abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juli 2026 @ 16:20:15 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221233453
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:18 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Meneer heeft 1,5
[..]
Nee relatietherapeut
Meneer heeft 1,5 wat?

Is bij één keer gebleven, neem ik aan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221233530
Jullie wilden toch emigreren? Is dat er ooit van gekomen?
pi_221233585
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Meneer heeft 1,5 wat?

Is bij één keer gebleven, neem ik aan?
Oh dat verhaal is weg gevallen zie ik. Hij heeft 1,5 jaar thuis gezeten met een burnout. Het laatste half jaar was hij hersteld en opzoek naar werk ongeveer 2 uur per dag. De rest van de dag was hij voor zichzelf bezig, wandelen, online contacten en gamen. Aan tafel komen eten deed hij niet. Soms een keer een klusje in huis als ik dat gevraagd had soms uit zichzelf
pi_221233586
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:28 schreef Blues het volgende:
Jullie wilden toch emigreren? Is dat er ooit van gekomen?
Nee gelukkig niet meer
  zaterdag 4 juli 2026 @ 16:40:32 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221233612
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:36 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Oh dat verhaal is weg gevallen zie ik. Hij heeft 1,5 jaar thuis gezeten met een burnout. Het laatste half jaar was hij hersteld en opzoek naar werk ongeveer 2 uur per dag. De rest van de dag was hij voor zichzelf bezig, wandelen, online contacten en gamen. Aan tafel komen eten deed hij niet. Soms een keer een klusje in huis als ik dat gevraagd had soms uit zichzelf
Misschien een stomme vraag, maar als hij zich toch al amper met de kinderen en het huishouden bemoeide, wat is er dan eigenlijk echt veranderd sinds hij is vertrokken? Je deed alles toch altijd al alleen met drie kinderen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221233650
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Misschien een stomme vraag, maar als hij zich toch al amper met de kinderen en het huishouden bemoeide, wat is er dan eigenlijk echt veranderd sinds hij is vertrokken? Je deed alles toch altijd al alleen met drie kinderen?
Eigenlijk niks. Dat is ook wel een conclusie die ik getrokken heb
  zaterdag 4 juli 2026 @ 16:55:50 #32
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221233711
1 kant van het verhaal is altijd zeer eenzijdig! Handel vooral in het belang van de kinderen want die hebben hier niet om gevraagd.

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 04-07-2026 23:53:13 ]
"Hoka Hey!"
pi_221235028
Eens.
Zet je kinderen op 1.
pi_221238456
Ik zie heel goede tips van @Kissingbird
Ga eens praten met een advocaat
Ga niet teveel aan je kinderen trekken ( wat wil je etc)
Ze hebben het waarschijnlijk al moeilijk genoeg met alles wat er gebeurt.
Ze hebben vooral een ouder nodig die er voor hen is
En hen op 1 zet.
Zorg dat er iemand is de hen kan helpen dit een plekje te geven.

Begrijpelijk dat je heel boos bent op je ( soon to be ex) maar laat je kinderen daar buiten. Ze hebben niks aan ouders die vinger wijzen naar elkaar.

Hoe zuur het ook is, als ex wel een goede vader kan zijn is dat ook in hun belang
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_221239322
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 12:31 schreef Lienekien het volgende:
Uit het WGR-topic van TS.
[..]

Een vader voor wie een paar keer per jaar de kinderen naar school brengen en 'n pijama aantrekken al teveel is en 'n moeder die ze bij die vader wil dumpen, zodat ze zelf een leven op kan bouwen...

Arme kinderen.
  Redactie Frontpage zondag 12 juli 2026 @ 03:45:51 #36
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221311312
Neem een advocaat, doe wat goed is voor je kinderen. Het blijft hun vader. Ze zien vanzelf in hoe de vork in de steel zit, daar hebben ze jou niet bij nodig (dus val vader niet af waar de kinderen bij zijn e.d.)

En ja, dit gaat nog jaren duren. Mogelijk kom je ervan af met een omgangsregeling waar hij zich aan gaat houden en zit jij tijdens die momenten in de stress of er wel naar ze omgekeken wordt. Daar gaat niemand wat aan doen en dat zul je gewoon moeten slikken.

Sterkte!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221311326
hou je nog van hem en denk je ermee verder te kunnen op deze manier?

als ik jou zo hoor niet dus en dan is het mss beter om eerlijk te zijn? naar elkaar dus.

Maar dit is altijd probleem met kinderen in het spel? zou wss zelf beetje denken wat is beste voor hun.

Maar oke wss speelt dat het meeste mee, wat denk je zelf wat het beste is voor kinderen?

ik heb best wel meegemaakt ruzie ouders enzo en wilde beide niet kinderen beschadigen ermee. Maar hoorde wel die ruzies enzo en als kind is dat niet leuk. Dus wat ik maar wil zeggen, kun je beter in goede vrienden uit elkaar gaan als ouders. als zeg maar drama ruzie die kinderen aan moeten horen.

[ Bericht 28% gewijzigd door kree op 12-07-2026 04:09:04 ]
Do what you love, love what you do!
pi_221327116
Mijn god, arme kinderen.

Zorg dat je je shit op een rijtje krijgt mens!
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_221327346
Je zult helaas toch met hem moeten blijven interacteren, aangezien jullie samen kinderen hebben, tenzij hij vrijwillig aangeeft dat hij geen voogdij over de kinderen wilt, maar daar kan je hem niet toe dwingen. Vrees dus dat je nog even met hem opgescheept zit, dus dat wordt even moeilijk, maar het leven is geen krentebol
pi_221339999
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 07:48 schreef MultiBanaan het volgende:
Je zult helaas toch met hem moeten blijven interacteren, aangezien jullie samen kinderen hebben, tenzij hij vrijwillig aangeeft dat hij geen voogdij over de kinderen wilt, maar daar kan je hem niet toe dwingen. Vrees dus dat je nog even met hem opgescheept zit, dus dat wordt even moeilijk, maar het leven is geen krentebol
Ik denk niet dat hij dat gaat doen, alleen al om het feit dat hij dan niks meer te zeggen heeft over de kinderen.
  Redactie Frontpage woensdag 15 juli 2026 @ 11:43:17 #41
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221341532
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 09:59 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij dat gaat doen, alleen al om het feit dat hij dan niks meer te zeggen heeft over de kinderen.
Het is niet heel makkelijk om te regelen dat iemand niets meer te zeggen heeft over zijn eigen kinderen. Zelfs niet in het geval van misbruik helaas (!!!!!)

Dus reken je niet rijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221344124
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2026 11:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Het is niet heel makkelijk om te regelen dat iemand niets meer te zeggen heeft over zijn eigen kinderen. Zelfs niet in het geval van misbruik helaas (!!!!!)

Dus reken je niet rijk.
Nee ik weet het. Ik zeg ook dat ik niet verwacht dat hij dat gaat doen. Hoe en wat verder weet ik ook niet.
pi_221345007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 09:59 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Dan moet je dus een omgangsregeling afspreken en hopen dat hij die nakomt.
pi_221345834
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan moet je dus een omgangsregeling afspreken en hopen dat hij die nakomt.
Op dit moment komt hij 1x per weekend een paar uur langs. Soms een weekend niet.
pi_221348673
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:52 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Op dit moment komt hij 1x per weekend een paar uur langs. Soms een weekend niet.
Dat is dan zo'n beetje de omgang waar jullie kind aan gewend is. Dus ik denk goed om dat op papier te zetten. Dan heeft hij in elk geval buiten zijn uren omgang niets meer bij jou te zoeken.

Je kunt iemand niet dwingen om omgang te hebben met z'n kind. Formeel wel, maar in de praktijk is dat lastig. En een hoop gedoe.
pi_221348836
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 22:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is dan zo'n beetje de omgang waar jullie kind aan gewend is. Dus ik denk goed om dat op papier te zetten. Dan heeft hij in elk geval buiten zijn uren omgang niets meer bij jou te zoeken.

Je kunt iemand niet dwingen om omgang te hebben met z'n kind. Formeel wel, maar in de praktijk is dat lastig. En een hoop gedoe.
Ik ga zeker niet dwingen voor omgang. Ik ga meer inzetten op financiële verantwoording op lange termijn zodat kinderen ook fatsoenlijk kunnen studeren zonder direct studieschuld
pi_221349095
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 22:40 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Ik ga zeker niet dwingen voor omgang. Ik ga meer inzetten op financiële verantwoording op lange termijn zodat kinderen ook fatsoenlijk kunnen studeren zonder direct studieschuld
Dan moet je uit laten rekenen wat hij aan alimentatie zou moeten betalen en hem vragen (of desnoods eisen) om dat te betalen.
pi_221349862
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 22:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan moet je uit laten rekenen wat hij aan alimentatie zou moeten betalen en hem vragen (of desnoods eisen) om dat te betalen.
Dat heb ik al laten doen. Hij moet ongeveer 5 jaar lang de helft van de vaste lasten van nu betalen. Daarna is de oudste 18 en hoeft er niet meer voor die betaald te worden. Als ik de andere helft moet bijleggen ga ik ongeveer 30 tot 36 uur per week moeten werken. Dat wordt na die 5 jaar dus een probleem. Het lijkt me ook geen realistische uitkomst. Als de woning verkocht wordt is er overwaarde maar te weinig om iets te kopen met ruimte voor de kinderen. Ik zou dan via sociale huur moeten gaan huren maar dan moet eerst de overwaarde op zijn voordat ik recht heb op huurtoeslag e.d. al met al geen uitkomst waar ik bij geen van 2 enthousiast van wordt.
pi_221349900
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 23:20 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Dat heb ik al laten doen. Hij moet ongeveer 5 jaar lang de helft van de vaste lasten van nu betalen. Daarna is de oudste 18 en hoeft er niet meer voor die betaald te worden. Als ik de andere helft moet bijleggen ga ik ongeveer 30 tot 36 uur per week moeten werken. Dat wordt na die 5 jaar dus een probleem. Het lijkt me ook geen realistische uitkomst. Als de woning verkocht wordt is er overwaarde maar te weinig om iets te kopen met ruimte voor de kinderen. Ik zou dan via sociale huur moeten gaan huren maar dan moet eerst de overwaarde op zijn voordat ik recht heb op huurtoeslag e.d. al met al geen uitkomst waar ik bij geen van 2 enthousiast van wordt.
Wat wil je dan? Dat hij je je hele leven gaat onderhouden? Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.
pi_221349942
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 23:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat wil je dan? Dat hij je je hele leven gaat onderhouden? Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.
Nee natuurlijk niet. Maar net zo goed heeft hij ook verantwoording richting de kinderen opvangen. Ik hoef dat niet alleen te doen omdat ik toevallig vrouw ben. En vervolgens wel alle kosten gaan dragen van studerende kinderen, want dan houdt het op voor hem, maar niet voor mij? Krom hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')