Inderdaad wel een goeie. Dat het heet zou worden is al langer dan gisteren bekendquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef heywoodu het volgende:
Vervelend als je plotseling wat nodig hebt, maar als je hier slecht tegen kunt is het ook wel een beetje aan jezelf om vooraf te zorgen dat je voorbereid bent
Voor zover mogelijk, uiteraard.
Door bijvoorbeeld hun boodschappen te laten bezorgen, ow wacht.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:06 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind het zorgwekkend dat mensen hier uberhaupt discussie over voeren.
Kleurcodes worden niet voor niets uitgeroepen. Ook kwetsbare mensen hadden voorbereidingen kunnenn treffen.
Niks mee te maken. Gewoon mn eten bezorgen. Klant is koningquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:06 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind het zorgwekkend dat mensen hier uberhaupt discussie over voeren.
Kleurcodes worden niet voor niets uitgeroepen. Ook kwetsbare mensen hadden voorbereidingen kunnenn treffen.
Je hebt wel veel woorden nodig om te vertellen dat je er niks van vindt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Peppert het volgende:
Ik vind er niks van. Ik ben gezegend met een lichaam dat uren kan lopen en fietsen ook met deze prachtige zonneschijn. Dus ik haal mijn eten gewoon zelf op. Er zitten zes supers binnen een straal van vijftien minuten fietsen van mij vandaan. De dichtstbijzijnde ligt op drie minuten fietsen. Als ooit de dag komt dat ik mijn boodschappen niet meer zelf op een 5de handse fiets kan vervoeren die ik voor ¤60 op Marktplaats heb gekocht, dan tik ik dit weekend wel een afgetrapte auto voor drie koppen op de kop bij een Bovag geaccrediteerde garage en doe ik het daarmee. Ik heb geen puistenkop nodig die het voor mij in een busje komt brengen.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Peppert het volgende:
Ik vind er niks van. Ik ben gezegend met een lichaam dat uren kan lopen en fietsen ook met deze prachtige zonneschijn. Dus ik haal mijn eten gewoon zelf op. Er zitten zes supers binnen een straal van vijftien minuten fietsen van mij vandaan. De dichtstbijzijnde ligt op drie minuten fietsen. Als ooit de dag komt dat ik mijn boodschappen niet meer zelf op een 5de handse fiets kan vervoeren die ik voor ¤60 op Marktplaats heb gekocht, dan tik ik dit weekend wel een afgetrapte auto voor drie koppen op de kop bij een Bovag geaccrediteerde garage en doe ik het daarmee. Ik heb geen puistenkop nodig die het voor mij in een busje komt brengen.
Klopt. Ik heb zelf medische klachten waardoor ik er ook voor heb gekozen om een bezorgbundel af te sluiten bij de AH. Maar ook dan moet je ervoor zorgen dat je een backup hebt vind ik. Je kan niet klakkeloos uitgaan van "klant is koning en ze moeten maar rijden" . Wat ik meer frapanter vindt is dat die AH bussen blijkbaar geen airco hebben. Dus die mensen die daar in zitten zweten zich ook te pleuris bij 30 graden of 28 graden etc.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:36 schreef Filosoofert het volgende:
Door bijvoorbeeld hun boodschappen te laten bezorgen
Tijd om het 72-uurs noodpakket aan te spreken dusquote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:51 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb zelf medische klachten waardoor ik er ook voor heb gekozen om een bezorgbundel af te sluiten bij de AH. Maar ook dan moet je ervoor zorgen dat je een backup hebt vind ik.
@Poepz0r welquote:Je kan niet klakkeloos uitgaan van "klant is koning en ze moeten maar rijden" .
Maar dan nog met hun steekwagentje (die heeft geen airco) de 38 graden in onder het genot van de grote koperen ploertquote:Wat ik meer frapanter vindt is dat die AH bussen blijkbaar geen airco hebben. Dus die mensen die daar in zitten zweten zich ook te pleuris bij 30 graden of 28 graden etc.
Ik reageer(de) misschien wat fel (want last van de warmte), maar omdat ik net 8.5 uur gewerkt heb waarvan het merendeel in een snikhete auto, vond ik dat ik wel van mening mocht zijn dat de winkels zich een beetje aanstellen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:50 schreef Dotteke het volgende:
Laten jullie mij nu vegen met dit warme weer![]()
Hoop dat de gemoederen nu bedaard zijn en we weer gezellig verder kunnen
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:59 schreef D. het volgende:
[..]
Ik reageer(de) misschien wat fel (want last van de warmte), maar omdat ik net 8.5 uur gewerkt heb waarvan het merendeel in een snikhete auto, vond ik dat ik wel van mening mocht zijn dat de winkels zich een beetje aanstellen.
De bezorgers zijn vaak jonge fitte knapen die part-time werken, en die laten nu aan huis gekluisterde bejaarden aan hun lot over. Als ik een hele dag kan (lees:moet) afzien, dan zouden zij dat ook wel een paar uurtjes moeten kunnen opbrengen. Wellicht ietsje minder lang, minder snel en/of minder zwaar.
Mijn mening, maar kennelijk geen populaire, gezien alle reacties.
Excuses voor de overlastIk zal me er verder niet meer mee bemoeien
Geen begrip. Ik ben klant. Werken voor je geldquote:Op vrijdag 26 juni 2026 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
Ga zelf maar eens in een bakwagen met die hitte touren, er zijn altijd ook wel airco's kapot of werken minder goed. En alles voor ons gemak. Bovendien moet je die bende er ook nog uit tillen.
Alle begrip voor dat die jongens niet hoeven te rijden.
En als je plots in een rolstoel belandt?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Peppert het volgende:
Dan biedt het wel een uitkomst.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En als je plots in een rolstoel belandt?
Ook met een rolstoel kan je naar de winkel. Je hebt ook elektrice rolstoelen zie er genoeg in de winkelquote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En als je plots in een rolstoel belandt?
Beter blijven ze thuis, ze rijden alleen maar in de weg.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ook met een rolstoel kan je naar de winkel. Je hebt ook elektrice rolstoelen zie er genoeg in de winkel
Grotere afzetters als de melkboer of SVR-wagens waren er niet in die tijd. Verkochten alles 2 keer zo duur als bij de lokale supermarktquote:Op zaterdag 27 juni 2026 05:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Ze zouden mensen moeten compenseren, 20 euro gratis boodschapjes bv.
In de winter konden ze ook al niet want sneeuw! En dan moest je opnieuw bestellen, ziek of niet interesseerde ze geen lor. En vroeger hadden we nog de melkboer, die kwam altijd.
Hoe hij kwam, zag je aan de kinderen in de buurt, ze leken op hem.
Over welke tijd heb jij het?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:34 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Grotere afzetters als de melkboer of SVR-wagens waren er niet in die tijd. Verkochten alles 2 keer zo duur als bij de lokale supermarkt
Hier ben ik het wel mee eens. Als je nog goed ter been bent, why boodschappen laten bezorgen? Fruit, groente en vlees moet je gewoon in de winkel zien hoe dat eruit ziet (vind ik) en dan kun je net zo goed gelijk de winkel door voor al je boodschappen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:50 schreef Sapstengel het volgende:
Bezorgservice slaat sowieso nergens op, ga gewoon naar de supermarkt. Vrijwel overal zit er één binnen een paar kilometer.
Tenzij je oud, slecht ter been, ziek oid bent.
Omdat tijd. Heb wel wat beters te doenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Als je nog goed ter been bent, why boodschappen laten bezorgen? Fruit, groente en vlees moet je gewoon in de winkel zien hoe dat eruit ziet (vind ik) en dan kun je net zo goed gelijk de winkel door voor al je boodschappen.
Ik kan me er eerlijk gezegd vrij weinig bij voorstellen. Hoe lang ben je nu boodschappen aan het doen? Half uur misschien voor je week boodschappen? Je maakt een lijstje, je gaat dezelfde route als altijd, je gooit het in je kar en klaar. Er is zo'n beetje op elke hoek van de straat een supermarkt, tenzij je ergens in the middle of nowhere woont wat vrij moeilijk is in Nederland.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Omdat tijd. Heb wel wat beters te doen
Mijn supermarkt is 1 minuut lopen alsnog thuisbezorgen. Lekker bankie serie kijken etcquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kan me er eerlijk gezegd vrij weinig bij voorstellen. Hoe lang ben je nu boodschappen aan het doen? Half uur misschien voor je week boodschappen? Je maakt een lijstje, je gaat dezelfde route als altijd, je gooit het in je kar en klaar. Er is zo'n beetje op elke hoek van de straat een supermarkt, tenzij je ergens in the middle of nowhere woont wat vrij moeilijk is in Nederland.
Ik laat de Appie elke week voor 250-300 euro aan dingen bezorgen. Scheelt me gewoon anderhalf uur per week, minstens. Geen gesjouw met wasmiddelen, melk of andere dingen die zwaar wegen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kan me er eerlijk gezegd vrij weinig bij voorstellen. Hoe lang ben je nu boodschappen aan het doen? Half uur misschien voor je week boodschappen? Je maakt een lijstje, je gaat dezelfde route als altijd, je gooit het in je kar en klaar. Er is zo'n beetje op elke hoek van de straat een supermarkt, tenzij je ergens in the middle of nowhere woont wat vrij moeilijk is in Nederland.
Zeg dan gewoon dat je te lui bent om je boodschappen te halen in plaats van tijd de reden te gevenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mijn supermarkt is 1 minuut lopen alsnog thuisbezorgen. Lekker bankie serie kijken etc
Reden is tijd want kan ik wat anders doen hequote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je te lui bent om je boodschappen te halen in plaats van tijd de reden te geven
Dat lijkt me wat veel. Ik geloof het niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik laat de Appie elke week voor 250-300 euro aan dingen bezorgen. Scheelt me gewoon anderhalf uur per week, minstens. Geen gesjouw met wasmiddelen, melk of andere dingen die zwaar wegen.
Zit je zo aan, zeker met een gezinquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat veel. Ik geloof het niet.
Ik kan je zo een screenshotje sturen. Eens per week, soms eens per tien dagen. Als je een etentje geeft en wat flessen wijn er bij besteld ben je er zo. Boodschappen zijn duur.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat veel. Ik geloof het niet.
Heb je een gezin?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:26 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik kan je zo een screenshotje sturen. Eens per week, soms eens per tien dagen. Als je een etentje geeft en wat flessen wijn er bij besteld ben je er zo. Boodschappen zijn duur.
Dat vind ik ook, wil dat gewoon even bekijken. Of liever nog, helemaal niet in de supermarkt halen. Fruit, groente, brood, kaas, vlees haal ik daar nooit. Ik kom als alleenstaande daardoor sowieso nooit aan dat minimumbedrag bij de supermarkt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens. Als je nog goed ter been bent, why boodschappen laten bezorgen? Fruit, groente en vlees moet je gewoon in de winkel zien hoe dat eruit ziet (vind ik) en dan kun je net zo goed gelijk de winkel door voor al je boodschappen.
Vrouw en 3 kinderen. Overigens gaat een deel van dat bedrag wel naar koopzegels of iets dergelijks, dat spaarsysteem van de Appie.quote:
Tip van Flip wasmiddel etc action.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Vrouw en 3 kinderen. Overigens gaat een deel van dat bedrag wel naar koopzegels of iets dergelijks, dat spaarsysteem van de Appie.
Dan snap ik het wel. Ik dacht voor jou alleen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Vrouw en 3 kinderen. Overigens gaat een deel van dat bedrag wel naar koopzegels of iets dergelijks, dat spaarsysteem van de Appie.
Wij met 3 makkelijk 500-1000 p maandquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dan snap ik het wel. Ik dacht voor jou alleen.
Als ik alleen was had ik denk ik wel gewoon steeds op het fietsje gegaan. Het gemak van bezorgen is voornamelijk voor het comfort in het gezin. Je kan dan veel vaker 'ja' zeggen als er eentje iets wil doen of hulp nodig heeft. Mijn grootste ergernis als ouder is dat je altijd wat te doen hebt en heel vaak tegen je kinderen moet zeggen 'nee sorry, ik moet eerst even dit of dat'. Als je nou je huishouden uitbesteed, dan geeft dat enorm veel tijd terug.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dan snap ik het wel. Ik dacht voor jou alleen.
Ja, dat ben ik met je eens. Al blijf ik het een luxe vinden.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:41 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als ik alleen was had ik denk ik wel gewoon steeds op het fietsje gegaan. Het gemak van bezorgen is voornamelijk voor het comfort in het gezin. Je kan dan veel vaker 'ja' zeggen als er eentje iets wil doen of hulp nodig heeft. Mijn grootste ergernis als ouder is dat je altijd wat te doen hebt en heel vaak tegen je kinderen moet zeggen 'nee sorry, ik moet eerst even dit of dat'. Als je nou je huishouden uitbesteed, dan geeft dat enorm veel tijd terug.
Exactquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:41 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als ik alleen was had ik denk ik wel gewoon steeds op het fietsje gegaan. Het gemak van bezorgen is voornamelijk voor het comfort in het gezin. Je kan dan veel vaker 'ja' zeggen als er eentje iets wil doen of hulp nodig heeft. Mijn grootste ergernis als ouder is dat je altijd wat te doen hebt en heel vaak tegen je kinderen moet zeggen 'nee sorry, ik moet eerst even dit of dat'. Als je nou je huishouden uitbesteed, dan geeft dat enorm veel tijd terug.
Dat is het ook, maar het leven is te kort om zuinig te zijn met luxe.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Al blijf ik het een luxe vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |