Je hebt in die dorpen denk ik altijd "de zoon van ..."quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:21 schreef vosss het volgende:
[..]
De familie zat niet achter het stuur, dus waarom zou je die scheef aan gaan kijken?
Het zal vast, maar dit klinkt toch meer als we zijn te lui om ff met dat wrak langs een willekeurige bmw dealer voor uitlezing te gaan.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:24 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Je hebt in die dorpen denk ik altijd "de zoon van ..."
Maar ook dat ervan negatief over hem gepraat zou worden zou de familie hard raken.
Kun je iemand (dus diens naasten) nog aansprakelijk stellen als hij is overleden?quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:31 schreef Firuze60 het volgende:
Heel vreemd, wordt hier een stukje aansprakelijkheid afgeschoven?
BMW als het een aantoonbaar technisch mankement was.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Kun je iemand nog aansprakelijk stellen als hij is overleden?
Dat weet ik eigenlijk niet, kennelijk niet dus gezien het afsluiten van het onderzoek.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Kun je iemand (dus diens naasten) nog aansprakelijk stellen als hij is overleden?
Idd zeg. Dit was een hypermoderne (doch spuuglelijke) auto, en zaken als snelheid worden dus geregistreerd. Het is niet alsof dit 1950 is en de dienders louter aan de hand van schade en remsporen een ruwe schatting hopen te maken van de omstandigheden. Bovendien zijn er gewoon overlevenden van dit ongeval, en die kunnen (op termijn) allicht ook wel wat vertellen over het rijgedrag van de bestuurder.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Het zal vast, maar dit klinkt toch meer als we zijn te lui om ff met dat wrak langs een willekeurige bmw dealer voor uitlezing te gaan.
Nou, erg vreemd, ja. Kennelijk kan dat.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Idd zeg. Dit was een hypermoderne (doch spuuglelijke) auto, en zaken als snelheid worden dus geregistreerd. Het is niet alsof dit 1950 is en de dienders louter aan de hand van schade en remsporen een ruwe schatting hopen te maken van de omstandigheden. Bovendien zijn er gewoon overlevenden van dit ongeval, en die kunnen (op termijn) allicht ook wel wat vertellen over het rijgedrag van de bestuurder.
Ik vind het tegenover de andere inzittenden, zowel levend als overleden, ook niet netjes trouwens om je ervan af te maken met een een "mja, bestuurder is dood he. Jammer maar helaas".
Als iemand veroordeeld is dan gaat een schadevergoeding over op de nalatenschap.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Kun je iemand (dus diens naasten) nog aansprakelijk stellen als hij is overleden?
En ook wordt er niet aan ons gedacht, omdat ook wij nu geen antwoord op onze vragen krijgen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:20 schreef cinderloom het volgende:
Opzich bijzonder. Ik denk namelijk dat nabestaanden en slachtoffers ook graag zouden willen weten wat er nu precies is gebeurd. Had John gedronken? Reed hij te hard? Of was er een technisch mankement?
Lijkt me pijnlijk om altijd met deze vragen re blijven zitten.
Voor de nabestaanden van John kan het dan wel weer ook "goed" zijn; mocht hij veel te hard / roekeloos hebben gereden zou de familie hier ook misschien scheef voor worden aangekeken
Zo moeilijk is het niet, wat snap je niet?quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:18 schreef vosss het volgende:
Omdat de bestuurder overleden is kan er geen antwoord gegeven eorden op de vragen "was er alcohol in het spel?" en "wat was de snelheid waarmee gereden werd?".
Hoezo kunnen die niet beantwoord worden OMDAT de bestuurder overleden is?
Ik neem aan dat je ook wel alcohol in iemands bloed kan aantonen na overlijden?
Ik neem aan dat zo'n moderne auto gewoon uit te lezen is op het exacte moment van crash en dan niet alleen snelheid, maar ook versnelling/vertraging, stand van gaspedaal en/of rempedaal?
Vaag dit.
Geen strafrechtelijk onderzoek, dat is omdat kennelijk is komen vast te staan dat de bestuurder overleden is, en de bestuurder derhalve niet meer veroordeeld kan worden.quote:
quote:Dit klopt niet; de aansprakelijkheid van een overledene vervalt niet door diens overlijden. Bij een auto-ongeval is de aansprakelijke persoon of diens wettelijk verplichte WA-verzekering nog steeds verplicht om de schade, zoals letselschade en overlijdensschade, te vergoeden aan eventuele slachtoffers of nabestaanden.
De afhandeling werkt als volgt:Schadeclaim indienen: Nabestaanden van de tegenpartij of andere gewonde slachtoffers kunnen de schade claimen bij de autoverzekeraar van de overleden bestuurder.
Verzekeringsplicht: In Nederland is de WA-verzekering gekoppeld aan het voertuig. De verzekeraar keert de schade uit, zelfs als de bestuurder overleden is.
Strafrecht: Een strafrechtelijke vervolging tegen de overledene stopt automatisch. De burgerlijke aansprakelijkheid voor de financiële schade blijft wel bestaan. Wettelijke schadevergoedingen voor nabestaanden: Wanneer de overledene de schuldige was van het ongeval, kunnen achterblijvers aanspraak maken op specifieke vormen van schadevergoeding (vastgelegd in Artikel 6:108 van het Burgerlijk Wetboek).
Hopelijk overleven die overige 2 het en kunnen ze het verhaal vertellen. Vind dit maar slecht verhaal van politie/om. Geef ons gewoon de feiten.quote:
Waarom zouden ze dat doen?quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hopelijk overleven die overige 2 het en kunnen ze het verhaal vertellen. Vind dit maar slecht verhaal van politie/om. Geef ons gewoon de feiten.
Om speculaties tegen te gaan natuurlijk. Uiteindelijk komt dit nieuws toch wel naar boven, de nabestaanden van al de overige slachtoffers blijven toch niet stil.quote:
Omdat het toch het werk van de politie is om te onderzoeken waarom er 4 doden en 2 zwaargewonden zijn.quote:
Ja, maar dat hoeft niet openbaar, jij kunt toch ook niet in politiedossiers kijken?quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat het toch het werk van de politie is om te onderzoeken waarom er 4 doden en 2 zwaargewonden zijn.
Zat John achter het stuur? Hert was wel zijn auto, maar dat hij zelf achter het stuur zat, had ik nog niet gelezen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:20 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Opzich bijzonder. Ik denk namelijk dat nabestaanden en slachtoffers ook graag zouden willen weten wat er nu precies is gebeurd. Had John gedronken? Reed hij te hard? Of was er een technisch mankement?
Lijkt me pijnlijk om altijd met deze vragen re blijven zitten.
Voor de nabestaanden van John kan het dan wel weer ook "goed" zijn; mocht hij veel te hard / roekeloos hebben gereden zou de familie hier ook misschien scheef voor worden aangekeken
Wie zegt dat de bestuurder de verdachte is? Het kan ook gewoon de BMW zelf schuld zijn. Of een die op de achterbank zat en de handrem aantrok of weet ik het wat.quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:00 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, wat snap je niet?
De politie dat geen onderzoek meer, omdat ze de verdachte toch niet meer kunnen strafrechtelijk kunnen vervolgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |