abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221156000
In verband met de extreme hitte en code rood zijn de bezorgingen van AH vandaag gestaakt. Waarschijnlijk geldt dat ook voor meerdere supermarkten.
En vermoedelijk morgen ook, nu code rood is verlengd en de extreme hitte aanhoudt.

Wat vinden jullie daarvan?

Ik kan me er wel in vinden als je het bekijkt door de bril van de bezorgers en hun werkgevers. Hun gezondheid en veiligheid staan natuurlijk voorop.
Tegelijkertijd is er ook een andere kant. Juist mensen die vanwege de hitte of om medische redenen niet naar buiten kunnen, zijn vaak afhankelijk van een bezorgdienst. Voor hen levert dit juist een extra uitdaging op.
pi_221156050
Ik vind er niks van. Ik ben gezegend met een lichaam dat uren kan lopen en fietsen ook met deze prachtige zonneschijn. Dus ik haal mijn eten gewoon zelf op. Er zitten zes supers binnen een straal van vijftien minuten fietsen van mij vandaan. De dichtstbijzijnde ligt op drie minuten fietsen. Als ooit de dag komt dat ik mijn boodschappen niet meer zelf op een 5de handse fiets kan vervoeren die ik voor ¤60 op Marktplaats heb gekocht, dan tik ik dit weekend wel een afgetrapte auto voor drie koppen op de kop bij een Bovag geaccrediteerde garage en doe ik het daarmee. Ik heb geen puistenkop nodig die het voor mij in een busje komt brengen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Peppert op 26-06-2026 15:14:01 ]
pi_221156098
Ik vind het zorgwekkend dat mensen hier uberhaupt discussie over voeren.

Kleurcodes worden niet voor niets uitgeroepen. Ook kwetsbare mensen hadden voorbereidingen kunnenn treffen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 juni 2026 @ 15:09:30 #4
284411 crew  heywoodu
pi_221156117
Vervelend als je plotseling wat nodig hebt, maar als je hier slecht tegen kunt is het ook wel een beetje aan jezelf om vooraf te zorgen dat je voorbereid bent :@

Voor zover mogelijk, uiteraard.
pi_221156226
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef heywoodu het volgende:
Vervelend als je plotseling wat nodig hebt, maar als je hier slecht tegen kunt is het ook wel een beetje aan jezelf om vooraf te zorgen dat je voorbereid bent :@

Voor zover mogelijk, uiteraard.
Inderdaad wel een goeie. Dat het heet zou worden is al langer dan gisteren bekend
pi_221156454
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:06 schreef Mikeytt het volgende:

Kleurcodes worden niet voor niets uitgeroepen. Ook kwetsbare mensen hadden voorbereidingen kunnenn treffen.
Door bijvoorbeeld hun boodschappen te laten bezorgen, ow wacht.

Verder moeten mensen gewoon weer eens voor elkaar gaan zorgen. En als je echt niet weg kan van je werk heb je je prioriteiten verkeerd. Maar misschien wel 2x per jaar op vakantie
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221156467
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:06 schreef Mikeytt het volgende:

Niks mee te maken. Gewoon mn eten bezorgen. Klant is koning
pi_221156477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Peppert het volgende:
Ik vind er niks van. Ik ben gezegend met een lichaam dat uren kan lopen en fietsen ook met deze prachtige zonneschijn. Dus ik haal mijn eten gewoon zelf op. Er zitten zes supers binnen een straal van vijftien minuten fietsen van mij vandaan. De dichtstbijzijnde ligt op drie minuten fietsen. Als ooit de dag komt dat ik mijn boodschappen niet meer zelf op een 5de handse fiets kan vervoeren die ik voor ¤60 op Marktplaats heb gekocht, dan tik ik dit weekend wel een afgetrapte auto voor drie koppen op de kop bij een Bovag geaccrediteerde garage en doe ik het daarmee. Ik heb geen puistenkop nodig die het voor mij in een busje komt brengen.
Je hebt wel veel woorden nodig om te vertellen dat je er niks van vindt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:42:29 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221156517
quote:
:')
pi_221156623
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:36 schreef Filosoofert het volgende:
Door bijvoorbeeld hun boodschappen te laten bezorgen
Klopt. Ik heb zelf medische klachten waardoor ik er ook voor heb gekozen om een bezorgbundel af te sluiten bij de AH. Maar ook dan moet je ervoor zorgen dat je een backup hebt vind ik. Je kan niet klakkeloos uitgaan van "klant is koning en ze moeten maar rijden" . Wat ik meer frapanter vindt is dat die AH bussen blijkbaar geen airco hebben. Dus die mensen die daar in zitten zweten zich ook te pleuris bij 30 graden of 28 graden etc.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:14:17 #11
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221156801
Rond het middaguur zijn onze bestelde boodschappen keurig op tijd geleverd door de bezorger van Picnic.
Die heeft wel extra fooi verdiend…
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:27:15 #12
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221156915
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:51 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Klopt. Ik heb zelf medische klachten waardoor ik er ook voor heb gekozen om een bezorgbundel af te sluiten bij de AH. Maar ook dan moet je ervoor zorgen dat je een backup hebt vind ik.
Tijd om het 72-uurs noodpakket aan te spreken dus *O*
quote:
Je kan niet klakkeloos uitgaan van "klant is koning en ze moeten maar rijden" .
@Poepz0r wel :')
quote:
Wat ik meer frapanter vindt is dat die AH bussen blijkbaar geen airco hebben. Dus die mensen die daar in zitten zweten zich ook te pleuris bij 30 graden of 28 graden etc.
Maar dan nog met hun steekwagentje (die heeft geen airco) de 38 graden in onder het genot van de grote koperen ploert 8-)
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 17:14:49 #13
18653 crew  D.
pi_221157234
Anyway, on-topic maar weer
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:47:05 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221157508
Over de OP: ik vind het meer dan terecht dat sommige bezorgservices zijn gestaakt. Veel mensen hebben ook geen lift, dan mag je naar vier hoog met die loeizware spullen. En de jongens krijgen weinig fooi, ze zijn verbaasd als ik er één geef.

En de ‘overlast’ is nog geen drie dagen. Of twee. Dan moet je je toch even kunnen redden.
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 17:50:09 #15
388664 crew  Dotteke
pi_221157528
Laten jullie mij nu vegen met dit warme weer :o
Hoop dat de gemoederen nu bedaard zijn en we weer gezellig verder kunnen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_221157532
Bezorgservice slaat sowieso nergens op, ga gewoon naar de supermarkt. Vrijwel overal zit er één binnen een paar kilometer.

Tenzij je oud, slecht ter been, ziek oid bent.
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 17:59:52 #17
18653 crew  D.
pi_221157585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:50 schreef Dotteke het volgende:
Laten jullie mij nu vegen met dit warme weer :o
Hoop dat de gemoederen nu bedaard zijn en we weer gezellig verder kunnen
Ik reageer(de) misschien wat fel (want last van de warmte), maar omdat ik net 8.5 uur gewerkt heb waarvan het merendeel in een snikhete auto, vond ik dat ik wel van mening mocht zijn dat de winkels zich een beetje aanstellen.

De bezorgers zijn vaak jonge fitte knapen die part-time werken, en die laten nu aan huis gekluisterde bejaarden aan hun lot over. Als ik een hele dag kan (lees:moet) afzien, dan zouden zij dat ook wel een paar uurtjes moeten kunnen opbrengen. Wellicht ietsje minder lang, minder snel en/of minder zwaar.

Mijn mening, maar kennelijk geen populaire, gezien alle reacties.
Excuses voor de overlast :Y Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien :)
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 18:03:34 #18
388664 crew  Dotteke
pi_221157602
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:59 schreef D. het volgende:

[..]
Ik reageer(de) misschien wat fel (want last van de warmte), maar omdat ik net 8.5 uur gewerkt heb waarvan het merendeel in een snikhete auto, vond ik dat ik wel van mening mocht zijn dat de winkels zich een beetje aanstellen.

De bezorgers zijn vaak jonge fitte knapen die part-time werken, en die laten nu aan huis gekluisterde bejaarden aan hun lot over. Als ik een hele dag kan (lees:moet) afzien, dan zouden zij dat ook wel een paar uurtjes moeten kunnen opbrengen. Wellicht ietsje minder lang, minder snel en/of minder zwaar.

Mijn mening, maar kennelijk geen populaire, gezien alle reacties.
Excuses voor de overlast :Y Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien :)
^O^ er waren meer felle reactie. De warmte doet veel met een mens
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:05:02 #19
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221157609
Als onze boodschappen vandaag niet bezorgd waren, dan had ik daar alle begrip voor gehad.
Ben zelf een paar keer buiten geweest vandaag, het was niet echt prettig.

Ik heb de bezorger nog een koud blikje frisdrank aangeboden, maar dat wees hij af.

We prikken altijd op maandag een tijdslot voor de vrijdag, vullen gaandeweg de week het winkelmandje en rekenen op woensdag of donderdag af. Vrijdag wordt het dan netjes bezorgd en in het weekend halen we de eventuele verse producten (vis, vlees, brood) bij de detaillisten…
pi_221157858
Ga zelf maar eens in een bakwagen met die hitte touren, er zijn altijd ook wel airco's kapot of werken minder goed. En alles voor ons gemak. Bovendien moet je die bende er ook nog uit tillen.

Alle begrip voor dat die jongens niet hoeven te rijden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221157890
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
Ga zelf maar eens in een bakwagen met die hitte touren, er zijn altijd ook wel airco's kapot of werken minder goed. En alles voor ons gemak. Bovendien moet je die bende er ook nog uit tillen.

Alle begrip voor dat die jongens niet hoeven te rijden.
Geen begrip. Ik ben klant. Werken voor je geld
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:06:48 #22
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221157983
quote:
En als je plots in een rolstoel belandt?
pindazakje
pi_221158368
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dan biedt het wel een uitkomst.
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 23:55:53 #24
388664 crew  Dotteke
pi_221160505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ook met een rolstoel kan je naar de winkel. Je hebt ook elektrice rolstoelen zie er genoeg in de winkel
pi_221160781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:55 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ook met een rolstoel kan je naar de winkel. Je hebt ook elektrice rolstoelen zie er genoeg in de winkel
Beter blijven ze thuis, ze rijden alleen maar in de weg.
pindazakje
pi_221161008
Ze zouden mensen moeten compenseren, 20 euro gratis boodschapjes bv.

In de winter konden ze ook al niet want sneeuw! En dan moest je opnieuw bestellen, ziek of niet interesseerde ze geen lor. En vroeger hadden we nog de melkboer, die kwam altijd.
Hoe hij kwam, zag je aan de kinderen in de buurt, ze leken op hem.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 27 juni 2026 @ 10:34:58 #27
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_221162324
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 05:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Ze zouden mensen moeten compenseren, 20 euro gratis boodschapjes bv.

In de winter konden ze ook al niet want sneeuw! En dan moest je opnieuw bestellen, ziek of niet interesseerde ze geen lor. En vroeger hadden we nog de melkboer, die kwam altijd.
Hoe hij kwam, zag je aan de kinderen in de buurt, ze leken op hem.
Grotere afzetters als de melkboer of SVR-wagens waren er niet in die tijd. Verkochten alles 2 keer zo duur als bij de lokale supermarkt
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_221164287
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:34 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Grotere afzetters als de melkboer of SVR-wagens waren er niet in die tijd. Verkochten alles 2 keer zo duur als bij de lokale supermarkt
Over welke tijd heb jij het?
Ik over de jaren 70... en ja ze waren duurder maar ja? Ze kwamen wel in weer zon en wind
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_221165082
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:50 schreef Sapstengel het volgende:
Bezorgservice slaat sowieso nergens op, ga gewoon naar de supermarkt. Vrijwel overal zit er één binnen een paar kilometer.

Tenzij je oud, slecht ter been, ziek oid bent.
Hier ben ik het wel mee eens. Als je nog goed ter been bent, why boodschappen laten bezorgen? Fruit, groente en vlees moet je gewoon in de winkel zien hoe dat eruit ziet (vind ik) en dan kun je net zo goed gelijk de winkel door voor al je boodschappen.

Voor mensen die slecht ter been zijn, pleinvrees oid hebben kan het wel een uitkomst zijn.
pi_221165090
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Als je nog goed ter been bent, why boodschappen laten bezorgen? Fruit, groente en vlees moet je gewoon in de winkel zien hoe dat eruit ziet (vind ik) en dan kun je net zo goed gelijk de winkel door voor al je boodschappen.
Omdat tijd. Heb wel wat beters te doen
pi_221165179
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Omdat tijd. Heb wel wat beters te doen
Ik kan me er eerlijk gezegd vrij weinig bij voorstellen. Hoe lang ben je nu boodschappen aan het doen? Half uur misschien voor je week boodschappen? Je maakt een lijstje, je gaat dezelfde route als altijd, je gooit het in je kar en klaar. Er is zo'n beetje op elke hoek van de straat een supermarkt, tenzij je ergens in the middle of nowhere woont wat vrij moeilijk is in Nederland.
pi_221165191
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik kan me er eerlijk gezegd vrij weinig bij voorstellen. Hoe lang ben je nu boodschappen aan het doen? Half uur misschien voor je week boodschappen? Je maakt een lijstje, je gaat dezelfde route als altijd, je gooit het in je kar en klaar. Er is zo'n beetje op elke hoek van de straat een supermarkt, tenzij je ergens in the middle of nowhere woont wat vrij moeilijk is in Nederland.
Mijn supermarkt is 1 minuut lopen alsnog thuisbezorgen. Lekker bankie serie kijken etc
pi_221165235
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik laat de Appie elke week voor 250-300 euro aan dingen bezorgen. Scheelt me gewoon anderhalf uur per week, minstens. Geen gesjouw met wasmiddelen, melk of andere dingen die zwaar wegen.

Klopt, ik kan het ook prima zelf doen, maar nu heb ik weer extra tijd voor andere dingen. Hoef nu maar één of twee keer per week wat verse producten te halen. Verder altijd volle voorraadkast en koelkast.

De Appie ia 5 minuten fietsen, maar hoef nu ook never nooit de auto ervoor te gebruiken. Ik vind met een auto boodschappen doen echt het saaiste wat er is.
-nee-
pi_221165604
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Mijn supermarkt is 1 minuut lopen alsnog thuisbezorgen. Lekker bankie serie kijken etc
Zeg dan gewoon dat je te lui bent om je boodschappen te halen in plaats van tijd de reden te geven :')
pi_221165609
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Zeg dan gewoon dat je te lui bent om je boodschappen te halen in plaats van tijd de reden te geven :')
Reden is tijd want kan ik wat anders doen he :)
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:24:35 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221165625
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik laat de Appie elke week voor 250-300 euro aan dingen bezorgen. Scheelt me gewoon anderhalf uur per week, minstens. Geen gesjouw met wasmiddelen, melk of andere dingen die zwaar wegen.

Dat lijkt me wat veel. Ik geloof het niet.
pi_221165649
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Zit je zo aan, zeker met een gezin
pi_221165650
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik kan je zo een screenshotje sturen. Eens per week, soms eens per tien dagen. Als je een etentje geeft en wat flessen wijn er bij besteld ben je er zo. Boodschappen zijn duur.
-nee-
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:27:57 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221165661
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:26 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik kan je zo een screenshotje sturen. Eens per week, soms eens per tien dagen. Als je een etentje geeft en wat flessen wijn er bij besteld ben je er zo. Boodschappen zijn duur.
Heb je een gezin?
pi_221165683
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat vind ik ook, wil dat gewoon even bekijken. Of liever nog, helemaal niet in de supermarkt halen. Fruit, groente, brood, kaas, vlees haal ik daar nooit. Ik kom als alleenstaande daardoor sowieso nooit aan dat minimumbedrag bij de supermarkt.

En als ik toch naar de slager en groenteman ga, kan ik ook ff de AH in voor een pak melk, wc papier en een zak chips.
pi_221165697
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Heb je een gezin?
Vrouw en 3 kinderen. Overigens gaat een deel van dat bedrag wel naar koopzegels of iets dergelijks, dat spaarsysteem van de Appie.
-nee-
pi_221165707
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:32 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Vrouw en 3 kinderen. Overigens gaat een deel van dat bedrag wel naar koopzegels of iets dergelijks, dat spaarsysteem van de Appie.
Tip van Flip wasmiddel etc action.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:35:42 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221165732
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:32 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dan snap ik het wel. Ik dacht voor jou alleen.
pi_221165743
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wij met 3 makkelijk 500-1000 p maand
pi_221165768
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Als ik alleen was had ik denk ik wel gewoon steeds op het fietsje gegaan. Het gemak van bezorgen is voornamelijk voor het comfort in het gezin. Je kan dan veel vaker 'ja' zeggen als er eentje iets wil doen of hulp nodig heeft. Mijn grootste ergernis als ouder is dat je altijd wat te doen hebt en heel vaak tegen je kinderen moet zeggen 'nee sorry, ik moet eerst even dit of dat'. Als je nou je huishouden uitbesteed, dan geeft dat enorm veel tijd terug.
-nee-
  zaterdag 27 juni 2026 @ 17:43:27 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221165780
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:41 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Als ik alleen was had ik denk ik wel gewoon steeds op het fietsje gegaan. Het gemak van bezorgen is voornamelijk voor het comfort in het gezin. Je kan dan veel vaker 'ja' zeggen als er eentje iets wil doen of hulp nodig heeft. Mijn grootste ergernis als ouder is dat je altijd wat te doen hebt en heel vaak tegen je kinderen moet zeggen 'nee sorry, ik moet eerst even dit of dat'. Als je nou je huishouden uitbesteed, dan geeft dat enorm veel tijd terug.
Ja, dat ben ik met je eens. Al blijf ik het een luxe vinden.
pi_221165786
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:41 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Exact
pi_221165829
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Al blijf ik het een luxe vinden.
Dat is het ook, maar het leven is te kort om zuinig te zijn met luxe.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')