SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Ik hou van onverwachte dingen, ik hou alleen niet zo van verrassingen
En gelijk ook weer windkracht 5-6quote:
Is dat nog steeds bij jullie?quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:14 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Op zich wel, maar die hoge luchtvochtigheid is echt killing
Gisteren was het helemaal niet te doen, en normaal gesproken heb ik er ook niet snel last van, maar het was gewoon stikbenauwd. Vandaag iets beter, maar nog steeds benauwdig. De bui van vanochtend was wel lekker voor de plantjes.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:15 schreef Melting het volgende:
[..]
Is dat nog steeds bij jullie?
Hier is het echt flink afgekoeld. Vanmiddag ook nog een behoorlijke bui gehad.
En welkom Ddm.
Dat heb je snel gedaan.quote:
Ja.... nu zie ik jou voor me in baggy trousers.quote:
quote:
Ik vertrok om 17.30 van kantoor in Utrechtquote:
Oh.... dat is een lange terugreis dan.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vertrok om 17.30 van kantoor in Utrecht
En het is zo'n 30 km. hemelsbreedquote:Op donderdag 2 juli 2026 19:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Oh.... dat is een lange terugreis dan.
Welkom brother.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:22 schreef brother52 het volgende:
Verdorie, op deze plek in het noorden ook geen ontvangst
Dat is helemaal niet zo ver.quote:
Nu in Franeker, daar is iets meer beschaving dan waar ik anders altijd zat.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:23 schreef Melting het volgende:
[..]
Welkom brother.
In welke uithoek van noord Nederland zit jij dan?
Nova Zembla?
Is het nog een beetje vol met houden?quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nu in Franeker, daar is iets meer beschaving dan waar ik anders altijd zat.
Qua temperatuur is het hier goed te doen… voor de rest ben ik best wel op maar er moet nog redelijk wat uitgepakt worden en een plekje krijgen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:27 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Is het nog een beetje vol met houden?
quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Qua temperatuur is het hier goed te doen… voor de rest ben ik best wel op maar er moet nog redelijk wat uitgepakt worden en een plekje krijgen.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:30 schreef livelink het volgende:
De Hogeschool van mijn zoon had in al haar wijsheid besloten om vorige week vrijdag toch open te blijven en de toetsen door te laten gaan. Het resultaat van de toets van mijn zoon; hij had een 4, terwijl hij het hele jaar hoge cijfers had gehaald. En daarmee had hij nog boven het gemiddelde gescoord. Er waren precies 6 voldoendes.
Misschien toch hun beleid maar eens herzien. Het was zo warm tijdens de toets dat mijn zoon niet eens kon nadenken en de laatste opgaves maar gewoon geskipt heeft. Nog los van het feit dat hij 4 uur heeft gedaan terug naar huis in die hitte omdat twee treinen uit waren gevallen omdat de airco stuk was en daarna ook nog twee bussen.
Dan hebben jullie het beter gedaan, Symphonic
Oh christ… je zou van een hogeschool toch wel enige mate van intelligentie mogen verwachten.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:30 schreef livelink het volgende:
De Hogeschool van mijn zoon had in al haar wijsheid besloten om vorige week vrijdag toch open te blijven en de toetsen door te laten gaan. Het resultaat van de toets van mijn zoon; hij had een 4, terwijl hij het hele jaar hoge cijfers had gehaald. En daarmee had hij nog boven het gemiddelde gescoord. Er waren precies 6 voldoendes.
Misschien toch hun beleid maar eens herzien. Het was zo warm tijdens de toets dat mijn zoon niet eens kon nadenken en de laatste opgaves maar gewoon geskipt heeft. Nog los van het feit dat hij 4 uur heeft gedaan terug naar huis in die hitte omdat twee treinen uit waren gevallen omdat de airco stuk was en daarna ook nog twee bussen.
Bij de examencommissie. Misschien dat er mensen zijn die dat doen. Mijn zoon heeft zich direct toen hij thuis kwam ingeschreven voor de herkansing en heeft geen zin zich er verder druk over te maken.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:31 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Kun je geen klacht indienen bij ..... hoe heet die stichting ook alweer?
De timing was beroerd maar de beslissing was wel verstandig.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:30 schreef livelink het volgende:
Ik was er gisterochtend vroeg al helemaal klaar mee toen ik overal nog dingen zag die nog ingepakt moesten worden en dat er zelfs nog wasgoed in de machine zat toen de verhuizers al bijna voor de deur stonden.quote:
Kan me voorstellen dat het zwaar is zo.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik was er gisterochtend vroeg al helemaal klaar mee toen ik overal nog dingen zag die nog ingepakt moesten worden en dat er zelfs nog wasgoed in de machine zat toen de verhuizers al bijna voor de deur stonden.
Maar het meeste wat nu nog uitgepakt moet worden is kleding en zo maar dat moet eerst gelabeld worden. Ik pak morgen een steekkar en rijd het in doos en al naar de receptie en wens ze heel veel succes.
Dat klinkt als heel veel gedoequote:Op donderdag 2 juli 2026 19:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik was er gisterochtend vroeg al helemaal klaar mee toen ik overal nog dingen zag die nog ingepakt moesten worden en dat er zelfs nog wasgoed in de machine zat toen de verhuizers al bijna voor de deur stonden.
Maar het meeste wat nu nog uitgepakt moet worden is kleding en zo maar dat moet eerst gelabeld worden. Ik pak morgen een steekkar en rijd het in doos en al naar de receptie en wens ze heel veel succes.
Het is slopend en soms niet voor te stellen dat je ouders ineens niet meer in staat zijn tot de simpelste dingen wat dat betreft.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Goedenavond zorro. Je bent er nu en dat is wat telt!quote:
Hij snapt het niet meer helemaal, en dat hij dan jou schuldgevoel aanpraat is niet leuk.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:49 schreef livelink het volgende:
Mijn vader belde me gisterenavond dat hij morgen naar een begrafenis moet en dat wij hem moeten brengen. Ik weet nog steeds niet wie er nou is overleden en ik heb het verzorgingstehuis maar gevraagd of het klopt dat hij een rouwkaart had waar op stond dat hij morgen een uitvaart heeft. Dat hebben ze bevestigd, dus nu heb ik in de drukke factureringsweek maar weer een aantal uur vrij genomen daarvoor. En dan was hij nog boos dat ik alleen met hem naar de dienst wilde gaan en niet naar de condoleance in een hele andere plaats zelfs. Met alleen de kerkdienst moet ik alsnog van 10 - 14 vrij nemen.
Nee, ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, maar ik word er af en toe wel echt simpel van. Als het morgen blijkt dat het maar een vage kennis is, word ik echt boos, ben ik bang. Aan de telefoon kwam hij niet verder dan 'een vriend van een club'quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:50 schreef Melting het volgende:
[..]
Hij snapt het niet meer helemaal, en dat hij dan jou schuldgevoel aanpraat is niet leuk.
Toch proberen niet boos te worden, livelink. Hij doet het niet expres moet je maar denken.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, maar ik word er af en toe wel echt simpel van. Als het morgen blijkt dat het maar een vage kennis is, word ik echt boos, ben ik bang. Aan de telefoon kwam hij niet verder dan 'een vriend van een club'
Ach, met heel veel zuchten en binnensmonds vloeken kun je best nog snel dingen in dozen proppenquote:Op donderdag 2 juli 2026 19:43 schreef Melting het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het zwaar is zo.
Klopt, denk je vrijwel alles verhuisd te hebben, kom je er achter dat er nog best wat medicijnen, een telefoon en iPad in het oude huis te liggen… vandaag maar weer even terug geweest en met 4 volle dozen terug gekomen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is slopend en soms niet voor te stellen dat je ouders ineens niet meer in staat zijn tot de simpelste dingen wat dat betreft.
Maar je kunt uiteindelijk ook niet voor alles op komen draven.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, maar ik word er af en toe wel echt simpel van. Als het morgen blijkt dat het maar een vage kennis is, word ik echt boos, ben ik bang. Aan de telefoon kwam hij niet verder dan 'een vriend van een club'
Ai ai…. En ontspullen is zo lastigquote:Op donderdag 2 juli 2026 19:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ach, met heel veel zuchten en binnensmonds vloeken kun je best nog snel dingen in dozen proppen
[..]
Klopt, denk je vrijwel alles verhuisd te hebben, kom je er achter dat er nog best wat medicijnen, een telefoon en iPad in het oude huis te liggen… vandaag maar weer even terug geweest en met 4 volle dozen terug gekomen.
Wat dat betreft mag ik blij zijn dat mijn vader geestelijk nog heel erg scherp is (behalve dan vergeten een halve kledingkast in te pakkenquote:Op donderdag 2 juli 2026 19:49 schreef livelink het volgende:
Mijn vader belde me gisterenavond dat hij morgen naar een begrafenis moet en dat wij hem moeten brengen. Ik weet nog steeds niet wie er nou is overleden en ik heb het verzorgingstehuis maar gevraagd of het klopt dat hij een rouwkaart had waar op stond dat hij morgen een uitvaart heeft. Dat hebben ze bevestigd, dus nu heb ik in de drukke factureringsweek maar weer een aantal uur vrij genomen daarvoor. En dan was hij nog boos dat ik alleen met hem naar de dienst wilde gaan en niet naar de condoleance in een hele andere plaats zelfs. Met alleen de kerkdienst moet ik alsnog van 10 - 14 vrij nemen.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:03 schreef livelink het volgende:
Lisa Stansfield - Been around the world?
Dat moet voor je vader ook niet meevallen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag ik blij zijn dat mijn vader geestelijk nog heel erg scherp is (behalve dan vergeten een halve kledingkast in te pakken).
Mijn moeder is helaas een ander verhaal. Die is steeds vaker de weg kwijt… maar met alle verhuisstress en vooral het afscheid moeten nemen van het huis waar ze meer dan 50 jaar gewoond hebben helpt ook niet echt.
Nou, dat doet inderdaad wel wat met een mens. Dat zag ik ook aan mijn moeder.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag ik blij zijn dat mijn vader geestelijk nog heel erg scherp is (behalve dan vergeten een halve kledingkast in te pakken).
Mijn moeder is helaas een ander verhaal. Die is steeds vaker de weg kwijt… maar met alle verhuisstress en vooral het afscheid moeten nemen van het huis waar ze meer dan 50 jaar gewoond hebben helpt ook niet echt.
20 keer roepen dat ze maar 2 kastjes en 2 lades hebben heeft wel wat geholpen. Er is meer achter gebleven dan ik dacht.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ai ai…. En ontspullen is zo lastig
quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat moet voor je vader ook niet meevallen.
Het is ook hartverscheurend als je noodgedwongen weg moet uit je vertrouwde omgeving.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou, dat doet inderdaad wel wat met een mens. Dat zag ik ook aan mijn moeder.
Hou jij nou eens snel op!quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:08 schreef Melting het volgende:
Zong hij nou.... eet je sushi met een lepel?
quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:08 schreef Melting het volgende:
Zong hij nou.... eet je sushi met een lepel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV geboekt 2027: Indonesië, Japan
TRV geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Nederland, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:10 schreef Fogel het volgende:
Ingetuned
Goede mogelijkheid om mijne nieuwe BT speaker te testen.Speaker waar ga je met die fiets naartoe!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
Ingetuned
Goede mogelijkheid om mijne nieuwe BT speaker te testen.Ik vind je vervoersmiddel nog leuker zelfs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ingetuned
Goede mogelijkheid om mijne nieuwe BT speaker te testen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goedenavond
Ik hou van onverwachte dingen, ik hou alleen niet zo van verrassingen
Klopt, dat is voor hem ook erg zwaar, vandaar dat ik de laatste tijd ook best veel in het noorden zat. Maar nu wordt wat de zorg voor mijn moeder betreft alles voor ze gedaan en krijgt mijn vader weer wat rust… kan hij een nieuwe hobby gaan beginnen want hij heeft nu zeeën van tijd over.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat moet voor je vader ook niet meevallen.
Het heeft inderdaad wel wat.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind je vervoersmiddel nog leuker zelfs.
En heeft hij die ook al?quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt, dat is voor hem ook erg zwaar, vandaar dat ik de laatste tijd ook best veel in het noorden zat. Maar nu wordt wat de zorg voor mijn moeder betreft alles voor ze gedaan en krijgt mijn vader weer wat rust… kan hij een nieuwe hobby gaan beginnen want hij heeft nu zeeën van tijd over.
Dat is wel fijn voor hem.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt, dat is voor hem ook erg zwaar, vandaar dat ik de laatste tijd ook best veel in het noorden zat. Maar nu wordt wat de zorg voor mijn moeder betreft alles voor ze gedaan en krijgt mijn vader weer wat rust… kan hij een nieuwe hobby gaan beginnen want hij heeft nu zeeën van tijd over.
Naar huis!quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:11 schreef Melting het volgende:
[..]
Speaker waar ga je met die fiets naartoe!
Het is daar lastig om met de auto te parkeren...quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind je vervoersmiddel nog leuker zelfs.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV geboekt 2027: Indonesië, Japan
TRV geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Nederland, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Naar huis!
[..]
Het is daar lastig om met de auto te parkeren...
[..]Flink apparaat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
Ja, klopt. Het plan was altijd samen met de voetjes vooruit de deur uit maar dat is helaas niet gelukt. Ze zijn wel op tijd om zich heen gaan kijken naar een plek waar ze samen naar toe konden en hebben een erg goede plek gevonden.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:06 schreef Symphonic het volgende:
[..]
[..]
Het is ook hartverscheurend als je noodgedwongen weg moet uit je vertrouwde omgeving.
Dan zingt hij wel een toontje lager.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:15 schreef Symphonic het volgende:
Marshall![]()
Met dat ding kun je niet stiekem dansen
quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Dan zingt hij wel een toontje lager.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:15 schreef Symphonic het volgende:
Marshall![]()
quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Dan zingt hij wel een toontje lager.
Toen ik tegen vriendin zei dat ik een BT speaker had gekocht 'ja maar we hebben er al een'. Think again... we zijn nu gewend aan goed geluid dus buiten ookquote:
Gewoon niet teveel aan de volumeknop zitten. Uurtje geleden even getest, meer dan 50% is niet leuk meer zo hard. Kan tot 127 decibel.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:15 schreef Symphonic het volgende:
Marshall![]()
Nog niet maar er staat een biljart in halquote:
Absoluut. Het scootmobiel is mee, kunnen ze mooi samen de stad verkennen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat is wel fijn voor hem.
Franeker is ook echt een leuk stadje
Willen jullie daar al weg dan?quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Wij blijven rondkijken voor een eventueel ander huis en Franeker behoort zeker tot de opties.
Niet perse, maar er zitten wel wat aspecten aan hier wonen die we elders niet zouden hebben. En liever binnen een paar jaar dit nog een keer doen dan pas over een jaar of 10, want je moet ook weer een tuin opbouwen enzo.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |