalt. Het is een flinke domper voor de man die eeuwig wil leven. „Mijn maag eet zichzelf op”, deelt hij in het bericht.
De omstreden influencer kwam in voorgaande jaren al vaker in het nieuws. Zo zou hij dertig werknemers in dienst hebben om hem te helpen in zijn strijd tegen Magere Hein. Hij wil zijn doel bereiken met zachtgezegd opmerkelijke manieren.
Eerder liet Johnson namelijk weten dat hij honderden pillen per dag slikt, zich laat injecteren met het bloed van zijn zeventienjarige zoon, en elektrische schokken toedient aan zijn penis, zodat „het weefsel sterker terugkomt”. Hij deelt zijn ’levensverlengende’ behandelingen op sociale media en trekt daarmee miljoenen kijkers.
Somber
Maar nu kampt de man met een ongeneeslijke ziekte. De vooruitzichten zijn somber. „De reguliere geneeskunde geeft zich verslagen en stelt dat er niets anders op zit dan de aandoening onder controle te houden”, aldus Johnson. Volgens de influencer heeft hij de ziekte waarschijnlijk al sinds zijn jeugd.
Als een echte biohacker geeft hij de strijd niet snel op: in het bericht laat hij weten dat hij een poging gaat ondernemen om zichzelf te verlossen van de ziekte. Mogelijk dat zijn 30-man tellende team daar de komende tijd mee aan de slag gaat.
quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:18 schreef Mikeytt het volgende:
Eerder liet Johnson namelijk weten dat hij honderden pillen per dag slikt, zich laat injecteren met het bloed van zijn zeventienjarige zoon, en elektrische schokken toedient aan zijn penis,
Eeuwig? Denk ik ook.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:27 schreef Kottnauer het volgende:
Een eeuwig leven zou verschrikkelijk zijn, begrijpt iedereen met een normaal verstand die er vijf minuten over nadenkt.
Welnee. Is misschien wel het grootste vraagstuk van wetenschappers ooit. Onze gehele definitie van gezondheid is zowat gebaseerd op levensverlenging.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:27 schreef Kottnauer het volgende:
Een eeuwig leven zou verschrikkelijk zijn, begrijpt iedereen met een normaal verstand die er vijf minuten over nadenkt.
Heel mooi gezegd.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het eeuwige leven zou mensen de keuze geven wanneer ze klaar zijn met leven i.p.v. die keuze bij moeder natuur neer te leggen.
Niet als het je geen fuck doet en je alleen maar wil testen elke godganse dag.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:36 schreef Kottnauer het volgende:
Eeuwig leven dus.
Als je 120 bent, zijn al je kinderen dood.
Als je 180 bent, zijn ook al je kleinkinderen dood.
Etcetera.
Of wil je steeds nieuwe kinderen verwekken bij steeds nieuwe vrouwen die ook allemaal na 80 jaar zullen overlijden?
Iedereen van wie je houdt, gaat dood.
Eeuwig leven betekent dus ook eeuwige rouw en eeuwig leed. Een hel.
Dan moeten je kinderen en kleinkinderen gewoon ook aan de pillen en injecties.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:36 schreef Kottnauer het volgende:
Eeuwig leven dus.
Als je 120 bent, zijn al je kinderen dood.
Als je 180 bent, zijn ook al je kleinkinderen dood.
Etcetera.
Of wil je steeds nieuwe kinderen verwekken bij steeds nieuwe vrouwen die ook allemaal na 80 jaar zullen overlijden?
Iedereen van wie je houdt, gaat dood.
Eeuwig leven betekent dus ook eeuwige rouw en eeuwig leed. Een hel.
Ongeneeslijk betekent niet dat hij eraan doodgaat hè. Het is gewoon een vervelende ziekte die dus best te managen is normaal gesproken.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:18 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)lf-op/158314040.html
[..]
Oei. Ik volgde hem een tijdje omdat ik het een interessant experiment vond.
Honderden pillen per dag (!) slikken, het bloed van je zoon injecteren, elke dag precies dezelfde samengestelde maaltijden... Elke dag elke seconde gemonitord worden... en dan blijkt het voor niets te zijn geweest.
Zal wel gewoon gesponsord worden door die pillenboeren. Dit kan niet gezond zijn.quote:
Gaat de zon over een paar miljard jaar supernova, zit je in je eentje op een verschroeide planeet zonder atmosfeer, eten of drinken.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:27 schreef Kottnauer het volgende:
Sandman heeft hier een fantastische aflevering over. Komt er op neer dat de persoon die een eeuwig leven krijgt daar ondanks tegenslagen heel gelukkig mee is.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:27 schreef Kottnauer het volgende:
Wie dan leeft.quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaat de zon over een paar miljard jaar supernova, zit je in je eentje op een verschroeide planeet zonder atmosfeer, eten of drinken.
Of je moet eeuwig in een ruimteschip ronddobberen terwijl je gebombardeerd wordt door kosmische straling en honderden jaren geen ster of planeet tegenkomt tot je volgende bestemming.
Oew, ik bedenk me ineens dat Kurtzgesagt hier ook een filmpje over heeft.
Als ik 150 zou kunnen worden als 27-jarige dan zou ik er wel voor tekenen hoor.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:27 schreef Kottnauer het volgende:
Tja eeuwig zul je nooit worden. Ik bedoel ;op een gegeven moment gebeurd er wel een ongeluk of iets of springt een ader.quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaat de zon over een paar miljard jaar supernova, zit je in je eentje op een verschroeide planeet zonder atmosfeer, eten of drinken.
Of je moet eeuwig in een ruimteschip ronddobberen terwijl je gebombardeerd wordt door kosmische straling en honderden jaren geen ster of planeet tegenkomt tot je volgende bestemming.
Oew, ik bedenk me ineens dat Kurtzgesagt hier ook een filmpje over heeft.
Als je 150 kan worden, dan gaat de pensioenleeftijd naar 130 of zo.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:16 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Als ik 150 zou kunnen worden als 27-jarige dan zou ik er wel voor tekenen hoor.
Sowieso vanaf 67( of 70) lekker uitkering trekken, wel door blijven werken en investeren. Tegen de tijd dat je 100 bent heb je reteveel poen.
Precies. En sowieso is het allemaal onzin; er bouwen afvalstoffen op in je lichaam die niet weg kunnen, en je DNA rafelt na verloop van tijd uit bij celdeling.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:17 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Tja eeuwig zul je nooit worden. Ik bedoel ;op een gegeven moment gebeurd er wel een ongeluk of iets of springt een ader.
ik 150, niet iedereen 150.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Als je 150 kan worden, dan gaat de pensioenleeftijd naar 130 of zo.Anders is het niet houdbaar. (Voor zover dat nu wel het geval is.)
In principe is je lichaam gewoon een hele complexe computer.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies. En sowieso is het allemaal onzin; er bouwen afvalstoffen op in je lichaam die niet weg kunnen, en je DNA rafelt na verloop van tijd uit bij celdeling.
Vrije radicalen (van je stofwisseling) beschadigen je huid en spierweefsel.
Eeuwig leven is een onhaalbare illusie.
Hij is miljardair, de titel Influencer past dan ook niet echt bij hem.quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zal wel gewoon gesponsord worden door die pillenboeren. Dit kan niet gezond zijn.
Ook je hersenen zijn aan verval onderhevig. Je kunt wel hersencellen gaan vervangen met klonen of stamcellen, maar ben je na afloop nog steeds jezelf, of is het iemand anders met jouw lichaam en jouw herinneringen?quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In principe is je lichaam gewoon een hele complexe computer.
Im theorie is er niets wat ons zou moeten weerhouden om het eeuwige leven na te kunnen streven. Alles is op te lossen. Zeker met kloontechnologie waarbij we binnen een aantal jaar misschien wel nieuwe organen kunnenn klonen.
Of gewoon verzonnen om meer views te krijgen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je kan nu wel zeggen dat door voeding is hij ziek geworden.
Misschien moet hij juist op richten naar voedsel en immuunsysteem. Deze twee zijn enorme belangrijk en hebben invloed op elkaar.
Overdreven zijn is op kunst, maar 100 pillen per dag... Dan vraag je hierom!
Dat kan. Ik denk eerder zijn verslaving aan "aandacht en gezond" hem zal leven kosten.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Of gewoon verzonnen om meer views te krijgen.
Nogmaals, hij is miljardair.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Of gewoon verzonnen om meer views te krijgen.
Hij heeft geen views nodig voor het geld, dat is wat anders.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:58 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Nogmaals, hij is miljardair.
Heeft zijn eigen lab en dure medisch apparatuur, hij heeft dokters in dienst puur alleen voor hem.
Hij heeft geen views nodig maar hij deelt graag zijn bevindingen met de wetenschap.
De titel influencer past prima bij hem. Hij is geen miljardair, aan de verkoop van zijn bedrijf hield hij immers 'maar' $300 miljoen over en daarvan heeft hij een groot deel weer geïnvesteerd in een paar nieuwe startups waar hij vooral heel veel buzz voor moet creëren om investeerders aan te trekken en mensen de membership te laten kopen (slechts $333 per maandquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:47 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Hij is miljardair, de titel Influencer past dan ook niet echt bij hem.
Hij heeft ooit zijn bedrijf verkocht voor 800 miljoen aan PayPal, dus die zal echt geen sponsors nodig hebben.
Natuurlijk heeft een aandachtshoer views nodig, daar hoeft helemaal geen financieel motief achter te zittenquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:58 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Nogmaals, hij is miljardair.
Heeft zijn eigen lab en dure medisch apparatuur, hij heeft dokters in dienst puur alleen voor hem.
Hij heeft geen views nodig maar hij deelt graag zijn bevindingen met de wetenschap.
Om met Tijmen van 9 te spreken:quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:27 schreef Kottnauer het volgende:
Die zal straks grotensdeels door automatisering en robot overgenomen. Voor mens betekent dat zij straks dagelijks 8 a 12 uren anders moet indelen, anders gaan doen om zichzelf te bezighouden.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:46 schreef incel het volgende:
Ik denk dat we mensen die eeuwig kunnen leven wel nog in onze levens kunnen meemaken.
De technologie en gezondheidszorg gaat zo snel.
Wist je dat een paar honderd jaar geleden mensen echt nog maar maximaal 50 jaar werden? Inmiddels ligt het gemiddelde al op 100 of zo. En het gaat kwadratisch, dus over 50 jaar worden mensen misschien wel 200 etc.
Ik maak me vooral zorgen wat dit betekent voor de arbeidsmarkt en wat de pensioenleeftijd wordt over enkele jaren![]()
Dat is een verkeerde opvatting van de cijfers.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:46 schreef incel het volgende:
Ik denk dat we mensen die eeuwig kunnen leven wel nog in onze levens kunnen meemaken.
Wist je dat een paar honderd jaar geleden mensen echt nog maar maximaal 50 jaar werden? Inmiddels ligt het gemiddelde al op 100 of zo. En het gaat kwadratisch, dus over 50 jaar worden mensen misschien wel 200 etc.
Ik maak me vooral zorgen wat dit betekent voor de arbeidsmarkt en wat de pensioenleeftijd wordt over enkele jaren![]()
Gemiddeld.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:46 schreef incel het volgende:
Dat pensioen is dan ook niet meer nodig.quote:woensdag 8 juli 2026 11:46 schreef incel het volgende:[/b]
Denk dat je het op den duur met de maag krijgt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zal wel gewoon gesponsord worden door die pillenboeren. Dit kan niet gezond zijn.
Mensen met een normaal verstand snappen dat eeuwig kunnen leven iets fantastisch is, gegeven het feit je er elk moment kunt uitstappen als je er toch klaar mee bent.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:27 schreef Kottnauer het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |