abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221203891
Het water in de spoelbak blijft na het doortrekken nog steeds doorlopen. Met de vlotterkraan lijkt niks mis. Daaraan heb ik een touwtje gebonden en aan de andere kant een verfroer-stokje: zo kan ik voorkomen dat de spoelbak zich blijft vullen, want anders gaat het mij wel erg veel aan water kosten.

Het euvel lijkt simpel te verhelpen. De rubberen afsluitring onderin de spoelbak is versleten en lekt.

Ik ben ecbt een leek daarin en ik heb tot nu toe nog geen info gevonden hoe ik dat zelf zou kunnen oplossen. Bij de Hornbach blijken die afsluit-ringen te bestaan in alle soorten en maten. Ik heb wat foto's gemaakt. Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem kan oplossen. (Ik heb het idee dat een loodgieter bellen mij a priori honderden euros gaat kosten, ook als er niks aan de hand is :{ )

Ik las wel ergens dat de eerste stap is om het kraantje naar de spoelbak dicht te draaien. Ik heb een foto gemaakt van de knop van dat kraantje. Het lukt mij namelijk niet om die met de hand dicht te draaien. Ik zou 'm schoon kunnen maken met antikalk-middel en proberen met een grijptang open te draaien. Maar ik wil eerst checken of dat veilig is, want ik ben bang dat ik dan iets kapotmaak en dat het een waterballet gaat worden.

Ik heb het idee dat het verder eenvoudig is om die PVC-buis onderin de spoelbak los te draaien en dan kan de rubberen ring vervangen worden. Maar hoe precies ik heb geen idee.
pi_221204602
Het membraam in de vlotter zal verkalkt/versleten zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_221204762
En als je niet weet hoe je zo'n kraantje moet vervangen, zou ik er zeker niet te veel kracht op zetten om hem open of dicht proberen te draaien.
Doordat hij eigenlijk nooit gebruikt wordt, bouwt kalk zich op en gaat het vast zitten.
Je zal niet de eerste zijn die hem kapot draait.
Vraag maar niet hoe ik dat weet.
Zet iig de hoofdwaterkraan uit, voordat je eraan gaat beginnen.
pi_221204771
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 13:35 schreef Jordy-B het volgende:
Het membraam in de vlotter zal verkalkt/versleten zijn.
De vlotter is dat stuk piepschuim wat er achter hangt.
pi_221204841
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 12:59 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het water in de spoelbak blijft na het doortrekken nog steeds doorlopen. Met de vlotterkraan lijkt niks mis. Daaraan heb ik een touwtje gebonden en aan de andere kant een verfroer-stokje: zo kan ik voorkomen dat de spoelbak zich blijft vullen, want anders gaat het mij wel erg veel aan water kosten.

Het euvel lijkt simpel te verhelpen. De rubberen afsluitring onderin de spoelbak is versleten en lekt.

Ik ben ecbt een leek daarin en ik heb tot nu toe nog geen info gevonden hoe ik dat zelf zou kunnen oplossen. Bij de Hornbach blijken die afsluit-ringen te bestaan in alle soorten en maten. Ik heb wat foto's gemaakt. Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem kan oplossen. (Ik heb het idee dat een loodgieter bellen mij a priori honderden euros gaat kosten, ook als er niks aan de hand is :{ )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik las wel ergens dat de eerste stap is om het kraantje naar de spoelbak dicht te draaien. Ik heb een foto gemaakt van de knop van dat kraantje. Het lukt mij namelijk niet om die met de hand dicht te draaien. Ik zou 'm schoon kunnen maken met antikalk-middel en proberen met een grijptang open te draaien. Maar ik wil eerst checken of dat veilig is, want ik ben bang dat ik dan iets kapotmaak en dat het een waterballet gaat worden.

Ik heb het idee dat het verder eenvoudig is om die PVC-buis onderin de spoelbak los te draaien en dan kan de rubberen ring vervangen worden. Maar hoe precies ik heb geen idee.
Woon je in een huur- of een koophuis?
pi_221204996
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 12:59 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Maar goed, als je met je "houtje-touwtje" oplossing de boel afsluit, stopt ie dan met stromen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221205405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 14:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Woon je in een huur- of een koophuis?
koopwoning. Ik woon in mijn ouderlijk huis na het overlijden van mijn moeder
pi_221205419
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 15:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
koopwoning. Ik woon in mijn ouderlijk huis na het overlijden van mijn moeder
Ja, dan moet je dat soort problemen inderdaad zelf oplossen.
Heb je geen vriend(in) die je hierbij kan helpen?
pi_221205424
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 14:26 schreef blomke het volgende:

[..]
Maar goed, als je met je "houtje-touwtje" oplossing de boel afsluit, stopt ie dan met stromen??
De bak loopt dan leeg. Hij vult zich daarna niet meer opnieuw, omdat de vlotterkraan door dat touwtje niet zakt.

Dat leeglopen ging eerst nog niet zo snel, zodat de spoelbak wel gevuld kan worden als ik dat latje eraf draai. Dat leeglopen gaat wel steeds sneller
pi_221205560
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, dan moet je dat soort problemen inderdaad zelf oplossen.
Heb je geen vriend(in) die je hierbij kan helpen?
Iemand bij mij in de buurt is loodgieter en had het tijdelijk opgelost door die rubberen ring in te vetten. Ik kan weer naar hem toe. Ik wil het wel ff hier checken. Vooral vanwege dat kraantje. Hij zei dat ik daar niet aan mocht komen. Ik lees echter zelf op meerdere websites dat je bij complicaties zoals nu bij mij, je dat kraantje moet dichtdraaien: dan kan je de spoelbak helemaal leegmaken.

WC-water is leidingwater waar kalk in zit. Mensen die het binnenwerk van hun wc willen ontkalken, zouden dat moeten kunnen doen door dat kraantje dicht te draaien en de spoelbak een nacht in azijn te laten weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')