Meneer heeft 1,5 wat?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:18 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Meneer heeft 1,5
[..]
Nee relatietherapeut
Oh dat verhaal is weg gevallen zie ik. Hij heeft 1,5 jaar thuis gezeten met een burnout. Het laatste half jaar was hij hersteld en opzoek naar werk ongeveer 2 uur per dag. De rest van de dag was hij voor zichzelf bezig, wandelen, online contacten en gamen. Aan tafel komen eten deed hij niet. Soms een keer een klusje in huis als ik dat gevraagd had soms uit zichzelfquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meneer heeft 1,5 wat?
Is bij één keer gebleven, neem ik aan?
Nee gelukkig niet meerquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:28 schreef Blues het volgende:
Jullie wilden toch emigreren? Is dat er ooit van gekomen?
Misschien een stomme vraag, maar als hij zich toch al amper met de kinderen en het huishouden bemoeide, wat is er dan eigenlijk echt veranderd sinds hij is vertrokken? Je deed alles toch altijd al alleen met drie kinderen?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:36 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Oh dat verhaal is weg gevallen zie ik. Hij heeft 1,5 jaar thuis gezeten met een burnout. Het laatste half jaar was hij hersteld en opzoek naar werk ongeveer 2 uur per dag. De rest van de dag was hij voor zichzelf bezig, wandelen, online contacten en gamen. Aan tafel komen eten deed hij niet. Soms een keer een klusje in huis als ik dat gevraagd had soms uit zichzelf
Eigenlijk niks. Dat is ook wel een conclusie die ik getrokken hebquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar als hij zich toch al amper met de kinderen en het huishouden bemoeide, wat is er dan eigenlijk echt veranderd sinds hij is vertrokken? Je deed alles toch altijd al alleen met drie kinderen?
Een vader voor wie een paar keer per jaar de kinderen naar school brengen en 'n pijama aantrekken al teveel is en 'n moeder die ze bij die vader wil dumpen, zodat ze zelf een leven op kan bouwen...quote:
Ik denk niet dat hij dat gaat doen, alleen al om het feit dat hij dan niks meer te zeggen heeft over de kinderen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:48 schreef MultiBanaan het volgende:
Je zult helaas toch met hem moeten blijven interacteren, aangezien jullie samen kinderen hebben, tenzij hij vrijwillig aangeeft dat hij geen voogdij over de kinderen wilt, maar daar kan je hem niet toe dwingen. Vrees dus dat je nog even met hem opgescheept zit, dus dat wordt even moeilijk, maar het leven is geen krentebol
Het is niet heel makkelijk om te regelen dat iemand niets meer te zeggen heeft over zijn eigen kinderen. Zelfs niet in het geval van misbruik helaas (!!!!!)quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:59 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat gaat doen, alleen al om het feit dat hij dan niks meer te zeggen heeft over de kinderen.
Nee ik weet het. Ik zeg ook dat ik niet verwacht dat hij dat gaat doen. Hoe en wat verder weet ik ook niet.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Het is niet heel makkelijk om te regelen dat iemand niets meer te zeggen heeft over zijn eigen kinderen. Zelfs niet in het geval van misbruik helaas (!!!!!)
Dus reken je niet rijk.
Dan moet je dus een omgangsregeling afspreken en hopen dat hij die nakomt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:59 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat gaat doen, alleen al om het feit dat hij dan niks meer te zeggen heeft over de kinderen.
Op dit moment komt hij 1x per weekend een paar uur langs. Soms een weekend niet.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je dus een omgangsregeling afspreken en hopen dat hij die nakomt.
Dat is dan zo'n beetje de omgang waar jullie kind aan gewend is. Dus ik denk goed om dat op papier te zetten. Dan heeft hij in elk geval buiten zijn uren omgang niets meer bij jou te zoeken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:52 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Op dit moment komt hij 1x per weekend een paar uur langs. Soms een weekend niet.
Ik ga zeker niet dwingen voor omgang. Ik ga meer inzetten op financiële verantwoording op lange termijn zodat kinderen ook fatsoenlijk kunnen studeren zonder direct studieschuldquote:Op woensdag 15 juli 2026 22:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is dan zo'n beetje de omgang waar jullie kind aan gewend is. Dus ik denk goed om dat op papier te zetten. Dan heeft hij in elk geval buiten zijn uren omgang niets meer bij jou te zoeken.
Je kunt iemand niet dwingen om omgang te hebben met z'n kind. Formeel wel, maar in de praktijk is dat lastig. En een hoop gedoe.
Dan moet je uit laten rekenen wat hij aan alimentatie zou moeten betalen en hem vragen (of desnoods eisen) om dat te betalen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:40 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik ga zeker niet dwingen voor omgang. Ik ga meer inzetten op financiële verantwoording op lange termijn zodat kinderen ook fatsoenlijk kunnen studeren zonder direct studieschuld
Dat heb ik al laten doen. Hij moet ongeveer 5 jaar lang de helft van de vaste lasten van nu betalen. Daarna is de oudste 18 en hoeft er niet meer voor die betaald te worden. Als ik de andere helft moet bijleggen ga ik ongeveer 30 tot 36 uur per week moeten werken. Dat wordt na die 5 jaar dus een probleem. Het lijkt me ook geen realistische uitkomst. Als de woning verkocht wordt is er overwaarde maar te weinig om iets te kopen met ruimte voor de kinderen. Ik zou dan via sociale huur moeten gaan huren maar dan moet eerst de overwaarde op zijn voordat ik recht heb op huurtoeslag e.d. al met al geen uitkomst waar ik bij geen van 2 enthousiast van wordt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je uit laten rekenen wat hij aan alimentatie zou moeten betalen en hem vragen (of desnoods eisen) om dat te betalen.
Wat wil je dan? Dat hij je je hele leven gaat onderhouden? Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:20 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Dat heb ik al laten doen. Hij moet ongeveer 5 jaar lang de helft van de vaste lasten van nu betalen. Daarna is de oudste 18 en hoeft er niet meer voor die betaald te worden. Als ik de andere helft moet bijleggen ga ik ongeveer 30 tot 36 uur per week moeten werken. Dat wordt na die 5 jaar dus een probleem. Het lijkt me ook geen realistische uitkomst. Als de woning verkocht wordt is er overwaarde maar te weinig om iets te kopen met ruimte voor de kinderen. Ik zou dan via sociale huur moeten gaan huren maar dan moet eerst de overwaarde op zijn voordat ik recht heb op huurtoeslag e.d. al met al geen uitkomst waar ik bij geen van 2 enthousiast van wordt.
Nee natuurlijk niet. Maar net zo goed heeft hij ook verantwoording richting de kinderen opvangen. Ik hoef dat niet alleen te doen omdat ik toevallig vrouw ben. En vervolgens wel alle kosten gaan dragen van studerende kinderen, want dan houdt het op voor hem, maar niet voor mij? Krom hoorquote:Op woensdag 15 juli 2026 23:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat hij je je hele leven gaat onderhouden? Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |