quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een dystopie nog wel. Ben je er wel eens geweest?
We moeten niet per definitie doen alsof een democratie beter is dan een autoritair bewind. Dat blijkt uit Singapore wel weer in vergelijking met West-Europa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Authoritarian_capitalismquote:Singapore is considered by agencies such as the Human Rights Watch as a highly repressive regime. They describe a lack of freedom of speech, capital punishment, detention without trial, and sexual freedom as causing the country to run contrary to international human rights.[21]
Ik ben een linkse rakker, maar dat ben ik met je eens. Verder vind ik Singapores standpunt qua oppervlak en vluchtelingen weigeren ook wel goed, wij als Nederland zijn ook niet zo groot, maar vangen toch relatief veel vluchtelingen op. Daar hebben we eigenlijk helemaal geen ruimte voor.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:23 schreef TAmaru het volgende:
Blijkt maar weer dat Friedman gewoon gelijk had toen hij zei dat een verzorgingsstaat niet samengaat met massa-immigratie. Ik zou daaraan willen toevoegen dat een zeer mild rechtssysteem zoals in West-Europa niet samengaat met massa-immigratie.
een democratie is waar partijen van alles beloven en na de verkiezingen alles vergeten zijnquote:Op maandag 3 augustus 2026 10:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een dystopie nog wel. Ben je er wel eens geweest?
We moeten niet per definitie doen alsof een democratie beter is dan een autoritair bewind. Dat blijkt uit Singapore wel weer in vergelijking met West-Europa.
Dat laatste, natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2026 01:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wie denk je waar een politicus meer loyaliteit mee heeft, de gene die voor hem gestemt heeft, of de gene die zijn volgende baantje beloofd?
Klopt, maar dat is natuurlijk wel vanuit het westerse standpunt bekeken.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Authoritarian_capitalism
Wordt in dezelfde rij genoemd met landen als China, Rusland of Saoedi Arabië.
Ik vind een verzorgingsstaat voor geboren Nederlanders tot op zekere hoogte begrijpelijk (al ben ik er zelf geen voorstander van om verschillende redenen), maar ik vind het voor mensen die van buiten komen echt totaal onbegrijpelijk en zeer kwalijk. Zeker, zoals je zegt, gezien het beperkte oppervlak van Nederland waar gewoon geen ruimte is voor extra mensen, zeker als die mensen niet werken of gezinnen met 10 kinderen meenemen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben een linkse rakker, maar dat ben ik met je eens. Verder vind ik Singapores standpunt qua oppervlak en vluchtelingen weigeren ook wel goed, wij als Nederland zijn ook niet zo groot, maar vangen toch relatief veel vluchtelingen op. Daar hebben we eigenlijk helemaal geen ruimte voor.
Dan vang ik liever Oekraiense vluchtelingen op, die willen ook veel liever werken en integreren en een leven opbouwen en hun cultuur sluit veel beter aan bij de Nederlandse.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind een verzorgingsstaat voor geboren Nederlanders tot op zekere hoogte begrijpelijk (al ben ik er zelf geen voorstander van om verschillende redenen), maar ik vind het voor mensen die van buiten komen echt totaal onbegrijpelijk en zeer kwalijk. Zeker, zoals je zegt, gezien het beperkte oppervlak van Nederland waar gewoon geen ruimte is voor extra mensen, zeker als die mensen niet werken of gezinnen met 10 kinderen meenemen.
Wat moeten ze in Singapore met de Lelylijn?quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een democratie is waar partijen van alles beloven en na de verkiezingen alles vergeten zijn
een autoritair bewind doet dingen voordat ze beloofd zijn,
Singapore heeft altijd goede verstandige dingen, gedaan zonder iets te beloven als
Airport Lelystad open , Lelylijn, flinke woningbouw en stikstof op 1 MOL
Singapore doet het gewoon
Ja naar Lelystad gaan natuurlijk , logisch tochquote:Op maandag 3 augustus 2026 10:55 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Wat moeten ze in Singapore met de Lelylijn?
Blank staat niet gelijk aan autochtoon.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:22 schreef Koortsdroom het volgende:
Probeer het positief te zien.
Als autochtone Nederlander ben je straks een heel zeldzame Pokémon![]()
[ afbeelding ]
Als het moet, dan liever Oekraïeners ja, die min of meer passen bij onze cultuur en normen en waarden. Maar ik vind nog steeds dat een groot deel van Oekraïne gewoon veilig is.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan vang ik liever Oekraiense vluchtelingen op, die willen ook veel liever werken en integreren en een leven opbouwen en hun cultuur sluit veel beter aan bij de Nederlandse.
Ik ken echt wel succesverhalen van Syrische vluchtelingen die hier in Nederland geintegreerd zijn trouwens. Maar als ze hun zwaar conservatieve denkbeelden meenemen, wordt het lastig.
Eventueel Zuid-Oost Azië. Een Thai of Filippijn in Opsporing Verzocht is best zeldzaam.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:20 schreef TAmaru het volgende:
Desondanks, als er arbeidsmigratie nodig is, dan heb ik liever mensen uit Oost-Europa dan uit andere delen van de wereld.
Filipijnse verpleegstersquote:Op maandag 3 augustus 2026 14:20 schreef TAmaru het volgende:
Desondanks, als er arbeidsmigratie nodig is, dan heb ik liever mensen uit Oost-Europa dan uit andere delen van de wereld.
Ik heb wel eens Verzocht naar een Filipijnse dus zo zeldzaam is dat nietquote:Op maandag 3 augustus 2026 16:56 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Eventueel Zuid-Oost Azië. Een Thai of Filippijn in Opsporing Verzocht is best zeldzaam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |