abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221217557
Mijn grootste wens om op Curaçao begraven te worden (alhoewel, begraven is niet het woord, de meeste graven zijn bovengronds). Curaçao is mijn eiland. Hoe kan ik zoiets regelen, bij de notaris? Geld is totaal geen probleem. Het geld dat ik heb gaat naar de zwerfhonden en zwerfkatten op Curaçao na mijn dood.

[ Bericht 16% gewijzigd door -Sigaartje op 02-07-2026 19:55:40 ]
pi_221217608
Laat het vastleggen bij een notaris en zorg dat je nabestaanden op de hoogte zijn
pi_221217623
Je hebt vast niet leren koken op Curaçao
pi_221217625
Vastleggen bij de notaris en niet onbelangrijk: optijd een plekje voor jezelf veilig stellen.

Want je kan wel vastleggen dat je op plek X of Y begraven wilt worden. Maar als daar geen plek (meer) is voor nieuwe graven op het moment dat jij de pijp uit gaat, dan gaat dat feestje niet door. Tenzij je dus bij leven alvast een graf op die plek hebt gekocht.
Dat kopen van een graf zie je vaak bij echtparen. Als de een dood is en de langstlevende graag naast zijn/haar partner begraven wil worden, worden voor de begrafenis van de eerste overledene direct twee plekken op de begraafplaats gepacht of gekocht.
pi_221217633
Stukje kolonialisme na de dood
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221217685
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:02 schreef Ivo1985 het volgende:
worden voor de begrafenis van de eerste overledene direct twee plekken op de begraafplaats gepacht of gekocht.

Je moet connected zijn :')
pi_221217812
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:02 schreef Moass het volgende:
Je hebt vast niet leren koken op Curaçao
Oh jawel. Dat het mij niet goed afgaat, is iets anders.
pi_221218560
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:48 schreef -Sigaartje het volgende:
Geld is totaal geen probleem. Het geld dat ik heb gaat naar de zwerfhonden en zwerfkatten op Curaçao na mijn dood.
Dieren hebben en kunnen niks met geld.
Dus dat is een beetje zonde.
pindazakje
  donderdag 2 juli 2026 @ 21:30:31 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221218655
Vraag het aan je Turkse of Marokkaanse buren.
En verder vind je hier meer informatie;
https://www.nederlandwere(...)-crematie-buitenland
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221220991
Je zou kunnen informeren bij een begrafenisondernemer op Curaçao, je zal niet de eerste zijn vermoed ik.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 07:37:28 #11
483584 incel
they/them
pi_221221097
Dat is echt het laatste waar ik me druk om maak, zal er toch niks van meekrijgen. Not my problem :7
  vrijdag 3 juli 2026 @ 07:49:36 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221221122
Je kunt beter je uitvaartwensen heel expliciet opschrijven in wat ze dan noemen ‘een codicil’ en die op een aantal plekken in je huis neerleggen, en zorgen dat je nabestaanden ervan weten want over het algemeen wordt een testament bij een notaris pas geopend na de uitvaart.

Een testament kan namelijk pas geopend worden als je de akte van overlijden hebt en die is er vaak pas een dag of drie na dat iemand overleden is, op zijn vroegst. En dan is er vaak al heel veel ingang gezet.

Je kunt uiteraard wel een kopie van je testament in huis leggen, dan kunnen je nabestaanden dat lezen. Maar dan kun je het geld voor een testament (als dat alleen bedoeld is voor je uitvaartwensen) beter in je zak houden.

En je kunt trouwens ook niet zeggen: ik wacht met het regelen van een uitvaart tot we die akte van overlijden hebben, want je kunt de akte van overlijden pas aanvragen bij de gemeente als je op dat moment ook aangifte van overlijden doet en om aangifte van overlijden te doen moet je aangeven waar en wanneer de uitvaart plaatsvindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')