Als je niet serieus over dit onderwerp wilt discussieren moet je niet gaan beginnen over TS. Dat is een beetje op de persoon spelen. Erg jammer.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 28 juni 2026 15:44 schreef Lenny77 het volgende:
Op zich wel grappig hoe zowel de mannen als vrouwen hier zoiets hebben van(ik ook)
Maar als mannen zo over vrouwen denken of schrijven of effectief deze regels opleggen aan hun vrouw, dat het dan vrij normaal gevonden vond.
Doe jij ook alle ramen en deuren van je huis open op het heetst van de dag, zodat het "door kan luchten". Terwijl het binnenshuis 26 graden was voordat je de deuren open deed en 29 graden toen je ze weer, om de één of andere vage reden, dicht deed?quote:Op zondag 28 juni 2026 13:57 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Mannen zijn nu eenmaal net kinderen en opvoeden blijft belangrijk. Ik doe dat ook voor mijn plezier hè, maar ik neem mijn rol als hoofd van het gezin serieus. Er kan ook van alles missgaan als zij vrij kunnen beslissen over zaken waar ze de mentale capaciteit niet voor hebben. Het is meer bezorgdheid. Waarom moet iedereen maar zelf kunnen beslissen? Er zijn toch ook regels van de maatschappij om je aan te houden? Daar doen we toch ook niet moeilijk over.
Wat een raar verhaal over doorluchten. Mijn man moet eerst vragen of het raam open mag. En dit is helemaal niet misandrisch. Daar wilde ik het topic nu juist voor beschermen door het voor te leggen aan een gemengd publiek. Dat lijkt mij redelijk. Iedereen mag hier aangeven wat hun denkbeelden zijn, over wat mannen wel of niet mogen doen, zonder goedkeuring van vrouwen.quote:Op zondag 28 juni 2026 15:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doe jij ook alle ramen en deuren van je huis open op het heetst van de dag, zodat het "door kan luchten". Terwijl het binnenshuis 26 graden was voordat je de deuren open deed en 29 graden toen je ze weer, om de één of andere vage reden, dicht deed?
Kijk. Hier is dus een beslissing die niet bij een vrouw behoort te liggen. Tenzij die vrouw minimaal een 8 voor natuurkunde op haar eindexamen heeft gekregen.
Als je natuurkunde als vak hebt laten vallen zodra het kon, heb je natuurlijk al helemaal geen recht van praten.
Ik kan sowieso al mijn lachen moeilijk inhouden als iemand zegt: "dat is toch logisch?!?!", terwijl die nooit beste cijfers voor wiskunde en natuurkunde heeft gehaald.Hoe kun je beoordelen dat iets 'logisch' is als je niet eens weet wat 'logica' is, hahahaha.
Overigens dacht ik dat jij niet op het Viva forum wilde posten omdat het dan al snel in misandrie zou vervallen. Maar nu ben jij zelf degene die begint met misandristische zaken te schrijven. Was je een self-fulfilling prophecy aan het maken en lukte het niet zonder zelf een beetje in te grijpen?
Dit gebeurt wel bij vrouwen van een bepaald geloof dus het komt zeker wel voor, alleen dan niet zo zeer bij mannen.quote:
Ik heb het mijn vrouw gevraagd. Aangezien ik als man niet de aangesproken persoon ben in deze OP.quote:Op zondag 28 juni 2026 13:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
- Alleen gaan winkelen?
- Alleen gaan sporten met vrouwen?
- Behandeld worden door een vrouwelijke arts?
- Een vrouwelijke leidinggevende hebben?
- Een voetbalwedstrijd fluiten?
- Op een feestje dansen met een andere vrouw?
Welke zaken zijn voor jullie de grens? En hoe gaat je prinsje hiermee om? Het mag gaan over vroegere, huidige of toekomstige mannen in je leven. Voor de omgekeerde versie verwijs ik jullie naar de podcast "Mag jouw vrouw?" van Cino Karaduvut en Tayfun Kapli.
Ik vind deze reactie dan weer erg matig. Je vorige daarboven vond ik inhoudelijker. Maar dit topic mag door iedereen besproken worden. Ook aangesprokenen mogen meedenken, maar niet altijd mee beslissen. Daar hoort een vrouw over te gaan. En bedank je vrouw. Ze klinkt mij heel ruimdenkend. Als dat maar goed gaat.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:11 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Also, trolltopic will be trolltopic. Ondanks alle matige pogingen van TS om het anders te brengen.
In mijn omgeving zijn die regels echt niet normaal, mannen óf vrouwen.quote:Op zondag 28 juni 2026 15:44 schreef Lenny77 het volgende:
Op zich wel grappig hoe zowel de mannen als vrouwen hier zoiets hebben van(ik ook)
Maar als mannen zo over vrouwen denken of schrijven of effectief deze regels opleggen aan hun vrouw, dat het dan vrij normaal gevonden vond.
Bedankt.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:24 schreef summer2bird het volgende:
Ff het videootje waar dit topic om gaat voor de mensen die het nog niet gezien hebben
Bekijk deze YouTube-video
Gelukkig maarquote:Op zondag 28 juni 2026 16:25 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
In mijn omgeving zijn die regels echt niet normaal, mannen óf vrouwen.
Ik heb nog nooit iemand zo'n "mag jouw vrouw" serieus horen nemen (gelukkig).
Wat is er mis mee als iemand moet luisteren naar een ander? Of minder ruimte heeft? Of dat die een (waardevol) bezit is? Jij bent toch filosoofert? Als mensen gezamelijk kiezen voor een dergelijke rolverdeling is het toch ook goed?quote:Op zondag 28 juni 2026 16:25 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
In mijn omgeving zijn die regels echt niet normaal, mannen óf vrouwen.
Ik heb nog nooit iemand zo'n "mag jouw vrouw" serieus horen nemen (gelukkig).
quote:Op zondag 28 juni 2026 16:36 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Misschien kan je die onderin je op zetten, zodat mensen snappen waar het om gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
Het is gelukt. Ik heb het erin geplakt.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:36 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Misschien kan je die onderin je op zetten, zodat mensen snappen waar het om gaat
En post 67 van Regilio misschien ook.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:41 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het is gelukt. Ik heb het erin geplakt.
Ik heb meerdere vrouwelijke collega's op mijn werk die echt wel hun bekkie bij zich hebben, maar zich aan de andere kant laten onderdrukken door altijd een hoofddoek te dragen en bepaalde kleding zodat je geen huid ziet (behalve handen en gezicht). Ik heb dat altijd heel dubbel gevonden.quote:Op zondag 28 juni 2026 15:21 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
De mijne moet enkel zedig gekleed gaan. Hoe hij dat doet is aan hem. Dat stukje vrijheid heb ik hem inmiddels gegeven. Maar hij mag niet naar het strand met een ontbloot bovenlijf en een short. Zijn lichaam laten bekijken is iets tussen hem en mij en niet voor een ander.
quote:Op zondag 28 juni 2026 16:40 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Bummer. Dat waren mijn idolen. Ik probeerde dat dominante gecentreerde kunstje 1 op 1 te kopieren. Wel typisch weer dat dominantie een voorbode kan zijn van fysiek worden..Dat is echt niet mijn doel. Als vrouw moet je nu eenmaal rekening houden met het krachtsverschil. Als je dat inzet voor je tuchtiging is het niet leuk meer. Voor niemand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 28-06-2026 17:29:54 ]"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
Misschien is het niet dubbel maar eerder contextgerelateerd. Het kan misschien zwaar zijn om tegen een dominante partij in te gaan. Of dat ze tijdelijk genoegen nemen met de huidige status quo. Of dat ze zelf het echt niet fijn vinden om bekeken te worden en deze preventie fijn vinden.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb meerdere vrouwelijke collega's op mijn werk die echt wel hun bekkie bij zich hebben, maar zich aan de andere kant laten onderdrukken door altijd een hoofddoek te dragen en bepaalde kleding zodat je geen huid ziet (behalve handen en gezicht). Ik heb dat altijd heel dubbel gevonden.
Dat jij dit badinerend vindt maakt het nog niet badinerend. Die recensie is voor uw rekening en zegt eigenlijk ook wel veel. Afserveren vind ik gemakzuchtig. Misschien is juist de cringe de insteek die het interessant kan maken. Misschien zijn mensen niet gewend om "mannen te kakken te zetten" en uit voorzorg hun keutel intrekken. De potentiele toorn van die afkeuring is immers al eeuwen geincorpeerd in ons collectieve systeem door tuchtiging die we de laatse 100 jaar aan het afgooien zijn. En misschien ben ik ook een slechte humorist (of zijn vrouwen al snel minder grappig). Door een perspectiefwissel van gender kun je soms beter scherp krijgen hoe sommige zaken erbij liggen en wat voor automatismes we al snel voor lief nemen. Ik denk dat we collectief mensen moeten blijven uitleggen (keer op keer) dat bezit van mensen niet bestaat, je niet het middelpunt bent, je niet beter bent en je ook niet entitled bent vanwege wat dan ook. Dit is de prijs van prinsjes opvoeden. En als er heel veel prinsjes bijkomen, misschien heeft dat ooit wel effect op al onze levens.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:55 schreef OllieA het volgende:
Ik krijg de indruk dat de ironisch, en daardoor badinerende, insteek van TS niet echt goed werkt.
En wat moet je er ook mee, met dit soort achterlijke gedachtegoed. Een visie op ontwikkelen? Bediscussiëren? Ik dacht het niet. Een platte aarde vindt ik bijvoorbeeld ook niet interessant. Mannen die vinden dat vrouwen kinderen zijn die geleid moeten worden? Veel succes ermee jongens en toedeloe.
Ik vind dat net zo idioot en mag toch hopen dat het voor vrijwel iedereen hier geldt.quote:Op zondag 28 juni 2026 15:44 schreef Lenny77 het volgende:
Door wie wordt dat normaal gevonden? Door mij niet in elk geval.quote:Op zondag 28 juni 2026 15:44 schreef Lenny77 het volgende:
Dat HET vrij normaal gevonden wordt.quote:Op zondag 28 juni 2026 17:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Door wie wordt dat normaal gevonden? Door mij niet in elk geval.
Heb je geen nieuws gekeken?quote:Op zondag 28 juni 2026 15:44 schreef Lenny77 het volgende:
Tuurlijk. Je hebt geen idee wat voor regels ik mijn vriendin soms oplegquote:Op zondag 28 juni 2026 15:44 schreef Lenny77 het volgende:
Dat lijkt misschien zo als je hier op Fok leest, maar volgens mij is het enerzijds zo dat er meer mannen hier zijn, maar bovenal dat mannen vaker zullen trollen en/of denken dat dit soort achterlijke denkbeelden ‘stoer’ zijn.quote:Op zondag 28 juni 2026 17:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat HET vrij normaal gevonden wordt.
Ik spreek niemand aan hier en ik kan alleen maar toejuichen dat er genoeg zijn die zo ook niet denken![]()
De meerderheid denkt zo niet.
Maar de weerstand, of het absurd ervan vinden, was beduidend kleiner geweest als dit over vrouwen was gegaan.
Is dat echt zo? Ik ken werkelijk niemand waarbij de vrouw dit soort, vrij triviale zaken, niet zou mogen.quote:Op zondag 28 juni 2026 17:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat HET vrij normaal gevonden wordt.
Ik spreek niemand aan hier en ik kan alleen maar toejuichen dat er genoeg zijn die zo ook niet denken![]()
De meerderheid denkt zo niet.
Maar de weerstand, of het absurd ervan vinden, was beduidend kleiner geweest als dit over vrouwen was gegaan.
Dus als zij in haar reet geneukt wordt door een ander dan moet jij ook in je reet geneukt worden en dan tegelijkertijd ook nog, of hoe moet ik mij dit voorstellen?quote:Op zondag 28 juni 2026 18:08 schreef Armani XL het volgende:
Ik en mijn vrouw hebben eigenlijk weinig grenzen. Zij gunt mij alles en ik gun haar alles. Even kijkend naar het laatste punt van de OP met dansen. De andere zijn sowieso geen issues.
Wij gaan graag naar 'lifestyle' clubs (Swingers- of parenclub) en ze vind het juist leuk als ik flirt of dans met andere vrouwen. En soms gaat het ook nog wel verder. De enige afspraak die wij hebben is dat we alle ervaringen samen beleven.
Mijn eerste echte vriendin had ik toen ik 18 was ofzo, dus bijna 30 jaar geleden. Maar ik heb in mijn opvoeding met de paplepel meegekregen dat je een vrouw altijd netjes aan de deur moet afleveren.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:09 schreef Geralt het volgende:
Het enige wat mijn vrouw niet "mag" van mij is in het holst van de nacht alleen terug naar huis fietsen door een afgelegen gebied.
En dan niet zo zeer dat het niet mag, ze mag doen en laten wat ze wil, zij is mijn eigendom niet, maar meer dat ik het niet prettig/veilig vind en dan doorgaans voorstel om haar dan gewoon op te halen voor de veiligheid.
Zodat ze zeker veilig thuis komt.
Absoluut.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:10 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Mijn eerste echte vriendin had ik toen ik 18 was ofzo, dus bijna 30 jaar geleden. Maar ik heb in mijn opvoeding met de paplepel meegekregen dat je een vrouw altijd netjes aan de deur moet afleveren.
Je gaat wel meteen naar extremen zoeken. Maar stel dat we in de club zijn en ik vind een andere vrouw leuk dan spreken we dat uit naar elkaar. Alleen als ik met haar wil zoenen wil mijn vrouw eerst even testenquote:Op zondag 28 juni 2026 18:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dus als zij in haar reet geneukt wordt door een ander dan moet jij ook in je reet geneukt worden en dan tegelijkertijd ook nog, of hoe moet ik mij dit voorstellen?
Die krijg je van me, je hebt gelijkquote:
Dit gaat over mensen die bespreken in hoeverre mannen vrij mogen zijn en is een uitwisseling van ervaringen.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:18 schreef YoopY het volgende:
Na een beetje door dit topic te zijn gescrollt heb ik eigenlijk maar 1 vraag.
WAAR GAAT DIT OVER?
stelletje weirdo's
Slavernij is toch allang afgeschaft, of is dit weer een nieuwe trend? Komt een beetje over als die hele trad-wive golf.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:21 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dit gaat over mensen die bespreken in hoeverre mannen vrij mogen zijn en is een uitwisseling van ervaringen.
Mijn man hoort ook gewoon zich kuis te gedragen. Zeker als er andere vrouwen zijn. Alhamdoulilah.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:21 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dit gaat over mensen die bespreken in hoeverre mannen vrij mogen zijn en is een uitwisseling van ervaringen.
Niet compleet in het gareel hoor. Maar sommige beslissingen kun je beter niet door hen laten nemen. En er zijn echt veel mannen hoor die hier geen problemen mee hebben. Het is ook om vrouwen aan het denken te zetten om de bakens eens te verzetten. Natuurlijk sputteren de mannen even tegen, dat is nu eenmaal hun emotionele natuur, maar empathische aansturing werkt prima. Minder ruimte geven is ook ruimte winnen, nietwaar?quote:Op zondag 28 juni 2026 18:27 schreef YoopY het volgende:
[..]
Slavernij is toch allang afgeschaft, of is dit weer een nieuwe trend? Komt een beetje over als die hele trad-wive golf.
Dus de mannen waarover het hier gaat hebben niets te vertellen en moeten compleet in het gareel? Hoe dan? Welke vent leent zich voor zulke onzin?
Zo is dat, ik parkeer hem even in de keuken als er vriendinnen zijn, anders kwijlt ie heel het tapijt onder.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn man hoort ook gewoon zich kuis te gedragen. Zeker als er andere vrouwen zijn. Alhamdoulilah.
Nou ja, als het gaat om gewenst sociaal gedrag kan ik me er wel in vinden. Zaken verbieden of gericht sturen; dank je de koekoek. Maar de vrouw in mijn leven staat natuurlijk vrij om met goede argumenten te komen om gedrag te beïnvloeden.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:36 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Niet compleet in het gareel hoor. Maar sommige beslissingen kun je beter niet door hen laten nemen. En er zijn echt veel mannen hoor die hier geen problemen mee hebben. Het is ook om vrouwen aan het denken te zetten om de bakens eens te verzetten. Natuurlijk sputteren de mannen even tegen, dat is nu eenmaal hun emotionele natuur, maar empathische aansturing werkt prima. Minder ruimte geven is ook ruimte winnen, nietwaar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |