abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221242349
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 12:18 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dit kan ook hè. Kwestie van perspectief.
Dat klopt, maar wie had in dit perspectief in dit geval langer geleefd? Dit perspectief gaat hand in hand met het survivalinstinct wat cruciaal is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 5 juli 2026 @ 12:32:14 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221242366
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2026 11:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is er zo 'interessant' aan het verleden van Pakistan dat het een bezoek waard is?
De middeleeuwse en Mughal-tijdse forten, citadels, moskeeen, mausolea en je kunt nog verder in de tijd verdwalen bij de ruines van Harappa en Mohenjo Daro (al ben ik daar niet geweest).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221242408
Is sekswerk überhaupt legaal in Pakistan?
  zondag 5 juli 2026 @ 12:48:26 #104
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221242442
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2026 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het komt natuurlijk door Islamofilie dat mensen naar zulke landen gaan en dat wordt dan verdraaid als 'Ik ga voor de mooie natuur en bergen'. Alsof je daarvoor naar Pakistan moet :').
Nou ja voor de K2 bv wel, die ligt in Pakistan, prachtige natuur daar bij de himalaya gebergte.

Trouwens wat ook een prachtig en gastvrij moslim land is, is Kirgistan.
Het is een moslimland, echter zijn Hoofdoeken verboden.
  zondag 5 juli 2026 @ 12:48:45 #105
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221242444
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 12:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat klopt, maar wie had in dit perspectief in dit geval langer geleefd? Dit perspectief gaat hand in hand met het survivalinstinct wat cruciaal is.
Het 'stomme vrouwen' roepen hoor je meer dan 'stomme mannen' roepen. Er verandert ook niets door de acceptatie en berusting van een geweldadige omgeving. Klinkt best reëel allemaal, maar helpt de beschaving niet vooruit. Mijn 2 centjes.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221242624
She saw dollar signs. So did they...
  zondag 5 juli 2026 @ 13:27:29 #107
511221 Hetekip
Depressief
pi_221242632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou die zal geluk hebben dan.
Die krijgt geen straf.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_221242644
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 12:48 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het 'stomme vrouwen' roepen hoor je meer dan 'stomme mannen' roepen. Er verandert ook niets door de acceptatie en berusting van een geweldadige omgeving. Klinkt best reëel allemaal, maar helpt de beschaving niet vooruit. Mijn 2 centjes.
Gewoon net zolang mensen in een krokodillenverblijf laten springen totdat ze geen honger meer hebben, is de methode waar je voor pleit?
  zondag 5 juli 2026 @ 13:49:47 #109
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221242730
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 12:48 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik roep tegenwoordig helemaal niks meer.
Ik haal gewoon mijn schouders op bij dit soort berichten en ga met andere zaken bezig. Zoek het maar lekker uit.
  zondag 5 juli 2026 @ 14:33:49 #110
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221243454
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:25 schreef Halcon het volgende:
Als westerse vrouw naar een verjaardagsfeestje in Pakistan gaan. Wat kan er misgaan zou je zeggen...
Wereldvreemde mensen,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_221243470
Naar Pakistan reizen. Wat anders dacht je dat er ging gebeuren?
  zondag 5 juli 2026 @ 14:55:18 #112
508118 444
Verdronken in de menigte
pi_221243537
Verschrikkelijk voor die vrouw ;(
Alleen in de menigte, een mes in mijn hand. Het bloed stroomt, ontsnapt uit diepe wonden, geslagen door het leven zelf.
Het leven eindigt wanneer de dood zijn werk heeft voltooid.
pi_221243644
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 13:27 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Die krijgt geen straf.
Zie mijn eerdere opmerking. Kan ook precies andersom zijn. Weet niet of het in de Pakistaanse cultuur ook zo is, maar er zijn zeker culturen waarbij dit weldegelijk een schande is die de eer van de familie schaadt en men een voorbeeld wil/moet stellen. Zeker als je dan als prominent persoon er nationaal en internationaal zo slecht op staat, kan het zijn dat de straf alleen maar zwaarder is. Maargoed, is de moslimgemeenschap kunnen mannen inderdaad maar weinig fout doen en is het eigenlijk altijd de schuld van de vrouw, dus dat kan hier ook zomaar het geval zijn.
pi_221243652
Had ze zich maar voor de vakantie tot de islam moeten bekeren, nu was ze fair game.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221243656
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2026 14:33 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Wereldvreemde mensen,
(westerse) vrouwelijke naïviteit. Zijn te beschermd opgevoed met een overwegend links beeld dat de rest van de wereld ook gewoon de juiste normen en waarden heeft. Zijn waarschijnlijk als sabatical ook ooit naar een weeshuis in Afrika geweest waar je in een soort compound zit en alles prachtig en veilig is (zo’n donatiefabriek).
  zondag 5 juli 2026 @ 17:08:56 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221244954
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 12:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De middeleeuwse en Mughal-tijdse forten, citadels, moskeeen, mausolea en je kunt nog verder in de tijd verdwalen bij de ruines van Harappa en Mohenjo Daro (al ben ik daar niet geweest).
Moskeeën bezoeken, heel apart. Doe je dit ook met kerken en synagoges of beperkt dit zich tot moskeeën? En de ruïnes van Harappa en Mohenjo Daro krijg ik dit te zien als ik even snel zoek:

:')_!

Niet echt de moeite waard als je mij vraagt, in Europa of de Americas is dan veel meer bijzonders te zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221244975
Het enige mooie aan Pakistan is dat je er niet heen hoeft te gaan.
pi_221245499
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat 2 vrouwen, zonder mannelijke begeleiding/bescherming, de hort op gaan in een land als Pakistan.

Ja ok, die Pakistanen moeten opgehangen worden in de hoogste boom. Maar dat is logisch.
  zondag 5 juli 2026 @ 18:20:45 #119
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221246056
In de war met India toevallig?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221246127
Als je hier overigens de term victimblaming gaat toepassen zorg je wel voor devaluering van de term. Dat is namelijk bedoeld voor gevallen waar je, zonder jezelf bewust in een gevaarlijke omgeving te brengen, slachtoffer ergens van wordt. Of bijvoorbeeld in een beschaafd land als Nederland met een rokje over straat gaat en dan verkracht wordt.
pi_221246400
"gedreigd werd met de dood en het verkopen van hun lichaamsdelen. Weer daarna werd het Nederlandse slachtoffer verkracht, en werd gedreigd dat haar borsten er met een glasscherf afgesneden zouden worden. Ook werd gedreigd dat haar vagina opengesneden zou worden, en drukte een man de glasscherf op haar venusheuvel. Ze smeekte om haar leven en na 20 minuten stopte het"
graag verwijderen
pi_221246592
Vrouwen hebben hier alleen medelijden als een asielzoeker ze aanvalt. Anders zijn vrouwen maar domme wezens en als ze slachtoffer zijn van verkrachting, worden ze hier niet eens boos op de dader(s).

WALGELIJK!!!!
  zondag 5 juli 2026 @ 19:25:10 #123
40566 Ericr
Livewrong
pi_221246606
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 18:32 schreef GerryDV het volgende:
Als je hier overigens de term
victimblaming gaat toepassen zorg je wel voor devaluering van de term. Dat is namelijk bedoeld voor gevallen waar je, zonder jezelf bewust in een gevaarlijke omgeving te brengen, slachtoffer ergens van wordt. Of bijvoorbeeld in een beschaafd land als Nederland met een rokje over straat gaat en dan verkracht wordt.
Ah victim blaming kent voorwaarden, nooit geweten. Ze heeft er zelf om gevraagd eigenlijk om verkracht te worden.
pi_221246730
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 19:23 schreef potjecreme het volgende:
Vrouwen hebben hier alleen medelijden als een asielzoeker ze aanvalt. Anders zijn vrouwen maar domme wezens en als ze slachtoffer zijn van verkrachting, worden ze hier niet eens boos op de dader(s).

WALGELIJK!!!!
Daders hebben vrienden en als een dader iets overkomt -bijv. nergens medewerking krijgen-dan wreken die vrienden dat wel op onschuldigen.
pi_221246828
quote:

WALGELIJK!!!!
Voor mensen zoals jij echt onmogelijk om te kunnen bevatten dat meerdere dingen tegelijk waar kunnen zijn of niet? Dus aan de ene kant dat je die verkrachters de kogel moet geven, maar tegelijkertijd dat het extreem dom is om als vrouw naar vreemden te gaan in een land waar het verkrachten van vrouwen heel normaal is.

Vrouwen als jij zijn medeschuldig aan de naïviteit waarmee een boel vrouwen door het leven gaan. Jouw wensdenken is niet hoe de wereld eruit ziet en daar moeten ze zich van doordrongen zijn. Ze lijken echt compleet blind voor gevaar, helemaal westerse vrouwen wiens grootste zorg haar eigen psychische problemen zijn ontstaan door het gebrek aan werkelijke problemen.

Je kan achteraf helemaal gelijk hebben dat het niet zou moeten, niet de schuld is van de vrouw en enkel de schuld was van de verkrachters alleen daar koop je zo weinig voor wanneer je door een groepje mannen tegen je wil uit elkaar getrokken bent door je eigen naïviteit.
pi_221247159
GeenStijl heeft meer info

quote:
Volgens zowel de bovenstaande aangifte (de tweede en derde pagina zijn in omgekeerde volgorde geplaatst) als Indiase nieuwszender WION betreft het Nederlandse slachtoffer de 35-jarige Stephanie Adriana Mau-Arun uit Zaanstad, en het andere slachtoffer ene Astrid Robinson Bracho uit Venezuela. Het verhaal luidt als volgt:

In oktober 2025 zou het vrouwelijke tweetal in Singapore de zoon van de Pakistaanse vice-premier/minister van Buitenlandse Zaken Ishaq Dar, namelijk Muhammad Raza Dar ontmoet hebben. Daar zou het vrouwelijke tweetal $60.000 geïnvesteerd hebben in een gezamenlijk crypto-project met Muhammad Raza Dar, later lie die investering op tot $500.000. Daarna bleef Muhammad Raza Dar zich maandenlang een respectabele zakenpartner tonen, won hun vertrouwen, en nodigde de vrouwen uit in Islamabad voor een nieuw zakenvoorstel.

Ze kwamen aan in Islamabad op afgelopen 26 juni. Op 29 juni werden ze volgens de bovenstaande aangifte onder ede onder het voorwendsel van het bezoeken van een verjaardag van een neef van Muhammad Raza Dar ontvoerd en opgesloten in het huis waar dus geen verjaardag plaatsvond. Daar werden ze afgeperst voor uiteindelijk $2 miljoen, wat ze zeiden niet te hebben, waarop gedreigd werd met de dood en het verkopen van hun lichaamsdelen. Weer daarna werd het Nederlandse slachtoffer verkracht, en werd gedreigd dat haar borsten er met een glasscherf afgesneden zouden worden. Ook werd gedreigd dat haar vagina opengesneden zou worden, en drukte een man de glasscherf op haar venusheuvel. Ze smeekte om haar leven en na 20 minuten stopte het.
https://www.geenstijl.nl/(...)er-gearresteerd#fold
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 5 juli 2026 @ 22:52:48 #127
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221249095
quote:

WALGELIJK!!!!
Trek er lering uit, zou ik zeggen. De les lijkt me wel dat er toch echt gevallen zijn waarbij je niet op medelijden hoeft te rekenen. Ook dat kan je graag anders willen maar zo zit ook wat dat betreft de wereld niet in elkaar
pi_221249234
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 22:52 schreef the-eye het volgende:

[..]
Trek er lering uit, zou ik zeggen. De les lijkt me wel dat er toch echt gevallen zijn waarbij je niet op medelijden hoeft te rekenen. Ook dat kan je graag anders willen maar zo zit ook wat dat betreft de wereld niet in elkaar
Dat is gereden om de daders niet te veroordelen?
pi_221249614
quote:
Zoveelste bewijs dat veel culturen echt achterlijk zijn in vergelijking met onze westerse cultuur.

..... dus dat soort culturen importeer je. :')
  zondag 5 juli 2026 @ 23:40:55 #130
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221249828
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 23:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Joh.... als zich dit in Nederland had afgespeeld had ik er al geen vertrouwen in gehad dat het recht zege zou vieren maar misschien begint daar in Pakistan de nachtmerrie nu pas echt.
  maandag 6 juli 2026 @ 01:40:52 #131
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221250759
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 23:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat dunkt me niet. Maar het is wat anders dan op weg naar huis van je fiets getrokken worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')