Hélène Hendriks (45) vreest dat grote droom nooit uit zal komen: ’Denk dat ik al snel over het randje ga’
Hélène Hendriks zit als presentatrice helemaal op haar plek bij Talpa en Ziggo Sport. Toch zou ze graag nog eens een groot sportevement als het WK-voetbal of de Olympische Spelen aan elkaar praten. De kans dat dit ooit zal gebeuren acht ze echter zeer klein.
Hélène Hendriks verwacht niet dat een overstap naar de NPO erin zit. © ANP
Hendriks deelt haar ambities in de podcast van Sportnieuws.nl als antwoord op de vraag wat haar grote droom nog zou zijn.
De 45-jarige presentatrice is zoals altijd eerlijk en direct: „Mijn grote droom die is nog niet uitgekomen en die gaat misschien ook helemaal niet uitkomen.”
’Hélène Hendriks naar NOS’
Het liefst zou ze de presentatie van een wereldwijd evenement als het WK of de Olympische Spelen voor haar rekening nemen. Vanwege de rechten zit dat er niet in bij haar huidige broodheren Talpa en Ziggo Sport.
„Dan moet je naar de NOS”, concludeert één van haar interviewers. Die overstap ziet Hélène al helemaal niet gebeuren: „Dat zou dan de enige optie zijn, maar één: die betalen niet zo goed en twee: die gaan mij ook nooit vragen.”
Eigen stijl
Waarom ze niet verwacht ooit door Studio sport uitgenodigd te worden voor een kop koffie kon Hendriks eenvoudig verklaren: „Ik denk dat ik een te commercieel gezicht ben.”
Hendriks staat erom bekend dat ze vaak gevoelsmatig te werk gaat als presentator. De invulling van de uitzending wordt vaker bepaald door het gesprek aan tafel en niet door het draaiboek. Die aanpak zou mogelijk minder goed werken bij de publieke omroep.
Zo zegt ze: „Bij de NOS zie je een ander soort presentatoren. Wat ook goed is en dat past bij de NOS. En ik denk niet dat ik daar tussen pas. Ik denk dat ik al snel over het randje ga.”
’Overstap Hélène Hendriks’
Vooralsnog hoeft Talpa zich geen zorgen te maken dat Hélène wordt weggekaapt door de NPO. Haar huidige contract loopt nog tot 2027 en begin mei maakte ze bekend bij Vandaag inside dat ze overeen is gekomen nog zeker vijf jaar bij te tekenen.
Daarmee is de zendergroep tot 2031 verzekerd van haar diensten.
https://www.telegraaf.nl/(...)je-ga/158274605.htmlNog 5 jaar extra van dit non talent met grote zelf overschatting.