Gradek gisteren gestegen naar plek 9, door de massasprint is hij een paar sprinters voorbij gegaan. Ik zie nog wel een mooie route naar de rode lantaarn voor hem:
-Ballerini, Kooij en Bol moeten worden verslagen in de massasprints, want zij moeten noodgedwongen vooraan rijden (als sprinter of lead-out) en zullen dan tijd verliezen op de coureurs die rustig naar de finish peddelen;
-De Kleijn zal binnenkort wel afstappen;
-Haller hoeft dan niet meer te babysitten op De Kleijn en kan in de bergetappes een stuk eerder finishen dan Gradek;
-Slock, Louvel en Van Lerberghe blijven dan over. Volgens mij zijn die alle drie ergens betrokken geweest bij valpartijen (al heb ik dat bij Slock nergens in beeld gezien). Er zijn twee opties: of ze herstellen goed genoeg dat ze ergens tijd kunnen winnen (dus verliezen) komende weken, of ze herstellen zo slecht dat ze net als De Kleijn niet gaan finishen.
Gradek moet zelf natuurlijk wel op de huidige voet blijven doorfietsen. Rustig aan maar niet té rustig dat de tijdslimiet een gevaar wordt. Maar dat is zijn specialiteit, dus dat komt vast goed. Hup Gradek!