Simpel, bij alle genoemde titels staat het volgende op De Schatkamer:quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 13:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb het ff gemist, maar hoezo halen ze dingen eraf?
Love Letters, TLTZ en ook Herexamen behoren (via allerlei overnames van de originele productiehuizen) inmiddels tot de portefeuille van Banijay; Man Bijt Hond is van origine een format van het Vlaamse Woestijnvis.quote:Deze uitzendingen zijn momenteel niet beschikbaar vanwege ontbrekende licenties.
Gokje: Banijay en Woestijnvis hebben gebruik gemaakt van de opt-out waarmee Beeld & Geluid nu de genoemde programma's tot nader order offline heeft moeten halen.quote:Rechthebbenden kunnen via het EUIPO-portaal aangeven dat zij niet aan deze regeling willen deelnemen (opt-out). Beeld & Geluid is dan verplicht het betreffende materiaal offline te halen.
Nou lekker dan, zijn we warm gemaakt met een dooie mus..quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:13 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Simpel, bij alle genoemde titels staat het volgende op De Schatkamer:
[..]
Love Letters, TLTZ en ook Herexamen behoren (via allerlei overnames van de originele productiehuizen) inmiddels tot de portefeuille van Banijay; Man Bijt Hond is van origine een format van het Vlaamse Woestijnvis.
Beeld & Geluid beroept zich voor het publiceren van programma's op de Out of Commerce regeling, waarmee ze zonder toestemming van de rechthebbenden programma's die niet meer te koop of te streamen zijn publiekelijk online mogen zetten. Máár, er is een achterpoortje voor de rechthebbenden: de opt-out.
[..]
Gokje: Banijay en Woestijnvis hebben gebruik gemaakt van de opt-out waarmee Beeld & Geluid nu de genoemde programma's tot nader order offline heeft moeten halen.
Net zo groot als de kans dat Dit Was Het Nieuws en de shows van André Van Duin er nog terug op komen; dit nadat die in de eerste dagen weer net zo snel verwijderd zijn als dat ze verschenen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:59 schreef Claude_Viole het volgende:
Hoe groot is de kans dat die weer online komen?
9. 10 voor Taalquote:Op zondag 16 augustus 2026 05:13 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Net zo groot als de kans dat Dit Was Het Nieuws en de shows van André Van Duin er nog terug op komen; dit nadat die in de eerste dagen weer net zo snel verwijderd zijn als dat ze verschenen.
Dussss de stand is nu: 3 tegen 3
1. Dit was het nieuws
2. Revues en TV-shows André van Duin:
- Dag Dag Heerlijke Lach
- Time Is Money
- De André van Duin Show 1982
- André's Comedy Parade
- Boem-Boem (Blijspel)
- Dag 83, Hallo 84 (Oudejaarsprogramma)
3. Herexamen
4. Wedden Dat?
5. Te Land, Ter Zee En In De Lucht (en ook alle voorlopers zoals Vlieg er eens uit)
6. Love Letters
7. Man Bijt Hond
8. Medisch Centrum West
Want oh ja, nog een titel offline:
Medisch Centrum West, die stond er in het allerbegin ook op en die is er zo te zien nu ook van afgehaald.
En dan is er nog een prangend puntje, maar geen idee hoe dat te controleren ook:
- Willekeurige losse afleveringen van bijvoorbeeld praatprogramma's (denk aan Sonja Op...).
Dit komt vooral door vroegere sprekers in die uitzendingen aan het woord, die omwille van het 'recht om vergeten te worden', letterlijk 'vergeten willen worden'. Al begreep ik wel dat B&G/redactie van de Schatkamer hier nog wel vaak goed tegenin gaat, en terecht ook: deze programma's zijn aan MILJOENEN kijkers vertoond, dus die uitzendingen konden wel door iedereen al eens zijn opgenomen.
Misschien wel, ja. Het is vooral raar dat hier dan drie jaar aan gewerkt zou zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:00 schreef Eightyone het volgende:
Volgend topic: 'De Gatenkaas van Beeld & Geluid'.
Dat maakt het helemaal raar!quote:Op maandag 17 augustus 2026 16:54 schreef Ronaldussen het volgende:
Op NPO Start staan ze wel vrijwel allemaal, ook aflevering 1: https://npo.nl/start/serie/andere-tijden/afleveringen/seizoen-1_1
De hoeveelheid terugtrekkers hadden ze misschien niet voorzien.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Misschien wel, ja. Het is vooral raar dat hier dan drie jaar aan gewerkt zou zijn.
Ik heb nog een tijdje afleveringen zitten kijken op NPO start, superboeiende afleveringen, vooral over onderwerpen uit de jaren '80.quote:Op maandag 17 augustus 2026 16:11 schreef ArnieAlberts het volgende:
Een nieuwe update van wat er van de Schatkamer AF is:
- Andere Tijden, zij het met een kanttekening. Voorheen stonden uit het al 26 jaar-lopende programma hele jaargangen online: het merendeel van de 916 afleveringen. Nu nog slechts 28, bijna de volledige eerste jaargang (2000). Alleen de allereerste ontbreekt.
Klopt, zoals in het artikel beschreven was er een redacteur die er een bericht aan gewijd had op de Schatkamer-site. Pontificaal op de homepage dus iedereen die erop kwam drukte dat aan, en perfect aan de tijd toegepastquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:26 schreef TanteMathilde het volgende:
Het AD had een artikel over de populariteit van oude taalcursussen uit de Schatkamer
Taalcursussen van de Teleac plots weer massaal bekeken: ‘Zelfs zwart-witbeelden uit jaren 60 populair’
Het gaat over de cursus Spaans Por Favor uit 1983 (dit lijkt me niet de hele serie).
Walter and Connie, voor ons nogal knullig simpele lessen Engels uit 1967.
Ni Hao. Chinese taal en cultuur (1986) met Astrid Joosten.
Mja, ik zal me wel vergist hebben. Toch was het een onverwachts lange nachtelijke downtime, vond het vreemd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 04:25 schreef Eightyone het volgende:
Niet meer kunnen downloaden, bedoel je? Of een betaalmuur?
Edit: het lijkt hersteld.
Ik zat er dus niet naast. Na precies drie maanden is het einde lol - DRM (digitale downloadbeveiliging) wordt sinds vandaag toegepast op de programma's in de Schatkamer.quote:Op maandag 24 augustus 2026 03:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
Deze nacht is de Schatkamer trouwens down sinds een uurtje of 2 vannacht. Met heel veel moeite kom je op de homepage en opent er nog wel eens een artikel, maar de programmapagina's zijn niet te bereiken. Wat bijzonder is, is dat de video's zelf (als je de pagina's nog open had staan) gewoon nog steeds volledig afspelen, inclusief spoelen.
Werkzaamheden wellicht? Ik zit zelf aan iets anders te denken (ook op basis van iets dat ik in de wandelgangen gehoord heb), maar ik hoop dat ik ernaast zit.
Zeg 's Aaa en Oppassen!!! zijn beiden momenteel commercieel in de verkoop (dvd-boxen), nog niet out of print.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:16 schreef Bpalma het volgende:
Valt mij ook op dat Zeg n's Aaa, Oppassen en bergen Binnen er niet op staan had er eerder nog niet naar gezocht evenals Kinderen Geen bezwaar al zal dat misschien niet meer uitgezonden mogen worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |