abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221483166
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:37 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Niet alleen daarmee want levenservaring, gezond verstand, inzicht in mensen, het kunnen afwegen van belangen en het vooruitzien van gevolgen dragen ook bij aan mijn "wijsheid"
Ik merk daar weinig van in de discussie.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  zondag 2 augustus 2026 @ 03:51:45 #277
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221484177
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik merk daar weinig van in de discussie.
Dat kan hoor. Ik merk ook op dat jij grote moeite hebt met meningen die jou onwelgevallig zijn. Neem bijvoorbeeld mijn post #272 over mijn bewijsvoering dat queers gemiddeld genomen grotere psychische problemen hebben. Geen enkele reactie van jou. Dit is weer tekenend.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pixelman op 02-08-2026 04:27:55 ]
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ~ Prediker 1:8
  zondag 2 augustus 2026 @ 04:59:20 #278
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221484215
Die psychologische problemen zijn natuurlijk niet om te lachen of om er mee uit te lachen. Nee, het is dieptreurig.

Queer zijn is dus geen feestje. Die rare uitspattingen op Pride en de Canal Parade verbloemen veel. Ik vind het maar een neppe bedoening wat daar gisteren in Amsterdam plaats vond.
pi_221484481
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 04:59 schreef Pixelman het volgende:
Die psychologische problemen zijn natuurlijk niet om te lachen of om er mee uit te lachen. Nee, het is dieptreurig.

Queer zijn is dus geen feestje. Die rare uitspattingen op Pride en de Canal Parade verbloemen veel. Ik vind het maar een neppe bedoening wat daar gisteren in Amsterdam plaats vond.
Kijk, daar ga je weer.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  zondag 2 augustus 2026 @ 09:13:57 #280
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221484490
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk, daar ga je weer.
Ik blijft het inderdaad een merkwaardige culturele uitspatting vinden: depressieve, anders geaarde mensen die uit hun dak gaan.
pi_221484497
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:13 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik blijft het inderdaad een merkwaardige culturele uitspatting vinden: depressieve, anders geaarde mensen die uit hun dak gaan.
Op de Pride gaat iedereen uit zijn dak, ongeacht hun geaardheid.

Het probleem ligt dus bij jou.
  zondag 2 augustus 2026 @ 09:47:52 #282
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221484647
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op de Pride gaat iedereen uit zijn dak, ongeacht hun geaardheid.

Het probleem ligt dus bij jou.
Ik heb geen probleem. Ik vind de Pride wel merkwaardig net zo als jij mijn mening merkwaardig vindt.
pi_221484803
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:47 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik heb geen probleem. Ik vind de Pride wel merkwaardig net zo als jij mijn mening merkwaardig vindt.
Het is best merkwaardig dat je met bronnen komt die aangeeft dat een percentage van de queers psychische problemen heeft, en jij dat vervolgens oprekt naar 100% en daar de Pride op afrekent.
  zondag 2 augustus 2026 @ 10:43:05 #284
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221484885
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 10:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is best merkwaardig dat je met bronnen komt die aangeeft dat een percentage van de queers psychische problemen heeft, en jij dat vervolgens oprekt naar 100% en daar de Pride op afrekent.
Ik heb nergens gezegd dat iedereen daar psychisch wankeltjes is. Maar het is dus een feit dat queers meer mentale problemen hebben dan mensen die de anders-geslachtige liefde bedrijven.
pi_221484986
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 10:43 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik heb nergens gezegd dat iedereen daar psychisch wankeltjes is. Maar het is dus een feit dat queers meer mentale problemen hebben dan mensen die de anders-geslachtige liefde bedrijven.
Uit je CBS bron:

quote:
De groep homoseksuele en lesbische personen heeft ongeveer even vaak slaapproblemen als heteroseksuele personen. Wel hebben zij vaker te maken met angst- of depressiegevoelens (55 tegenover 42 procent) en hebben ze relatief vaak contact met een psychische zorgverlener (20 procent).
80% heeft dus geen psychische zorg nodig, en angst/depressiegevoelens zijn iets hoger dan onder hetero's.

Daarbij opgemerkt dat het om het resultaat van een enquête gaat.
Niet om harde cijfers.

Dit maak jij ervan:

quote:
Oftewel, je rekt een percentage aan Queers die wel eens angst/depressiegevoelens hebben op tot 100% van alle Queers die daar 100% van de tijd last van hebben.

Dat zegt meer over jou dan over de groep die je aanvalt omdat je het alleen maar merkwaardig vindt.
  zondag 2 augustus 2026 @ 12:04:51 #286
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221485608
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 11:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uit je CBS bron:
[..]
80% heeft dus geen psychische zorg nodig, en angst/depressiegevoelens zijn iets hoger dan onder hetero's.

Daarbij opgemerkt dat het om het resultaat van een enquête gaat.
Niet om harde cijfers.

Dit maak jij ervan:
[..]
Oftewel, je rekt een percentage aan Queers die wel eens angst/depressiegevoelens hebben op tot 100% van alle Queers die daar 100% van de tijd last van hebben.

Dat zegt meer over jou dan over de groep die je aanvalt omdat je het alleen maar merkwaardig vindt.
Maar het is allemaal significant hoger bij queers. Er is dus echt iets aan de hand met jullie maar jij kijkt weg.
Jij wil ons doen geloven dat queer-zijn even normaal is dan niet-queer zijn. Dat klopt dus niet. Queer-zijn brengt veel problemen mee voor de persoon in kwestie.
pi_221485649
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 12:04 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Maar het is allemaal significant hoger bij queers. Er is dus echt iets aan de hand met jullie maar jij kijkt weg.
Jij wil ons doen geloven dat queer-zijn even normaal is dan niet-queer zijn. Dat klopt dus niet. Queer-zijn brengt veel problemen mee voor de persoon in kwestie.
Kijk, opnieuw rek je het op tot 109%.

En je komt met sturende insinuaties.
pi_221487249
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 12:04 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Voornamelijk door gelovigen, die de grootste veroorzaker zijn van alle problemen op de aarde.
Conscience do cost.
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:10:58 #289
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221487250
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 12:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk, opnieuw rek je het op tot 109%.

En je komt met sturende insinuaties.
Ik ga uit van feiten, zie de bronnen die ik hiervoor heb gepost.

Wat zegt ChatGPT over deze kwestie?

quote:
Vraag aan ChatGPT:
Kan je stellen dat LHBTQ+'ers of queers gemiddeld meer mentale problemen hebben dan andere mensen?

Antwoord van ChatGPT:
Ja, op groepsniveau laten veel wetenschappelijke onderzoeken zien dat **LHBTQ+-personen gemiddeld vaker mentale gezondheidsproblemen rapporteren dan heteroseksuele en cisgender personen**. Dat is een robuuste bevinding uit onderzoek in verschillende landen.

Belangrijk is wel om daar twee kanttekeningen bij te maken:

1. **Het gaat om gemiddelden, niet om individuen.**
De meeste LHBTQ+-personen hebben geen ernstige psychische aandoening. De bevinding zegt alleen dat de kans op bijvoorbeeld depressie of angststoornissen in de groep als geheel hoger is.

2. **De seksuele oriëntatie of genderidentiteit zelf wordt niet gezien als de oorzaak.**
De meest geaccepteerde verklaring is het zogeheten *minority stress model*. Dat houdt in dat mensen uit een minderheidsgroep vaker te maken krijgen met:

* discriminatie;
* pesten of uitsluiting;
* afwijzing door familie of omgeving;
* angst om zichzelf te zijn;
* chronische stress door negatieve maatschappelijke reacties.

Deze langdurige stress verhoogt het risico op psychische klachten.

### Wat laat onderzoek zien?

Vergeleken met heteroseksuele en cisgender personen worden gemiddeld vaker gevonden:

* depressieve klachten;
* angststoornissen;
* suïcidale gedachten en suïcidepogingen;
* middelenmisbruik (bij sommige subgroepen);
* eenzaamheid.

Voor transgender personen zijn de verschillen gemiddeld vaak nog groter dan voor lesbische, homoseksuele en biseksuele personen, vooral in omgevingen waar veel discriminatie voorkomt.

### Betekent dit dat LHBTQ+-zijn een psychische aandoening is?

Nee. Dat standpunt is al tientallen jaren verlaten.

* In 1973 verwijderde de American Psychiatric Association homoseksualiteit uit de psychiatrische classificatie.
* Ook de World Health Organization beschouwt homoseksualiteit niet als een stoornis. Ook genderdiversiteit wordt tegenwoordig anders geclassificeerd dan vroeger.

### Veranderen de verschillen als de sociale acceptatie toeneemt?

Onderzoek suggereert van wel. In landen en regio's waar:

* wettelijke bescherming bestaat,
* discriminatie afneemt,
* familie en omgeving meer steun bieden,

neemt het verschil in mentale gezondheid gemiddeld af. Het verdwijnt echter niet altijd volledig, omdat ook individuele ervaringen en andere factoren een rol spelen.

### Conclusie

Je kunt dus verantwoord stellen:

> **Gemiddeld rapporteren LHBTQ+-personen vaker mentale gezondheidsproblemen dan heteroseksuele en cisgender personen. Volgens de huidige wetenschappelijke consensus komt dit vooral door de extra stress die samenhangt met het behoren tot een gestigmatiseerde minderheid, niet doordat LHBTQ+-zijn op zichzelf een psychische stoornis zou zijn.**

Dat is een uitspraak die goed aansluit bij de bevindingen uit de hedendaagse psychologie, psychiatrie en epidemiologie.
Dit is allemaal wat ik stelde: queers hebben gemiddeld meer mentale problemen dus er is iets aan de hand daar. Ik heb nergens beweerd of gesuggereerd dat queers "gek" zijn. Dat is jouw bekende tactiek om woorden in de mond te leggen.

Jouw overtuiging dat queer-zijn even gezond en normaal is als iemand die de evolutionaire wijze van voortplanting en sex bedrijft, klopt dus niet. Sorry dat ik dit zo hard en expliciet beschrijf maar feiten kunnen niet liegen, meningen die enkel gestoeld zijn op emoties wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pixelman op 02-08-2026 17:17:48 ]
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:23:26 #290
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221487304
incels hebben significant vaker last van ernstige psychische problemen, wat hier wel duidelijk te zien is
pi_221487308
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:10 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik ga uit van feiten, zie de bronnen die ik hiervoor heb gepost.

Wat zegt ChatGPT over deze kwestie?
[..]
Dit is allemaal wat ik stelde: queers hebben gemiddeld meer mentale problemen dus er is iets aan de hand daar. Ik heb nergens beweerd of gesuggereerd dat queers "gek" zijn. Dat is jouw bekende tactiek om woorden in de mond te leggen.

Jouw overtuiging dat queer-zijn even gezond en normaal is als iemand die de evolutionaire wijze van voortplanting en sex bedrijft, klopt dus niet. Sorry dat ik dit zo hard en expliciet beschrijf maar feiten kunnen niet liegen, meningen die enkel gestoeld zijn op emoties wel.
Het gaat om jouw interpretatie die je er aan geeft.

Net zoals je van alles over mij roept, wat ik nooit gezegd heb.

Je creëert een compleet eigen wereldje.
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:27:32 #292
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221487324
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:23 schreef Wantie het volgende:

Je creëert een compleet eigen wereldje.
Op basis van feiten. Met welke mentale constructen ontwerp jij je universumpje?
pi_221487350
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:27 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Op basis van feiten.
Dat maakt niet uit, je maakt er vervolgens een eigen verhaal van.

quote:
Met welke mentale constructen ontwerp jij je universumpje?
Ik beperk me tot de realiteit.
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:37:45 #294
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221487381
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit, je maakt er vervolgens een eigen verhaal van.
[..]
Ik beperk me tot de realiteit.
Welk eigen verhaal? Ik ga uit van een feitelijk verhaal: objectief en verifieerbaar. Kan ik van jou niet zeggen.

Wel goed van jou dat je je beperkt tot de realiteit. Ik neem aan jouw realiteit die hopelijk ook objectieve en verifieerbare elementen in zich heeft?
pi_221487439
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:37 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Welk eigen verhaal? Ik ga uit van een feitelijk verhaal: objectief en verifieerbaar.
Nee, je verzint je eigen verhaal op basis van een enquête.

quote:
Kan ik van jou niet zeggen.
Wat is mijn verhaal dan?

quote:
Wel goed van jou dat je je beperkt tot de realiteit. Ik neem aan jouw realiteit die hopelijk ook objectieve en verifieerbare elementen in zich heeft?
Uiteraard.
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:55:21 #296
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221487497

[ Bericht 100% gewijzigd door Pixelman op 02-08-2026 17:57:18 ]
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:56:54 #297
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221487508
k
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, je verzint je eigen verhaal op basis van een enquête.
[..]
Wat is mijn verhaal dan?
[..]
Uiteraard.
Ik baseer mijn verhalen op conclusies van vele wetenschappelijke onderzoeken, wereldwijd. Kan ik van jou niet zeggen. Emoties vertroebelen je waarnemingen.
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:02:57 #298
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221487546
Hoe denkt God echt over homo-seksualiteit?

Dat hangt er vanaf aan welke mens je het vraagt.

Oh ironie.
Voorheen Bargehassus.
pi_221488176
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:56 schreef Pixelman het volgende:
k
[..]
Ik baseer mijn verhalen op conclusies van vele wetenschappelijke onderzoeken, wereldwijd. Kan ik van jou niet zeggen. Emoties vertroebelen je waarnemingen.
Ja, dat klopt.
Je maakt er een verhaal van, op basis van je waarnemingen die door je emoties zijn vertroebeld.

En dat is nou net mijn punt.

Verder heb ik geen enkel wetenschappelijk onderzoek van je gezien.
Alleen een enquête, de website van iemand die eraan verdient en AI slop.
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:19:13 #300
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221488213
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat klopt.
Je maakt er een verhaal van, op basis van je waarnemingen die door je emoties zijn vertroebeld.

En dat is nou net mijn punt.

Verder heb ik geen enkel wetenschappelijk onderzoek van je gezien.
Alleen een enquête, de website van iemand die eraan verdient en AI slop.
Ach ja, je kletst je er weer uit op de bekende wijze: de aangedragen feiten zijn onzin en jouw mening telt alleen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')