abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:58:58 #126
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221577837
Gokjes:

Bij Love Letters wil de familie De Mol mogelijk geld zien.

Man Bijt Hond kan beelden bevatten waar de betrokkenen achteraf niet trots op zijn.
pi_221578705
quote:
89s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik heb het ff gemist, maar hoezo halen ze dingen eraf?
Simpel, bij alle genoemde titels staat het volgende op De Schatkamer:

quote:
Deze uitzendingen zijn momenteel niet beschikbaar vanwege ontbrekende licenties.
Love Letters, TLTZ en ook Herexamen behoren (via allerlei overnames van de originele productiehuizen) inmiddels tot de portefeuille van Banijay; Man Bijt Hond is van origine een format van het Vlaamse Woestijnvis.

Beeld & Geluid beroept zich voor het publiceren van programma's op de Out of Commerce regeling, waarmee ze zonder toestemming van de rechthebbenden programma's die niet meer te koop of te streamen zijn publiekelijk online mogen zetten. Máár, er is een achterpoortje voor de rechthebbenden: de opt-out.

quote:
Rechthebbenden kunnen via het EUIPO-portaal aangeven dat zij niet aan deze regeling willen deelnemen (opt-out). Beeld & Geluid is dan verplicht het betreffende materiaal offline te halen.
Gokje: Banijay en Woestijnvis hebben gebruik gemaakt van de opt-out waarmee Beeld & Geluid nu de genoemde programma's tot nader order offline heeft moeten halen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_221579208
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 16:13 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Simpel, bij alle genoemde titels staat het volgende op De Schatkamer:
[..]
Love Letters, TLTZ en ook Herexamen behoren (via allerlei overnames van de originele productiehuizen) inmiddels tot de portefeuille van Banijay; Man Bijt Hond is van origine een format van het Vlaamse Woestijnvis.

Beeld & Geluid beroept zich voor het publiceren van programma's op de Out of Commerce regeling, waarmee ze zonder toestemming van de rechthebbenden programma's die niet meer te koop of te streamen zijn publiekelijk online mogen zetten. Máár, er is een achterpoortje voor de rechthebbenden: de opt-out.
[..]
Gokje: Banijay en Woestijnvis hebben gebruik gemaakt van de opt-out waarmee Beeld & Geluid nu de genoemde programma's tot nader order offline heeft moeten halen.
Nou lekker dan, zijn we warm gemaakt met een dooie mus.. :D
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 23:59:29 #129
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221582655
Hoe groot is de kans dat die weer online komen?
  zondag 16 augustus 2026 @ 05:13:12 #130
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221582850
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 23:59 schreef Claude_Viole het volgende:
Hoe groot is de kans dat die weer online komen?
Net zo groot als de kans dat Dit Was Het Nieuws en de shows van André Van Duin er nog terug op komen; dit nadat die in de eerste dagen weer net zo snel verwijderd zijn als dat ze verschenen.

Dussss de stand is nu: 3 tegen 3
1. Dit was het nieuws
2. Revues en TV-shows André van Duin:
- Dag Dag Heerlijke Lach
- Time Is Money
- De André van Duin Show 1982
- André's Comedy Parade
- Boem-Boem (Blijspel)
- Dag 83, Hallo 84 (Oudejaarsprogramma)
3. Herexamen
4. Wedden Dat?
5. Te Land, Ter Zee En In De Lucht (en ook alle voorlopers zoals Vlieg er eens uit)
6. Love Letters
7. Man Bijt Hond
8. Medisch Centrum West :o

Want oh ja, nog een titel offline:
Medisch Centrum West, die stond er in het allerbegin ook op en die is er zo te zien nu ook van afgehaald.

En dan is er nog een prangend puntje, maar geen idee hoe dat te controleren ook:
- Willekeurige losse afleveringen van bijvoorbeeld praatprogramma's (denk aan Sonja Op...).

Dit komt vooral door vroegere sprekers in die uitzendingen aan het woord, die omwille van het 'recht om vergeten te worden', letterlijk 'vergeten willen worden'. Al begreep ik wel dat B&G/redactie van de Schatkamer hier nog wel vaak goed tegenin gaat, en terecht ook: deze programma's zijn aan MILJOENEN kijkers vertoond, dus die uitzendingen konden wel door iedereen al eens zijn opgenomen.

[ Bericht 25% gewijzigd door ArnieAlberts op 16-08-2026 05:27:06 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 16 augustus 2026 @ 06:02:09 #131
328189 ArnieAlberts
pi_221582886
Oh, en blijkbaar stond bij de start van de site op 26 mei ook de comedy 'Seth & Fiona' al op de Schatkamer (er was een postertje voor), maar dat is natuurlijk een Paul de Leeuw-productie dus die is intussen ook offline.

EDIT: Oh. Huh? Die titel staat momenteel nog steeds online. 1 aflevering.

[ Bericht 56% gewijzigd door ArnieAlberts op 16-08-2026 06:09:04 ]
pi_221584045
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 05:13 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Net zo groot als de kans dat Dit Was Het Nieuws en de shows van André Van Duin er nog terug op komen; dit nadat die in de eerste dagen weer net zo snel verwijderd zijn als dat ze verschenen.

Dussss de stand is nu: 3 tegen 3
1. Dit was het nieuws
2. Revues en TV-shows André van Duin:
- Dag Dag Heerlijke Lach
- Time Is Money
- De André van Duin Show 1982
- André's Comedy Parade
- Boem-Boem (Blijspel)
- Dag 83, Hallo 84 (Oudejaarsprogramma)
3. Herexamen
4. Wedden Dat?
5. Te Land, Ter Zee En In De Lucht (en ook alle voorlopers zoals Vlieg er eens uit)
6. Love Letters
7. Man Bijt Hond
8. Medisch Centrum West :o

Want oh ja, nog een titel offline:
Medisch Centrum West, die stond er in het allerbegin ook op en die is er zo te zien nu ook van afgehaald.

En dan is er nog een prangend puntje, maar geen idee hoe dat te controleren ook:
- Willekeurige losse afleveringen van bijvoorbeeld praatprogramma's (denk aan Sonja Op...).

Dit komt vooral door vroegere sprekers in die uitzendingen aan het woord, die omwille van het 'recht om vergeten te worden', letterlijk 'vergeten willen worden'. Al begreep ik wel dat B&G/redactie van de Schatkamer hier nog wel vaak goed tegenin gaat, en terecht ook: deze programma's zijn aan MILJOENEN kijkers vertoond, dus die uitzendingen konden wel door iedereen al eens zijn opgenomen.
9. 10 voor Taal

Ook een voormalig Endemol-productie (net als MCW), dus ik vrees dat Banijay momenteel met de stofkam langs alle programma's gaat die zij nu in hun portefeuille hebben en het EUIPO-portaal momenteel overuren draait met alle opt-outs die worden ingediend.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 16 augustus 2026 @ 15:11:37 #133
328189 ArnieAlberts
pi_221586310
10 voor Taal staat er toch nog wel op? :o Medisch Centrum West is er echt af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')