Het staat toch wel aan de basis van veel van de huidige problematiek: een minachting voor het nieuwe land, een verheerlijking van de cultuur en het land van de ouders, neerkijken op gezagdragers en Nederlanders in het algemeen, etc.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zolang ze zich gedragen kan het me niet heel veel schelen
Bronquote:‘Nederland – Marokko zorgt voor NOS-ontslag’
Gepubliceerd op: 28 jun 2026, 20:40
Nederland en Marokko kruisen in de nacht van maandag op dinsdag de degens op het wereldtoneel. Ibrahim Afellay heeft aangegeven te juichen voor het Noord-Afrikaanse land, tot verbijstering van veel Nederlanders.
NOS-kijkers woedend op Ibrahim Afellay
Afellay schoof zondagavond aan bij de NOS voor een analyse van de eerste confrontatie in de zestiende finales, maar logischerwijs kwam de volgende Oranje-interland ook ter sprake. De voormalig Oranje-international kwam eerlijk uit voor zijn voorkeur. Zijn reactie schiet velen in het verkeerde keelgat.
“Afellay moet per direct van de tv geflikkerd worden. Fuck that guy”, schrijft een NOS-kijker op het sociale medium X. Veel fans zijn furieus op de oud-PSV’er, die termen als ‘idioot’ en ‘landverrader’ om de oren krijgt. “Afellay is voor Marokko terwijl hij 53 interland gespeeld heeft voor Nederland. Integratie in een notendop”, luidt het.
Paspoort intrekken
Een ander schrijft: “Afellay zegt doodleuk dat ie voor Marokko is morgen. geboren en getogen in Nederland. Voor het Nederlands elftal gespeeld, WK finale gehaald. Bij PSV gespeeld, aanvoerder… WTF!” De reacties zijn keihard. Eén van hen wil zijn Nederlandse paspoort intrekken, waar hij voor een ander ‘van z’n voetstuk’ is gevallen.
Nee, waardering is er nauwelijks. “Affelay geboren in Utrecht is morgen voor Marokko want familie, roots, blabla. Ohja 51 Interlands voor het Nederlands elftal echt bizar. Ze willen er zelf ook niet bij horen, zodra ze kunnen profiteren dan kiezen ze voor Nederland, maar daarna zijn ze weer ‘Marokkaan’.”
Op het vliegtuig
De kritiek is keihard. “Hey Afellay, er gaan deze week gewoon vliegtuigen naar Marokko hoor. Ik zou zeggen instappen en wegwezen. Lekker naar waar je familie vandaan komt. En nee, een aardige jongen ben je niet. En wellicht is er nog een plekje vrij voor Ron Jans in het vliegtuig…”
Ik lees er geen minachting inquote:Op maandag 29 juni 2026 09:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het staat toch wel aan de basis van veel van de huidige problematiek: een minachting voor het nieuwe land, een verheerlijking van de cultuur en het land van de ouders, neerkijken op gezagdragers en Nederlanders in het algemeen, etc.
Dat leidt niet bij iedereen tot problemen en de meeste Marokkanen zijn uiteraard brave burgers. Maar bij bepaalde jongeren leidt het wel tot problemen.
Deze mensen koesteren een diepe haat jegens "wit" Nederland, mocht Oranje vannacht winnen dan zie je de reacties alweer verschijnen: "zonder de Surinaamse jongens stelt het Nederlands elftal niets voor"..quote:Op maandag 29 juni 2026 09:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het staat toch wel aan de basis van veel van de huidige problematiek: een minachting voor het nieuwe land, een verheerlijking van de cultuur en het land van de ouders, neerkijken op gezagdragers en Nederlanders in het algemeen, etc.
Dat leidt niet bij iedereen tot problemen en de meeste Marokkanen zijn uiteraard brave burgers. Maar bij bepaalde jongeren leidt het wel tot problemen.
Wat een diepe haat zeg. Afellay die de voorkeur heeft voor een ander vlaggetje tijdens een voetbalwedstrijdquote:Op maandag 29 juni 2026 09:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Deze mensen koesteren een diepe haat jegens "wit" Nederland, mocht Oranje vannacht winnen dan zie je de reacties alweer verschijnen: "zonder de Surinaamse jongens stelt het Nederlands elftal niets voor"..
Je weet zelf ook wel dat dit verder gaat dan Afellay en dat daar het probleem niet ligt.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat een diepe haat zeg. Afellay die de voorkeur heeft voor een ander vlaggetje tijdens een voetbalwedstrijd
Moet altijd wel lachen om die lui die altijd de racisme kaart trekken, maar zelf Nederland constant een Afrikaans team noemen.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Deze mensen koesteren een diepe haat jegens "wit" Nederland, mocht Oranje vannacht winnen dan zie je de reacties alweer verschijnen: "zonder de Surinaamse jongens stelt het Nederlands elftal niets voor"..
Het komt er wel uit voort denk ik. Misschien niet zo direct bij hem. Maar veel nieuwkomers omarmen Nederland niet ten volle. Ze zijn niet enthousiast over Nederland.quote:
Klopt, het probleem ligt veel meer bij de tokkies die hullie nooit voor vol hebben aangezien. Zie dit topic, je ziet dat zelfs nog steeds gebeuren bij het huidige elftal om het maar wat meer naar het voetbal te trekkenquote:Op maandag 29 juni 2026 09:51 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dit verder gaat dan Afellay en dat daar het probleem niet ligt.
Nu draai je het integratieprobleem wel even helemaal om. De mislukte integratie is de schuld van de norse Nederlander. Maar ook van de norse Fransman en de norse Belg dan, want daar hebben ze dezelfde problemen met de immigranten uit het Rif gebied.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, het probleem ligt veel meer bij de tokkies die hullie nooit voor vol hebben aangezien. Zie dit topic, je ziet dat zelfs nog steeds gebeuren bij het huidige elftal om het maar wat meer naar het voetbal te trekken
Wat vreemd zeg dat dat dan ook wederzijds is
Ja, en dat probleem ligt dus niet bij of Ibi toevallig wel of niet voor Marokko juicht als ze een keertje op een WK tegen Nederland speelt. Of denk jij dat hij diegene is die verder een hekel aan alles wat met Nederland te maken heeft, met zijn 53 interlands voor Nederland?quote:Op maandag 29 juni 2026 09:51 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dit verder gaat dan Afellay en dat daar het probleem niet ligt.
Dat ook weer niet inderdaad, als je een voetballer die voor een ander land juicht ziet als hét voorbeeld van mislukte integratie dan ben je geen norse Nederlander maar gewoon een achterlijke Nederlander.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:06 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nu draai je het integratieprobleem wel even helemaal om. De mislukte integratie is de schuld van de norse Nederlander.
Dat vind ik wat rigoreus, ik vind 20 uur schoffelen in een Jumbo-juichjack met emblemen voldoende als eerste straf.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:05 schreef Chillegast het volgende:
TS wil dat de gedachtenpolitie 's avonds de deuren langsgaat om te controleren voor welk land je bent. Word je betrapt op juichen voor het verkeerde land dan wacht het heropvoedingskamp of in het geval van een dubbel/buitenlands paspoort het uitzetcentrum.
Je weet dat Suriname niet in .... laat maar.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:53 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Moet altijd wel lachen om die lui die altijd de racisme kaart trekken, maar zelf Nederland constant een Afrikaans team noemen.
Maar hij zendt wel een signaal uit: Nederland is niet ons land, onze harten liggen bij Marokko. Als Nederland en Marokko in oorlog raken ontmantelen zij hier alvast de defensieve werken.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, en dat probleem ligt dus niet bij of Ibi toevallig wel of niet voor Marokko juicht als ze een keertje op een WK tegen Nederland speelt. Of denk jij dat hij diegene is die verder een hekel aan alles wat met Nederland te maken heeft, met zijn 53 interlands voor Nederland?
Tsja, als Nederland en Spanje ooit in oorlog raken ga ik ook kritisch kijken naar wie de schuldige is en voor wie ik ben. Dat lijkt me niet zo vreemd als je met beide landen een binding hebt.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hij zendt wel een signaal uit: Nederland is niet ons land, onze harten liggen bij Marokko. Als Nederland en Marokko in oorlog raken ontmantelen zij hier alvast de defensieve werken.
Ik zou me dan eerder druk maken om de VS en al haar hier gestationeerde operatives.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hij zendt wel een signaal uit: Nederland is niet ons land, onze harten liggen bij Marokko. Als Nederland en Marokko in oorlog raken ontmantelen zij hier alvast de defensieve werken.
Omdat we geen Islamitisch land zijn. Dat staat altijd op 1 bij hen qua hoe ze leven. En zolang dat zo is, ga je je nooit 100% thuis voelen in een land waar we veel doen wat verboden is voor hun lieve heer. Ik zal mij ook nooit thuis kunnen voelen in een zeer gelovig land waar die onzin je dagelijks door de strot wordt geduwd.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het komt er wel uit voort denk ik. Misschien niet zo direct bij hem. Maar veel nieuwkomers omarmen Nederland niet ten volle. Ze zijn niet enthousiast over Nederland.
Maar ik moet bekennen dat ik dat ook wel begrijp
Jij draait het even helemaal om. Buiten wat rasisten ziet iedereen de donkere jongens in oranje volgens mij gewoon als Nederlanders.quote:Op maandag 29 juni 2026 10:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, het probleem ligt veel meer bij de tokkies die hullie nooit voor vol hebben aangezien. Zie dit topic, je ziet dat zelfs nog steeds gebeuren bij het huidige elftal om het maar wat meer naar het voetbal te trekken
Wat vreemd zeg dat dat dan ook wederzijds is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |