Ze zullen tegen dezelfde problemen als Apple aanlopen die jaren terug al alternatieve online stores moest toestaan.quote:Op donderdag 2 juli 2026 06:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Je kan PlayStation games alleenbkopen in de PlayStation Store. Is dit niet gewoon monopolie en dat vindt de eu sowieso niet leuk.
Nergens dusquote:Op donderdag 2 juli 2026 01:43 schreef raptorix het volgende:
Snap de Fophef ook niet helemaal, koop je die zooi toch lekker niet, koop je je spelletjes lekker fysiek bij een aanbieder die dat wel doet.
Ze houden de code in a box nog wel voor retailersquote:Op donderdag 2 juli 2026 06:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Je kan PlayStation games alleenbkopen in de PlayStation Store. Is dit niet gewoon monopolie en dat vindt de eu sowieso niet leuk.
Ik bedoel: Je bezit het product niet, je mag het gebruiken, je kunt het niet doorverkopen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heeel soms, in de Steam sale, voor een paar eurootjes met 90% korting.
Paar maanden gewoon dvd's gekocht, omdat ik geen zin had om een abo te nemen op Disney+quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:30 schreef AFA2022 het volgende:
Ze dwingen de consumer naar huren zoals Cloudgaming, het wordt dus huren en je ownt nothing. Zo is het ook gegaan met de muziek en film industrie. Fysieke games worden straks nostalgie, net zoals cd’s, VHS banden, cassettebandjes en dvd’s dat zijn geworden.
De nieuwe generatie zal ermee opgroeien en zal het gewoon als normaal beschouwen.
Ik heb sowieso mijn eigen media server draaien. Die zal ik alleen maar upgraden zeg maarquote:Op donderdag 2 juli 2026 08:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Paar maanden gewoon dvd's gekocht, omdat ik geen zin had om een abo te nemen op Disney+
Dat is dus het probleem, die gaan er amper meer zijn, ook omdat Sony daar een groot aandeel in heeft.quote:Op donderdag 2 juli 2026 01:43 schreef raptorix het volgende:
Snap de Fophef ook niet helemaal, koop je die zooi toch lekker niet, koop je je spelletjes lekker fysiek bij een aanbieder die dat wel doet.
Oh, zo.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoel: Je bezit het product niet, je mag het gebruiken, je kunt het niet doorverkopen.
Ik doe niet anders meer. Geen streaming diensten, geen nieuwere consoles. Ik zat nog over een PS5 te twijfelen, maar Sony maakt het me zo wel erg makkelijk. Ook goed, dan kan ik met dat geld weer een flinke stapel 4K BD's bestellen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Daarom fysiek kopen als je echt iets wilt kunnen gebruiken hoe je dat zelf wilt, wanneer je dat zelf wilt, hoe lang je dat zelf wilt.
Nouja, ik ken mensen die een Nintendo Switch hebben en die na het uitspelen van het spel hem ruilen of verkopen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Oh, zo.
Ik vind het op zich geen probleem, ik heb nog wel een bak met oude cd-rom games, maar wat is de kans dat ik daar iets uit pak en het ga installeren? Die 'bezit' ik dan, maar het is te gedateerd om er iets mee te doen. Of een fysieke cd luisteren, dat doet ook bijna niemand nog. Je hebt bij de kringloopwinkels bakken met oude cd's staan die je voor 50 cent kunt kopen, allemaal onzin eigenlijk. Je kan alles aanklikken op Spotify en het meteen horen, inclusief een hele playlist met gelijkwaardige muziek.
Oh ja leuke spelletjes met vrouwen die piemels hebben zekerquote:Op donderdag 2 juli 2026 08:47 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Games uit Azië zijn nog niet geruïneerd door het woke virus.
[ x ]
Velen hebben nou eenmaal een voorkeur voor fysieke media. Niets mis mee, en zeker niet 'allemaal onzin'. Hou toch gvd eens op met jouw mening als feit te presenteren.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:39 schreef DrDentz het volgende:
allemaal onzin eigenlijk. Je kan alles aanklikken op Spotify en het meteen horen, inclusief een hele playlist met gelijkwaardige muziek.
Leuk en aardig als iemand die voorkeur heeft. Maar er verandert letterlijk NIETS t.o.v. een fysieke game of een digitale game. De game blijft de game.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:48 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Velen hebben nou eenmaal een voorkeur voor fysieke media. Niets mis mee, en zeker niet 'allemaal onzin'. Hou toch gvd eens op met jouw mening als feit te presenteren.
Dat geloof je toch zelf niet?quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:50 schreef bianconeri het volgende:
Dikke prima, als daarmee de prijzen ook gewoon gelijk of lager worden.
Fysieke discs is zo 20e eeuw. Vroeger ook hele kast vol met hoesjes en de discs.
Totaal onzin en verstoft daar maar wat.
Ik geloof het niet, maar hopen magquote:Op donderdag 2 juli 2026 08:54 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zelf niet?
En ook voor jou, hou op met je arrogante mening als feit te presenteren. Fysiek is geen 'totale onzin'. Dat het dat voor jou is, maakt dat niet voor iedereen een feit.
Als fysiek er volledig uit gaat, ga ik volledig over op piraterij in elk geval.
Het gaat er helemaal niet om óf er wat zou veranderen. Ik doe niet aan digitale media, of dat nou games zijn, films of series (muziek interesseert me niets). Ik wil collecties in mijn kast. Ik wil een fysieke disc in mijn niet aan internet aangesloten console of speler kunnen stoppen, en kunnen spelen/kijken. Dat was tot voor kort geen enkel probleem. En als dat straks niet meer kan, heb ik een enorme collectie om op terug te vallen. Maar ik ga dan de makers niet meer sponsoren met geld aan abonnementen en media die ik niet fysiek op disc kan krijgen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik geloof het niet, maar hopen mag
De prijzen zullen er in elk geval niet meer door stijgen dan wanneer het wel zou blijven.
Het is geen mening, het is een simpel feit.
Gaming wordt echt 0,0 anders of het nou fysiek is of digitaal.
Ik heb een mix van beiden, maar vooral digitaal. Ongeacht welk spel ik speel helemaal geweldig.
heb al genoeg discs ook weg moeten gooien omdat ze niet meer werkten. Geen probleem daarmee digitaal![]()
En nee ook voor jou zou er niets veranderen fysiek of digitaal. Dat verzin je maar vanwege je voorkeur.
Toevoeging: Bij games niet nee. Bij films/series wel degelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:00 schreef bianconeri het volgende:
En nee ook voor jou zou er niets veranderen fysiek of digitaal. Dat verzin je maar vanwege je voorkeur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |