abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221297264
Ik ben trouwens op vakantie *G*

Naar het zuiden gereden om er in 40 graden te gaan zitten lijden *G*

We hebben het alsnog prima naar de zin op de camping.

Wel vanavond een moeilijk moment... oma (86) is opgenomen in het ziekenhuis. Vorige maand hersenbloeding en nu uitval in 1 been :{

@Lucky_Strike en anderen met moeilijke families. Hoe doe je dit ;(
pi_221297371
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 20:39 schreef Kaatje1 het volgende:

Oeh, niet al te ernstig gewond hopelijk?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:29 schreef Tele6 het volgende:
Oef @:Blues wat gebeurde er? :{
Niet mega. Wel pijnlijk allemaal. En geschrokken. Verbonden op werk door coll. Wel dienstje uitgezeten de bikkel.
Enorme schaafwond arm, pink kapot, rib pijn en daardoor ff algehele malaise.
Maar niet goed genoeg om mee te gaan.
:{
pi_221297411
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 20:27 schreef z80 het volgende:
Hoe sterk is de eenzame fietser. Die kromgebogen over z'n stuur tegen de wind. Zichzelf een weg baant.
Nog niet gezongen. ;)
Nu pauze.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 21:48:10 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221297713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:31 schreef Tele6 het volgende:

Wel vanavond een moeilijk moment... oma (86) is opgenomen in het ziekenhuis. Vorige maand hersenbloeding en nu uitval in 1 been :{

@:Lucky_Strike en anderen met moeilijke families. Hoe doe je dit ;(
Oh nee, oma -O- Je hebt een tante waar je goed contact mee hebt toch? Ik zou de stress van hier over praten met je ouders gewoon overslaan. Laat je tante oma een flinke knuffel van jou geven. Hopelijk houdt ze het nog minimaal tot na jullie vakantie uit :*

Moeilijke familie, pff. Ik heb dus weer contact met mijn ouders en ik heb ze 3 keer gezien in 2,5 week tijd. Dat had allemaal te maken met hun verhuizing dus het was even niet anders. En vandaag moest ik ze weer bellen wegens iets. Mijn moeder is echt geen steek veranderd. Niet dat ik dat verwacht had natuurlijk.

Ik had een lijstje gemaakt van hoe het zou lopen als we weer contact zouden hebben, ter overweging. Het loopt echt allemaal exact zoals ik had voorspeld.

Dit contact moet echt allemaal een tandje minder.
Spoilers!
  vrijdag 10 juli 2026 @ 21:48:54 #275
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221297725
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Niet mega. Wel pijnlijk allemaal. En geschrokken. Verbonden op werk door coll. Wel dienstje uitgezeten de bikkel.
Enorme schaafwond arm, pink kapot, rib pijn en daardoor ff algehele malaise.
Maar niet goed genoeg om mee te gaan.
:{
Klinkt pijnlijk op al een pijnlijk lijf ;(
Spoilers!
pi_221297729
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:31 schreef Tele6 het volgende:

@:Lucky_Strike en anderen met moeilijke families. Hoe doe je dit ;(
Vakantie zon ! en een zwembad?
Wat sneu voor oma. Woont zij al in een Zorgcentrum op haar leeftijd?
Tante is toch Mantelzorger?

En @Blues Wat naar ook voor golfer. Lag er een steentje of zand of zo? Werken de pijnstillers al?
pi_221297893
In de foyer was het gezellig druk vanmiddag.
Twee groepen van zeker 50 pubers hadden een presentatie over seksuele voorlichting van een prima vrouw!
En vanmiddag was in de grote zaal de generale van een eindshow van een dansgroep. Thema: labels plakken (op mensen).
De (40- 50) jongelui zijn zó hecht en gaan zo leuk en warm met elkaar om.
pi_221298463
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh nee, oma -O- Je hebt een tante waar je goed contact mee hebt toch? Ik zou de stress van hier over praten met je ouders gewoon overslaan. Laat je tante oma een flinke knuffel van jou geven. Hopelijk houdt ze het nog minimaal tot na jullie vakantie uit :*
Ik heb idd goed contact met een tante. Die appte me ook met het nieuws. En ze appte me om te checken of wat mijn moeder tegen haar had gezegd klopte; m'n moeder is al sinds november niet naar oma geweest (deels omdat m'n pa al die tijd met een hernia zit maar ook omdat ze het zo wel rustig vindt) en zei nu tegen tante dat ik had gezegd dat tante er gewoon niet genoeg begrip voor heeft dat m'n ma zo'n zwaar leven heeft etc etc. Heb ik natuurlijk nooit gezegd. Ben wel een tijdje geleden al gestopt om tegen te sputteren als m'n moeder een "Niemand begrijpt me" bui had dus dat zal ze als instemming opgevat hebben :+

Dus naast het nieuws van oma ook een lading dingen die ik wel of niet gezegd zou hebben en een tante die erdoorheen zit. :{

Ik zou ook geweigerd hebben om m'n ma naar oma toe te brengen. Heb het vorige maand aangeboden en raad eens wie degene was die er weigerde :+

Tante is lief. Sowieso gaat ze oma een extra knuffel geven voor me.

B opperde dat ik me misschien beter voel als ik een actievere rol aanneem. Ipv het gedoe van m'n ouders over me heen laten komen, actief zeggen "Komende zondag staan we op de stoep en dan rijden we je naar oma" of zo. Want m'n ouders worden ook een dagje ouder en dit is wat je als volwassene voor je ouder wordende ouders doet?

Maar ik wil me er eigenlijk niet in mengen. Of ik wil ze in hun eigen miserabele sop gaar laten koken. Geen fraaie gevoelens.

Gister bij het zwembad was een moeder haar peuter aan het aanmoedigen om in het badje te springen, maar peuter was bang voor het water dus ze gingen via het trapje in het bad. Mijn ma zou me in m'n nekvel hebben gepakt en midden in het diepe hebben gesmeten. :') en die moet ik nu met zachte hand naar oma toe helpen zodat ze er later geen spijt van heeft?

B zegt "Als je niks doet, wordt het later alleen maar ingewikkelder" maar waarom moet ik het nou weer doen? Waarom moeten kinderen op een gegeven moment voor hun ouders gaan zorgen? Waaraan hebben ze dit verdiend? Heb ik niet al genoeg gedaan door toen ik er woonde voor het huis en voor broertje te zorgen?

quote:
Moeilijke familie, pff. Ik heb dus weer contact met mijn ouders en ik heb ze 3 keer gezien in 2,5 week tijd. Dat had allemaal te maken met hun verhuizing dus het was even niet anders. En vandaag moest ik ze weer bellen wegens iets. Mijn moeder is echt geen steek veranderd. Niet dat ik dat verwacht had natuurlijk.

Ik had een lijstje gemaakt van hoe het zou lopen als we weer contact zouden hebben, ter overweging. Het loopt echt allemaal exact zoals ik had voorspeld.

Dit contact moet echt allemaal een tandje minder.
Wat naar is dat. Ik hoop dat ze de verdere verhuizing-shit zelf kunnen oplossen en dat je wat rust krijgt :*
pi_221298541
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:49 schreef AnneX het volgende:

[..]
Vakantie zon ! en een zwembad?
Wat sneu voor oma. Woont zij al in een Zorgcentrum op haar leeftijd?
Tante is toch Mantelzorger?

En @:Blues Wat naar ook voor golfer. Lag er een steentje of zand of zo? Werken de pijnstillers al?
Zon! Inderdaad.
Een heerlijk zwembad waar we naar hartelust in kunnen rondzwemmen. We hebben dingetjes gekocht om op te duiken O+

Oma woont in een seniorenappartement maar ligt nu in het ziekenhuis.
In principe kan ze allerlei zorg krijgen in het seniorenappartement. Maar nu is het mis met haar been dus daar gaan ze eerst naar kijken? Ik hoop vooral dat ze nog gewoon haar dingetjes kan blijven doen straks want anders (zonder de bridge en de vriendinnen) is er wel erg weinig aan. :{
  vrijdag 10 juli 2026 @ 22:50:14 #281
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221298847
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb idd goed contact met een tante. Die appte me ook met het nieuws. En ze appte me om te checken of wat mijn moeder tegen haar had gezegd klopte; m'n moeder is al sinds november niet naar oma geweest (deels omdat m'n pa al die tijd met een hernia zit maar ook omdat ze het zo wel rustig vindt) en zei nu tegen tante dat ik had gezegd dat tante er gewoon niet genoeg begrip voor heeft dat m'n ma zo'n zwaar leven heeft etc etc. Heb ik natuurlijk nooit gezegd. Ben wel een tijdje geleden al gestopt om tegen te sputteren als m'n moeder een "Niemand begrijpt me" bui had dus dat zal ze als instemming opgevat hebben :+

Dus naast het nieuws van oma ook een lading dingen die ik wel of niet gezegd zou hebben en een tante die erdoorheen zit. :{

Ik zou ook geweigerd hebben om m'n ma naar oma toe te brengen. Heb het vorige maand aangeboden en raad eens wie degene was die er weigerde :+

Tante is lief. Sowieso gaat ze oma een extra knuffel geven voor me.

B opperde dat ik me misschien beter voel als ik een actievere rol aanneem. Ipv het gedoe van m'n ouders over me heen laten komen, actief zeggen "Komende zondag staan we op de stoep en dan rijden we je naar oma" of zo. Want m'n ouders worden ook een dagje ouder en dit is wat je als volwassene voor je ouder wordende ouders doet?

Maar ik wil me er eigenlijk niet in mengen. Of ik wil ze in hun eigen miserabele sop gaar laten koken. Geen fraaie gevoelens.

Gister bij het zwembad was een moeder haar peuter aan het aanmoedigen om in het badje te springen, maar peuter was bang voor het water dus ze gingen via het trapje in het bad. Mijn ma zou me in m'n nekvel hebben gepakt en midden in het diepe hebben gesmeten. :') en die moet ik nu met zachte hand naar oma toe helpen zodat ze er later geen spijt van heeft?

B zegt "Als je niks doet, wordt het later alleen maar ingewikkelder" maar waarom moet ik het nou weer doen? Waarom moeten kinderen op een gegeven moment voor hun ouders gaan zorgen? Waaraan hebben ze dit verdiend? Heb ik niet al genoeg gedaan door toen ik er woonde voor het huis en voor broertje te zorgen?
[..]
Wat naar is dat. Ik hoop dat ze de verdere verhuizing-shit zelf kunnen oplossen en dat je wat rust krijgt :*
Zo lang jij en tante elkaars waarheid maar kennen.

Ik snap wat B zegt maar ik vraag me af hoe realistisch zijn idee is. Ik zou het laten voor wat het is, uit zelfbescherming. Je moeder gaat toch alleen maar zemelen en de kont tegen de krib gooien gok ik. Of aan de andere kant, voor je het weet ben je ineens drie keer in de week hun taxi.

Ik zou ze in hun sop gaar laten koken. Als ze hulp willen, vragen ze er maar om. Ze zorgden ook niet goed voor jou dus het is echt niet automatisch maar normaal dat jij goed voor hen gaat zorgen. Dat ben je totaal niet verplicht. En ik denk dat het je heel veel gaat kosten om het wel te doen.

Mijn ouders hebben de boel gelukkig uitstekend op orde. Mijn moeder wil mijn vader goed achterlaten dus alles is in kannen en kruiken voor als ze er straks niet meer is. Ze zijn van een vrijstaand huis naar een serviceflat met maaltijdservice verhuisd dus hij hoeft zich nergens meer om te bekommeren de rest van zijn leven. Vind ik wel netjes dat ze dat samen zo regelen voor hem.
Spoilers!
pi_221299141
Ai, dat klinkt heet pijnlijk voor G, beterschap, zat morgen nog wel wat pijnlijker zijn -O-

Lastig @Tele6 dat je nu op zo’n afstand zit. Maar goed advies, laat je tante de knuffels overbrengen.

En voor @Lucky_Strike ook al zo’n moeilijke situatie
We have far more in common than that which devides us..
pi_221299275
Ik had helemaal niet gezien dat er al meer gepost was. Het advies van @Lucky_Strike is heel goed. Jij hebt al zoveel moeten slikken en ondergaan. Verder heb je ook nog een broer, die kan ook wel het eea doen.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 23:16:40 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221299309
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 20:20 schreef Blues het volgende:
Floor _O_

Ik zit weer in Caprera *O*
2e avond deze week.. De Kik met orkest speelt 2 albums van Boudewijn de Groot.
Helaas zonder g... wegens val van fiets vanmiddag :{
Oh je, hopelijk blijft de schade beperkt.

De Kik die Boudewijn de Groot speelt, tijdje terug heeft een bekende van me die gezien in Rotterdam. Ik ga es even z'n verslag daarvan op FB weer es lezen _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221299322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Ai, dat klinkt heet pijnlijk voor G, beterschap, zat morgen nog wel wat pijnlijker zijn -O-

Denk het ook.
Ik kwam blij thuis.... maar dat gevoel is alweer weg ook :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221299338
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 23:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh je, hopelijk blijft de schade beperkt.

De Kik die Boudewijn de Groot speelt, tijdje terug heeft een bekende van me die gezien in Rotterdam. Ik ga es even z'n verslag daarvan op FB weer es lezen _O-
Het is echt heel leuk. Superflauwe grappen, leuke interactie met publiek. Geweldig met het orkest. Had wat korte videootjes in mn verhaal gezet 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 10-07-2026 23:35:24 ]
pi_221299345
Hele lastige familiedingesen Tele en Lucky -O- -O-
  vrijdag 10 juli 2026 @ 23:23:16 #288
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221299358
Wat een ellende Blues :*
Spoilers!
pi_221299521
Wat afschuwelijk voor G en voor jou natuurlijk
pi_221299532
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:49 schreef AnneX het volgende:

En @:Blues Wat naar ook voor golfer. Lag er een steentje of zand of zo?
Moest op de rotonde een noodstop maken omdat zijn bril viel. En door de afwezigheid van evenwicht (ook met lopen en andere bewegingen vaak) schoof hij onderuit op een stoepje of zo.
Vrouw in auto achter hem was uitgestapt, fiets en hem geholpen overeind te komen en achter hem aan gereden naar werk.
Daar moest hij shakend en al ff bijkomen.

Kreeg ik om 1300 vanmiddag een appje; niet schrikken, maar ..... :')
pi_221299559
Ach ach ach.
Een e-tricycle dan?
MnX had bijna…een tricycle motor.😉
pi_221299575
Da’s eng, zo evenwicht verliezen. Draagt hij, voor de zekerheid, wel een helm?
pi_221300004
Goedemorgen!

Liefste & logee zijn op pad naar Praag, ik zit vandaag bij de hut met de honden.
Ze komen vanavond laat weer terug, dan met auto vol spullen van zoonvanlogee, plus die zoon met z’n eigen auto en morgen gaan we dan allemaal huiswaarts. Ik zal vandaag de hut alvast opkuisen en hout zagen & hakken enzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221300010
:* voor @Blues & g.
:* voor @Tele6 & oma
:* voor @Lucky_Strike & J
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221300024
@Tele6 je bent je ouders niks verschuldigd.
Maar je ziet dat zelfs @Lucky_Strike zich “verplicht” voelt om toch weer even contact toe te staan.

De kunst is denk ik om op ieder moment te doen en te laten waar je later op terugkijkt zonder jezelf dan te veroordelen.
Dat is uiteraard niet volledig haalbaar maar je mag ook vergevingsgezind zijn. Jegens je eigen zelf. Dat is zelfs zeer aanbevelenswaardig.
pi_221300071
Mogge!

Hoe is het met G @Blues ? Nog een beetje kunnen slapen?

Ik kreeg vanochtend bericht dat Teuntje nog niet weggaat. De mevrouw wil graag de meneer is er nog niet aan toe.
pi_221300106
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 08:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Hoe is het met G @:blues ? Nog een beetje kunnen slapen?

Nee, vreselijke pijnlijke nacht voor hem.
Later meer, zitten al een paar uur op de spoed :{
pi_221300154
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 08:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Och -O- sterkte :*
pi_221300291
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 08:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Jeetje 😘😘
  zaterdag 11 juli 2026 @ 09:32:56 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221300411
Sterkte Blues en golfer :*
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: