Eindelijk weer eens de ouderwetse bord op schoot experience, dat was toch alweer anderhalve week terug. 6 uur is voor de Nederlander die gewoon een simpel kantoorbaantje heeft en een beetje op tijd kan koken echt dikke prima. Zelf hoop ik het te halen door allerlei afspraken. Gelukkig is het niet het meest vervelende affiche om te missen.
Want ja, dat is Engeland tegen DR Congo. Democratische Republiek Congo. Congo-Kinshasa. Dokter Congo. Echt niet de meest aansprekende pot van deze KO-fase. Voornamelijk vanwege Engeland. Ja, dat was een kwartier leuk tegen Kroatië. Niet slecht, Kroatië is toch een gewezen topteam. In de eerste helft nog een goedkope pingel en 2 wondergoals tegen, maar vooral het eerste deel van helft 2 was echt goed en daar hadden ze wel 4x kunnen scoren. Maar buiten dat was het niet imposant, tegen het lage blok van Ghana bleef het 0-0 en het lage blok van Panama was ook moeizaam te slachten: 0-2 uiteindelijk en wel groepswinst. Daardoor in het iets betere schemadeel, met wat minder echte toplanden. Maar makkelijk wordt het hierna echt niet. En Congo is defensief ook best degelijk...
Want ja, de Congolezen spelen echt heel behoorlijk. Tegen Portugal een terechte 1-1, hadden zelfs wat kansjes op de tweede. Al kwamen ze ook een paar keer goed weg. Tegen Colombia een terechte nederlaag, maar ook pas na een late goal. Tegen Oezbekistan leek het even mis te gaan, maar na een pingel mee door een moment van lichtzinnigheid van Khusanov werd Congo de juiste kant op geholpen en won het met 3-1. En dus toch de KO-fase, al was het even spannend.
Daarin voor Wan-Bissaka en Tuanzebe een pikante wedstrijd. De geboren Engelsen spelen voor Congo. Uiteraard is het de eerste ontmoeting tussen Engeland en Congo, en uiteraard is zo'n vroege wedstrijd weer lekker in Atlanta. Maar goed, ik zou er niet té uitgebreid voor gaan zitten. Al kan het allemaal nog wel interessant worden als Congo zich goed houdt. Dat Engeland zo even doorgaat is voor mij geen gegeven.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>