abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221217727
https://nos.nl/artikel/26(...)els-ook-in-nederland

quote:
106 mensen besmet met salmonella na eten van noedels, ook in Nederland

In Europa zijn 106 mensen besmet geraakt met salmonella na het eten van instantnoedels. Volgens de EFSA, de Europese waakhond voor voedselveiligheid, gaat het om besmettingen in veertien landen, waaronder Nederland.

Hoeveel mensen in Nederland ziek zijn geworden, wordt niet gemeld. Ook het Europees Centrum voor Ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) maakt melding van ruim honderd besmettingen.

De eerste gevallen werden in november vastgesteld en sindsdien hebben zeker 49 mensen zich in het ziekenhuis laten behandelen. Een besmetting kan leiden tot hevige misselijkheid, buikkrampen en diarree en is vooral gevaarlijk voor zwangere vrouwen, jonge kinderen, ouderen en mensen met een verzwakt afweersysteem. Voor mensen in goede conditie is een salmonellabesmetting doorgaans niet gevaarlijk.

Oost-Europa
De besmetting is terug te voeren naar een fabrikant in Oekraïne, maar beide EU-instanties noemen daarbij geen naam. Persbureau AP schrijft dat Reeva Foods, een internationale speler in allerlei vormen van kant-en-klaarmaaltijden, vorige week melding maakte van een "vermeende detectie" van salmonella in een partij van zijn noedels.

Deze was bestemd voor de Baltische markt en werd geproduceerd door het Oekraïense bedrijf Euro Food Service. De door het ECDC onderzochte noedels waren afkomstig uit Duitsland en Litouwen. Producten van Reeva Foods zijn in Nederland vooral verkrijgbaar bij Oost-Europese supermarkten.
Ik eet ook regelmatig instant noedels, dus dit komt wel erg dichtbij ;( Die ik eet zijn import uit Azië, dus geen problemen met salmonella persoonlijk :7

Verder wel een karige foto van noedels... :{w Instant noedels eet je met wat groente, een eitje en wat vlees of tofu :{w
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221217782
Hoe kunnen ze geen namen noemen. Gewoon terugroepactie enzo
pi_221217809
Wat verrassend weer dat user Mikey uitgerekend hier een topic over opent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 juli 2026 @ 20:34:33 #4
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221217818
Oooeeeh ik eet elke dag op werk noodles -- om 10 uur voor wie het wil weten -- en ik had maandag enorme buikkrampen en diarree en dat ging nog een beetje door op dinsdag. Hoe kunnen Oekraïense bedrijven trouwens niet bezig zijn met de OORLOGSECONOMIE? Je moet field rations maken, niet je zooitje verpatsen aan de Nederlanders voor wat knaken. Wederkerigheid is een slap excuus.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  Spellchecker donderdag 2 juli 2026 @ 20:35:59 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221217827
Die moeten ze in Rusland droppen met drones :!
  donderdag 2 juli 2026 @ 20:39:24 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221217856
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:20 schreef Mikeytt het volgende:

Verder wel een karige foto van noedels... :{w Instant noedels eet je met wat groente, een eitje en wat vlees of tofu :{w
Op de foto komt het in de buurt van een bakje vol maden.
pi_221217862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:28 schreef snabbi het volgende:
Hoe kunnen ze geen namen noemen. Gewoon terugroepactie enzo
Snap ook niet dat ze geen batchnummer en THT data ofzo benoemen. Deze dingen zijn minimaal een half jaar houdbaar... mensen zullen ze vast nog in de kast hebben liggen
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221217870
Zijn ze hier niet verplicht om de merknaam te noemen? En ik wist niet dat salmonella kon overleven in gevriesdroogde shit die waarschijnlijk na productie nog een maand in het logistieke proces heeft gezeten..
pi_221218040
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:40 schreef GerryDV het volgende:
Zijn ze hier niet verplicht om de merknaam te noemen? En ik wist niet dat salmonella kon overleven in gevriesdroogde shit die waarschijnlijk na productie nog een maand in het logistieke proces heeft gezeten..
Volgens mij overleeft het als mensen het niet koken, maar gewoon heet water over de noedels gieten.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221218140
quote:
88s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:55 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Volgens mij overleeft het als mensen het niet koken, maar gewoon heet water over de noedels gieten.
Zijn er mensen dan die noodles eten zonder ze op te warmen?
pi_221218157
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 21:00 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Zijn er mensen dan die noodles eten zonder ze op te warmen?
Opwarmen wel, maar vaak niet genoeg.

Deed ik ook weleens in mijn studententijd. Noodles in een kom en dan heet water eroverheen, en vervolgens 3 minuten laten weken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221218387
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat verrassend weer dat user Mikey uitgerekend hier een topic over opent.
In Azië eten ze veel instantnoedels en daar leven ze veelal over de 100 _O_
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221218593
Grote uitbraak... 106 mensen in heel Europa :')

Clickbait topic.
pi_221218605
Zullen wel van die gore Oostblokbejaarden zijn geweest die met hun smerige pishanden die noedelslierten uit de machines moeten trekken en in de verpakking frotten.
pindazakje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')