Dat jij dit zegt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 08:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar je kan ook niet star blijven vasthouden aan de middeleeuwen als je relevant wilt blijven.
Gewoon het water in wijn veranderen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 08:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
De vraag is of veel water bij de wijn doen er niet toe leidt dat wijn op een gegeven moment geen wijn meer is, maar vooral water. Resultaat in het Westen is in elk geval vooral dat de RK leeg loopt.
Als dat de primaire reden was, dan zouden deze mensen de RK verlaten hebben voor andere christelijke stromingen of zelfs een compleet andere religie, want de zingevingsbehoefte / spirituele behoefte is immers niet minder.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 08:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
De vraag is of veel water bij de wijn doen er niet toe leidt dat wijn op een gegeven moment geen wijn meer is, maar vooral water. Resultaat in het Westen is in elk geval vooral dat de RK leeg loopt.
Die beerput heeft de RK geen goed gedaan, inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als dat de primaire reden was zouden deze mensen de RK verlaten hebben voor andere christelijke stromingen of zelfs een compleet andere religie, want de zingevingsbehoefte / spirituele behoefte is immers niet minder.
De realiteit in Nederland is dat van de uitstroom afgelopen 50 jaar vrijwel alles naar "geen religieuze affiliatie" ging en zelfs als je breder kijkt naar Europa is de uitstroom overwegend ongebonden: atheïst, agnost, of “niets in het bijzonder” (Pew research center).
Nee, de beerput die afgelopen decennia open is gegaan rondom de RK heeft veel meer schade gedaan. Dat soort mensen zijn namelijk wél klaar met religie.
Ja, alleen dan gaan allerlei "liberale" krachten zich roeren en daar lijkt het Vaticaan (helaas) gevoelig voor te zijn.quote:
Mijn God wat creepy. Uit welke horrorfilm komt dat dan?quote:Op donderdag 2 juli 2026 23:01 schreef Tengano het volgende:
Aldus het "heiligdom".
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat is een gebouw in vaticaanstad. Volgens mij heet het de audience hall.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 11:20 schreef YoopY het volgende:
[..]
Mijn God wat creepy. Uit welke horrorfilm komt dat dan?![]()
Het moet de gruwelijkheden van de mensheid na een nucleaire oorlog voorstellen. Jezus komt erin weer tot leven uit een krater gemaakt door een atoombom.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 11:20 schreef YoopY het volgende:
[..]
Mijn God wat creepy. Uit welke horrorfilm komt dat dan?![]()
Ik zat eraan te denken inderdaadquote:Op donderdag 2 juli 2026 21:56 schreef Harvest89 het volgende:
Dat was de vorige keer geen groot succes
https://en.wikipedia.org/wiki/Western_Schism
Een beetje??quote:Op vrijdag 3 juli 2026 12:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het moet de gruwelijkheden van de mensheid na een nucleaire oorlog voorstellen. Jezus komt erin weer tot leven uit een krater gemaakt door een atoombom.
Beetje luguber wel ja voor een bijeenkomsthal
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |