pollquote:Afgelopen nacht heb ik de beslissing genomen om mijn periode als bondscoach van het Nederlands Elftal af te sluiten.
Als ik terugkijk op mijn loopbaan voel ik vooral trots en dankbaarheid. Ik heb het voorrecht gehad om te werken bij Vitesse, Ajax, Benfica, PSV, Valencia, AZ, Feyenoord, Southampton, Everton, FC Barcelona en natuurlijk twee periodes bij Oranje. Clubs en mensen die mij hebben gevormd en herinneringen hebben gegeven die ik mijn leven lang zal koesteren.
Juist daarom doet het pijn dat mijn periode bij Oranje zo eindigt. We droomden allemaal van een WK waarin we geschiedenis zouden schrijven. Dat is niet gelukt. Niemand is daar teleurgestelder over dan ik. Als bondscoach draag je die verantwoordelijkheid. Die heb ik altijd gevoeld en zal ik ook altijd blijven voelen.
De afgelopen jaren hebben mij bovendien opnieuw laten beseffen dat er belangrijkere dingen zijn dan voetbal. Voetbal is mijn leven geweest, maar gezondheid is onbetaalbaar. Wanneer iemand van wie je zielsveel houdt een zware strijd voert, verandert je perspectief. Mijn vrouw Bartina heeft mij, ondanks haar eigen ziekteproces, iedere dag gesteund en aangemoedigd om mijn werk als bondscoach af te maken. Dat getuigt van een ongelooflijke kracht. Ik ben haar daar meer dankbaar voor dan ik ooit onder woorden zal kunnen brengen.
Ik wil alle spelers bedanken met wie ik heb mogen werken. Jullie inzet, karakter en vertrouwen hebben mij iedere dag gemotiveerd. Dank ook aan mijn staf, de KNVB, alle medewerkers achter de schermen en de clubs waar ik heb mogen werken. Maar bovenal dank aan de supporters. Voor jullie steun, juist ook op de momenten dat het moeilijk was. Het was een enorme eer om Nederland te mogen vertegenwoordigen als bondscoach.
Ik neem afscheid met gemengde gevoelens. Natuurlijk had ik mijn periode bij Oranje het liefst afgesloten met een wereldtitel. Die droom is helaas onvervuld gebleven. Maar boven alles overheerst de trots. Trots op alles wat het voetbal mij heeft gebracht, op de mensen die ik heb ontmoet en op het feit dat ik van mijn grootste passie mijn beroep heb mogen maken.
Bedankt voor al die jaren vol vertrouwen, kritiek, steun, teleurstellingen, successen en https://www.facebook.com/RonaldKoeman.Official
Weinig triest aan als dat persoonlijke redenen heeft.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom laat je bewust het stuk weg dat hij bij Liverpool een kundige voetballer is?
Overigens: Virgil op je shirt zetten omdat Depay zonodig Memphis erop moet hebben staan is ook een best trieste houding. Meegaan met de triestheid in plaats van standvastigheid.
Uitgerekend Weghorst wordt uitgelachen om zijn drama en zijn passie. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Weghorst knalt er 2 in tegen Argentinië, is hier betrokken bij de 1-0, schiet zowel tegen Argentinië als tegen Marokko zijn penalty er strak in met een killerkop en jankt na afloop als het niet is gelukt en staat met oprechte emotie de journalisten te woord.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:48 schreef Perrin het volgende:
De samenvatting van Koeman en Virgil is: bangig en behoudend voetbal.
Echt hoog tijd voor een lichting met lef en passie. Durf en zelfvertrouwen.
Laat de wereld zien wat je kan. Wat het Nederlands elftal kan en waar het voor staat.
Je bent een topsporter en je vertegenwoordigt Nederland.
Een beetje peper in de reet.
Heeft wel een uur lang netjes elke bal ingeleverd bij een Marokkaan maar daar praten we maar niet overquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uitgerekend Weghorst wordt uitgelachen om zijn drama en zijn passie. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Weghorst knalt er 2 in tegen Argentinië, is hier betrokken bij de 1-0, schiet zowel tegen Argentinië als tegen Marokko zijn penalty er strak in met een killerkop en jankt na afloop als het niet is gelukt en staat met oprechte emotie de journalisten te woord.
Als 4 van de betere spelers in het elftal zijn passie en strijdlust hadden, kwamen we een stuk verder.
Je leest weer eens niet. Ik zei als de betere spelers...quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Heeft wel een uur lang netjes elke bal ingeleverd bij een Marokkaan maar daar praten we maar niet over
Misschien moet ik hockey gaan kijken dan, met voetbal kijken heb ik uiteindelijk nooit kunnen juichen om een prijs.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Met het hockey winnen we titel na titel. Waarom trekken we geen hockeycoach aan voor een stuk begeleiding?
Veel aspecten van het hockey zijn overdraagbaar naar het voetbal.
Voor welke club ben jij dan?quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien moet ik hockey gaan kijken dan, met voetbal kijken heb ik uiteindelijk nooit kunnen juichen om een prijs.
En veel zaken ook niet. Zoals wissel beleid, pressing, verdedigen van spelers of ruimtes, standaard situaties etcquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Met het hockey winnen we titel na titel. Waarom trekken we geen hockeycoach aan voor een stuk begeleiding?
Uiteindelijk is het wel frustrerend om het Nederlandse elftal bij vlagen weergaloos te zien spelen en uiteindelijk altijd te verliezen door slechte coaches (Koeman, Blind, de Boer), tactische blunders (Robben gewisseld in 2004, gokken op penalty's met Argentinië) of momenten waarop ze het net laten afweten (Robben in 2010, tegen Portugal in 2006) of door pech (Rusland 2008 met Bouhlarouz situatie)quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien moet ik hockey gaan kijken dan, met voetbal kijken heb ik uiteindelijk nooit kunnen juichen om een prijs.
Zover ik weet staat Virgil erop omdat z'n vader er nooit voor hem is geweest en het gezin heeft verlaten toen hij jong was. Op zich een goed argumentquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom laat je bewust het stuk weg dat hij bij Liverpool een kundige voetballer is?
Overigens: Virgil op je shirt zetten omdat Depay zonodig Memphis erop moet hebben staan is ook een best trieste houding. Meegaan met de triestheid in plaats van standvastigheid.
Je kan ook je achternaam laten aanpassen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:47 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Zover ik weet staat Virgil erop omdat z'n vader er nooit voor hem is geweest en het gezin heeft verlaten toen hij jong was. Op zich een goed argument
Ik heb een beter idee. Misschien moet jij alleen maar hockey gaan volgen!quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Jij begint nu toch ook niet he.quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:50 schreef Coco het volgende:
[..]
Je kan ook je achternaam laten aanpassen.
Zo heb ik het nooit bekeken.quote:
India wint titel na titel in het kabaddi, maar ja, net als hockey is dat helaas niet zo'n grote sport natuurlijk, vergeleken met voetbalquote:Op donderdag 2 juli 2026 14:56 schreef Richestorags het volgende:
Maar waarom staat er bij zijn club dan wel 'Van Dijk' op zijn shirt?quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:47 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Zover ik weet staat Virgil erop omdat z'n vader er nooit voor hem is geweest en het gezin heeft verlaten toen hij jong was. Op zich een goed argument
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |