abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221235988
De Zweedse voetbalsupporter en politieagent Christian Zedig is overleden nadat hij zwaar werd mishandeld in een WK-fanzone in Kopenhagen. Volgens een ooggetuige werd hij na een vuistslag tegen het hoofd herhaaldelijk tegen het hoofd geschopt door een groep jonge Afrikaanse mannen die Ivoorkust steunden. De aanval volgde na oplopende spanningen tijdens de wedstrijd tussen Noorwegen en Ivoorkust. Dat meldt Visegrád 24.

Christian Zedig was 32 jaar en werkte bij de Zweedse politie. Hij verbleef in Kopenhagen voor de wedstrijd tussen Zweden en Frankrijk en volgde eerder die dag Noorwegen tegen Ivoorkust in een fanzone. Volgens een ooggetuige arriveerde tijdens de wedstrijd een groep van zeven à acht jonge Afrikaanse mannen die vooral uit was op confrontatie. Nadat Noorwegen laat de winnende treffer maakte, escaleerde de situatie volledig.

Dodelijke vuistslag
Volgens de ooggetuige gooide de groep bier en andere voorwerpen naar Zweedse en Noorse supporters. Vervolgens stormden verschillende mannen op de Scandinaviërs af. Eén van hen sloeg Zedig met een harde vuistslag tegen het hoofd waardoor hij onmiddellijk neerviel. Daarna zouden meerdere leden van de groep hem herhaaldelijk tegen het hoofd hebben geschopt terwijl hij weerloos op de grond lag. De daders sloegen daarna op de vlucht.

Pas een dag later meldde de hoofdverdachte zich vrijwillig bij de Deense politie. Dat gebeurde nadat de politie een foto van hem had verspreid en hem had opgeroepen zich aan te geven. Op het moment van zijn arrestatie gold nog een verdenking van zware mishandeling. De aanklacht was op dat ogenblik nog niet officieel aangepast aan het overlijden van Zedig.

Christian Zedig laat zijn echtgenote en twee jonge dochters achter. Zijn zus bracht online een emotioneel eerbetoon en schreef: “Mijn mooie en ongelooflijk goedhartige broer. Hoe moeten wij zonder jou verder? Wie gaf hen het recht om jou van ons af te nemen? Het verdriet houdt nooit op.”

https://www.v-nieuws.be/z(...)anval-in-wk-fanzone/

Lekker dan 😐

Voetbal verbroedert niet altijd
pi_221236265
Only in Ameri... oh wacht
pi_221236353
Football unites the world
Fan van Hiddendoe en sanasoufi
pi_221236549
:{ ;(
Weer een onschuldige vermoord dankzij de eigen overheid. Bizar.
pi_221236590
Die complete armtattoeage zegt genoeg, zal zelf ook wel een vechtersbaas geweest zijn.
pindazakje
  zaterdag 4 juli 2026 @ 20:47:26 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221236821
Daarom gewoon lekker in het dorpscafetje of saunaclubje biertjes koppen.
Altijd gezellig. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221236913
WELCOME REFUGEES
U MAD?
pi_221236929
Waarom was hij niet gewoon thuis voor zijn dochters aan het zorgen?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_221237014
Zal ze wel uitgedaagd hebben
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 21:04:42 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221237193
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:56 schreef Filosoofert het volgende:
Zal ze wel uitgedaagd hebben
Precies. Kan voor de rest geen enkele reden bedenken om iemand te kopschoppen tot hij dood is. Dat uitdagen toch altijd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221237224
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies. Kan voor de rest geen enkele reden bedenken om iemand te kopschoppen tot hij dood is. Dat uitdagen toch altijd.
Precies. Altijd de schuld van de walgelijke blanke politie.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 21:08:53 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221237288
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:06 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Precies. Altijd de schuld van de walgelijke blanke politie.
Altijd uitdagen die politieagenten met gezin in vrije tijd. Vervelend volk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221237381
Zou het op nu.nl staan als het een onschuldige Ivoriaan betrof die was doodgetrapt door een groep Denen denken jullie?
pi_221237920
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:14 schreef DrDentz het volgende:
Zou het op nu.nl staan als het een onschuldige Ivoriaan betrof die was doodgetrapt door een groep Denen denken jullie?
Natuurlijk!
Want dat is zó zeldzaam itt dit incident...
Dit komt zo vaak voor dat het niet meer in het nieuws komt...

Oh, wacht..
pi_221238223
quote:
Ik heb gegoogled op nieuws over "Christian Zedig" en dit zijn alle resultaten

V-nieuws.be

Daily-sun.com

HungarianConservative.com

112.ua

Timesnownews.com

Frihetsnytt.se

Nog twee andere links van Frihetsnytt.nl

Breitbart.com

Howl.link

Buiten de nieuwslinks vind ik alleen nog wat posts op de socials.

Als er zo weinig is te vinden vind ik het altijd weer bijzonder dat er toch een topic over verschijnt, en ook dat je er op kan wachten dat er gejammerd wordt over nu.nl/NOS. Wat is dat toch iedere keer?
pi_221238681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:20 schreef Chillegast het volgende:

[..]

V-nieuws.be

Daily-sun.com

112.ua

Timesnownews.com

Frihetsnytt.se

Breitbart.com

Howl.link

Als er zo weinig is te vinden vind ik het altijd weer bijzonder dat er toch een topic over verschijnt, en ook dat je er op kan wachten dat er gejammerd wordt over nu.nl/NOS. Wat is dat toch iedere keer?
Dat geeft toch wel aan dat dit soort gebeurtenissen angstvallig onder de pet gehouden worden door de mainstream media.
pi_221238930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 23:11 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dat geeft toch wel aan dat dit soort gebeurtenissen angstvallig onder de pet gehouden worden door de mainstream media.
Waarom wordt er altijd over Nu.nl en de NOS gejammerd terwijl ook alle andere Nederlandse media hier geen aandacht aan besteden?
pi_221238959
Heel heftig
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 5 juli 2026 @ 00:00:16 #19
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221239285
Dat de daders AFRIKANEN zijn doet er natuurlijk niet toe. Puur toevallig 🤪
"Hoka Hey!"
pi_221239337
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:20 schreef Chillegast het volgende:

[..]

V-nieuws.be

Daily-sun.com

112.ua

Timesnownews.com

Frihetsnytt.se

Breitbart.com

Howl.link

Ik wacht af of het ook door serieuze media opgepakt wordt.

Voorlopig lijkt het fake news.
pi_221239371
quote:
:') Niet te verwarren met:
https://www.thesun.co.uk/
  zondag 5 juli 2026 @ 00:16:57 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_221239413
Dit bericht was tot voor twee dagen geleden nergens gemeld op geen enkel mediakanaal, behalve op social media, vandaar dat ik even op het vinkentouw ben gaan zitten, omdat je daar nogal eens in de zeik word genomen. Maar dit keer betreft het een echt incident, een Zweedse off duty agent die in Kopenhagen naar Noorwegen-Ivoorkust gaat kijken in een fanzone (kan bijna niet meer tegenstrijdigheden vinden, maar soit). Volgens ooggetuigen was er al een grote groep Afrikanen aanwezig en die kwamen niet voor het voetbal, met dit als uiteindelijk resultaat. Dader schijnt zichzelf een dag later aangegeven te hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 5 juli 2026 @ 00:17:54 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_221239422
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 00:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, alle Deense en Zweedse media berichten hierover, je kan alles gewoon op google vinden.
  zondag 5 juli 2026 @ 00:19:58 #24
117098 Hathor
Effe niet
pi_221239439
Dubbel.
pi_221239450
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 00:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee, alle Deense en Zweedse media berichten hierover, je kan alles gewoon op google vinden.
Gewoon op google vinden.

Geef dan maar een link uit de Deense of Zweedse media waarin staat dat deze man overleden is.
pi_221239459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
Maar de dader is een Afrikaan
Zow, is me dat even verrassend zeg! Jeetje!
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_221239504
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 00:16 schreef Hathor het volgende:
Dit bericht was tot voor twee dagen geleden nergens gemeld op geen enkel mediakanaal, behalve op social media, vandaar dat ik even op het vinkentouw ben gaan zitten, omdat je daar nogal eens in de zeik word genomen. Maar dit keer betreft het een echt incident, een Zweedse off duty agent die in Kopenhagen naar Noorwegen-Ivoorkust gaat kijken in een fanzone (kan bijna niet meer tegenstrijdigheden vinden, maar soit). Volgens ooggetuigen was er al een grote groep Afrikanen aanwezig en die kwamen niet voor het voetbal, met dit als uiteindelijk resultaat. Dader schijnt zichzelf een dag later aangegeven te hebben.
Ik moest dat ook even een paar keer lezen voordat ik het begreep. Zoiets als een Duitser die naar Brussel gaat om daar naar Nederland-Marokko te kijken, en het aan de stok krijgt met wat Marokkanen. Al ligt Kopenhagen wel praktisch aan Zweden vast, je hoeft alleen die brug over. Hij was oorspronkelijk Zweden - Frankrijk daar aan het kijken en daarna kwam Noorwegen.
  zondag 5 juli 2026 @ 00:28:34 #28
117098 Hathor
Effe niet
pi_221239511
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 00:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Gewoon op google vinden.

Geef dan maar een link uit de Deense of Zweedse media waarin staat dat deze man overleden is.
Eerste en tevens de laatste keer dat ik iets voor je ga opzoeken, de volgende keer zoek je zelf maar <Knip>

https://www.google.com/ur(...)lskeA2fgrCnuVHAfmURa

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 05-07-2026 13:22:38 ]
  zondag 5 juli 2026 @ 00:32:58 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_221239570
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 00:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat mag best wat vriendelijker.
Dit was op zijn vriendelijkst want je interrumpeert mijn voetbalwedstrijd.

En was tevens satirisch. :P
  zondag 5 juli 2026 @ 07:53:23 #30
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221240452
quote:
100%
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 5 juli 2026 @ 07:58:05 #31
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221240459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Grote kans van wel.
Maar de dader is een Afrikaan, dus puur daarom willen mensen bloed zien.
Nee, de dader is een moordenaar en daarom moet 'ie voor de rechter.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 5 juli 2026 @ 08:37:11 #32
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221240516
Dat Visegrád 24 is trouwens een Pro-Russisch kanaal, bedoelt om mensen in de EU op te stoken met anti-immigratie frames. Ze proberen dat door relatief neutraal nieuws te combineren met zulke frames, waardoor het wat minder obvious is.
pi_221240524
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 08:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat Visegrád 24 is trouwens een Pro-Russisch kanaal, bedoelt om mensen in de EU op te stoken met anti-immigratie frames. Ze proberen dat door relatief neutraal nieuws te combineren met zulke frames, waardoor het wat minder obvious is.
Grappig hoe bij sommigen helemaal dat Russia bad sentiment is gecreëerd.

Het is natuurlijk Rusland die er voor zorgt dat Europa steeds onveiliger wordt. Niet jongetjes zoals Hamza in Parijs die de hele stad terroriseert

Hurrdurr alles wat anti EU is pro RUS propaganda
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 5 juli 2026 @ 08:43:37 #34
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221240531
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
Daarom gewoon lekker in het dorpscafetje of saunaclubje biertjes koppen.
Altijd gezellig. ^O^
Dit was in een café staat hier:

Christian Zedighttps://www.svt.se/nyhete(...)-valdsdad-mot-svensk

"It was on Tuesday evening that violence broke out at a bar in Copenhagen in connection with the World Cup match between Ivory Coast and Norway."

..en er staat ook:

"The act was also reportedly caught on film."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 5 juli 2026 @ 08:56:54 #35
22565 asco
Los in deze tent
pi_221240556
"De Deense minister van Buitenlandse Zaken over de gedode Zweed: "Verdriet en woede"

De Deense minister van Buitenlandse Zaken, Lars Løkke Rasmussen, reageert op het incident waarbij de 32-jarige Zweed Christian Zedig in Kopenhagen, in verband met een WK-evenement, doodgeslagen werd. Løkke Rasmussen zegt in een bericht op X dat hij vol "verdriet en woede" is.

"Mijn medeleven gaat uit naar zijn familie, vrienden en al onze Zweedse broeders en zusters. Moge de schuldige zwaar en rechtvaardig gestraft worden", schrijft hij verder.''

Bron: https://www.tv4.se/just-n(...)nsken-sorg-och-vrede
pi_221240595
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 00:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is volgens mij niet helemaal fake news.

Maar het lijkt er wel op dat de hierboven genoemde outlets een met het verhaal aan de loop zijn gegaan om het beeld neer te zetten dat deze man is aangevallen door een horde wilden uit Afrika.

Kennelijk was er al een tijdje ruzie tussen twee groepen waarbij over er weer met bier gegooid werd. Dat draaide uit op een knokpartij waarbij deze Christian Zedig een vuistslag op zijn kaak gekregen heeft die hem fataal is geworden. De verdachte jeeft zich zelf gemeld bij de Deense politie.

Zie ook https://tv4.se/

https://www-tv4-se.transl(...)hl=nl&_x_tr_pto=wapp
pi_221240649
Hoe het ook in elkaar zit, ik vind het nogal treurig om te janken dat nu.nl of de NOS hier niet over schrijven. Geen enkel Nederlands nieuwsmedium vindt dit iets waarover ze moeten publiceren.

Misschien gaat de T. hier nog wat aandacht aan besteden als de ophef maar groot genoeg wordt. Maar dan vast niet om journalistieke redenen maar omdat ze dol zijn op de views en de clicks.
pi_221240933
quote:
16s.gif Op zondag 5 juli 2026 07:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
100%
Je kunt vast een paar voorbeelden noemen waarop je dit gevoel baseert.
pi_221241006
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je kunt vast een paar voorbeelden noemen waarop je dit gevoel baseert.
Kerwin Duinmeijer?
  zondag 5 juli 2026 @ 09:43:16 #40
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221241021
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:17 schreef Chillegast het volgende:
Hoe het ook in elkaar zit, ik vind het nogal treurig om te janken dat nu.nl of de NOS hier niet over schrijven. Geen enkel Nederlands nieuwsmedium vindt dit iets waarover ze moeten publiceren.

Misschien gaat de T. hier nog wat aandacht aan besteden als de ophef maar groot genoeg wordt. Maar dan vast niet om journalistieke redenen maar omdat ze dol zijn op de views en de clicks.
Ik ben blij dat jij het voor ons allemaal uitzoekt, maar de mainstream media moet hier gewoon over berichten als dit waar is.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221241026
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:40 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Kerwin Duinmeijer?
Dat was 1983. Ik kan je met zekerheid zeggen dat nu.nl daar op dat moment geen letter over heeft geschreven.
pi_221241045
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik ben blij dat jij het voor ons allemaal uitzoekt, maar de mainstream media moet hier gewoon over berichten als dit waar is.
Die moeten helemaal niks, behalve hun eigen keuzes maken. Stel je voor dat over elke buitenlandse voetbalruzie of caferuzie die eindigt in dooien een stukje geschreven moet worden. Waarom nu dan wel? Omdat een paar ophitsers roepen dat meneer Zedig is gelynched door een meute wilden uit Afrika?
pi_221241053
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:44 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dat was 1983. Ik kan je met zekerheid zeggen dat nu.nl daar op dat moment geen letter over heeft geschreven.
https://www.nu.nl/binnenl(...)moord-op-kerwin.html
  zondag 5 juli 2026 @ 09:50:09 #44
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221241055
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:48 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Die moeten helemaal niks, behalve hun eigen keuzes maken. Stel je voor dat over elke buitenlandse voetbalruzie of caferuzie die eindigt in dooien een stukje geschreven moet worden. Waarom nu dan wel? Omdat een paar ophitsers roepen dat meneer Zedig is gelynched door een meute wilden uit Afrika?
Nu ik dit zo lees vind ik je eigenlijk helemaal niet zo'n chillegast.
pi_221241060
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Omdat iemand in het buitenland bij een spontane ruzie na het ontvangen van een klap overlijdt? Waarom moet dat?

Afgelopen jaren zijn er in Nederland een paar mensen bij een vechtpartij overleden en zelfs die gevallen zorgen niet eens voor nieuwsberichten. Waarom vind je het dan wel van toegevoegde waarde om overlijdens in andere landen hier te berichten?
  zondag 5 juli 2026 @ 09:52:46 #46
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221241067
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Omdat iemand in het buitenland bij een spontane ruzie na het ontvangen van een klap overlijdt? Waarom moet dat?

Afgelopen jaren zijn er in Nederland een paar mensen bij een vechtpartij overleden en zelfs die gevallen zorgen niet eens voor nieuwsberichten. Waarom vind je het dan wel van toegevoegde waarde om overlijdens in andere landen hier te berichten?
Daar hadden ook nieuwsberichten over moeten verschijnen.
pi_221241114
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:52 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Daar hadden ook nieuwsberichten over moeten verschijnen.
Nogmaals, waarom over al die doden een bericht?
En waar houdt het op, in de EU worden per jaar 2.500 mensen vermoord. Dat zijn gemiddeld 7 berichten per dag exclusief die 25 dodelijke vechtpartijen
  zondag 5 juli 2026 @ 10:02:17 #48
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221241167
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nogmaals, waarom over al die doden een bericht?
En waar houdt het op, in de EU worden per jaar 2.500 mensen vermoord. Dat zijn gemiddeld 7 berichten per dag exclusief die 25 dodelijke vechtpartijen
Ze kunnen toch ook over al die zinloze rotzooi berichten? Zie hier
https://www.nu.nl/buitenl(...)peech-van-trump.html

Als dit al nieuws is hier, dan is een dode of meerdere zelfs zeker nieuws.
  zondag 5 juli 2026 @ 10:14:07 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221241261
Sorry, maar is het argument nu werkelijk "ja maar er zijn heel veel van dit soort dodelijke incidenten, dus waarom moet dit zo nodig belicht worden"?

"Er zijn duizenden voetbalwedstrijden, waarom moet deze uitgezonden worden?"
"Er zijn miljoenen muzikanten, waarom moet deze band op de radio?"
"Er is altijd weer, waarom komt hier een alarm over?"
"Er zijn ook files in China, waarom meldt de ANWB die op de A28 altijd?"
"Er gaan doorlopend mensen dood door natuurlijke oorzaken, waarom verslaan we de ramp in Venezuela?"
pi_221241277
quote:
"op dat moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')