Zijn woorden vallen ook niet meer onder de vrijheid van meningsuiting maar simpelweg onder terrorisme.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:51 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Niet alleen naïef. Dit soort figuren zijn een gevaar voor dit land.
Heb je een bron waaruit blijkt dat slechts 1:1.000.000 asielzoekers gevaarlijk is? Die zie ik dan graag…quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Feiten zijn naief?
[..]
Nee, dat is een feit. Rationeel is die angst of haat niet.
Er is geen enkele aanleiding om die angst wel te hebben. In brede zin gesproken he (er zal vast en zeker iemand zijn die moslim af is of wat dan ook).
Jouw persoonlijke mening mag anders zijn, maar rationeel is het niet.
3 op de 100 is verdacht, dat is wat anders dan dader.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je een bron waaruit blijkt dat slechts 1:1.000.000 asielzoekers gevaarlijk is? Die zie ik dan graag…
Ik ken namelijk het cijfer 3 op de 100 (als in per jaar verdacht van een misdrijf).
Dat zie je toch ook in de huidige politiek. Nooit gedacht dat het bewust was, maar met wat er de laatste jaren gaande is, kun je het bijna niet meer ontkennen. Zelfs Arabieren in het midden-oosten hebben hiervoor gewaarschuwd, maar de EU geeft geen fuck.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:51 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Niet alleen naïef. Dit soort figuren zijn een gevaar voor dit land.
En weer die stropop.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
3 op de 100 is verdacht, dat is wat anders dan dader.
Volgens het CBS: ´´Het aandeel veroordeelden onder alle statushouders (ongeacht leeftijd en geslacht) bedraagt tot en met verslagjaar 2023 1 procent of minder binnen alle cohorten, terwijl het aandeel verdachten per cohort varieert tussen 1 en 2 procent.´´
https://longreads.cbs.nl/(...)ie-van-statushouders
Als jij minder dan 1 procent al een legitieme aanleiding vindt om moslims te vrezen en haten, dan moet jij dat weten. Maar rationeel is het niet.
En nee ook niet als je rekent met 3%.
3 procent blaast zichzelf op, 90 procent viert daarom een feestje.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En weer die stropop.
Ik heb gezegd dat de Islam gevaarlijk is.
Als nog geen 1% van die mensen iets doet, hoe kan je dan zeggen dat ze gevaarlijk zijn?quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En weer die stropop.
Ik heb gezegd dat de Islam gevaarlijk is.
Je blijft maar moeite houden met de islam en moslims uit elkaar te houden, is het niet?quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als nog geen 1% van die mensen iets doet, hoe kan je dan zeggen dat ze gevaarlijk zijn?
Dat jij er persoon iets tegen hebt en bang voor ze bent, heel slecht maar moet je lekker zelf weten.
Er is echter totaal geen feitelijke en dus rationele reden voor angst of haat.
Al zijn het er 3 op 1.000 Alsnog teveel.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
3 procent blaast zichzelf op, 90 procent viert daarom een feestje.
quote:het gebruik van termen als 'omvolking' en 'remigratie'. Dit "zorgt voor een voedingsbodem voor geweld, angst, haat en racisme in de samenleving en ondermijnt sociale cohesie
Het zijn toch echt die extremisten en jihadisten die dat hier komen doen. Waarom blijven ze gewoon niet lekker in het Midden Oosten?quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:28 schreef bianconeri het volgende:
Er zal geen dag voorbij gaan of onze Howard komt wel weer even zijn extreem rechtste gevoelens te delen met ons.
Wat een topper is het toch ook he, komt gewoon elke dag zijn moslim haat hier spuwen.
1% is dus 1000 op 100.000. Vind ik veel. Als die allemaal zware aanslagen gaan plegen is geen kermis of K dag meer veilig natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als nog geen 1% van die mensen iets doet, hoe kan je dan zeggen dat ze gevaarlijk zijn?
Dat jij er persoon iets tegen hebt en bang voor ze bent, heel slecht maar moet je lekker zelf weten.
Er is echter totaal geen feitelijke en dus rationele reden voor angst of haat.
Probeer eens een lijstje van extreem rechtse slachtoffers te geven dat ook maar in de verste verte lijkt op wat hier te vinden is.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Extreem rechts is een veel groter gevaar dan een handvol moslimfundamentalisten.
Leuk trouwens dat je rechts tussen haakjes zet. Fatsoenlijk rechts bestaat in elk geval niet meer, als het ooit heeft bestaan.
Elke misdadiger is er 1 teveel. Dat spreekt voor zich.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:56 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
1% is dus 1000 op 100.000. Vind ik veel. Als die allemaal zware aanslagen gaan plegen is geen kermis of K dag meer veilig natuurlijk.
Het is ook een optel som: als ze ons niet opblazen dan beroven ze je wel, als ze dat niet doen dan rijden ze extreem roekeloos op de weg, als ze dat niet doen dan zorgen ze wel dat buurten en wijken verloederen. Alleen maar ellende met die immigratie.
Ah ja, vandaar dat elke misdaad in Nederland ineens een bomaanslag is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:54 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Het zijn toch echt die extremisten en jihadisten die dat hier komen doen. Waarom blijven ze gewoon niet lekker in het Midden Oosten?
Het is nog niet eens 1%. Altijd teveel, elke misdadiger is teveel.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Al zijn het er 3 op 1.000 Alsnog teveel.
Kan je Islam en moslims uit elkaar houden dan?quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je blijft maar moeite houden met de islam en moslims uit elkaar te houden, is het niet?
De invloed van de islam is hier gelukkig zeer beperkt. In landen waar de invloed wel groot is liggen de feiten heel anders en dat weet je best.
Nogmaals, die ene 1% aan verkrachters, misdadigers, haatbaarden, niet vredelievende mensen zit NIEMAND op te wachten. We hebben al genoeg problemen in dit land. En dan hebben we het nog niet over de meer dan 1% aan levenslange uitkeringen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dat elke misdaad in Nederland ineens een bomaanslag is.
[..]
Het is nog niet eens 1%. Altijd teveel, elke misdadiger is teveel.
Maar als nog niet eens 1% een misdadiger is, dan slaat het nergens op om de anderen te haten.
quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nederland, en geen enkel Europees land, kent grote problemen ermee feitelijk bekeken.
Dat jij daar bang voor bent moet jij lekker weten, het is alleen niet rationeel.
https://www.start.umd.edu/data-tools/GTDquote:Op woensdag 1 juli 2026 10:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Probeer eens een lijstje van extreem rechtse slachtoffers te geven dat ook maar in de verste verte lijkt op wat hier te vinden is.
https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30
Waar zeg ik dat er GEEN misdaden zijn dan?quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:54 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]Alle aanslagen vergeten, onthoofding laatst in Noord Ierland gemist? Etcetra etcetra.
IEDER land in West-Europa heeft er problemen mee. En waarom hebben we nooit gezeik met Zuid-Amerikanen, Noord-Amerikanen, Japanners en Koraenen. Rara hoe kan dat.
Jij roept dat we geen problemen ermee hebbenquote:Op woensdag 1 juli 2026 10:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat er GEEN misdaden zijn dan?
Precies, helemaal nergens.
Ik geef je alleen maar de feiten weer over Nederland. Nog geen 1% van alle legale immigranten (ja, dus ALLE immigranten) is een misdadiger.
Dat zegt dus niet dat er GEEN misdaden zijn. Het geeft alleen weer dat maar een zeer klein deel van de immigranten slecht/misdadig is.
En het begon met iemand die zegt dat het rationeel is om de Islam en moslims te haten of vrezen.
Maar als jij alles wat minder dan 1% kans heeft al rationeel zou vinden, dan wil ik graag nu al een psych voor je bellen. Want dan heb je HEEL VEEL angsten in je leven.
20-25% van alle verkeersdoden zijn voetgangers bv.
Iedereen met werkende hersencellen kan een gewelddadige ideologie die haaks staat op onze waarden, die de macht wil overnemen en die alle ongelovigen (lees: niet-moslims) wil bekeren, dan wel doden onderscheiden van mensen die geassocieerd worden met deze ideologie, maar niet noodzakelijk (alles van) deze ideologie onderschrijven.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kan je Islam en moslims uit elkaar houden dan?
Ja, de ene is een religie en de ander een persoon. Sure....
Maar Islam=moslims en een moslim=Islam.
Het is niet zoals met elke hond is een dier, maar niet elk dier is een hond.
Je maakt precies het punt wat ik maak.
Nederland, en geen enkel Europees land, kent grote problemen ermee feitelijk bekeken.
Dat jij daar bang voor bent moet jij lekker weten, het is alleen niet rationeel.
Zoals al gezegd, het is geen massaal probleem of iets wat je echt gaat tegenkomen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Jij roept dat we geen problemen ermee hebbenAls die voorbeelden geen problemen zijn moet je een nieuwe troll vinden.
Zoals al gezegd: Elke misdadiger is er 1 teveel, ongeacht afkomst.quote:Nogmaals die 1% is al teveel en voegt NIETS toe, het is trouwens rond de 3% op basis van COA cijfers. En als zelfs die het toegeven zal het zeker zo zijn. dat jij het allemaal prima vindt in het rustige Finland is hartstikke mooi. Praat maar eens met de mensen in Brussel, Londen, Parijs en Den Haag weer 2 nachten geleden.
Waarom zou ik een vrees voor de Islam/moslims moeten hebben?quote:Iedereen met gezond verstand moet de Islam vrezen en in de gaten houden. Hoe groter ze worden hoe extremer ze worden en meer macht ze opeisen. Dat wijst de geschiedenis uit in ieder land waar ze ten tonele verschenen. Dat betekent niet dat iedere Moslim slecht is, maar de Islam cultuur past niet in een vrije westerse wereld en West-Europa dringt het bewust de eigen bevolking op. Dat is niets anders dan misdadig.
Er is inderdaad niets mis met een rationele angst hebben.quote:En er is niks mis mee om rationele angst te hebben. Dat moesten vrouwen vroeger al hebben met uitgaan voor Nederlandse jeugd. En dat % lag nog veel lager dan 1% qua vekrachtingen.. Laat staan als je in je eentje terugloopt/fietst bij een AZC om maar wat te noemen. Er zijn al teveel Nederlandse gekken zonder imigratie, de overheid hoeft het niet nog erger te maken. Polen is de enige die het snapt. Dat zie je in alle cijfers terug qua misdaden op ieder vlak.
Ik zeg toch ook nergens dat de Islam goed is of dat ik ook maar een klein beetje achter de Islam sta?quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iedereen met werkende hersencellen kan een gewelddadige ideologie die haaks staat op onze waarden, die de macht wil overnemen en die alle ongelovigen (lees: niet-moslims) wil bekeren, dan wel doden onderscheiden van mensen die geassocieerd worden met deze ideologie, maar niet noodzakelijk (alles van) deze ideologie onderschrijven.
En Nederland kent weldegelijk grote problemen (nu al!) met deze ideologie die onze maatschappij van binnenuit verkankert.
Wat dat betreft is kanker een goed vergelijk. In het begin heb je nergens last van, maar het einde is niet zelden de dood.
Dat jij in Estland de veranderingen hier niet meekrijgt snap ik. Wat ik niet snap is dat jij denkt dat jij het kan beoordelen…quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat de Islam goed is of dat ik ook maar een klein beetje achter de Islam sta?
Dat sta ik dus absoluut niet. Maar ik heb nog nooit last gehad van de Islam/moslims. En ja ik ken ze wel.
Dat hun anders leven dan mij, absoluut. Maar goed niet mijn probleem.
Er is geen Islamitische republiek in Nederland ofzo.... Niets in Nederland is anders geworden en nee er zijn geen grote problemen in NL met de Islam.
Daarnaast zeg ook jij: KAN, POTENTIE. Ja, heel leuk dat iets een probleem KAN zijn. Dat is auto rijden ook, lopen ook.
Dus een moslim kan ook iemand zijn die de ideologie van de Islam niet volgt?
Dat is niet hoe het werkt makker![]()
![]()
![]()
![]()
Als je de ideologie van de Islam volgt noemen we dan een moslim.
Volg je niet de ideologie van de Islam, ben je dus ook geen moslim.
Als ik dit doortrek naar mijn stad, dan hebben we pakweg 5300 moslims, waarvan er dan 53 crimineel zijn. Als die zich groeperen in groepjes van 7 tot 10 personen, dan is het kassa in bijna elke wijk. Maar dat is geen probleem??quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Elke misdadiger is er 1 teveel. Dat spreekt voor zich.
En een misdadiger is natuurlijk niet direct een terrorist he, het is niet alsof die 1% ineens allemaal bommen gaan gooien.
Daarnaast:
Het gaat om maximaal 1%. Dus van elke 99 personen die je tegen komt is het pas de 100e die een misdadiger is.
Is het dan rationeel om bang te zijn of zelfs te haten op die 99 personen? Nee, dat is absoluut niet logisch.
Overigens is Nederland grotendeels opgebouwd door immigratie. De Nederlandse economie is zo groot en sterk ook door die immigratie.
Dus wat je zegt klopt gewoon niet.
Extreem rechtse gaan op een andere manier te werk. Op een sluwere wijze.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Probeer eens een lijstje van extreem rechtse slachtoffers te geven dat ook maar in de verste verte lijkt op wat hier te vinden is.
https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30
Ik weet niet hoor, maar misschien is het nu eindelijk eens tijd om te kappen met die, door de burgers ongevraagde(!!!), ongebreidelde import van dergelijk tuig.quote:De dreiging van jihadistische aanslagen blijft groot en jihadisten zien Nederland nog steeds als doelwit. Door ingrijpen van de diensten zijn de laatste tijd aanslagen voorkomen, schrijft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV(opent in nieuw venster)) in zijn halfjaarlijkse dreigingsbeeld.
De kans op een terroristische aanslag in Nederland blijft reëel, concludeert de dienst. Het dreigingsniveau blijft daarom 4 op een schaal van 5.
Gaan we nou ontkennen dat er een politieke islam bestaat?quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Extreem rechtse gaan op een andere manier te werk. Op een sluwere wijze.
Ze organiseren zich en gaan infiltreren in de politiek om zo meer macht naar zich toe te krijgen. Als ze aan de knoppen zitten, dan volgen de slachtoffers. Dat heeft de geschiedenis meerdere malen aangetoond.
Lees onderstaande maar eens en kijk hoeveel van deze vreselijke zaken voortkomen uit de religie van de vrede. Het is eenmaal in de meerderheid terreur, meer is er niet van De mensen die we nu met bosjes ontvangen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals al gezegd, het is geen massaal probleem of iets wat je echt gaat tegenkomen.
Dus in die zin nee. Maar ja er gebeuren misdaden, dat is helaas iets wat in deze wereld voorkomt (ongeacht afkomst).
[..]
Zoals al gezegd: Elke misdadiger is er 1 teveel, ongeacht afkomst.
En nee het is niet rond de 3%. Dat is VERDACHTEN.
Ik woon in Estland
Ja, leuk dat er wel eens misdaden zijn. Maar ik weet ook zeker dat er een volbloed Nederlander vandaag al een misdaad gepleegd heeft. Dus ja incidenten vinden is altijd makkelijk.
[..]
Waarom zou ik een vrees voor de Islam/moslims moeten hebben?
De overgrote meerderheid van de moslims is gewoon normaal en pleegt geen misdaden.
En dat de Islam macht uitoefent of wat dan ook is een WHAT IF situatie. Dat is nu niet aan de hand, dus waarom moet ik vrees hebben voor iets wat nog niet plaats vindt en wellicht nooit zal plaatsvinden?
In West-Europa word je helemaal niets opgedrongen. Laat staan dat ze de Islamitische cultuur je opdringen lol.
[..]
Er is inderdaad niets mis met een rationele angst hebben.
Het punt is echter dat het dus helemaal niet rationeel is. Als je kijkt naar de feiten heb je helemaal niets om bang voor te zijn.
Dat gezegd hebbende: Ja, als vrouw moet je veel meer opletten en wel een soort rationele ´´angst´´ hebben, oplettendheid. Voor groepen jongeren in de nacht, of als je uitgaat, of op een afgelegen plek bent.
Maar dat heeft niets met de Islam te maken.
Polen?
De misdaad cijfers zijn best prima daar, maar praktisch gelijk aan Nederland. Iets meer algemene misdaad in NL, maar meer moorden in Polen.
Wat will FVD doen dan, iedereen op de trein zetten?quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Extreem rechtse gaan op een andere manier te werk. Op een sluwere wijze.
Ze organiseren zich en gaan infiltreren in de politiek om zo meer macht naar zich toe te krijgen. Als ze aan de knoppen zitten, dan volgen de slachtoffers. Dat heeft de geschiedenis meerdere malen aangetoond.
Er zijn al heel veel problemen met de Islam. Hieronder zomaar wat zaken dankzij hun toevoeging aan Nederland.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat de Islam goed is of dat ik ook maar een klein beetje achter de Islam sta?
Dat sta ik dus absoluut niet. Maar ik heb nog nooit last gehad van de Islam/moslims. En ja ik ken ze wel.
Dat hun anders leven dan mij, absoluut. Maar goed niet mijn probleem.
Er is geen Islamitische republiek in Nederland ofzo.... Niets in Nederland is anders geworden en nee er zijn geen grote problemen in NL met de Islam.
Daarnaast zeg ook jij: KAN, POTENTIE. Ja, heel leuk dat iets een probleem KAN zijn. Dat is auto rijden ook, lopen ook.
Dus een moslim kan ook iemand zijn die de ideologie van de Islam niet volgt?
Dat is niet hoe het werkt makker![]()
![]()
![]()
![]()
Als je de ideologie van de Islam volgt noemen we dan een moslim.
Volg je niet de ideologie van de Islam, ben je dus ook geen moslim.
Wat een onzin allemaal zeg.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:59 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Er zijn al heel veel problemen met de Islam. Hieronder zomaar wat zaken dankzij hun toevoeging aan Nederland.
*Bang om grappen erover te maken.
*Bang om de feitelijke nieuwsberichten te publiceren. Het zijn tegenwoordig ''jongeren''. Ik zie MSM juist alles in een doofpot stoppen als het om extreem rechts gaat.
*Een politie agent die iemand arresteert en de volledige Moslim gemeenschap achter zich aankrijgt en moet onderduiken
*Toenemende haat tegen Joden
*Het woord kerst dat geschrapt wordt onder druk van die klagende gemeenschap.
*Eisen meer gebedsruimtes op in publieke ruimtes
*Eisen al op scholen dat het eten alleen maar Halal is.
Maar jij wil dit toch niet zien, dus waarom hap ik ook. En dit wordt alleen maar erger. Over 50 jaar is de Islam hier het grootste geloof als dit zo doorgaat. Maar geef ze dan maar hun eigen steden Amsterdam en Den Haag en bouw er een muur omheen. Kan de fractie van PRO het in goeie banen leiden.
Genoeg vreselijke dingen die ze doen. Maar alsnog maar een zeer klein gedeelte van de moslims.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:50 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Lees onderstaande maar eens en kijk hoeveel van deze vreselijke zaken voortkomen uit de religie van de vrede. Het is eenmaal in de meerderheid terreur, meer is er niet van De mensen die we nu met bosjes ontvangen.
https://www.opendoors.nl/ranglijst/
Ze houden je goed kort daar in Letland. Dacht dat daar geen moslims zaten?quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaal zeg.
-Grappen maken mag tegenwoordig nergens over.
-Alle nieuwsberichten zijn feitelijk, zijn het buitenlanders dan staat het er in de MSM altijd juist in.
-Overdrijven is een kunst
-Ah, jij bent zeker zo iemand die het afkeuren van Israel ziet als antisemitisme, sure dude.
-Kerst wordt helemaal niet geschrapt man....
-Meer gebedsruimtes, nou ja prima toch. Boeiend?
-Ook weer lekker overdrijven.
En tja wie weet is de Islam de grootste over 50 jaar, dat kan.
Boeit niet.
[..]
Genoeg vreselijke dingen die ze doen. Maar alsnog maar een zeer klein gedeelte van de moslims.
Genoeg te vinden ook van extreem rechts bv.
In Nederland bestaat die in elk geval niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gaan we nou ontkennen dat er een politieke islam bestaat?
Breng ze nou niet op ideeën.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:51 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wat will FVD doen dan, iedereen op de trein zetten?
Des te beter statistieken bijgehouden wordt des te beter. Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik dit doortrek naar mijn stad, dan hebben we pakweg 5300 moslims, waarvan er dan 53 crimineel zijn. Als die zich groeperen in groepjes van 7 tot 10 personen, dan is het kassa in bijna elke wijk. Maar dat is geen probleem??
Ter vergelijking: Het percentage Nederlanders zonder migratieachtergrond dat jaarlijks als verdachte van een geweldsmisdrijf wordt geregistreerd, ligt op ongeveer \(0,2\%\) tot \(0,3\%\) van de totale groep.
En dan is er uiteraard nog een verschil in het soort misdrijf. Je vrouw een klap verkopen, kroegruzie, of met een groepje achterlijken rondtrekken en willekeurige mensen lastig vallen.
Ik vind dat er statistieken bijgehouden moeten worden ook op basis van religie.
W.m.b. wordt ook exact bij gehouden welk geloof men zelf zegt aan te hangen. En op grond daarvan statistieken bijhouden. Moet te doen zijn, lijkt me.
Gast....quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat jij in Estland de veranderingen hier niet meekrijgt snap ik. Wat ik niet snap is dat jij denkt dat jij het kan beoordelen…
Wat helemaal bizar is, is dat jij doet alsof je niet weet dat niet iedere gelovige hetzelfde is. Je hebt SGP Christenen (heb ik ook weinig mee), maar je hebt ook iemand zoals ik, dus officieel Christen is, maar in de praktijk atheïst. Mijn vrouw is Russsisch-orthodox en in de praktijk agnostisch.
Sowieso kun je ervan uitgaan dat het percentage zeer gematigde moslims hier relatief groot is, waar bijvoorbeeld in Afghanistan dat percentage weer relatief klein is.
Neemt niet weg dat er zoiets bestaat als een kritische massa en zodra die is bereikt de hardliners zowel hun geloofsgenoten (die vaak eerst) als de ‘ongelovigen’ hun wil op gaan leggen.
Je ziet het al ontstaan met eisen van gebedsruimtes, maar ook dat men ineens het onfatsoenlijk vindt om te lunchen tijdens ramadan. Of wat te denken van de eis om Sharia in te voeren (daar is overigens gelukkig nog geen voedingsbodem voor).
Het aantal moslims is nu erg klein, maar het neemt relatief wel toe en hun eisen ook. Je ziet ook wel berichten nu komen dat op scholen fanatieke moslims eisen aan het stellen zijn.
Maar ook: vrouwen in Nederland die als ze lekker zomers gekleed gaan te horen krijgen dat ze een hoer zijn.
Je hebt geen idee, of je bagatelliseert. Hoe dan ook: je negeert de feitelijke situatie.
Estland. En nee ze doen hier niets tegen mij.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:15 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ze houden je goed kort daar in Letland. Dacht dat daar geen moslims zaten?
Ben je weer druk met jihadisten verdedigen?quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Estland. En nee ze doen hier niets tegen mij.
Overigens niet boeiend want ik baseer mijn mening op de feitelijke cijfers van Nederland.
Dat jij dat niet doet en een gek onderbuikgevoel houdt is niet mijn probleem.
Het boeit niet dat barbaren hier mogelijk de overhand gaan krijgen? Straks helemaal geen vrijheden meer. En jij zegt 'boeit niet'.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:13 schreef bianconeri het volgende:
En tja wie weet is de Islam de grootste over 50 jaar, dat kan.
Boeit niet.
Beware of wolves in sheep's clothing...quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In Nederland bestaat die in elk geval niet.
Er is geen enkele politieke partij in de Kamer die gebaseerd is op radicaal moslimfundamentalisme, in tegenstelling tot refo partijen zoals de SGP.
Als jij zo vaak in Nederland komt en je contacten hier onderhoudt, dan ben je kennelijk aan het liegen dat er niets is veranderd. Want het is zo overduidelijk dat het niet te missen is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 15:17 schreef bianconeri het volgende:
Gast....
Ik ben gewoon een Nederlander, ik kom geregeld in Nederland, familie is Nederlands (mijn kant dan, mijn vrouws kant natuurlijk niet) en heb er veel vrienden. Heb daarnaast gewoon 95%+ van mijn leven in NL gewoond.
Dus ga niet doen alsof ik er niets van weet.
Waarom zou elke gelovige hetzelfde zijn? Dat is echt onzin.
Jij bent geen Christen, je doet er niets mee en staat er niet achter. Waarom zou jij dan nog als Christen gezien worden?
Zelfde voor een moslim, als die niet beleidend is en er niets mee doet... Dan ben je simpelweg geen moslim.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |