Het moet altijd eerst helemaal fout gaan voor er wordt ingegrepen. En zelfs dan, helpt het? Zie Engeland en Noord-Ierland laatst met die aanslagen van die kansenparels. Gaat hier in Nederland natuurlijk ook nog wel gebeuren. Maar Den Haag roept foei en gaat weer verder.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
In wezen zeggen we hetzelfde, alleen in wat andere bewoording.
Die gemeentebesturen en burgemeesters zijn een groot deel van het probleem, helaas worden toch elke keer weer dezelfde partijen de grootste in de grote steden. In mijn stad helaas ook.
Dus blijkbaar vind het grootste deel van de inwoners het ook wel best.
Vlak ook het aandeel van den Haag niet uit, de lafheid van wat daar zit is een minstens even grote bijdrage aan de problemen. En ook dat slikt de bevolking blijkbaar, dat suddert ook maar voort.
Ik weet het ondertussen ook niet meer, laat het maar een keer goed uit de klauw lopen. Met een beetje geluk krijgen we hier nog eens een figuur als een Duterte die orde op zaken stelt.
Ik snap het niet, zit het in de genen? Slechte emotieregulatie misschien, waarbij blijheid zich vertaalt in vernielzucht / baldadigheid. De enige wedstrijden waar we ons zorgen om maken zijn de wedstrijden met Marokko..quote:
Precies wat ik eerder zei.quote:Op maandag 6 juli 2026 21:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Niet handhaven is dus gewoon officieel beleid. Dat terwijl andere groepen wel om het minst of geringste keihard aangepakt worden. D66 zou dit anti-rechtsstatelijk noemen als anti-azc demonstraties dit privilege hadden.
Tja, ik heb de term niet snel willen gebruiken, maar op deze manier krijg je dus echt een two-tier system.quote:Op maandag 6 juli 2026 21:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Niet handhaven is dus gewoon officieel beleid. Dat terwijl andere groepen wel om het minst of geringste keihard aangepakt worden. D66 zou dit anti-rechtsstatelijk noemen als anti-azc demonstraties dit privilege hadden.
"Krijgen" suggereert dat het nog niet zo is.quote:Op maandag 6 juli 2026 21:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik heb de term niet snel willen gebruiken, maar op deze manier krijg je dus echt een two-tier system.
Dan vraag je het leger om assistentie. Scherp er bij.quote:Op maandag 6 juli 2026 21:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als het westen valt, kunnen we nog vluchten naar het oosten van Europa.quote:Op zondag 5 juli 2026 19:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ga eens naar Polen, Tsjechië, Hongarije, Kroatië, Slovenië, Slowakije, Oost-Duitsland (behalve Berlijn). Nergens van dat volk te bekennen, heerlijk rustig en gemoedelijk straatbeeld ook in de grote steden. Geen broccolikapsels, pinguïns en mohammedanen.
Enorm zwaktebod natuurlijk van deze politiemeneer. Laat het maar oorlog worden dan, je kunt wel weer weglopen als een lafaard. Het probleem meneer, dat blijftquote:Op maandag 6 juli 2026 21:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Grappig, want als je naar de site van de Telegraaf gaat staat er: “als je gaat handhaven op kleine vergrijpen wordt het oorlog”quote:Op maandag 6 juli 2026 21:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Mwah, het kan nog veel erger is en is nog geen openlijk beleid.quote:Op maandag 6 juli 2026 21:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
"Krijgen" suggereert dat het nog niet zo is.
Het meten met twee maten is naar mijn idee al lang gangbare praktijk.
Ik denk niet dat het voormalig oostblok zit te wachten op zwakke mensen die hun eigen land te grabbel hebben gegooid.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:05 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Als het westen valt, kunnen we nog vluchten naar het oosten van Europa.
Dit rijmt toch totaal niet meer met elkaarquote:Op maandag 6 juli 2026 23:21 schreef DobbyDobby het volgende:
"Bij relatief kleine vergrijpen, zoals de situaties die u omschrijft, besluiten wij soms niet in te grijpen om te voorkomen dat de situatie uit de hand loopt."
"Toen ik vandaag in een herkenbare politieauto reed, spuugde een man met een kinderzitje op zijn fiets plotseling vol op mijn auto. Hem heb ik natuurlijk wel staande gehouden."
Maar dat is toch logisch? Dat is exact dezelfde reden dat ze niet vol ingrijpen in de binnenstad van Utrecht of Amsterdam ofzo bij t stappen. Veel dronkelui, risico op escalatie.quote:Op maandag 6 juli 2026 23:44 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dit rijmt toch totaal niet meer met elkaar![]()
Die fietser was vast een blanke Hollander. Flink vergrijp ook.
Vuurwerk gooien daarentegen doen we niets mee.
Australie kan er ook wat van.quote:Op maandag 6 juli 2026 23:21 schreef DobbyDobby het volgende:
En ja beste mensen, wat iedereen al wel wist, maar niet genoemd mag worden van links. Two tier policing
...
We zijn op het niveau van de UK aangekomen.
Hier wordt overduidelijk een signaal afgegeven:quote:Op dinsdag 7 juli 2026 00:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar dat is toch logisch? Dat is exact dezelfde reden dat ze niet vol ingrijpen in de binnenstad van Utrecht of Amsterdam ofzo bij t stappen. Veel dronkelui, risico op escalatie.
Tuurlijk kan er harder opgetreden worden, maar het lijkt nu alsof je aan ‘t zoeken bent naar een reden om maar verontwaardigd te zijn.
De politie grijpt vrijwel nooit in op lichte vergrijpen bij demonstraties, dit soort feestjes of oud en nieuw etc.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:03 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Hier wordt overduidelijk een signaal afgegeven:
Als je je misdraagt, maar dat in een grote groep doet, dan kom je er mee weg want de politie zal daar niet op ingrijpen uit angst voor escalatie. Misdraagt een enkele burger zich, dan wordt er wél direct ingegrepen.
Het signaal is dat de politie uitsluitend voor het laaghangende fruit gaat en het tuig de baas op straat geworden is, zolang ze maar in grote aantallen opereren.
Dat vind ik persoonlijk wel iets om terecht verontwaardigd over te zijn.
Edit:
Het maakt dus ook nog alles uit om wat voor tuig het gaat. Bij voetbalhooligans en coronademonstranten kon wel volledig uitgepakt worden door de politie, bij de groep waar het nu over gaat kijkt men lijdzaam toe.
Mwah, ook bij grootschalige voetbalrellen of demonstraties kan het gros redelijk ongestoord zijn gang gaan. Hooguit een keer wat romeo’s uit een busje om de grootste raddraaiers eruit te pakkenquote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:03 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Hier wordt overduidelijk een signaal afgegeven:
Als je je misdraagt, maar dat in een grote groep doet, dan kom je er mee weg want de politie zal daar niet op ingrijpen uit angst voor escalatie. Misdraagt een enkele burger zich, dan wordt er wél direct ingegrepen.
Het signaal is dat de politie uitsluitend voor het laaghangende fruit gaat en het tuig de baas op straat geworden is, zolang ze maar in grote aantallen opereren.
Dat vind ik persoonlijk wel iets om terecht verontwaardigd over te zijn.
Edit:
Het maakt dus ook nog alles uit om wat voor tuig het gaat. Bij voetbalhooligans en coronademonstranten kon wel volledig uitgepakt worden door de politie, bij de groep waar het nu over gaat kijkt men lijdzaam toe.
Gelukkig kreeg die extreme rotondeleeuw wel een boete.quote:Op maandag 6 juli 2026 23:21 schreef DobbyDobby het volgende:
En ja beste mensen, wat iedereen al wel wist, maar niet genoemd mag worden van links. Two tier policing
Die blanker Nederlander komt niet met zijn hele familie met messen achter je aan. Die kans zit er andersom best in.quote:Op maandag 6 juli 2026 23:44 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dit rijmt toch totaal niet meer met elkaar![]()
Die fietser was vast een blanke Hollander. Flink vergrijp ook.
Vuurwerk gooien daarentegen doen we niets mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |