Johan Derksen hekelt critici Johnny de Mol? Hoe hypocriet is dat!’
Johan Derksen is plotseling een stuk milder voor Johnny de Mol. Hoewel hij hem eerder nog afkraakte als invaller van Hélène Hendriks, laat hij zich nu juist positief uit. “Het is een leuke jongen.”
Ondanks de hevige kritiek van vorig jaar mag Johnny de Mol van zijn vader toch weer een paar weken de Hélène Hendriks-talkshow De Oranjezomer overnemen. Hij begint morgen. Wat vindt Johan Derksen daarvan? Eerder was hij nog uitermate kritisch over zijn invalbeurt, maar nu is hij bij Shownieuws plotseling een stuk genuanceerder.
Leuke jongen
Johan hekelt de critici van Johnny opeens. “Ik vind Johnny een leuke jongen. Het is niet helemaal zijn ding, een talkshow, maar de kwajongensachtige wijze waarop hij dit doet, dat vind ik toch wel bewonderenswaardig hoor, want heel Nederland zeikt hem af en hij gaat er toch maar weer zitten veertien dagen.”
Hij vervolgt: “Johnny kan het nooit goed doen, want alle columnisten zitten alweer achter hun computertje. Als Johnny één keer geweest is, krijgt hij er weer van langs, van: het is een nepobaby en… Ach, ik kan het verhaal wel dromen.”
Zichzelf zijn
Wat is zijn tip voor Johnny? “Hij moet gewoon zichzelf zijn en dan is het Johnny. Niet zoals Wilfred een andere rol aannemen. Daar heb je bij Johnny nooit last van. Hij is een volwassen man, die zich nog steeds als een puber gedraagt: lange leve de lol. Dat is ook zijn charme.”
Telegraaf-verslaggever Jordi Versteegden vindt dit heel gek. “Dit is Johan Derksen, die ook een columnist is, maar dan op televisie, en menig programma al na één aflevering de grond in lult, dus dat hij nu met een vingertje wijst naar allerlei anderen Zelf is hij ook een van degenen geweest die Johnny kritisch heeft behandeld. Ik vind het dus een beetje flauw.”
Aangesproken
BN’er-kenner Bart Ettekoven heeft het gevoel dat het hoog zit bij Jordi. “Voel je je aangesproken als journalist?”
Jordi besluit: “Ja, dat is mijn werk. Ik ben mediaverslaggever, dus ik moet natuurlijk kijken naar hoe hij het doet, maar dat doet Johan ook. Dat hij dan nu degene is die met een vingertje wijst naar columnisten, ja, daar vind ik hem niet de aangewezen persoon voor.”
https://www.mediacourant.(...)oe-hypocriet-is-dat/Dit is triest