abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker donderdag 16 juli 2026 @ 14:21:47 #151
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221354183
quote:
15s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:14 schreef vosss het volgende:

[..]
Geen duidelijkheid dus.
Schandalig.
pi_221354240
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:21 schreef vosss het volgende:

[..]
De familie zat niet achter het stuur, dus waarom zou je die scheef aan gaan kijken?
Je hebt in die dorpen denk ik altijd "de zoon van ..."
Maar ook dat ervan negatief over hem gepraat zou worden zou de familie hard raken.
pi_221354368
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:24 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Je hebt in die dorpen denk ik altijd "de zoon van ..."
Maar ook dat ervan negatief over hem gepraat zou worden zou de familie hard raken.
Het zal vast, maar dit klinkt toch meer als we zijn te lui om ff met dat wrak langs een willekeurige bmw dealer voor uitlezing te gaan.

Die gegevens zijn er gewoon. En daar kunnen en passant ook gegevens instaan die een technisch mankement aan het licht zouden kunnen brengen.

Dus ik vind het maar vaag dat de politie zegt die vragen niet te kunnen beantwoorden omdat ze de bestuurder niet meer kunnen vragen: "hoe hard reed je en had je alcohol gedronken?".

Die vragen lijken mij wel degelijk te beantwoorden. En vrij eenvoudig ook nog eens.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221354405
Heel vreemd, wordt hier een stukje aansprakelijkheid afgeschoven?
  donderdag 16 juli 2026 @ 14:36:49 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221354465
Kunnen die 2 gewonden geen schadeclaim indienen bij de erven van de bestuurder?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221354468
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:31 schreef Firuze60 het volgende:
Heel vreemd, wordt hier een stukje aansprakelijkheid afgeschoven?
Kun je iemand (dus diens naasten) nog aansprakelijk stellen als hij is overleden?
pi_221354482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:37 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Kun je iemand nog aansprakelijk stellen als hij is overleden?
BMW als het een aantoonbaar technisch mankement was.
vosss is de naam,
pi_221354485
quote:

[..]
Kun je iemand (dus diens naasten) nog aansprakelijk stellen als hij is overleden?
Dat weet ik eigenlijk niet, kennelijk niet dus gezien het afsluiten van het onderzoek.
pi_221354607
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:30 schreef vosss het volgende:

[..]
Het zal vast, maar dit klinkt toch meer als we zijn te lui om ff met dat wrak langs een willekeurige bmw dealer voor uitlezing te gaan.
Idd zeg. Dit was een hypermoderne (doch spuuglelijke) auto, en zaken als snelheid worden dus geregistreerd. Het is niet alsof dit 1950 is en de dienders louter aan de hand van schade en remsporen een ruwe schatting hopen te maken van de omstandigheden. Bovendien zijn er gewoon overlevenden van dit ongeval, en die kunnen (op termijn) allicht ook wel wat vertellen over het rijgedrag van de bestuurder.

Ik vind het tegenover de andere inzittenden, zowel levend als overleden, ook niet netjes trouwens om je ervan af te maken met een "mja, bestuurder is dood he. Jammer maar helaas".
pi_221354630
Raar dat dit zo snel afgesloten wordt.
pi_221354652
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Idd zeg. Dit was een hypermoderne (doch spuuglelijke) auto, en zaken als snelheid worden dus geregistreerd. Het is niet alsof dit 1950 is en de dienders louter aan de hand van schade en remsporen een ruwe schatting hopen te maken van de omstandigheden. Bovendien zijn er gewoon overlevenden van dit ongeval, en die kunnen (op termijn) allicht ook wel wat vertellen over het rijgedrag van de bestuurder.

Ik vind het tegenover de andere inzittenden, zowel levend als overleden, ook niet netjes trouwens om je ervan af te maken met een een "mja, bestuurder is dood he. Jammer maar helaas".
Nou, erg vreemd, ja. Kennelijk kan dat.
  donderdag 16 juli 2026 @ 14:56:44 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221354738
quote:

[..]
Als iemand veroordeeld is dan gaat een schadevergoeding over op de nalatenschap.
Echter, als de bestuurder in deze schuldig is dan zal hij niet meer veroordeeld worden.

Dat zou dus wel een interessante situatie opleveren, maar ik denk dat je dan eenzelfde situatie als met de erfenis van Chris Grinwis:
Degene die ineens erfgenaam werd (Yvon K.), werd later verdacht van moord maar pleegde een paar dagen voor de uitspraak (!!!) zelfmoord, waardoor haar dochter ineens de legale erfgenaam was van het slachtoffer dat (waarschijnlijk) door haar moeder vermoord was.

Gelukkig heeft het OM daar wel een stokje voor gestoken, en de dochter van de moordverdachte is kennelijk tot een overeenkomst gekomen met de nabestaanden van het slachtoffer.
Dochter Yvon K. deels niet meer vervolgd om erfenis in gifmoordzaak - Omroep Brabant https://share.google/bhIqt92rYpkLTHFMH
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 juli 2026 @ 14:57:09 #163
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221354740
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:20 schreef cinderloom het volgende:
Opzich bijzonder. Ik denk namelijk dat nabestaanden en slachtoffers ook graag zouden willen weten wat er nu precies is gebeurd. Had John gedronken? Reed hij te hard? Of was er een technisch mankement?
Lijkt me pijnlijk om altijd met deze vragen re blijven zitten.
Voor de nabestaanden van John kan het dan wel weer ook "goed" zijn; mocht hij veel te hard / roekeloos hebben gereden zou de familie hier ook misschien scheef voor worden aangekeken
En ook wordt er niet aan ons gedacht, omdat ook wij nu geen antwoord op onze vragen krijgen.

Lekker is dat!
pi_221354756
quote:
15s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:18 schreef vosss het volgende:
Omdat de bestuurder overleden is kan er geen antwoord gegeven eorden op de vragen "was er alcohol in het spel?" en "wat was de snelheid waarmee gereden werd?".

Hoezo kunnen die niet beantwoord worden OMDAT de bestuurder overleden is?

Ik neem aan dat je ook wel alcohol in iemands bloed kan aantonen na overlijden?

Ik neem aan dat zo'n moderne auto gewoon uit te lezen is op het exacte moment van crash en dan niet alleen snelheid, maar ook versnelling/vertraging, stand van gaspedaal en/of rempedaal?

Vaag dit.
Zo moeilijk is het niet, wat snap je niet?

De politie dat geen onderzoek meer, omdat ze de verdachte toch niet meer kunnen strafrechtelijk kunnen vervolgen.
  donderdag 16 juli 2026 @ 15:04:38 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221354786
quote:

[..]
Geen duidelijkheid dus.
Geen strafrechtelijk onderzoek, dat is omdat kennelijk is komen vast te staan dat de bestuurder overleden is, en de bestuurder derhalve niet meer veroordeeld kan worden.
Ergo: de bestuurder was niet een van de 2 overlevenden, dat staat dus vast.

Met dezelfde kromme redenatie wordt er geen alcoholtest gedaan op het bloed van een overleden bestuurder, ook als die te hard rijdend, door rood een voorrangsweg overstak en de slachtoffers in de andere auto het wel overleven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221354807
Niet strafrechterlijk meer, maar vond dit. Sorry wel AI

quote:
Dit klopt niet; de aansprakelijkheid van een overledene vervalt niet door diens overlijden. Bij een auto-ongeval is de aansprakelijke persoon of diens wettelijk verplichte WA-verzekering nog steeds verplicht om de schade, zoals letselschade en overlijdensschade, te vergoeden aan eventuele slachtoffers of nabestaanden.

De afhandeling werkt als volgt:Schadeclaim indienen: Nabestaanden van de tegenpartij of andere gewonde slachtoffers kunnen de schade claimen bij de autoverzekeraar van de overleden bestuurder.

Verzekeringsplicht: In Nederland is de WA-verzekering gekoppeld aan het voertuig. De verzekeraar keert de schade uit, zelfs als de bestuurder overleden is.

Strafrecht: Een strafrechtelijke vervolging tegen de overledene stopt automatisch. De burgerlijke aansprakelijkheid voor de financiële schade blijft wel bestaan. Wettelijke schadevergoedingen voor nabestaanden: Wanneer de overledene de schuldige was van het ongeval, kunnen achterblijvers aanspraak maken op specifieke vormen van schadevergoeding (vastgelegd in Artikel 6:108 van het Burgerlijk Wetboek).
  donderdag 16 juli 2026 @ 15:18:08 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221354837
Ja, het verzekeringswerk blijft gewoon bestaan natuurlijk, maar ik verwacht niet dat de nabestaanden en/of overlevenden de nalatenschap succesvol kunnen aanklagen/claimen.

Overigens verbaast het me ook niets als eea nog wel verder onderzocht wordt, danwel door de afdeling van de politie die ongevallen onderzoekt, danwel door de verzekeraar, want als er maar de kleinste mogelijkheid van een technisch mankement zou kunnen zijn dan gaat de verzekeraar absoluut BWM wel aanklagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 juli 2026 @ 15:18:08 #168
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221354838
Ben benieuwd naar de duiding van collega @ootjekatootje aangaande dit onverwachtte beeindigen van het onderzoek vanwege allerlei vage redenen.
pi_221354849
quote:

[..]
Geen duidelijkheid dus.
Hopelijk overleven die overige 2 het en kunnen ze het verhaal vertellen. Vind dit maar slecht verhaal van politie/om. Geef ons gewoon de feiten.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221354859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:21 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hopelijk overleven die overige 2 het en kunnen ze het verhaal vertellen. Vind dit maar slecht verhaal van politie/om. Geef ons gewoon de feiten.
Waarom zouden ze dat doen?
pi_221354884
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Om speculaties tegen te gaan natuurlijk. Uiteindelijk komt dit nieuws toch wel naar boven, de nabestaanden van al de overige slachtoffers blijven toch niet stil.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221354885
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omdat het toch het werk van de politie is om te onderzoeken waarom er 4 doden en 2 zwaargewonden zijn.
vosss is de naam,
pi_221354889
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:29 schreef vosss het volgende:

[..]
Omdat het toch het werk van de politie is om te onderzoeken waarom er 4 doden en 2 zwaargewonden zijn.
Ja, maar dat hoeft niet openbaar, jij kunt toch ook niet in politiedossiers kijken?
pi_221354890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:20 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Opzich bijzonder. Ik denk namelijk dat nabestaanden en slachtoffers ook graag zouden willen weten wat er nu precies is gebeurd. Had John gedronken? Reed hij te hard? Of was er een technisch mankement?
Lijkt me pijnlijk om altijd met deze vragen re blijven zitten.
Voor de nabestaanden van John kan het dan wel weer ook "goed" zijn; mocht hij veel te hard / roekeloos hebben gereden zou de familie hier ook misschien scheef voor worden aangekeken
Zat John achter het stuur? Hert was wel zijn auto, maar dat hij zelf achter het stuur zat, had ik nog niet gelezen.
pi_221354893
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:00 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Zo moeilijk is het niet, wat snap je niet?

De politie dat geen onderzoek meer, omdat ze de verdachte toch niet meer kunnen strafrechtelijk kunnen vervolgen.
Wie zegt dat de bestuurder de verdachte is? Het kan ook gewoon de BMW zelf schuld zijn. Of een die op de achterbank zat en de handrem aantrok of weet ik het wat.
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')