Ik snap echt niet hoe jij mensen die dingen doen als iemand beroven en in elkaar trappen "straatschoffies"kan noemen.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk. De echte Ciskes waren allemaal voorbeeldige brave hendrikjes.
Ja dat heb ik nu in dit topic gezegd, maar ik ben er heel zeker van dat heel veel mensen dit denken, hoor.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dat niet alleen, het is een kenmerkende laffe barbaarse roedelaanpak die je uitsluitende bij types van deze komaf ziet.
Ik snap je helemaal. Zo heb ik een onberedeneerde afkeer van alles wat Duits is. En dat terwijl ik nooit last had van welke Duitser dan ook. Nou ja, Trump uitgezonderd.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik haat ze eigenlijk het ergst omdat ze heel vaak in het nieuws komen doordat ze met grote groepen 1 slachtoffer aanvallen. Dat vind ik zo Godsgruwelijk laf. Ook bij mijn zoon natuurlijk, die was helemaal in shock.
Als het hier om Turken zou gaan, zou ik inderdaad Turken haten, denk ik.
Maar dat is niet zo. Als ik heel eerlijk ben zijn het ook meestal Marokkanen die me uitschelden voor "kankerhoer "terwijl ik echt niet weet wat ik dan verkeerd gedaan zou hebben. In het zwembad zijn het ook meestal Marokkanen die ruzie aan het zoeken zijn. Ik ga daardoor nu niet meer naar dat zwembad.
Ja, als dat Slowaken zouden zijn zou ik daar een hekel aan hebben, maar dat zijn het nu eenmaal niet.
Ik zal het zo formuleren; in mijn geval zijn het meestal Marokkanen. Ik woon in Brabant, misschien is dat nog een verschil.
Nu zal ik wel weer om mijn oren krijgen "ja je bent racist omdat je zoon een Marokkaans vriendje had" want dat zeggen racisten dan standaard, blijkbaar. Want wat dat betreft mag je ineens wel iedereen over 1 kam scheren![]()
Maar mijn zoon had vroeger echt een Marokkaanse vriend.
Denk je niet dat die Duitsers die vroeger Hitler dienden niet gestraft werden als ze hem weigerden?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik snap je helemaal. Zo heb ik een onberedeneerde afkeer van alles wat Duits is. En dat terwijl ik nooit last had van welke Duitser dan ook. Nou ja, Trump uitgezonderd.
Maar gewoon omdat ik de verhalen die ik gehoord heb, de boeken die ik las, de films en documentaires hierover.
Gewoon verbijsterend dat een beschaafd volk zo kan verdierlijken dat ze een groot deel van deze planeet willen vernietigen voor hun eigen meerdere eer en glorie.
Kristalnacht, de vernietigingskampen, Mengele, het zijn toch pure scenes uit derderangs horrormovies?
Nee dus, dit is realiteit. Dit is echt gebeurd.
En het gaat gewoon door.
Hieronder een linkje naar een film. De eeuwig Jood.
Een propagandafilm van NaziDuitsland.
Valt het jullie ook op dat de toenmalige joden het evenbeeld zijn van de moslims van nu?
Bebaard, vies, achterlijk en vooral een gevaar voor die o zo verfijnde westerse wereld?
Bekijk deze YouTube-video
Ciske is dus geen goed voorbeeld voor jou. Oliver Twist van Charles Dickens dan?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe jij mensen die dingen doen als iemand beroven en in elkaar trappen "straatschoffies"kan noemen.
Ongeacht hun nationaliteit. Dat is misschien juist wel de kern van het probleem.
@HowardRoark jouw inzichten, kennis, verduidelijkingen en geduld zijn hier nu echt even noodzakelijk om hier wat mensen uit hun verwarring te helpen, want het gaat niet helemaal goed hierquote:Op maandag 29 juni 2026 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik snap je helemaal. Zo heb ik een onberedeneerde afkeer van alles wat Duits is. En dat terwijl ik nooit last had van welke Duitser dan ook. Nou ja, Trump uitgezonderd.
Maar gewoon omdat ik de verhalen die ik gehoord heb, de boeken die ik las, de films en documentaires hierover.
Gewoon verbijsterend dat een beschaafd volk zo kan verdierlijken dat ze een groot deel van deze planeet willen vernietigen voor hun eigen meerdere eer en glorie.
Kristalnacht, de vernietigingskampen, Mengele, het zijn toch pure scenes uit derderangs horrormovies?
En het gaat gewoon door.
Valt het jullie ook op dat de toenmalige joden het evenbeeld zijn van de moslims van nu?
Bebaard, vies, achterlijk en vooral een gevaar voor die o zo verfijnde westerse wereld?
Waarom denk jij dat ik denk dat die roomblanke henkies en Jantjes eerlijke boefjes zijn?quote:Op maandag 29 juni 2026 18:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ciske is dus geen goed voorbeeld voor jou. Oliver Twist van Charles Dickens dan?
Of, misschien beter, een collega van mij die regelmatig opschepte over zijn tijd op de wilde vaart.
Dat hij met zijn maatjes in Zuid-Afrika na een kroegentocht de avond afsloot door willekeurig negers in elkaar te slaan. Gewoon voor de lol. En omdat zoiets niet gestraft werd. Want het waren 'maar zwarten'.
Of homo's in andere continenten. Want dan kon toen nog gewoon.
Daarmee praat ik dus de laffe kutstreken niet goed. Maar ik probeer het gewoon in een wat breder perspectief te plaatsen.
Zodat jullie niet gaan denken dat al die roomblanke Henkies en Jantjes allemaal van die eerlijke boefjes waren.
Dit is wel weer een pareltje deze post.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En het gaat gewoon door.
Is allemaal waar wat je hier beweert. En toch zijn er zoveel miljoenen joden onnodig en vaak met medeweten van de 'beschaving' naar de vernietigenskampen afgevoerd.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is wel weer een pareltje deze post.
Je haalt er nu zoals je zelf ook al aangeeft letterlijke Nazistische propaganda bij om een bespottelijke vergelijking te trekken tussen moslims nu en Joden in de Europese samenlevingen voor de Tweede Wereldoorlog.
Dit beeld van Joden was dus gebaseerd op propaganda en leugens. Kortom: het was dus niet waar. Sterker nog, veel van de haat jegens Joden kwam zelfs doordat zij in veel Europese landen een positieve oververtegenwoordiging kenden. Denk hierbij aan de wetenschap, juridische wereld, geneeskunde, de academische wereld, ondernemerschap en journalistiek.
De antipathie jegens moslims komt door een negatieve oververtegenwoordiging, migranten uit Islamitische landen weigeren te vaak om goed te integreren, houden krampachtig vast aan de cultuur van het land van herkomst en blinken ook veel te vaak uit in slecht gedrag. Dit is geen propaganda, maar simpelweg een statistische realiteit.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de inlichtingen-en veiligheidsdiensten die 24/7 op scherp moeten staan, met name vanwege een groot gevaar vanuit de Islamitische hoek.
Het meest bijzondere is trouwens hier nog wel dat dit soort nazistische propaganda goed laat zien hoe Joden werden bekeken: als vieze, minderwaardige Midden-Oosterse mensen die hier niet zouden horen (dit ondanks een eeuwenlange aanwezigheid). Wat een contrast met hoe Joden tegenwoordig in bepaalde kringen worden gezien: als 'witte' Europese kolonisten, die niet in het Midden-Oosten zouden horen. Je verzint het oprecht niet.
Joden hebben zich over de hele wereld verspreid omdat zij uit hun thuisland zijn verdreven door de Romeinen. Ondanks dat er voordien zich ook al Joden vestigden rond de Middellandse Zee en tevens bij de Zwarte Zee, kwam de grote uittocht tijdens de Joods-Romeinse Oorlogen, die honderduizenden Joden het leven hebben gekost en zorgde voor eveneens honderduizenden Joden die vertrokken of als slaaf naar het Romeinse Rijk werden gescheept.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is allemaal waar wat je hier beweert. En toch zijn er zoveel miljoenen joden onnodig en vaak met medeweten van de 'beschaving' naar de vernietigenskampen afgevoerd.
En hoezo: horen Joden hier? Joden hebben zich over de hele wereld verspreid omdat ze nergens welkom waren.
Waar komt die jodenhaat vandaan? Omdat god het zo wilde? Omdat Kain zijn eigen broer vermoordde en dus door god veroordeelt werd om een leven te leiden van de eeuwige vluchteling?
Waarom?
Meerdere redenen:quote:Op maandag 29 juni 2026 18:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik blijf dit een ontzettend intrigerend onderdeel vinden van onze menselijke geschiedenis.
Er is geen enkel volk, in heden en verleden, dat zo vaak is verguisd en geweigerd als de joodse mens.
Waarom?
Klopt allemaal wat je hier beweert, maar dat doet niks af aan het feit dat joden eeuwenlang verguisd werden en op zijn best gedoogd.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Joden hebben zich over de hele wereld verspreid omdat zij uit hun thuisland zijn verdreven door de Romeinen. Ondanks dat er voordien zich ook al Joden vestigden rond de Middellandse Zee en tevens bij de Zwarte Zee, kwam de grote uittocht tijdens de Joods-Romeinse Oorlogen, die honderduizenden Joden het leven hebben gekost en zorgde voor eveneens honderduizenden Joden die vertrokken of als slaaf naar het Romeinse Rijk werden gescheept.
De over gebleven Joden was een relatief kleine groep (naar schatting een half miljoen waar het er voorheen naar schatting 3 miljoen waren). Het Joodse leefde verplaatste zich ook van Jerusalem en omstreken naar Galilea en de Golan.
Veel overgebleven Joden trokken na verloop van tijd alsnog naar andere plekken (Egypte, Anatolië, of het huidige Irak en Iran bijvoorbeeld) of bekeerde zich tot het Christendom en daarvan later soms tot de Islam toen Arabieren het gebied veroverende in de 7e eeuw.
[..]
Meerdere redenen:
Joden waren altijd erg 'anders' dan andere volkeren, anders zijn kan al snel tot haat leiden. Het Jodendom botste enorm met Christendom (dat voortkwam uit het Jodendom) en ook in mindere mate de Islam (omgekeerde van wat het nu is). Beide religies (het Christendom en de Islam) konden niet accepteren dat Joden vasthielden aan hun eigen overtuigingen en gebruiken en weigerde om of Jezus of Mohammed als profeet te accepteren.
Daarnaast waren de Joodse gemeenschappen altijd zeer hecht en goed organiseert. Joden wisten op veel plekken te floreren. Kortom: een minderheid die 'raar' was maar het al snel (veel) beter wist te doen dan de meerderheid.
Dat zorgt vaak voor rancune en wrok, zeker vroeger waar het leven veel harder was. Dat draaide niet om luxe en overvloed zoals nu, maar letterlijk of er iets te eten was of niet. Tel daarbij nog eens de fabels op zoals dat Joden, 'Jezus zouden hebben gedood' en later in Europa alle andere bloedsprookjes van het verspreiden van de pest tot het zogenaamd gebruiken van het bloed van Christelijke kinderen voor religieuze rituelen.
Naast je neer leggen om er continu aan herinnert te worden, omdat het moet. Goed idee.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
De kwalificatie wartaal leg ik naast mij neer. Niet alle feedback is een cadeautje.
Jij gebruikt het om de hele groep positiever te willen presenteren dan ze zijn. Opeens is het gebruik van een enkeling voor de groep wel toegestaan...quote:Op maandag 29 juni 2026 17:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen haat? Het bericht ging over twee jongens die drie mensen gered hebben uit een brandend huis.
Hoe kan ik jouw reacties dan anders beschouwen?
Jij doet niks anders dan de boodschapper neerschieten.
Omdat de toon van het bericht jou niet aanstaat.
Ik heb het geprobeerd. Maar met jou valt niet rationeel te discussieren.
Het zij zo.
Je herinnert maar een eind in de verte.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naast je neer leggen om er continu aan herinnert te worden, omdat het moet. Goed idee.
En jij doet precies hetzelfde. Een misdaad van een enkeling gebruiken om deze groep in zijn geheel zwart te maken.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij gebruikt het om de hele groep positiever te willen presenteren dan ze zijn. Opeens is het gebruik van een enkeling voor de groep wel toegestaan...
En rationeel discussieren kan je met mij prima. Ik prik alleen door je eeuwige hypocrisie heen en geef je tegenspraak. Kan je niet tegen. Al vaker opgevallen.
Inmiddels een hoop misdaden en kutgedragingen van een hoop 'enkelingen'.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En jij doet precies hetzelfde. Een misdaad van een enkeling gebruiken om deze groep in zijn geheel zwart te maken.
Is geen probleem voor mij. Want als ik hetzelfde zou doen om alle Nederlandse alloctone mannen over een kam te scheren omdat Volkert Pim heeft vermoord, zou je daar ook geen moeite mee hebben?
Toch? Of maak ik nu een enorme denkfout?
maar wel 1000 keer hoger dan een autochtone Nederlander.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:33 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar de reflex om dat dan maar te generaliseren tot _alle_ Marokkanen snap ik niet. De kans dat je van een willekeurige Marokkaan iets te vrezen hebt is niet zo groot.
Die 1000 is wel zwaar overdreven.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
maar wel 1000 keer hoger dan een autochtone Nederlander.
Dus ze maakt een goede keuze.
Nou eigenlijk is het vele malen hoger, ik denk dat een kansberekening op >10.000 kans komt met een paar parameters, fatbike, stad, steeg.quote:
Ja. Nee.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou eigenlijk is het vele malen hoger, ik denk dat een kansberekening op >10.000 kans komt met een paar parameters, fatbike, stad, steeg.
Nope. Ik ben er wel klaar mee. Ga vooral verder met je saaie monoloogje.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inmiddels een hoop misdaden en kutgedragingen van een hoop 'enkelingen'.
En die vergelijking slaat als kut op dirk en mooie is, is dat je dat zelf ook wel weet.
Overigens is het ook wel goed gesteld dus als je met iemand aan moet komen die 24 jaar terug die misdaad heeft begaan
Kom met wat beters. Denk harder.
Nee dat is het niet.quote:
Doe ik niet. Ik reageerde op een post van iemand anders.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe jij mensen die dingen doen als iemand beroven en in elkaar trappen "straatschoffies"kan noemen.
Ongeacht hun nationaliteit. Dat is misschien juist wel de kern van het probleem.
Dat zeg je nu al een paar keer, maar iedere keer post je toch..quote:Op dinsdag 30 juni 2026 02:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nope. Ik ben er wel klaar mee. Ga vooral verder met je saaie monoloogje.
En ik noemde Volkert omdat deze man wereldberoemd is in Nederland. Iedereen weet meteen wie ik bedoel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |