quote:Op zaterdag 4 juli 2026 10:17 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Iemand tips of ervaring met omgang regelen met een vader die er eerder nooit aanwezig was? Ik heb nu het gevoel dat dat nog altijd een strijd gaat blijven en ik neig er dus naar om de kinderen 100% bij hem te gaan laten of zelf weer een leven te kunnen gaan opbouwen.
Aansluitend daarop mijn reactie daar :quote:
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:18 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
[..]
Het zijn je/ jullie kinderen geen gebruiksvoorwerpen die je overweegt bij hem te laten zodat jij je eigen leven weer kunt opbouwen.
Onvoorstelbaar dat je zo over je kinderen kunt denken en niet kijkt naar wat in het belang van je/ jullie kinderen is zeker omdat je al aangeeft dat hij er niet veel naar omgekeken heeft.
Zoals al een paar keer geadviseerd hier zorgen dat je een goede advocaat hebt. Mediation werkt alleen als je allebei redelijk op 1 lijn ligt.
Zorgen dat hij zich zo snel mogelijk bij jou uitschrijft (gezamenlijk huis of niet staat hier los van) maar dan kun je de kindgebonden toeslag aanvragen.
Als je twijfels hebt over de zorg en opvoeding kan er in opdracht van de rechter door de raad van kinderbescherming een onderzoek komen wat het in het belang van de kinderen is qua bezoekregeling.
Sterkte
Rot dat je dit zo voelt. Klinkt een beetje als wrok? Alsof hij ze nu dan niet mag zien omdat hij weinig voor ze gedaan heeft. Het is en blijft hun vader.quote:Verder merk ik dat ik zelf heel erg last heb van de gevoel nooit een vader, nu dan ook niet. Hij is de laatste paar jaar gigantisch verandert qua gedrag en normen/waarden. Ik herken hem niet meer als partner.
Wat wil je oudste kind? Wil die wel zijn vader blijven zien? Of meer wat willen de kinderen vanaf 8 jaar aangezien die spreekrecht hebben bij de kinderrechter en zelf mogen aangeven wat ze willen qua omgang. Of ze mogen een brief schrijven naar de kinderrechter met wat hun wens is.quote:Wie heeft er tips voor me? Ik zie co ouderschap ook niet nog jaren voor me. Ook een omgangsregeling heb ik mn twijfels heel erg sterk bij.
Wat zijn haalbare oplossingen volgens jou dan?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
Lees veel 'wil ik niet'. Je blokkeert compromissen en haalbare oplossingen hiermee. Geen tips, behalve buig wat meer mee.
De oudste weet het niet goed. Die komt op voor mij en beseft ook dat er geen echte interesse in hem is vanuit vader. Die heeft veel mee gekregen van wat er precies speelde. Die er onder wil bij mij wonen. Die heeft ook spreekrecht.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:32 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Aansluitend daarop mijn reactie daar :
[..]
[..]
Rot dat je dit zo voelt. Klinkt een beetje als wrok? Alsof hij ze nu dan niet mag zien omdat hij weinig voor ze gedaan heeft. Het is en blijft hun vader.
Heeft hij ze in gevaar gebracht? Dat zou wel de situatie veranderen.
[..]
Wat wil je oudste kind? Wil die wel zijn vader blijven zien? Of meer wat willen de kinderen vanaf 8 jaar aangezien die spreekrecht hebben bij de kinderrechter en zelf mogen aangeven wat ze willen qua omgang. Of ze mogen een brief schrijven naar de kinderrechter met wat hun wens is.
Bewaar die vraag voor de mediator. Leg daar je wensen/eisen op tafel. Die is getraind om dit soort conflicten uit te onderhandelen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:40 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Wat zijn haalbare oplossingen volgens jou dan?
En ik denk dat we er daar echt niet uit gaan komen. Omdat hij zo veranderd is de afgelopen jaar. Schoolkeuze waar de kinderen nu op zitten is hij bijvoorbeeld niet meer mee eens. Terwijl de kinderen het daar erg goed doen. Zo zijn er tal van voorbeelden.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Bewaar die vraag voor de mediator. Leg daar je wensen/eisen op tafel. Die is getraind om dit soort conflicten uit te onderhandelen.
Maar als je eenmaal samen kinderen hebt, kun je niet zeggen dat je niet met de andere ouder in contact wil blijven omdat je co-ouderschap of een omgangsregeling hebt.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:55 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
En ik denk dat we er daar echt niet uit gaan komen. Omdat hij zo veranderd is de afgelopen jaar. Schoolkeuze waar de kinderen nu op zitten is hij bijvoorbeeld niet meer mee eens. Terwijl de kinderen het daar erg goed doen. Zo zijn er tal van voorbeelden.
Wat jij denkt over de toekomst is nog niet de toekomst. Difficult to see, always in motion. Wat wel realistisch is, is om het gesprek aan te gaan en te kijken wat je nu praktisch kunt regelen. Stap voor stap. Als hij wel mediation ziet zitten moet je daar eerst een deal over proberen te sluiten.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:55 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
En ik denk dat we er daar echt niet uit gaan komen. Omdat hij zo veranderd is de afgelopen jaar. Schoolkeuze waar de kinderen nu op zitten is hij bijvoorbeeld niet meer mee eens. Terwijl de kinderen het daar erg goed doen. Zo zijn er tal van voorbeelden.
Ja dat snap ik. Maar toen ik in het verleden aan de bel trok over een afwezige vader was het das jammer voor je.maar zo is hij eenmaal. Maar de andere kant op mag het dus niet na een scheiding. Heel bijzondere regeleingquote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je eenmaal samen kinderen hebt, kun je niet zeggen dat je niet met de andere ouder in contact wil blijven omdat je co-ouderschap of een omgangsregeling hebt.
Het gaat namelijk niet alleen om wat jij wil, ook om wat de andere ouder wil, en ook om wat de kinderen willen. En voor kinderen is het in de basis belangrijk dat ze met beide ouders contact hebben, tenzij (een van) de ouder(s) een werkeijk gevaar zijn.
Dus met het welzijn van je kinderen voorop dien je open te staan voor mediation en goede regelingen en afspraken waar je kinderen het beste bij gedijen. Niet jij, noch je ex.
Maar willen de 2 die ouder dan 8 zijn wel nog contact of geven ze daar nu verder niks over aan?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:44 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
De oudste weet het niet goed. Die komt op voor mij en beseft ook dat er geen echte interesse in hem is vanuit vader. Die heeft veel mee gekregen van wat er precies speelde. Die er onder wil bij mij wonen. Die heeft ook spreekrecht.
Niet in gevaar gebracht. Wel de jongste bij de oudste dumpen en zelf gaan gamen. Ik was een paar uurtjes weg. Er spelen wel een verslaving mee.
Daarom geen mediation maar een eigen advocaat die goed kijkt naar wat in het belang van jou en je kinderen is.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:55 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die laatste zinnen? Over welke regeling heb je het?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:07 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar toen ik in het verleden aan de bel trok over een afwezige vader was het das jammer voor je.maar zo is hij eenmaal. Maar de andere kant op mag het dus niet na een scheiding. Heel bijzondere regeleing
Nou dat tijdens de relatie dit ter sprake is gebracht dat hij nauwelijks betrokken was en dat dat maar geaccepteerd moet worden. Dat na de relatie er in eens wel door 2 ouders moet samengewerkt wordenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die laatste zinnen? Over welke regeling heb je het?
Door wie?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:51 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Nou dat tijdens de relatie dit ter sprake is gebracht dat hij nauwelijks betrokken was en dat dat maar geaccepteerd moet worden. Dat na de relatie er in eens wel door 2 ouders moet samengewerkt worden
Eh, ja.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 13:51 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Nou dat tijdens de relatie dit ter sprake is gebracht dat hij nauwelijks betrokken was en dat dat maar geaccepteerd moet worden. Dat na de relatie er in eens wel door 2 ouders moet samengewerkt worden
Dit is tijdens de relatie ter sprake gekomen met een professional. Die reageerde dus jammer voor jou, je doet het er maar mee. Toen daarna is er gewoon niks meer veranderd alleen maar slechter gewordenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Door wie?
Welke regeling?
Of is dit de mening van je ex? Of anderen in je omgeving?
-> niet zelf gaan rommelen: mediator.
Wat voor professional was dat, een vrouwonvriendelijke loodgieter?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:36 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Dit is tijdens de relatie ter sprake gekomen met een professional. Die reageerde dus jammer voor jou, je doet het er maar mee. Toen daarna is er gewoon niks meer veranderd alleen maar slechter geworden
Dit is toch geen topic waarin de discussie is wie het meeste schuld heeft aan de scheiding?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 15:06 schreef GerryDV het volgende:
Ik ken ook een aantal verhalen waar de vader zodra hij van werk thuis kwam direct al min of meer werd lastiggevallen met gesnauw, verwijten, stemverheffingen en allerhande negativiteit. Waar normaal erover praten geen optie meer was omdat hij steeds afgekapt werd. Dat in combinatie met weinig respect en een gebrek aan enige vorm van seks of ontspanning. Moreel konden 2 van hun ook niet de stap nemen om vrouwlief op straat te zetten en gingen zich dus steeds vaker onttrekken aan de gezinssituatie, helaas ook van de kinderen, om maar even rust en vrede te hebben. Ik zeg niet dat het bij TS zo is, dat zeker niet, maar het zou ook kunnen dat haar aandeel in de situatie wat van deze kenmerken heeft. En dan kunnen we hier gewoon weinig over zeggen.
Meneer heeft 1,5quote:Op zaterdag 4 juli 2026 15:00 schreef GerryDV het volgende:
Ik blijf dit hele lastige discussies vinden met maar 1 kant van het verhaal. Het zou namelijk ook zo kunnen zijn dat moeder (TS) niet werkt en dat vader daarom dusdanig weinig tijd voor de kinderen herft omdat hij de hele week geld moet verdienen. Daarnasst kan het ook nog eens zo zijn dat er vrijwel geen intimiteit meer is, iets wat voor een man ook funest is en kan zorgen voor onthechting van partner of gezinssituatie. We weten het allemaal niet en moeten TS hier vertrouwen op dat dit het hele verhaal is. En een mediator kon er blijkbaar verder ook weinig mee.
Maargoed, hopelijk weet een ander hier het juiste advies te geven, ik in ieder geval niet met 1 kant van het verhaal.
Nee relatietherapeutquote:Op zaterdag 4 juli 2026 15:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat voor professional was dat, een vrouwonvriendelijke loodgieter?
Meneer heeft 1,5 wat?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:18 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Meneer heeft 1,5
[..]
Nee relatietherapeut
Oh dat verhaal is weg gevallen zie ik. Hij heeft 1,5 jaar thuis gezeten met een burnout. Het laatste half jaar was hij hersteld en opzoek naar werk ongeveer 2 uur per dag. De rest van de dag was hij voor zichzelf bezig, wandelen, online contacten en gamen. Aan tafel komen eten deed hij niet. Soms een keer een klusje in huis als ik dat gevraagd had soms uit zichzelfquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meneer heeft 1,5 wat?
Is bij één keer gebleven, neem ik aan?
Nee gelukkig niet meerquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:28 schreef Blues het volgende:
Jullie wilden toch emigreren? Is dat er ooit van gekomen?
Misschien een stomme vraag, maar als hij zich toch al amper met de kinderen en het huishouden bemoeide, wat is er dan eigenlijk echt veranderd sinds hij is vertrokken? Je deed alles toch altijd al alleen met drie kinderen?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:36 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Oh dat verhaal is weg gevallen zie ik. Hij heeft 1,5 jaar thuis gezeten met een burnout. Het laatste half jaar was hij hersteld en opzoek naar werk ongeveer 2 uur per dag. De rest van de dag was hij voor zichzelf bezig, wandelen, online contacten en gamen. Aan tafel komen eten deed hij niet. Soms een keer een klusje in huis als ik dat gevraagd had soms uit zichzelf
Eigenlijk niks. Dat is ook wel een conclusie die ik getrokken hebquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar als hij zich toch al amper met de kinderen en het huishouden bemoeide, wat is er dan eigenlijk echt veranderd sinds hij is vertrokken? Je deed alles toch altijd al alleen met drie kinderen?
Een vader voor wie een paar keer per jaar de kinderen naar school brengen en 'n pijama aantrekken al teveel is en 'n moeder die ze bij die vader wil dumpen, zodat ze zelf een leven op kan bouwen...quote:
Ik denk niet dat hij dat gaat doen, alleen al om het feit dat hij dan niks meer te zeggen heeft over de kinderen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:48 schreef MultiBanaan het volgende:
Je zult helaas toch met hem moeten blijven interacteren, aangezien jullie samen kinderen hebben, tenzij hij vrijwillig aangeeft dat hij geen voogdij over de kinderen wilt, maar daar kan je hem niet toe dwingen. Vrees dus dat je nog even met hem opgescheept zit, dus dat wordt even moeilijk, maar het leven is geen krentebol
Het is niet heel makkelijk om te regelen dat iemand niets meer te zeggen heeft over zijn eigen kinderen. Zelfs niet in het geval van misbruik helaas (!!!!!)quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:59 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat gaat doen, alleen al om het feit dat hij dan niks meer te zeggen heeft over de kinderen.
Nee ik weet het. Ik zeg ook dat ik niet verwacht dat hij dat gaat doen. Hoe en wat verder weet ik ook niet.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Het is niet heel makkelijk om te regelen dat iemand niets meer te zeggen heeft over zijn eigen kinderen. Zelfs niet in het geval van misbruik helaas (!!!!!)
Dus reken je niet rijk.
Dan moet je dus een omgangsregeling afspreken en hopen dat hij die nakomt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:59 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat gaat doen, alleen al om het feit dat hij dan niks meer te zeggen heeft over de kinderen.
Op dit moment komt hij 1x per weekend een paar uur langs. Soms een weekend niet.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je dus een omgangsregeling afspreken en hopen dat hij die nakomt.
Dat is dan zo'n beetje de omgang waar jullie kind aan gewend is. Dus ik denk goed om dat op papier te zetten. Dan heeft hij in elk geval buiten zijn uren omgang niets meer bij jou te zoeken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:52 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Op dit moment komt hij 1x per weekend een paar uur langs. Soms een weekend niet.
Ik ga zeker niet dwingen voor omgang. Ik ga meer inzetten op financiėle verantwoording op lange termijn zodat kinderen ook fatsoenlijk kunnen studeren zonder direct studieschuldquote:Op woensdag 15 juli 2026 22:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is dan zo'n beetje de omgang waar jullie kind aan gewend is. Dus ik denk goed om dat op papier te zetten. Dan heeft hij in elk geval buiten zijn uren omgang niets meer bij jou te zoeken.
Je kunt iemand niet dwingen om omgang te hebben met z'n kind. Formeel wel, maar in de praktijk is dat lastig. En een hoop gedoe.
Dan moet je uit laten rekenen wat hij aan alimentatie zou moeten betalen en hem vragen (of desnoods eisen) om dat te betalen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:40 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik ga zeker niet dwingen voor omgang. Ik ga meer inzetten op financiėle verantwoording op lange termijn zodat kinderen ook fatsoenlijk kunnen studeren zonder direct studieschuld
Dat heb ik al laten doen. Hij moet ongeveer 5 jaar lang de helft van de vaste lasten van nu betalen. Daarna is de oudste 18 en hoeft er niet meer voor die betaald te worden. Als ik de andere helft moet bijleggen ga ik ongeveer 30 tot 36 uur per week moeten werken. Dat wordt na die 5 jaar dus een probleem. Het lijkt me ook geen realistische uitkomst. Als de woning verkocht wordt is er overwaarde maar te weinig om iets te kopen met ruimte voor de kinderen. Ik zou dan via sociale huur moeten gaan huren maar dan moet eerst de overwaarde op zijn voordat ik recht heb op huurtoeslag e.d. al met al geen uitkomst waar ik bij geen van 2 enthousiast van wordt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je uit laten rekenen wat hij aan alimentatie zou moeten betalen en hem vragen (of desnoods eisen) om dat te betalen.
Wat wil je dan? Dat hij je je hele leven gaat onderhouden? Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:20 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Dat heb ik al laten doen. Hij moet ongeveer 5 jaar lang de helft van de vaste lasten van nu betalen. Daarna is de oudste 18 en hoeft er niet meer voor die betaald te worden. Als ik de andere helft moet bijleggen ga ik ongeveer 30 tot 36 uur per week moeten werken. Dat wordt na die 5 jaar dus een probleem. Het lijkt me ook geen realistische uitkomst. Als de woning verkocht wordt is er overwaarde maar te weinig om iets te kopen met ruimte voor de kinderen. Ik zou dan via sociale huur moeten gaan huren maar dan moet eerst de overwaarde op zijn voordat ik recht heb op huurtoeslag e.d. al met al geen uitkomst waar ik bij geen van 2 enthousiast van wordt.
Nee natuurlijk niet. Maar net zo goed heeft hij ook verantwoording richting de kinderen opvangen. Ik hoef dat niet alleen te doen omdat ik toevallig vrouw ben. En vervolgens wel alle kosten gaan dragen van studerende kinderen, want dan houdt het op voor hem, maar niet voor mij? Krom hoorquote:Op woensdag 15 juli 2026 23:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat hij je je hele leven gaat onderhouden? Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |