En die van Dijk ook opzouten svp. Heeft ons drie doelpunten gekost waaronder die tegen Marokko. Bedankt he, over het paard getilde slakquote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:42 schreef TAmaru het volgende:
Rustig maar, morgen wordt aangekondigd dat Koeman in goed overleg weg gaat als bondscoach. Volgende week wordt Slot aangekondigd.
Beter houden ze de lat op doelhoogte dan leren ze misschien om hem er ook in te schieten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:01 schreef Red_85 het volgende:
De lat hoog leggen is leuk.
Realistische doelen stellen is anders.
B-land?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:23 schreef Hexagon het volgende:
Ja als je een B-land als Marokko niet kan verslaan zou ik ook teleurgesteld zijn.
Desalniettemin; spel was onder de maat. Je bent helemaal weggespeeld en dat kun je deels ook Koeman verwijten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:01 schreef Red_85 het volgende:
Nouja ze kunnen het wel. Maar doen het gewoon niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
B-land?
Denk dat Oranje eerder voor die kwalificatie gaat...
B land, ze zitten bij de laatste 32 van de wereld.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:23 schreef Hexagon het volgende:
Ja als je een B-land als Marokko niet kan verslaan zou ik ook teleurgesteld zijn.
Come again? B-land?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:23 schreef Hexagon het volgende:
Ja, ze hadden wellicht beter als doel kunnen stellen om, zoals Nederland al zo vaak heeft kunnen doen, de kwartfinales te halen. Daar hoort Nederland ook zeker thuis op de lange termijn natuurlijk, dan haal je dat vaak wel en soms niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:01 schreef Red_85 het volgende:
Nederland ook!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
B land, ze zitten bij de laatste 32 van de wereld.
FIFA ranking al eens bekeken de laatste tijd? Marokko staat op de 6e plek, stukje hoger dan Nederland. Als jij dat een B-land wil noemen dan zijn wij een C-land.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:23 schreef Hexagon het volgende:
Nee zo goed volg ik het niet. Wellicht daarom mijn verbazing.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
FIFA ranking al eens bekeken de laatste tijd? Marokko staat op de 6e plek, stukje hoger dan Nederland. Als jij dat een B-land wil noemen dan zijn wij een C-land.
Zo speelt Oranje al bijna deze hele eeuw dus je moet je afvragen wat er nog over is van die zogenaamde principesquote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:02 schreef AFA2022 het volgende:
Als je het Cruyff principe van aanvallen is de beste verdediging in de .koelkast zet en vervolgens met een angstige, puur verdedigende opstelling speelt, dan krijg je precies wat je verdient.
Nederland speelde gewoon lekker onbevangen vooruit, ook tegen Tunesie, en dat was tegen Marokko helemaal overboord gegooid door Koeman die er een extra verdediger had ingezet waardoor Nederland gewoon nauwelijks aan de bal kwam en het initiatief voortdurend aan Marokko liet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:57 schreef Cherni het volgende:
Die wedsrtijd tegen Zweden was een uitschieter. Alles zat mee en Zweden was die dag niet alert in de eerste tien minutem en door die wedstrijd waren we schijnbaar weer een favoriet.
Canada ook. Nou poehpoehquote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Jammergenoeg niet veel idd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo speelt Oranje al bijna deze hele eeuw dus je moet je afvragen wat er nog over is van die zogenaamde principes
Zo serieus neem ik die ranking niet meer gezien Belgie op plaats 1 heeft gestaan. Op basis van interlands en oefenpotjes die meetelde.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
FIFA ranking al eens bekeken de laatste tijd? Marokko staat op de 6e plek, stukje hoger dan Nederland. Als jij dat een B-land wil noemen dan zijn wij een C-land.
Niemand heeft gezegd dat ze in het makkelijke deel zaten? Juist Argentinie zit daar.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:32 schreef matspontius het volgende:
Nigel de Jong, technisch directeur van de KNVB, noemt het WK voor het Nederlands elftal een teleurstelling. Door de uitschakeling in de zestiende finales tegen Marokko na strafschoppen zijn de doelstellingen bij lange na niet gehaald, geeft de oud-international toe.
"De doelstelling was de halve finale en de ambitie was om wereldkampioen te worden", aldus De Jong. "Dat hebben we gezamenlijk van tevoren gezegd. Helaas is dat niet gelukt. Ja, daar zitten we ver van af. Dat is de conclusie. Daar moeten we ook eerlijk in zijn. Dat is een feit."
De Jong: "We zitten allemaal nog hoog in de emotie, omdat we net de wedstrijd hebben verloren van Marokko. Dus dan is teleurstelling het beste woord. We moeten dat op een goede manier verwerken met elkaar. We gaan zo terug naar het hotel. We komen bij elkaar en moeten het goed afsluiten, hoe hard dat ook is."
Duidelijke afspraken
In hoeverre heeft de vroege uitschakeling consequenties, bijvoorbeeld voor bondscoach Ronald Koeman? "Volgens mij hebben we van tevoren heel duidelijke afspraken gemaakt voor het toernooi. Zeker als het gaat om de positie van de bondscoach en zijn technische staf. We zullen de afspraken na het toernooi evalueren. We gaan nu in de evaluatiefase."
De Jong wil op dit moment nog niet op de zaken vooruitlopen. "Het belangrijkste is dat we de teleurstelling goed verwerken. Als je ook de kleedkamer inloopt, en je ziet de stafleden en de spelers, dan zijn de emoties hoog. We zijn natuurlijk teleurgesteld dat we hier al zo vroeg uitgeschakeld zijn, terwijl we toch iets anders hadden gedacht."
https://nos.nl/artikel/26(...)telling-niet-gehaald
In welk universum leeft deze man? Doelstelling: halve finale en ambitie wereldkampioen worden![]()
De enige die goed gepresteerd hebben zijn: Verbruggen, Brobby, Summerville en Gakpo (maar die was na het slechte nieuws op!). De rest was echt zeer bedroevend.
In het vervolg eens wat realistischer de wereld inkijken en minder hoog van de toren blazen lijkt me wel op zijn plaats
Ze zaten ook in het makkelijke deel van het schema - jaja![]()
![]()
Omdat de groep door komen appeltje eitje moest zijn, met grote afstand het beste team.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
Waarom teleurgesteld? Ze hebben het toch best aardig gedaan? Groepsfase doorgekomen als groepswinnaar notabene.
Marokko is de definitie van een B-Land.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Afgaan op de FIFA rankingquote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals een wijs man ooit zei.quote:Als je één goal meer maakt dan de ander, dan win je
Zeker met dit elftal. Kwartfinale en daarna kijken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ze hadden wellicht beter als doel kunnen stellen om, zoals Nederland al zo vaak heeft kunnen doen, de kwartfinales te halen. Daar hoort Nederland ook zeker thuis op de lange termijn natuurlijk, dan haal je dat vaak wel en soms niet.
Ambitie om wereldkampioen is leuk, maar dat heeft een vrij grote groep landen op zo'n WK natuurlijk in meer of mindere mate terecht, inclusief Nederland
Zoals met zo veel dingen, zit je er weer eens mijlen ver van de waarheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee zo goed volg ik het niet. Wellicht daarom mijn verbazing.
Zo makkelijk was het niet, want Marokko bleek toch een maatje te groot.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat ze in het makkelijke deel zaten? Juist Argentinie zit daar.
Halve finales waren op zich best prima te behalen hoor, al blijft het met dit systeem altijd afwachten wie je waar tegen komt in de knock out fase.
De groep was heel makkelijk, en zowel Marokko als Canada had je als NL met groot gemak moeten afmaken.
Dan zit je dacht ik in de kwart finale, pas daar zou je de 1e sterke tegenstander tegenkomen.
Achteraf gezien was kwart finale een realistische terechte doelstelling geweest, en halve finale (of meer) mogelijk als je goede wedstrijden kent tegen de toppers.
[..]
Omdat de groep door komen appeltje eitje moest zijn, met grote afstand het beste team.
Daarnaast waren de 1e twee knock out rondes tegen makkelijke tegenstanders (Marokko en Canada).
De weg lag dus helemaal open.
Jij volgt geen voetbal meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ze kunnen het wel. Maar doen het gewoon niet.
Normaal gesproken denk ik bij Marokko als tegenstander "Oh een makkelijk landje zo tussendoor". Niet als een land om nerveus van te worden als Brazilie of Portugal ofzo.
NL heeft ook bovenaan gestaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo serieus neem ik die ranking niet meer gezien Belgie op plaats 1 heeft gestaan. Op basis van interlands en oefenpotjes die meetelde.
Je wordt 70% van de wedstrijd in het nauw gedreven, iedere tweede bal was voor de tegenstander, persoonlijke duels werden massaal verloren en dan is de tegenstander een makkie? Nee, Marokko had meer kwaliteit, meer overtuiging, meer lef, een beter elftal en daarom hebben ze gewonnen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ze kunnen het wel. Maar doen het gewoon niet.
Normaal gesproken denk ik bij Marokko als tegenstander "Oh een makkelijk landje zo tussendoor". Niet als een land om nerveus van te worden als Brazilie of Portugal ofzo.
Frankrijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:16 schreef DobbyDobby het volgende:
Kwartfinale had je moeten halen. Daar was het wel klaar geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |