Bovenop mijn voeten groeien ook haren. Gewoon ter infoquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou ja niet uitlachen![]()
Ik dacht/ heb geleerd dat het onmogelijk was. Ik hou ervan als mensen mij ongelijk bewijzen![]()
De uitzondering is er steeds
quote:Op zondag 28 juni 2026 19:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bovenop mijn voeten groeien ook haren. Gewoon ter info
HST wordt geïndiceerd bij oa opvliegers. Niet bij psychische klachten, tenminste, de meeste huisartsen durven dat niet aan. Dus je zou met die klacht naar je huisarts kunnen gaan. Dan vraag je bio-identieke oestrogeen (pleisters, 50/dag) en utrogestan (dat is bio-identiek progesteron) en omdat je wrs nog een cyclus hebt is dat 100 (of 200??) per dag. Je kunt uitproberen wat het met je mentale gesteldheid doet. Wel een kans geven, ongeveer na 3 maanden kun je pas echt iets erover zeggen.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:33 schreef Amsel het volgende:
Ik ga hier ook maar eens meelezen. En na de vakantie langs bij de huisarts. Ik denk dat opvliegers en emotioneel uit de bocht vliegen en donkere gedachtes genoeg reden zijn om er iets aan te willen doen. Ik vind het lastig om uit te pluizen wat door mogelijke perimenopauze komt en wat door eventuele andere oorzaken. Maar ik moet mentaal stabiel zijn de boel thuis draaiende te houden, en ik heb geen tijd en energie om zelf duizend dingen te lezen en alles uit te pluizen, dus ik hoop dat mijn huisarts begripvol is en concreet wil doorpakken en niet eerst wil dat ik nog een tijd ga navelstaren voordat er actie komt.
Hoe hebben jullie die eerste stap richting huisarts gezet?
Zonder opvliegers krijg je geen HST, weet dat. Ik had af en toe een lichte opvlieger, maar tegen de huisarts gezegd dat het 'regelmatig' is. Daar is geen woord aan gelogen trouwens.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:33 schreef Amsel het volgende:
Ik ga hier ook maar eens meelezen. En na de vakantie langs bij de huisarts. Ik denk dat opvliegers en emotioneel uit de bocht vliegen en donkere gedachtes genoeg reden zijn om er iets aan te willen doen. Ik vind het lastig om uit te pluizen wat door mogelijke perimenopauze komt en wat door eventuele andere oorzaken. Maar ik moet mentaal stabiel zijn de boel thuis draaiende te houden, en ik heb geen tijd en energie om zelf duizend dingen te lezen en alles uit te pluizen, dus ik hoop dat mijn huisarts begripvol is en concreet wil doorpakken en niet eerst wil dat ik nog een tijd ga navelstaren voordat er actie komt.
Hoe hebben jullie die eerste stap richting huisarts gezet?
De mijne deed daar niet moeilijk over hoor dus dat verschilt ook per arts.quote:Op zondag 28 juni 2026 22:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zonder opvliegers krijg je geen HST, weet dat. Ik had af en toe een lichte opvlieger, maar tegen de huisarts gezegd dat het 'regelmatig' is. Daar is geen woord aan gelogen trouwens.
Gel gel gelquote:Op zondag 28 juni 2026 20:47 schreef Moonah het volgende:
Dan vraag je bio-identieke oestrogeen (pleisters, 50/dag)
quote:Op zondag 28 juni 2026 22:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik zat over de 30 per etmaal, heb ze een paar dagen en nachten geturfd.
Ik was echt zo levensmoe alleen al daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |